Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Pepa Kalina o ,,podrazu,, pořadatelů před rokem:
https://sport.aktualne.cz/motorismus/da ... 47ab5f122/
https://sport.aktualne.cz/motorismus/da ... 47ab5f122/
Re: Dakarská hospoda
Když jsme v tý hospodě, proč už vlastně nejezdí tým Veka Man v čele třeba se H. Staycem? Jezdili přece docela špičku a měli tovární podporu ne? Tuším že měli 3 jezdce? A všichni se někam ztratili...
Re: Dakarská hospoda
penize, penize, penize ...cas...zdravi..Jirka X píše:Když jsme v tý hospodě, proč už vlastně nejezdí tým Veka Man v čele třeba se H. Staycem? Jezdili přece docela špičku a měli tovární podporu ne? Tuším že měli 3 jezdce? A všichni se někam ztratili...
Re: Dakarská hospoda
O zdravie tam ani tak neslo. A o cas tiez nie.
Stacey so zavodenim skoncil, lebo si nikdy nezvykol na JA format Dakaru a AER prenho nie je zaujimava.
Problem Versluisovho teamu je hlavne v tom, ze financne prakticky celu zataz nesie prave Versluis, resp. jeho lodenice. A financovat Dakar dlhodobo z vlastneho podnikania nejde. Urcite nie na tej urovni, na aku ma ambicie Peter Versluis. Co sa tyka Eurolu, som dost skepticky k tomu, ze by ta suma, ktoru poskytol bola nejak zavratna - oni nieco poslu, ale prakticky napriec vacsinou holandskycha belgickych teamov. A ostatni mali sponozri su skor partneri/priatelia z biznis sfery - takze tam je to skor o prispevku, nez o sponzoringu. A ti tiez nebudu posielat peniaze kazdy rok a donekonecna.
Proste dosli peniaze a na Dakar teraz nie je, tak sa jazdi aspon Maroko.
Stacey so zavodenim skoncil, lebo si nikdy nezvykol na JA format Dakaru a AER prenho nie je zaujimava.
Problem Versluisovho teamu je hlavne v tom, ze financne prakticky celu zataz nesie prave Versluis, resp. jeho lodenice. A financovat Dakar dlhodobo z vlastneho podnikania nejde. Urcite nie na tej urovni, na aku ma ambicie Peter Versluis. Co sa tyka Eurolu, som dost skepticky k tomu, ze by ta suma, ktoru poskytol bola nejak zavratna - oni nieco poslu, ale prakticky napriec vacsinou holandskycha belgickych teamov. A ostatni mali sponozri su skor partneri/priatelia z biznis sfery - takze tam je to skor o prispevku, nez o sponzoringu. A ti tiez nebudu posielat peniaze kazdy rok a donekonecna.
Proste dosli peniaze a na Dakar teraz nie je, tak sa jazdi aspon Maroko.
Re: Dakarská hospoda
Nechci plevelit vlákno o Dakaru 2019 tématem, které patří do hospody, tak hodím komentář k Jirkově příspěvku sem.
Zajímám se o cyklistiku a tam vím min. o dvou záměrech internetových pornokanálů sponzorovat týmy MTB. Ten jeden vyloženě MTB disciplínu (italský tým), ten druhý obecně extrémní sporty. Neznám detaily, zda to proběhlo nebo ne, je to už z roku 2016. V jednom případě myslím, že to nakonec nedopadlo, ale měl jsem z toho takový pocit, že si testují reakci veřejnosti. Je dost možné, že místo sponzorů z řad tabákových výrobců se budou častěji objevovat sponzoři z této branže. Je nejspíš jen otázkou času, než se najde první portál, který svůj sponzoring natvrdo ohlásí v nějakém hodně sledovaném sportu. A proti XXX portálům je časopis Penthouse nebo Playboy slabý odvar.Přiznám se, že mě docela překvapil hlavní sponzor Olgy Roučkové - erotický magazín Penthouse.
Re: Dakarská hospoda
nero: Este v mojej byvalej praci sa v sezonach 2013/14 snazil dostat medzi, povedzme, strednu uroven sponzorov F1 velky brand z pornobiznisu. Pokial viem skusal to u viac ako jedneho teamu. Nepreslo to. Okrem toho, ze to u casti ludi "budilo vasne" (myslim tie negativne ) , hlavny problem bol v etickom kodexe firiem (ako teamov a promotera, tak aj u ostatnych sponozrov). Kazda firma ma totiz nejaky eticky kodex, ktory standardne riesi postavenie zien (a spravanie sa k nim). A porno je v rozpore s tym, co sa v kodexoch pise. Takze porno-sponzoring - aj keby sme pristupili na myslienku biznis stranky = "peniaze z legalneho biznisu nesmrdia, nech je akykolvek" - je nepriechodny z dovodu masivneho negativnho dopadu na vnimanie znacky verejnostou. Preto si myslim, ze je vylucene, ze by sa nejaky pornobrand mohol dostat medzi strednych a velkych sponzorov a nahradit tak/ nadviazat na tabakovy sponzoring (...to je v zasade skor spoznorng energy-drinkov, = tie schemy podnikania su tam dokonca dost podobne). Naviac je tu este dopad na cele sponzorske prostredie - ak by niekde vstupil XXX sponzor, cast inych sa urcite z prostredia stiahne. Co je pre kazdy sport obrovske riziko - hlavne dnes.(Coca-Cola napriklad do F1 nechce nijakym sposobom ist, kym tam bude -aj skryto- tabakovy sponzor.)
Co je ale teoreticky mozne (ako uz na Dakare ukazal Marc Dorcel) je sponzoring jednotlivca, alebo nejakeho sukromneho sportoveho teamu, ktory sa rozhodne pre takehoto kontroverzneho sponzora, aby zamerne vyvolal "medialnu burku". ASO to u Payena nechalo tak (asi preto, ze ten sponzoring bol vizualne neexplicitny a hlavne rozsahom maly) - otazka je ako by sa k tomu ASO (alebo akykolvek iny promoter v inom sporte) postavil, keby islo o zasadnejsi rozsah. ASO ma napriklad v sportovych pravidlach napisane, ze nemusi pripustit na start pretekara, ktory (mimo ine) kona v rozpore s etickymi pravidlami. Podobne to zrejme bude aj v cyklistike (a inde).
My sme to vramci internej debaty komentovali tak, ze by pomohlo keby si XXX sponzor vytvorili spin-off brand, ktory by bol primarne "Glamour". Lenze to uz zas nie je core-biznis porno-sveta, ze?! To uz by liezli "do biznisu" tomu Playboyu a Penthousu...co je iny zaner. Vcelku vpohode. Koniec-koncov Playboy bol uz v 80. rokoch znamy sponzor motorsportu - mimo ine teamu BMW Motorrad na Dakare.
Jj...ale to, ze sa pornobiznis uz nejaku dobu snazi silou-mocou dostat medzi standardnych sponzorov, to je v marketingovej branzi evidentne. A pochopitelne...
Co je ale teoreticky mozne (ako uz na Dakare ukazal Marc Dorcel) je sponzoring jednotlivca, alebo nejakeho sukromneho sportoveho teamu, ktory sa rozhodne pre takehoto kontroverzneho sponzora, aby zamerne vyvolal "medialnu burku". ASO to u Payena nechalo tak (asi preto, ze ten sponzoring bol vizualne neexplicitny a hlavne rozsahom maly) - otazka je ako by sa k tomu ASO (alebo akykolvek iny promoter v inom sporte) postavil, keby islo o zasadnejsi rozsah. ASO ma napriklad v sportovych pravidlach napisane, ze nemusi pripustit na start pretekara, ktory (mimo ine) kona v rozpore s etickymi pravidlami. Podobne to zrejme bude aj v cyklistike (a inde).
My sme to vramci internej debaty komentovali tak, ze by pomohlo keby si XXX sponzor vytvorili spin-off brand, ktory by bol primarne "Glamour". Lenze to uz zas nie je core-biznis porno-sveta, ze?! To uz by liezli "do biznisu" tomu Playboyu a Penthousu...co je iny zaner. Vcelku vpohode. Koniec-koncov Playboy bol uz v 80. rokoch znamy sponzor motorsportu - mimo ine teamu BMW Motorrad na Dakare.
Jj...ale to, ze sa pornobiznis uz nejaku dobu snazi silou-mocou dostat medzi standardnych sponzorov, to je v marketingovej branzi evidentne. A pochopitelne...
Re: Dakarská hospoda
Drobet odbočím od tématu... Dnes ve studiu se Zítou byl D.Pabiška... A co jsem vyslechl, tak se zmínil mj. že dělal navigátora v kamionu? Předpokládám, že když měl tričko BSR, tak s Macíkem, ale uplně mi uniklo, kde ho navigoval. Díky za objasnění
Re: Dakarská hospoda
Marko: Díky za příspěvek a tvé postřehy! Nikdy jsem se nad tím moc nezamýšlel, ani když jsem nějaké informace zaznamenal. Teď když to čtu a uvažuju nad tím, tak se jeví opravdu nepravděpodobné, že by mělo dojít k většímu rozšíření tohoto druhu sponzoringu. Schválně jsem se díval na ty dva případy, které jsem zmiňoval a ten první nakonec přece jen sponzoruje italský MTB team, ale jak píšeš o některých případech. Sponzoring je vizuálně neexplicitní a dokonce je změněný i slogan na neutrální "Just bikes, no bullshit!". Pak je ale otázkou, zda tato forma sponzoringu splní svůj účel a přitáhne pozornost k core businessu této značky. Na druhou stranu to nějakou mediální bouřku vyvolalo a časem možná "přitvrdí".
Re: Dakarská hospoda
nero: Im nejde o to propagovat znacku. To v zasade nemusia. To o co tu ide, je vytvorit spolocensku akceptaciu celemu odvetviu. Ide o to, ze sa touto cestou chcu postavit na uroven beznych odvetvi biznisu. Proste chcu, aby sa cez sponozring zmenilo vnimanie spolocnosti tak, ze porno bude spolocnost vnimat ako viac-menej beznu sucast zivota - ako su potraviny, auta, lieky, filmy, moda... Je to naviac vidiet aj na tom, ze zhruba v rovnakom case sa o to zacalo snazit viac konkurujucich si spolocnosti z rovnakej branze. Tato forma marketingovej spoluprace vzdy sleduje nejaky vyssi ciel. Oni (pornopriemysel) tu verejnu (!) spolocensku neakceptaciu vnimaju ako biznis-problem (pornoherecka/pornoherec nema ako celebrita tu spolocensku vahu ako herecka/herec = prakticky vzate: na ples do opery ich nikto nepozve, nikto s nimi nerobi rozhovory do spolocenskych magazinov, nie su tvarami modnych znaciek...). Keby tu situaciu vedeli nejako zvratit, otvoria sa im nove moznosti zarobkov, predajne kanaly, a dokazali by aj lepsie bojovat proti nelegalnemu sireniu obsahu. Toto je spolocnym zaujmom celeho pornopriemyslu (teda tej casti, ktora to ma ako normalny biznis-model).
Aby som sa vratil do "nasho sveta", podobny model spoluprace bol viditelny v 80. rokoch pri masivnom nastupe japonskych automobilovych znaciek na exportne trhy a subezne aj do motorsportu. Otvorene si konkurovali, ale v zakulisi prebiehala riadena spolupraca z urovne japonskeho ministerstva priemyslu, aby uspeli ako celok - aby bolo "japonske auto" synonymom pre kvalitu a uspech. Ako celok = vsetky znacky - a by tam nebola nijaka, ktora by to "dobre meno" kazila.
Aby som sa vratil do "nasho sveta", podobny model spoluprace bol viditelny v 80. rokoch pri masivnom nastupe japonskych automobilovych znaciek na exportne trhy a subezne aj do motorsportu. Otvorene si konkurovali, ale v zakulisi prebiehala riadena spolupraca z urovne japonskeho ministerstva priemyslu, aby uspeli ako celok - aby bolo "japonske auto" synonymom pre kvalitu a uspech. Ako celok = vsetky znacky - a by tam nebola nijaka, ktora by to "dobre meno" kazila.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob led 10, 2015 9:57 pm
- Bydliště: Veselí
Re: Dakarská hospoda
Možná se to tady už řešilo, ale nevíte proč u Martina Kolomého sedí navigátor napravo a ne uprostřed jako u ostatních kamionů?
Re: Dakarská hospoda
myslím, že je to v podstatě jedno, spíš jde o to, jak jsou zvyklí, sehraní a musí mít samozřejmě podle toho poskládané ovládání a přístroje v kabině
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
- Bydliště: Czech
Re: Dakarská hospoda
Nekde jsem cetl, ze sezeni navigatora vpravo "zavedl" jiz davno Pepa Kalina, mel to tak bliz k poradatelum na trati u kontrolnich bodu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů