Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Tak to vypadá, že Lopící budou mít letos 3 doprovodky, ono se to dalo očekávat, když už těd byli na limitu jenom s Pragovkou a těd ještě Královna. Holt Babča už je v důchodu
Re: Dakarská hospoda
CNN Prima News - https://cnn.iprima.cz/vysilani#0-31.5.2020 Reportáž ze Sedlčan o stavbě nového kamionu.
Jinak teda skoro mi připadá, že Karel zanikne a vznikne "Někdo" s novým rámem a automatem. Karel je evidetně rozebraný. Na dílně je kabina a čumák. Na druhou stranu to torzo rámu je úplně nové včetně náprav. Ovšem třeba motor je viditelně jetý. Takže já tipuju, že to nakonec to bude přerod a ne stavba nového auta.
Jinak teda skoro mi připadá, že Karel zanikne a vznikne "Někdo" s novým rámem a automatem. Karel je evidetně rozebraný. Na dílně je kabina a čumák. Na druhou stranu to torzo rámu je úplně nové včetně náprav. Ovšem třeba motor je viditelně jetý. Takže já tipuju, že to nakonec to bude přerod a ne stavba nového auta.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Měl bys nějakej lepší link? Nějak to tam nevidím. Díky!
Re: Dakarská hospoda
No asi neměl...
Jsou to Hlavní Zprávy 31. 5. 2020 v 18:55 a začíná to v čase 53:30.
Jsou to Hlavní Zprávy 31. 5. 2020 v 18:55 a začíná to v čase 53:30.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Když vidím Aleše u toho asistenčního Phoenixe, napadá mě jak je to vlastně se spoluprací Bugyry s Tatrou?
Re: Dakarská hospoda
https://cnn.iprima.cz/porady/hlavni-zpr ... n-na-dakar
Pokud to není "Potěmkin" pro kamery, tak jediné viditelné úpravy jsou pro zástavbu automatické převodovky.
Pokud to není "Potěmkin" pro kamery, tak jediné viditelné úpravy jsou pro zástavbu automatické převodovky.
Re: Dakarská hospoda
Netušíte někdo jakej typ Allisonu pořídil Macík? Zdá se mi, že jsem někde zaslechl, že je to řada 6000. Když jsem ale koukal na specifikace, tak 6000 series končí na výkonu 710HP, což je poněkud málo. Podle výkonu by to měla být ideálně 9000 series (1250HP), ale bůhsuď jak si to dál upravujou a laděj.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Allison série 4000
Re: Dakarská hospoda
Uf, to si asi zaslouží trochu vysvětlení.Pick píše:Netušíte někdo jakej typ Allisonu pořídil Macík? Zdá se mi, že jsem někde zaslechl, že je to řada 6000. Když jsem ale koukal na specifikace, tak 6000 series končí na výkonu 710HP, což je poněkud málo. Podle výkonu by to měla být ideálně 9000 series (1250HP), ale bůhsuď jak si to dál upravujou a laděj.....
Allison se dělí na On-highway a Off-highway.
On-highway pak na malé (řada 1000 a 2000) a velké (3000 a 4000), přičemž malé a velké se liší zásadním způsobem. Rozdíl mezi 3000 a 4000 je relativně malý, hlavně velikostí, ale ústrojí jsou obdobné a řídící systémy jsou shodné.
Malé 1000 a 2000 (zkráceně 1k2k) jsou v různých pickupech, "menších" autobusech ("" protože to je relativní) a pod.
Náklaďáky tak jak je vnímáme my mají 3000 nebo 4000 (zkráceně 3k či 4k). Menší či větší - záleží hlavně na motoru, ale třeba u 3k hraje roli i hmotnost vozidla, u 4k už ne.
No a pak máme off-highway.
To jsou velké "potvory", zjednodušeně řečeno kusovky pro opravdu velké stroje. Na rozdíl od "sériových" mají větší povolené momenty a výkony, ale i hmotnost a cenu.
Pro srovnání - 4k dle výbavy váží asi 400 kg, off-highway řady 6000 už kolem i přes tunu, řada 9000 překračuje 1.5 tuny.
Specifikace neřeš, ty jsou stanoveny na standardní vozy se zárukou až 5 let bez omezení km, takže povolený rating bude konzervativní. U závoďáku se to bere jinak
Jinak řadu 4000 mohu potvrdit bo to je široký záběr od šestikvaltu po sedmikvalt, close či wide ratio...
Konkrétní být nemohu
Upraveno: překlep higway na highway
Naposledy upravil(a) Suky dne úte čer 02, 2020 7:48 pm, celkem upraveno 2 x.
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
Re: Dakarská hospoda
No, já tam viděl úplně novou kabinu i s novým čumákem a kabinu i čumák z Karla. Takže bych to na úplnou kanibalizaci Karla neviděl. Před pár měsíci tu někteří pochybovali, že Macíci budou kvůli automatu stavět nové auto. A světe div se, je to tak. Byť těch úprav je celá řada.
Re: Dakarská hospoda
Jasně, máš pravdu. A dokonce prý od roku 2022 budou stavět nový auto i kvůli sjetým pneumatikám...
V který minutě videa si viděl další kabinu? Já jsem to zkoumal a přijde mi, že je to pořád jedna a ta samá z Karla.
V který minutě videa si viděl další kabinu? Já jsem to zkoumal a přijde mi, že je to pořád jedna a ta samá z Karla.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Taky vidím jen jednu
Re: Dakarská hospoda
Vozidlo s bateriemi HE3DA by se podle Pruse mohlo se účastnit již v lednu 2021 Rallye Dakar a na základě dat a zkušeností ze závodu by měl vývoj bezemisního vozu pokračovat
Na vývoji bateriového kamionu se údajně podílí 20členný tým včetně rodiny dakarského vítěze Karla Lopraise. Je podle Lopraisových Prusova vize reálná? „To ukáží až první testy vznikajícího vozidla. V roce 2021 bychom rádi projeli bezemisně alespoň jednu etapu Dakaru, celý plán je velká výzva,“ říká Aleš Loprais.
Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/unik ... mna-108829
Do Bety v Bet - nebude to jízda, bude to let
a pro truckerské lepší polovičky pak zkeramiky.cz
a pro truckerské lepší polovičky pak zkeramiky.cz
Re: Dakarská hospoda
Docela zajímavý obrat ze strany Aleše, ještě v lednu tvrdil něco jiného.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 hostů