Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

To je pěkný výčet, díky.

ještě bych k tomu připomenul, a možná budu zkorigován, že speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače, s nímž v roce 1992 jezdil Stanislav Matějovský a v roce 1993 Martin Koloc. Vzali kabinu a rám (?), nápravy jsou samozřejmě jiné, motor už byl uložen vzadu...
pon úno 09, 2015 4:22 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

JV:
Tak nějak to bylo. A to je zároveň asi i odpověď na otázku, kam se poděl Vojtíškův tahač 150.471, se kterým v roce 1990 získal titul vicemistra Evropy.
1990 - Vojtíšek (2. místo v konečném hodnocení třídy A)
1991 -Vojtíšek (4. místo, třída A)
1992 - Křesťan, Matějovský (9. a 10. místo, třída A) + pro závěrečný závod v Jaramě osazen motorem DD skupiny B (pilotováno Vojtíškem)
1993 - Koloc (7. místo, třída A)
1995 - přestavěno na trialovou 13.50 PA/J AWS
!LIAZ 4life!
pon úno 09, 2015 5:43 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Ještě dodatek:
Aby nedošlo k omylu - ten výčet trialových Liazek není zdaleka kompletní. Kromě toho, že jsem celé období let 1996 až 2002 odbyl a shrnul do jediné věty, tak jsem se záměrně vyhnul vozům týmu RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154 a Evropského trialu se prokazatelně zúčastňoval v letech 1991, 1992, 1993 a 1994. O těchto dvou autech mám docela málo informací, pokud by někdo měl k dispozici fotografie (hlavně z roku 1992), jména posádek, umístění, startovní čísla (zejména rok 1994) a byl ochoten se se mnou o toto podělit, tak bych byl velmi potěšen. Kdyžtak stačí přes Soukromou zprávu.

Pro představu - jedná se o tyto auta:
1991 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=21&adr ... 91_galerie
1993 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=11&adr ... 93_galerie a http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload ... 2_9841.jpg
!LIAZ 4life!
pon úno 09, 2015 6:54 pm

jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Některé komentáře se pokusím poopravit.-
Jiří Vintr- speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače. To ne. Snad jedině stínítko čelního okna, kabina jiná vzadu prosklená, rám nový, motor nový, převodovka automatická. Stavěno v M.Hradišti na vývojovém oddělení vozů.
Timy- RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154. – Jirka Žák měl jeden a druhý vůz vlastnil Kotyza.A k okruhovým tahačům, ty se každoročně rozkrájely do šrotu a některé komponenty se použily na stavbu vozu pro další sezonu.
Pokusím se o Evropském trialu něco pohledat, ale mám toho asi minimum, toto odvětví motoristického sportu mně nikdy moc nezaujalo, hodinu šmatlat kolem dřevených tyčí a pak pět minut jet.
:)
pon úno 09, 2015 8:33 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

OK, tak to je pro mě nové= - v literatuře se o tom autě praví něco jiného. Dobrá tedy.
pon úno 09, 2015 10:19 pm

jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Můžu se pozeptat na tu literaturu, kde to je popsáno? Ono to je už tak dávno,že si to taky nemusím pamatovat, jak to přesně bylo. Od roku 1984 až do 1998, kdy jsem u toho byl, se těch závodních a asistenčních LIAZek postavilo poměrně dost. :D
pon úno 09, 2015 10:57 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Už nevím, jestli to byla knížka nebo časopisy....možná Hvězdy na čtyřech kolech a rozhovor s Janem Filipem. Ale to fakt už nevím, někde jsem to četl. Tam bylo asi zmíněno, že na stavbu použili zbytky okruhového tahače... a nebo se pletu...
pon úno 09, 2015 11:37 pm

jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Trochu to ještě upřesním, na stavbu tohoto trialového speciálu http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=1& ... 93_galerie se použily částečně komponenty, které byly na dvoře, ale z dakarských LIAZek. Dokonce se to provozovalo na spz MB 92-92 z tohoto dakarského LIAZu http://jardakar.rajce.idnes.cz/LIAZ_Dak ... cap073.jpg Tento speciál http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=8& ... 95_galerie byl opravdu úplně nový,akorát byla použita stará kabina. Později na něm kabina byla vyměněna a vypadal takto http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=12 ... 00_galerie
úte úno 10, 2015 12:51 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Aleš 400: Liberecká hasičská Dakarka je mnohem cennější jako hasičák, už jen proto, že tak strávila naprostou vetšinu svého života. No naštěstí se takovéhle unikáty už od HZS neodprodávají, ale převádějí v rámci HZS do muzea do Zbirohu. Tak snad bude až doslouží zachráněna tak jak je... Jeden podvozek skončil svůj život v THT Polička, byla to jedna z cisteren co jezdily na MUSce, ke konci svého života jezdila v hasičských barvách - mám asi dvě fotky, ale nevlstním k nim autorská práva, tak je sem nemohu dát, svolení mám jen pro její knižní publikaci. Pak byla lejta z ní v THT přestavěna na podvozek T815 EURO II 4x4. Osud podvozku co zbyl mi však v THT objasnit nedokázali :(
úte úno 10, 2015 1:20 am

Tatrol
Příspěvky: 259
Registrován: ned zář 15, 2013 1:11 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

Jiří Vintr by měl trochu sklopit hlavu, a pozvat pána na 'Rozhovor s "profesionálním" novinářem.'
My pánu děkujem za informace.
Dík jardakar !
úte úno 10, 2015 3:21 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Tatrol:
To co napsal Jiří Vintr (a já jsem mu potvrdil) je informace z časopisu Trucker (1/1996), z článku Karla Šefrny. Z jakého důvodu se teda navážíš do pana Vintra? Informací z prvních let trialu je jako šafránu a ještě k tomu spousta z nich jsou vyložené nesmysly - někdy je nemožné ty nesmysly rozpoznat. Když nemáš zdroj, který to vyvrátí, bereš to prostě jako fakt. Čímž bych chtěl zároveň panu Joklíkovi poděkovat za uvedení věcí na pravou míru.
!LIAZ 4life!
úte úno 10, 2015 5:20 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Tatrol: já opravdu nemám pocit, že bych nesklonil hlavu - prostě jsem danou věc někde četl (že si nepamatuju přesně kde no, za několik desítek let už v tom archivu pár položek je, no a co...). Od toho tu jsme, abychom si věci upřesnili, pokud to má reálný základ, za což panu Joklíkovi díky. Nikdy jsem to ani nebral jinak. Jestli to bylo právě v tomto Truckeru, to fakt nevím, byl jsem ještě na střední škole. V archívu doma u rodičů však toto číslo určitě je. Stejně si ale myslím, že v té knížce ta informace taky proběhla, ale třeba tam není, musel bych se podívat, uložena je tamtéž...

No a vaše reakce...máte na ni právo, toť vše. Každý máme právo na nějakou.
úte úno 10, 2015 8:30 am

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:?: Hynek: Tohle jsem nevěděl. Já mám pořád nějak zafixováno nebo zažito, že historický automobil, ať už je v některém muzeu nebo ho má někdo doma, je cenější v tom stavu, jakém byl vyroben továrnou. Samozřejmě mnohokrát se nezachová kompletní, některé věci se musí shánět nebo dokonce nechat znovu vyrobit, ale pořád je v podobě tzv. "z výroby". Takže kdyby takové hasičky (alespoň v malém počtu) vyrobili přímo v LIAZu, tak by to byly hezké exponáty do muzea, podobně jako třeba vojenská auta (kterých také nebylo mnoho) nebo třeba valník, který vozil potraviny na Sněžku (ten mě teď tak napadl :idea: ).
Dokonce jsem si tak pro sebe říkal, když sem pan Joklík dal tu informaci, že by to byl hezký základ pro renovaci vozu č.616. Ani ne tak kvůli té naprosto původní kabině, ale proto, že pokud by ti hasiči dostali finance na obnovu vozového parku, mohl by skončit kdoví kde. Pokud bude v hasičském muzeu, je to dobře, ale pořád mi tak nějak leží v hlavě, že do té hasičské podoby je to přestavba. :think:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
úte úno 10, 2015 6:24 pm

Tatrol
Příspěvky: 259
Registrován: ned zář 15, 2013 1:11 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

Jiří Vintr :
No já jen myslel že takové 'kbyby,někdo, já slyšel,viděl,viděl jsem,četl jsem,mohlo by být,bude apod.', by zrovna nemuselo patřit k člověku,který se věnuje, zná a mapuje naši účast na dakaru,novinaří,žíví se tím(a to jsem měl pocit,že jsme si to tady vyříkaly na minulém dakaru.)Ale asi jo.Posunul ses..
čtv úno 12, 2015 3:22 am

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Tatrol:
Kam tím míříš? O co se snažíš?
Vypadá to, že máš s p. Vintrem nějaký osobní problém....
čtv úno 12, 2015 6:17 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů