Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 11, 2011 8:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Aleš: ale proč dělat reklamu nějaké cigaretárně? Liazácká loga budou hezčí...
čtv led 22, 2015 9:27 pm

jardakar
Příspěvky: 49
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Aleš 400- uvést SPZ JN 58-29 do původního stavu 652 byla první myšlenka, ale nakonec zvítězila 616ka. A jak píše Adjunkt - proč dělat reklamu nějaké cigaretárně? Liazácká loga budou hezčí...
čtv led 22, 2015 10:18 pm

Hynek
Příspěvky: 6097
Registrován: ned bře 19, 2006 8:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Reklama nějaké cigaretárně už by asi dnes neprošla... Leda by přes půl auta bylo "kouření škodí zdraví" :lol:
Odborové sdružení hasičů Praha - www.oshp.wz.cz
pát led 23, 2015 12:09 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 222
Registrován: sob úno 25, 2012 5:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:idea:
Tak já jsem to nemyslel jako reklamu na cigarety, ale pokud ten vůz tehdy tak vypadal a jel, tak to snad přece nemůže být bráno jako reklama na cigarety? :think:

Jinak jsem před asi dvěma lety dával do sekce historie Dakaru článek z časopisu Automobil 4/91, kde byl popisován 13. ročník. Z vozem 617 (z r. 1988) jela posádka Kakrda-Lamač-Velkoborský a Jiří Moskal jim pomáhal s přípravou. Vůz se stal majetkem Unimaxu. Druhý zůstal v majetku výrobce a ten jej pronajal jako asistenci finského jezdce Alamäkiho, který jel s Toyotou. Třetí vůz koupil Jean-Louis Heritier a pronajal je španělské posádce. Je to trochu nejasné, co se týká toho druhého a třetího vozu, ale myslel jsem, že ten buď "druhý" nebo "třetí" je původně "šestsetšestnáctka" z r.1988. Zkusím sem ten článek dát znovu, tenkrát jsme se v té diskusi k ničemu nedobrali. :D

Jinak já jsem při různých generálních opravách nebo renovacích příznivce původních stavů. Třeba Matějovského tahač, který vlastní R. Machala by se mi moc líbil v těch žlutomodrých barvách Paramo, i když jsem rád, že se vůbec zachoval. Proto i vůz č. 652 by se mi líbil s původní reklamou, i když jsem nekuřák. :D Nebo třeba Liaz Ladislava Fajtla z r. 1988 (tučím č. 644) v barvách motocyklového týmu Ecuriel byl hezký, navíc Ladislav Fajtl s ním dokázal dojet do cíle klasifikován v soutěži a to byl v podstatě na všechno sám (jako ostatní "asisťáci"). Proto si myslím, že ty tzv. asistenční nebo doprovodné vozy z té doby si zaslouží stejnou pozornost jako ty, co jely za Motokov. :clap:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
pát led 23, 2015 8:55 pm

jardakar
Příspěvky: 49
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

I já jsem při renovacích příznivcem původního stavu,ale je otázka co ten původní stav v tomto případě je.Všechny doprovody byly vyrobeny v bílém provedení a až pronajimatel jim určil konečnou podobu pro danou akci a po návratu se uváděly zpět do bílé. Takže každá asistenční LIAZka za ty roky těch podob měla několik.
sob led 24, 2015 12:26 pm

jardakar
Příspěvky: 49
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ned úno 08, 2015 12:00 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 11, 2011 8:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Až půjde jednou ze služby, tak kdopak z ní udělá zase dakarku? :) Nebo to bude vzácnější jako hasičák?
ned úno 08, 2015 1:49 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 222
Registrován: sob úno 25, 2012 5:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:)
Určitě bude vzácnější jako auto z Dakaru, jako hasičák by bylo vzácné, kdyby tak bylo z výroby. Je známé, co to bylo původně za vůz (a kdo s ním v kterém ročníku jel), než proběhla přestavba do této hasičské podoby? :?:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
ned úno 08, 2015 6:02 pm

jardakar
Příspěvky: 49
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Známé to je částečně, kabina jednoznačně z JN 55-77, to znamená 4x Dakar a 3x Jelcz rally, podvozek nejasný.Takže kabina, která má na kontě nejvíc Liazáckých úspěchů a v které jsem se něco naseděl. :)
ned úno 08, 2015 9:46 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

+ mistrovský titul 1991 v trialové Evropě, kategorie P2 (Josef Kakrda, Mojmír Král):
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=3&adre ... 91_galerie
Naposledy upravil(a) Timy dne pon úno 09, 2015 12:41 pm, celkem upraveno 1 x.
!LIAZ 4life!
pon úno 09, 2015 10:56 am

filip 90
Příspěvky: 5065
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

By mě docela zajímaly ty sekce. To musela být spíš jízdy zručnosti než trial. V dnešním terénu by s tímhle moc daleko nedojel (teda alespoň v původním stavu). :lol:
Filip Nikl
pon úno 09, 2015 11:43 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Filip 90:
Když se mrkneš na všechny obrázky v té galerii, tak si nějakou představu o podobě tehdejších sekcí udělat můžeš:
http://liaz.cz/trucktrial_1991_galerie.php

Faktem je, že už o rok později (tedy v roce 1992) se ukázala potřeba postavit auto určené přímo pro trial. Kakrda sice obhájil titul v kategorii P2 (st. č. 94 - Josef Kakrda, Karel Birke, LIAZ 231.154 - obrázek) a na druhém místě v celkovém hodnocení skončila další posádka střídající Kakrdu na tomtéž voze (st. č. 93 - Jaroslav Joklík, Petr Mašanský), ale otázkou zůstává jak početná byla konkurence ve třídě P2 v roce 1992... V prvním závodě v Sclayn v Belgii startoval ve třídě P2 i druhý LIAZ 231.154 (st. č. 91 - Jan Filip, Josef Brzobohatý jr.; st. č. 92 - Bohuslav Vonšovský, Pavel Záleský - obrázek). Tento LIAZ se od druhého závodu přesunul do kategorie S3 (st. č. 38 - Filip, Brzobohatý; st. č. 39 - Vonšovský Záleský) a v celkovém hodnocení třídy S3 se umístila Vonšovského posádka na 5. místě a Filipova posádka na 6. místě. Což mi přijde jako velký paradox, kdy je pro stejný typ auta jednodušší vybojovat titul v kategorii prototypů, než v sériovkách! :-) Paradox je o to větší, že Kakrdovo auto celý jeden závodní víkend (tuším z celkových čtyř) vynechalo kvůli poruše....

Výsledky dosažené v roce 1992 ve třídě S3 ukázaly na nevhodnost použití dakarských aut v trialu, takže pro Evropský pohár v trialu 1993 postavili v LIAZu nový vůz (staré typové řady) 151.154, určený výhradně pro trial (obrázek). Posádka Filip/Joklík (st. č. 31) vybojovala titul mistrů Evropy v kategorii S3 pro rok 1993. Umístění druhé posádky (st. č. 32 - Vonšovský, Brzobohatý jr.) nevím jistě, ale asi to bylo třetí místo v závěrečném hodnocení S3.

V roce 1994 se tým LIAZ přesunul s tímto vozem do třídy P2, kde posádka Filip/Záleský (st. č. 614) obsadila celkově 2. místo a posádka Vonšovský/Račko 3. místo (st. č. 616, obrázek).

V tomto období zřejmě v Evropském trialu "začíná jít do tuhého", protože pro rok 1995 je v LIAZu postaven speciální vůz (13.50 PA/J AWS, obrázek) kategorie P2 s motorem vzadu a řízením obou náprav. Posádka Filip/Záleský (st. č. 702) získala s tímto truckem titul mistra Evropy 1995 v kategorii P2. Druhá posádka (Vonšovský/Frodl, st. č. 703) startující s tímto autem je v konečném hodnocení třídy P2 vedena na třetím místě.

LIAZ 13.50 PA/J AWS bylo možné sledovat v Evropském trialu až do roku 2002 (od roku 1998 s kabinou 400 Fox, obrázek), ale mistrovský titul už nevybojoval.

Sorry za OT - od roku 1993 výše už to sem vlastně nepatří. :-)
Naposledy upravil(a) Timy dne pon úno 09, 2015 4:33 pm, celkem upraveno 1 x.
!LIAZ 4life!
pon úno 09, 2015 2:22 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 424
Registrován: sob pro 11, 2010 10:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Příspěvek

Ten Fox je krasnej :-)
pon úno 09, 2015 3:35 pm

filip 90
Příspěvky: 5065
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dík. Jo je to takový trefit branku při výjezdu a pak při sjezdu a nepřevrátit se u toho. Ono pokud se dají branky přesně, tak se tak opravdu dá soutěžit. Ale dneska by to nikoho nebavilo ani posádky a diváky.
Filip Nikl
pon úno 09, 2015 4:08 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

omylem jsem dal k roku 1994 špatný odkaz. Správně tam má být tento: obrázek. Už jsem to opravil i v té minulé zprávě.
!LIAZ 4life!
pon úno 09, 2015 4:37 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti