Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

medved
Příspěvky: 389
Registrován: stř pro 06, 2006 7:59 pm
Bydliště: Praha

Dakarské ozveny s Radkem Smolkou

Příspěvek

Mrrknul jsem na ty Ozvěny a vyjma informace, že veškerej vývoj se bude konat jen pro Buggyru tam nic moc z úst toho pana Smolky nezaznělo. Ale chápu, že pro někoho je to jeden z bohů zdejšího Dakarského olympu Very Happy
Picka chápu. Taky mě to a priori zbožňování sere. Nicméně patří to spíš do hospody...

Co mi spíš na tom rozhovoru pana Smolky nebylo úplně jasný jestli ta náprava vykazovala v některých místech namáhání nad pevnostníma charakteristikama materiálu (a proto tam vznikly ty mikropraskliny abyly tím pádem na více místech nápravy - i napravo i nalevo) nebo ty mikroprdliny byly v důsledku Kolomajzovy trefy šutráku... (což by bylo asi lepší)... Spíďo nevíš?
pát led 17, 2014 1:47 am

laik
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Mě potěšilo, že p. Smolka konečně otevřeně osvětlil, proč není nakloněn kapotám. Jednoduše z kompetence zástupce automobilky, která má jiný záměry s trhem (což bystřejším mohlo dojít). Naopak mluvil docela pozitivně o Jamalu Artura Ardavičuse (pro mě překvapivě, přecijen jsem měl vždycky dojem, že na Holáně pohlíží s despektem). Řeči o neseriovosti, který tu zaznívaly v minulosti a měly být tím důvodem, moc smysl upřímně nedávaly, protože např. právě Holáňovic Jamal nebude o moc neseriovější než FatBoy. A (sežerte mě) ani ten Lopraisovic.
pát led 17, 2014 7:53 am

nero
Příspěvky: 3428
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Myslím, že v těchto rozhovorech je důležité se oprostit od osobní roviny. Tady se to podle mě povedlo, což je dobře a je to profesionální. No a Pick mě možná nařkne z uctívání bohů...
pát led 17, 2014 12:57 pm

Neil
Příspěvky: 399
Registrován: pon led 06, 2014 6:39 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

ač je mi to jedno, ale už se to tu nakouslo, tak se k tomu taky trochu vyjádřím osobním názorem. Upřímně zástupce Tatry chápu, jakou kapotu preferovat (byznys). Na druhou stranu jednou Jamal vznikl a některým našim jezdcům se taková koncepce zamluvila, viz předcházející články o bezpečnosti, těžišti apod) Tady asi je možná ten problém...Kdyby jamal byl úspěšně prodáván, nikdo by neřešil náklonost k tomu či onému. Takže v rámci svobody a demokracie :) je stav takový jaký je a jednotlivé týmy a jezdci si prostě v tomto času jdou podle svého zvážení, čemu věří, že je posune výš.
Mě na tom rozhovoru zaujala možná důležitější věc ohledně pravidla objemu motoru na další roky. To co se proklamovalo několik let, že by nemělo platit? Nebo se budou uvolňovat pravidla?
pát led 17, 2014 1:15 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 892
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Je jasné, že pan Smolka objasňoval strategii, kterou drží Tatra teď a v nejbližším horizontu. Nicméně i ona se bude muset nějak poprat s faktem, že legislativa se v rámci EU bude v této oblasti do budoucna měnit. I když faktem je, že ona legislativa se bude spíše týkat kamionové (silniční) kategorie, než té v které se Tatra pohybuje (terénní). Osobně si ale myslím, že i kapotové verze k Tatře neodmyslitelně patří a to díky historické návaznosti na T111, T138, či T148. "Kapoťáky jsou holt daleko "osobitější", než "krabicové" trambusy, které zepředu v některých případech působí spíše jako předek lokomotivy, než nákl. automobilu (zvláště s děleným sklem).
pát led 17, 2014 1:31 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 465
Registrován: čtv led 08, 2009 8:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

No, dobře, ale tedy, když už čumákovec s podvozkem Tatra, tak by to vlastně ani nemusel být JAMAL. Co takhle postavi závoďák na bázi tohoto: Obrázek.
pát led 17, 2014 1:45 pm

TP
Příspěvky: 1877
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Ty jó a to Tatra prodává?To by bylo do Prahy,by tam ty bl...co se masirujou v Humrech :shock: :shock: :shock:
pát led 17, 2014 2:00 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 465
Registrován: čtv led 08, 2009 8:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Zatím ve vývoji ve SVOS na bázi podvozku Tatra.
pát led 17, 2014 2:01 pm

laik
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Pancéřový vozidlo by jistě zářilo v konečným pořadí!
pát led 17, 2014 2:05 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 465
Registrován: čtv led 08, 2009 8:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Bylo to tak trochu myšleno s nadsázkou, samozřejmě, že by to musela být nepancéřovaná verze.

Pohotovostní hmotnost toho vozidla je 15t, takže by se muselo sundat 6,5t. Ale už končím, to je spíš na hospodu a nebudu to tady dál plevelit.
pát led 17, 2014 2:06 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 892
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

jarousz : v tomto případě je nutno rozlišovat - Tatra má bezpochyby nejlepší podvozek co se týče průchodnosti náročnějším terénem. Díky své koncepci výkyvných polonáprav zaručuje neustálý kontakt kol s terénem a tedy plnou adhezi a přenášení výkonu. Díky tomu projíždí terén plynuleji a tím i rychleji, než koncepce podvozku s pevnými nápravami. Nevýhodou naopak je, že při rychlé jízdě na pevnějším povrchu je u Tatry větší náchylnost na poškození polonápravy při kontaktu s náhlou nerovností, či překážkou. V dunách je pak nevýhodou snížená světlost podvozku díky páteřové rouře, což vyžaduje určitý jiný jízdní styl oproti rámové konstrukci. Že je v tomto ohledu Tatra lepší, než Kamaz vyplývá z toho, že onen podvozek je dá se říci sériový, kdežto u Kamazu speciální, který by jste v jeho sériové produkci nenašli.
pát led 17, 2014 2:36 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 424
Registrován: sob pro 11, 2010 10:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Příspěvek

cece kolem stranek 96-97-98

treba

"pořád si říkám kde je chyba, vždyť dobře naladěný tatrovácký podvozek by musel být rychlejší na nerovnostech, než li zbytek světa, navíc si myslím, že čumákový auto na dakar byl krok správným směrem, pro posádku by měla být jízda a skoky přijatelnější, než když sedí nad nápravou, pilot by měl lépe cítit co auto dělá a korigovat třeba smyk. Pořád si myslím, že tatra má rezervy, chtělo by to schopnýho inženýra a km a km testování a ladění podvozku. Potom by mohla být tatra přirozeně rychlejší a přitom nejet na hraně života a smrti. Na vitězství by to třeba nebylo, ale mohla by s kamazy jet vyrovnaný závod"

"krásná ukázka sovětské práce, masivní a jednoduchá technika, neúcta k životu, mužik za volantem a nevyčerpatené rezervy..ostatní můžou jen sekundovat, ani technický vychytávky v takovýhle rozbíječce nepomůžou...já sem skeptickej že by třeba Buggyra mohla někdy udělat lepší než 5 místo"

"Ono se to hlavně musí brát komplexně. Tatra má nejlepší podvozek, MAN má nejlepší motor, Iveco je nejspolehlivější, třeba De Rooy (nebo někdo) je nejlepší řidič atd. Kamaz nemá nejlepšího nic ale všechno má dobrý a proto je celkově nejlepší. U ostatních vždy něco chybí. A v tom to je."

a je toho vic...
pát led 17, 2014 2:39 pm

Uživatelský avatar
Lu
Příspěvky: 160
Registrován: úte lis 27, 2012 8:41 pm
Bydliště: Famelky

Příspěvek

Určitě nemůžu psát za Filipa 90. Ale myslím, že koncepce podvozku Tatry by teoreticky měla být v terénu nejlepší (polonápravy x tuhé nápravy). MAN má na okruzích již dva roky bezkonkurenční motory, takže do dakarek je asi přenesl. Kamazy ty auta mají když nebereme na zřetel peníze, které na to mají asi nejvychytanější a nejvypiplanější. Nemluvě o jezdcích, kteří toho mají zdaleka nejvíc naježdíno a jezdí jako kdyby neměli pud sebezáchovy. A menegment má i dlouhé prsty viz předpisy o omezení objemu a počtu válců (vypadá to jako kdyby šel Kamazu někdo na ruku), že by to dělali peníze? :D :)
pát led 17, 2014 2:40 pm

Uživatelský avatar
bonita
Příspěvky: 338
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:49 pm
Bydliště: Krásná Lípa

Příspěvek

Malý návrat k rozhovoru se Smolkou: V roce 2012 vykládal jak se mu líbí Alešova "jamalka", že to je pro jezdce komfortnější, bezpečnější a že se tam dá krásně pracovat s rozložením váhy. Dnes už říká že to není krok správným směrem (sám říká že to je proto, že tatra se chce věnovat trambusům) a argumentuje i tím, že čumákovky nedosahují na dakaru takových rychlostí/ výsledků jako trambusy. Vždyť to je nesmysl. Pokud se podíváme na startovní pole a vidíme kolik startuje trambusů vs čumáky a podíváme se, že v první pětce jsou dva čumáky (momentálně dokonce ve čtyřce) tak bych si dovolil říct že to, co pan Smolka plácl je prostě blbost.
pát led 17, 2014 3:30 pm

nero
Příspěvky: 3428
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Já myslím, že de Rooy i Aleš by jezdili na špici i s trambusem. Nebo naopak, kdyby měly Kamazy kapoty, byl by to pro tebe důkaz, že je lepší kapota než trambus?
pát led 17, 2014 3:33 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti