Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Fino:

Muju nazor, ale to je jenom muj nazor! Tatra uz zda-li je to T 815 nebo Jamal, ten design si myslim ze u vozidel ktere jsou smerovany na stavby, do lomu, na tezbu, je asi na poslednim miste ktery ten ci onen provozovatel resi!
Kdyz se divam na tady tu fotku, tak ten jamal je hotovy krasavec!

Obrázek

Mne se velice libi! Ale! Je vysoky a tezky! A v neposledni rade moc poruchovy hlavne co se tyce naprav tak je slaby! Takze dle meho nazoru, nosnost ktera je u techto vozidel uvedena, si myslim ze na Jamal je precenena!
Pak dostupnost k jednotlivym agregatum, k zadni casti motoru, ke spojce a pod!
Takze muj nazor, pekny auto, ale nedomysleny!
A kdyz sme u toho design, tak kazda karoserie chce I svoji barvu ktera ji sekne! Co dejme tomu kdyz se divam na vzhledovou stranku toho jamala, tak zluta mu podle mne padne! Cerveny se mne uz tak nelibi! :lol:
Je pravdou ze dnes lidi nakupuji ocima, jak to vypada jak se jim to libi na oci, jaky to dela dojem! Tak je mozne ze ten Jamal se kuli tomu nechytnul na trhu!
sob led 18, 2014 10:28 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

citace :Tatra uz zda-li je to T 815 nebo Jamal, ten design si myslim ze u vozidel ktere jsou smerovany na stavby, do lomu, na tezbu, je asi na poslednim miste ktery ten ci onen provozovatel resi!

Já si myslím, že dneska už ano. Byl jsem svědkem rozhovoru, kdy majitel firmy svážející dřevo byl díky náhlému vyřazení jedné ze svých Tater nucen vypůjčit si Scánii od konkurenční firmy. Na základě
nové zkušenosti následně postupně vyměnil celý vozový park. Roli v tom hrál nejen design exteriéru, ale i propracovanost interiéru a celkově větší komfort vozidla.
Takhle komplexně vám to však externí designér nebude nikdy schopen zpracovat - na to je zapotřebí mít vlastní design studio v rámci fabriky (viz třeba Škoda-Auto, ale třeba i Scania, DAF, MAN).
Bohužel Tatra ho před lety kompletně rozpustila a tak tam design dnes dělají konstruktéři (viz T 815 - 7), popřípadě tu a tam i externí designéři.

A ještě - nic proti konstruktérům Tatry - mají můj upřímný obdiv, že ještě z toho mála, co mají k dispozici, dokážou vykřesat maximum, co to dá !!!
sob led 18, 2014 11:02 pm

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Fino:
zajímavé postřehy na téma design a image značky Tatra. Taky mě to několikrát napadlo, třeba po nedotaženém faceliftu před několika lety, který byl nejprve vydáván za modernizaci vzhledu, po vlažném přijetí pak "přejmenován" na tvarovou optimalizaci kvůli obtoku vzduchu.

Ale to není téma pro Dakar, ale obecně do linku Tatra/Tatra - Všeobecně. Doporučuji případně pokračovat tam :wink:
sob led 18, 2014 11:48 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Fino:

Tak kazdy ma svuj pohled na vec!

Ja se nato divam tak, ze dejme tomu moje tatra spolehlive doveze pisek, sterk, kameni, hlinu a jiny material na stavbu, jak ktere koli jine auto! A vzhledem nato ze je to tatra, tak vic protoze ma v terenu lepsi pruchodivost nez PVC auticka!
A zatim jsem se nesetkal s tim zeby lidi kteri si objednaji dopravu material resili jake barvy mam auto, nebo jak to auto vypada! Potrebuji dejme tomu pisek, tak si mne objednali, ja jim ho dovezl, vysypal schrabnul prachy a nashle!
Take tak u objemovych praci a zakazek! Nikdo z objednavatelu neresil zda-li mam tatru cervenou nebo zlutou, zda-li je z rypakem nebo bez nej, kazdy resil spolehlivost stroje!
Tam kam ja jazdim se svoji 815-kou, tak nevim nevim jak by tam jezdili MAN, Mercedes, DAF a podobne! Neni tomu tak davno jak nam na stavbe lehnul MAN na bok pri zvedani korby, a to bylo jenom kuli tomu ze stal pri sklapeni trosicku v bocnim naklonu!
Ja osobne chodim do prace, a muj ukol je dejme tomu na smetisti splnit normu, udelat za smenu 10 fur na vzdalenost 15 km a vyreseno! A ten muj konfort v praci spociva v tom, ze dejme tomu na jezeru odkud vyvazim sterkopisek, je tekuty podklad, tak pri rozjezdu od bagru jenom zapnu predni nahon uzaverky a jedu! Pri vysypani uz je jedno zadni nebo bocni naklon, zvednu korbu vysypu a zase jedu na dalsi furu!
A vnitrni konfort tak 815-ka pro mne je pohodlna, s tim ze ten interier neni slozity, tak dejme tomu ja se pohybuju ve zvysene prasnosti, a uklid kabiny staci otevrit leve a prave dvere, strcit hadici s tlakovou vodou do kabiny a za minutku mam kabinu vyklizenou, jenom pak celni sklo, pristrojovou desku a tunel vytru hadrem a nashle!
sob led 18, 2014 11:54 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Fino: Zadání na sedmičku bylo jednoznačné - ať se snadno dá opancéřovat přídavným pancířem. Tam by podle mě ani designér nic nedadělal, je to přísně účelové auto. Je pravda, že vlastní kabina Tatry by se mi taky líbila, ale na to bohužel nejsou finanční prostředky. Co se týká volby kabiny DAF - v podstatě to byl jediný partner, který přicházel v úvahu - je to jediný evropský výrobce náklaďáků, který nevyrábí plněpohonná vozidla a proto mu Tatra se svým produktem nepoleze do zelí, naopak doplní jeho portfolio. To vím přímo od kamaráda, který dělá u RS na vývoji - je to jeden z konstrukčních otců řady Phoenix, možná dokonce ten hlavní... Podle mě by bylo zajímavým řešením použití (upravené) nadčasově udělané kabiny Xena/Fox, ale to už jsme zase v čistě hypotetické rovině. Podle mě je obrovskou škodou nedotažení tzv. unifikované kabiny Tatra/Liaz/BAZ...
ned led 19, 2014 3:02 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: ktm a 7 hostů