Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Uživatelský avatar
Lu
Příspěvky: 180
Registrován: úte lis 27, 2012 7:41 pm
Bydliště: Famelky

Příspěvek

Prostě momentálně kope za Tatru jako tech. ředitel tak si nemůže dovolit říkat co si opravdu myslí.
pát led 17, 2014 2:34 pm

Uživatelský avatar
bonita
Příspěvky: 350
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:49 pm
Bydliště: Krásná Lípa

Příspěvek

Ale o tom mluvím. To přece nejde posoudit podle toho jesti někdo má, nebo nemá čumákovku. Pan Smolka jen prostě aplikoval firemní politiku do Dakaru.

Lu: Tak jest. To jsem měl na mysli. Navíc nemůže říkat že kapota je lepší a sám stavět na dakar trambuse. Já neřeším co je lepší. Jen jsem se pozastavil nad těma nesmyslnejma teoriema.
Naposledy upravil(a) bonita dne pát led 17, 2014 2:37 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 17, 2014 2:35 pm

Peter G
Příspěvky: 639
Registrován: čtv úno 28, 2013 1:00 pm

Příspěvek

Bonita: Rad by som ti dal za pravdu, ja simpatizujem s cumakovkami, ale myslis, ze by de rooy, alebo ales neboli v top5 aj s trambuskami, cize s princeznou, alebo trakkerem? Ja myslim, ze boli
pát led 17, 2014 2:36 pm

Tod2
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

pokud vím tak R. Smolka řekl, že si nemyslí, že by čumákovci byli rychlejší než trambusky, to je celé...
pát led 17, 2014 2:54 pm

hanzs
Příspěvky: 629
Registrován: ned led 06, 2013 8:12 pm
Bydliště: Neratovice

Příspěvek

Ad kamion s čumákem nebo bez.
Podle mýho to prostě není podstatný. Důležitější je vyladění podvozku, brzdy, motor. A dále řidič - Kamaz má mladé borce, kteří se nebojí a fyzicky jsou taky na tom asi nejlépe. (Jsou mladý a ještě jim dobře slouží záda :))
pát led 17, 2014 2:57 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

když si vezmu výsledky Lopraise loni se starým trambusem, neřekl bych, že to tam hraje nějakou velkou roli

A i u Iveca, Tam DeRooy dojížděl velmi dobře i s Trakkerem, a jeho Torpedo je jen o nějaké vnitřní jistotě a sympattiích.


Jinak co mě se líbí, je letošní mediální prezentace týmů, když si vezmu jak mizerná byla loni prezentace BDP, je to posun mnohem výš letos. KMR drží neustále svůj vysoký (a v čr asi nejvyšší standart) a konečně Aleš (už teda sem to říkal loni, ale letos mne opravdu přesvědčil) dospěl, doba nabubřelých prohlášení z prvních Jakarů je definitivně pryč a působí velice smypaticky. Vážně na sobě perfektně zapracoval
pát led 17, 2014 3:06 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Pánové, já si myslím, že jste Radkovy výroky z roku 2012 a nyní prostě a jen nepochopili v tom kontextu, v jakém byly vysloveny, a vytrháváte je ze souvislostí.

Kontext toho, jak zapadá to které auto do strategie výrobců, totiž není podstatný jen pro automobilky jako takové, ale také pro Calveta. Ten chce zajistit kontinuální vývoj, zlepšování, evoluci, což nejde bez toku peněz a toku technologií. a tok technologií zajistí jedině automobilky. A automobilky ho zajistí tehdy, kdy to pro ně bude zajímavé. A zajímavé to pro ně bude tehdy, když to marketingově využijí. A využijí to tehdy, kdy vozidla, která soutěží, budou stylově zapadat do toho, co tito výrobci mainstreamově vyrábí.

Jestli v roce 2012 Radek vyzdvihl obecně vlastnosti kapoťáku, pak je vyslovil, ale ty platí stejně tak i dnes. Druhá věc je, že od té doby je tu celá řada nových poznatků a právě ten korporátní kontext. A třetí věc: není ta adorace kapoťáku jako trendu budoucnosti daná tím, že s nimi závodí dva nejlepší truckeři na světě mimo Rusko? (tj. GdR a AL) Ti samozřejmě jedou na výsledek a na maximální využití potenciálu vozů a nabídne-li jim kapoťák lepší jízdní vlastnosti, oni jich využijí a logicky s nimi lítají vepředu (ale lítali by i s trambusem). Ale výrobcům to do jejich strategie nezapadá, zapadá to toliko do strategie těchto dvou pánů, neboť ONI s takovými auty jsou schopni udělat výsledek. Proto kapoťáky Calvet nechce - výrobci jako takoví na to neslyší.

A přiznám se, že byť mám občas na programu jednání se zástupci výrobců nákladních aut (zodpovídám za produkty v leasingovce), nikdy jsem od nikoho z nich neslyšel cokoli o budoucnosti nákladních vozů v kapotovém provedení. Myslím, že v naší stísněné Evropě nám tohle nehrozí. Kolik jste viděli kapotových konceptů na autosalenech? Čas od času vzniknou nějaké nápady bruselských ekoteroristů ohledně ekologicky řešeného nákladního vozu, ale věc, kterou mají k dispozici Gerard a Aleš, je opravdu ryze účelová, pro JEJICH účel, a s tímhle nemá nic společného.
pát led 17, 2014 4:39 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

A já si zase myslím, že pokud je automobilka zastoupena na soutěži jako je Dakar vícero modely (tj. např. situace Tatry v podobě 815 a Jamalu), je to mnohem zajímavější. Nejen pro samotný závod, fanoušky, ale i marketingově (otázkou samozřejmě je, do jaké míry). Stejná automobilka, rozdílné koncepce, rozmanitější vozidla. Podobně je na tom Iveco.
pát led 17, 2014 6:00 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Coudy: Ale Jamal na Dakaru není pro Tatru marketingově zajímavý, protože bude ukončena jeho výroba, otázka je už jen kdy. Už měla být ukončena před nějakou dobou, v podstatě už přesluhuje. Proto není pro Tatru prezentace Jamalu v podstatě ekonomicky vůbec zajímavá. Zajímavé je to pro fanoušky, neb jsou to bezesporu vzhledově zajímavá auta (záměrně nepíšu hezká - každý to vidí jinak). S tímto modelem se však v budoucnu nepočítá - osa výroby pro budoucnost je T810 - T158 - T815-7 a pro nelegislativní trhy T815-2 Terrno1...
pát led 17, 2014 6:45 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hmm. několikrát jsem slyšel tvrzení že Tatra je jediná fabrika která
od začátku svýho působení na dakaru i za největší slávy K. Lopraise nedokázala pro sebe z dakaru vytěžit nic... netuším co je na tom pravdy ale..
Docela by mě zajímalo jestli by kdyby čistě teoreticky tatra vyhrála nebo vyhrávala dakar dnes (ať s nosatou či trambusovou to je jedno)
tak jestli by už to dneska bylo jinak a fabrika by z toho dokázala nějak těžit.... :idea:
Bo podle mě směrem na západ to cenově a i dostupností servisní sítě stačit na konkurenci nebude ani se vznášejícím podvozkem...
a směrem na východ nabušený auta plný drahý elektroniky a složitejch systémů... to mě taky nepřijde moc smysluplný... a nevytrhne to asi ani kabina z dafu.
takže tyhle debaty kdo kope za koho a marketingový strategie do budoucna ve spojení tatry s dakarem mě dycky přindou trochu usměvný.
pát led 17, 2014 10:18 pm

Uživatelský avatar
Lu
Příspěvky: 180
Registrován: úte lis 27, 2012 7:41 pm
Bydliště: Famelky

Příspěvek

No nevím jak svá vítězství na Dakaru využívá Kamaz, protože na západ od Ruska se jich asi moc neprodá a samotné Rusko je asi pro ně super trh a nic na tom nemění jak se umístili na Dakaru. Iveco s Manen toho asi ve svém marketingu na západě i trochu na východě využijou. U nich jde asi o prestiž Ruska, že kromě raket, letadel dokážou vyrobit náklaďák, který poráží ty západní auta. Tatra by se měla určitě prosazovat na bezedném Ruském trhu, kterého se kdysi tak lehkovážně vzdala (asi ne svojí vinou) a do Ruska by asi nevyvážela dakarské speciály ale obyčejné 815 a možná by jí to, že poráží Kamaz ublížilo ale to vše je jenom hloupá úvaha amatéra v prodeji nákladních aut.
A ohledně p. Smolky i ze své zkušenosti jistě víš (jestli nejsi sám sobě šéfem), že musí zpívat píseň toho, koho chleba jíš.
Naposledy upravil(a) Lu dne pát led 17, 2014 11:05 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 17, 2014 10:44 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Účast terénních vozidel v Rallye Dakar je podle mě zejména věcí prestiže a taky tu více tu méně národní hrdosti. Spíš by podle mě obchodu uškodilo, kdyby se této Rallye značka vyrábějící primárně terénní náklaďáky neúčastnila... Radka Smolky si nesmírně vážím, je to člověk na svém místě a myslím že to není jen "koho chleba jíš", ale i jistý vývoj v názoru na základě řekněme nových poznatků...
pát led 17, 2014 11:04 pm

Uživatelský avatar
Lu
Příspěvky: 180
Registrován: úte lis 27, 2012 7:41 pm
Bydliště: Famelky

Příspěvek

Myslím, že proti loňským názorům o kapoťácích letos nedospěl ani na základě nových poznatků k tomu, že trambus je daleko lepší ale asi opravdu půjde o to jaké zájmy má Tatra. Pana Radka Smolky si také jako konstruktéra nesmírně vážím. Jak už tu bylo mockrát napsáno je asi skoro jedno která koncepce je ta pravá u obou se dají postavit špičková auta i když teorie hraje malinko pro kapoťáky.
pát led 17, 2014 11:10 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Dle meho nazoru, Rallye Dakar nejak nema vlyv na prodej vozidel Tatra smerem na vychod a do Ruska!

Prodej tater do Ruska (kde kdysi byla tatra jako doma), tam je problem jiny! Tatra jako fabrika nema zadny svuj servis, jako mela kdysi v Leningradu nebo Niznevartovsku a pod. Nema zadne seriozni technicke zabezpeceni, zadny prison dilu, slovem nic!
Dnes v Rusku funguje jenom nejaka zakladni dealerska a servisni sit, co jsou dealeri z rad ruskych podnikatelu, a ti v prvni rade resi svoje zajmy a az pak zajmy nekoho jineho!
Proto Tatra se v Rusku stratila, I kdyz kdysi Tatra byla a je v Rusku vazeny stroj, ale v dnesni dobe stroj, ktery nema zadny seriozni servis, zadne nahradne dily, tak muze byt sebelepsi, a je k nicemu!
Kamaz ten je v Rusku doma, jednak je to kolosalni fabrika se zajistenym servisem ve vsech koutech Ruska. Ja kdyz jsem byl na Kamazu v Nabereznych Celnach, a jsem se zeptal kolik Kamaz vyrabi vozidel, tak mne bylo receno ze za smenu vyrobi 200 hotovych aut a 100 aut v dilech a agregatech! Ja tam byl v dobe krize, tak ten technik ktery mne doprovazel tak mne hned upozornil ze ted je krize a tak zavod bezi jenom na 50%.
Takze Kamaz jako vyrobni zavod se ani tak nejak nepotrebuje chytat zapadniho trhu. Pro vyrobni zavod Kamaz uplne staci rusky trh ktery je kolosalni kanalizace.
A je rozdil prodavat na ruskem trhu nove vozidlo Tatra T 815-2 S1 v cene 165.000 EURO a je rozdil cena Kamaz 65111 ktery je take 6x6 S1 ale cena je do 45.000 EURO v maximalni vybave.
Takze zavody Rallye Dakar si myslim ze alespon pro KAMAZ MASTER jsou spise veci image Ruska.

Zavodni specialy KAMAZ se ani s daleka nedaji srovnavat se seriovymi vozy ci uz je to KAMAZ pripadne KAMAZ RIAT (RIAT ten je trosicku kvalitnejsi).

A podle obrazku kdyz se tak na nej divam, tak z kamaze na Dakaru jezdi jenom kabina! Jinak vsechno je na tom aute cizi! Vcetne motoru JaMZ, protoze KAMAZ vyrabi svoje motory!

Obrázek

Kdyby sel na Dakar seriove vyrabeny Kamaz, tak ten by nejel, protoze ten by ani nedojel na start! Nove seriove kamazy, kolik krat jsem je videl, nedojizdeji ani 100 km od vyrobniho zavodu, a ridici uz resi prvni zavady, a vali se pod autama! :lol: Takze Kamaz! :thumbud: Svetova jednicka! :lol:
sob led 18, 2014 12:06 am

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Obrázek Obrázek

Tady jsou nějaké designérské studie trucků let budoucích. Trambusové kabiny budou mít trend se více zaoblit a kapotové, budou mít zkrácený "čumák".
sob led 18, 2014 12:33 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: F.E.N.I.X a 13 hostů