Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Kamaz vyrabi siroky sortiment typu vozidel! Dale zalozeni SP OAO Kamaz a koncern Daimler AG, vznikl spolecny podnik "Mercedes Benz Tracks Vostok" kde se na zavode Kamaz montuji Mercedesy! A uz u toho ve spolupraci s Mercedesem Kamaz resi dalsi svoje kamazy!
Cena "ruskeho" Mercedesa?
Nase tatry T 815-2 S01 se cenove pohybuji zhruba asi take tak v te cenove relaci! Akorat Tatra nema servis, nema nic, ve srovnani s MAN-em, Mercedesem a dalsimi znackami jako IVECO AMT ktere se uz kolem 20 let montuje na Uralu v Miass.
A pro rusky trh nenjsou podstatne vysledky tater na Rally Dakar, ale v prvni rade kvalita vozidel, servis a dily!
Dnes se uz pomalu upousti od vyroby T 815-2 TERRNo, take tak Jamal, tatrovackych motoru, a nastupuje Phoenix!
No na tom Phoenix-u uz zustalo s tatry akorat ten podvozek! Jinak vse je cizi! Kdyz jsem doma tak kolem jenom posloucham jak jsou Phoenix-y ve skouskach na Sibiri uspesne a dobre! Jenom porad zustava otazka! Ma Tatra v Rusku vsude dostupny servis?
Ukrajinsky Volodimir V700 a V701, byly vyrobeny jenom dva kusy, jeden modry, druhy cerveny!
A nejak se na trhu jako kapotove tahace nechytli! Take tak jak nase Tatra Jamal!
Cena "ruskeho" Mercedesa?
Nase tatry T 815-2 S01 se cenove pohybuji zhruba asi take tak v te cenove relaci! Akorat Tatra nema servis, nema nic, ve srovnani s MAN-em, Mercedesem a dalsimi znackami jako IVECO AMT ktere se uz kolem 20 let montuje na Uralu v Miass.
A pro rusky trh nenjsou podstatne vysledky tater na Rally Dakar, ale v prvni rade kvalita vozidel, servis a dily!
Dnes se uz pomalu upousti od vyroby T 815-2 TERRNo, take tak Jamal, tatrovackych motoru, a nastupuje Phoenix!
No na tom Phoenix-u uz zustalo s tatry akorat ten podvozek! Jinak vse je cizi! Kdyz jsem doma tak kolem jenom posloucham jak jsou Phoenix-y ve skouskach na Sibiri uspesne a dobre! Jenom porad zustava otazka! Ma Tatra v Rusku vsude dostupny servis?
Ukrajinsky Volodimir V700 a V701, byly vyrobeny jenom dva kusy, jeden modry, druhy cerveny!
A nejak se na trhu jako kapotove tahace nechytli! Take tak jak nase Tatra Jamal!
- Olda
- Timy1123
- Příspěvky: 5905
- Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
No to je asi jádro pudla ..tatra a servis a dostupnost dílů... furt to doplácí na minulost..
Takže určitým řešením by bylo na tatrováckej podvozek namontovat co nejvíc cizích dílů který budou shodný s ostatníma značkama který servis zajištěnej po světě maj...
Tím pádem by odpad problém s dostupností dílů a servis.
Za předpokladu že se bude brát základní tatrováckej podvozek jako nerozbitnej..
Ale to pak jsme zase u toho že tu bude jen výrobce podvozků kterej na přání na něj namontuje třeba stavebnici zahradního domku...
Takže určitým řešením by bylo na tatrováckej podvozek namontovat co nejvíc cizích dílů který budou shodný s ostatníma značkama který servis zajištěnej po světě maj...
Tím pádem by odpad problém s dostupností dílů a servis.
Za předpokladu že se bude brát základní tatrováckej podvozek jako nerozbitnej..
Ale to pak jsme zase u toho že tu bude jen výrobce podvozků kterej na přání na něj namontuje třeba stavebnici zahradního domku...
Ale o tom to je, klidne i kralikarnu, kdyz na tom bude dostatecne velka "pridana hodnota" . Maloseriovy vyrobci specialnich vozidel jako je Tatra , Ginaf a podobne nemaji sanci financovat vyvoj a vyrobu vlastnich budek, motoru, prevodovek a pod ... . Naopak je pro ne jednodussi, kdyz se o tyto veci nemusi starat a vi ze je na ne zajisten servis a vyroba ND a muze se venovat vymysleni "specialit" typu Tatraktor na kterych ma sanci vydelat penize.Olda píše:Ale to pak jsme zase u toho že tu bude jen výrobce podvozků kterej na přání na něj namontuje třeba stavebnici zahradního domku...
Pepa
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
ateliersk : No a není to smutné, kdy se historicky třetí nejstarší automobilka na světě dostane do polohy pouhopouhé "výrobny podvozků" implementujíc na ně cizí budky, převodovky a motory, čímž absolutně boří image značky jako takové ?!!
Asi by v tomto případě bylo, byť smutné, ale spravedlivé, přestat používat výraz "automobilka" a přejít na výstižnější - výrobce podvozků.
Možná Tatra doplatila i na to, že se úzce specializovala jen na určitou kategorii nákladních vozidel. Sortiment, který momentálně drží ve výrobním portfoilu je velice chudý a částečně zastaralý, takže pochybuji, že s tím udělají nějakou velkou muziku.
Asi by v tomto případě bylo, byť smutné, ale spravedlivé, přestat používat výraz "automobilka" a přejít na výstižnější - výrobce podvozků.
Možná Tatra doplatila i na to, že se úzce specializovala jen na určitou kategorii nákladních vozidel. Sortiment, který momentálně drží ve výrobním portfoilu je velice chudý a částečně zastaralý, takže pochybuji, že s tím udělají nějakou velkou muziku.
Kdyz resit skladane "lego" auta na podvozku tatry jako dejme tomu je Phoenix, co ja to auto za tatru jako takovou ani nepovazuju, ale kdyz resit auta na tatrovackem podvozku, a prihlizet na vec tak, kdyz nemam svuj servis a vyuzivat tak cizi servisni sit, tak ohledne Ruska a vychodu, to ja bych resil oprasenim vozu KATASI ktere byly skladane s podvozku Tatra a zbytek agregatu vcetne kabiny byl Kamaz!
Kamaz dnes montuje na svoje auta I cizi konfortnejsi kabiny, take montuje cizi motory Mercedes a Cummins, prevodovky ZF.
Takze dle meho nazoru, kdyz resit "tatru" pro vychodni trhy, Rusko, tak asi by bylo rozumnejsi stavet takove auta z toho co je na ruskem trhu nejvice k dosazeni! Kamaz, MAZ a pod.
Kamaz dnes montuje na svoje auta I cizi konfortnejsi kabiny, take montuje cizi motory Mercedes a Cummins, prevodovky ZF.
Takze dle meho nazoru, kdyz resit "tatru" pro vychodni trhy, Rusko, tak asi by bylo rozumnejsi stavet takove auta z toho co je na ruskem trhu nejvice k dosazeni! Kamaz, MAZ a pod.
Hynek : Sedmička ? To je snad "něco" vyvinuté čistě pro armádu. Čistá konstruktérská práce - samé plochy a roviny. Jistě, čistě účelové a do daných podmínek odpovídající. Koho ale kromě armády a hasičů tahle "krabice" zaujme ?!
Terrno - kolik EVO verzí se dá ještě "vyrýsovat" ze staré 815 kabiny (připomíná mi to čarování jako kdysi v TAZce se starou 1203kou) ?!!
Aby bylo jasno, já jsem fanda Tatry od malička a její existence ovlivnila i moje následné profesní zaměření. Dokonce jsem již několikrát nabízel Tatře své služby, ale vždy jsem byl odmítnut, že Tatra designéry nepotřebuje - jistě, všichni je potřebují, ale Tatra ne. To raději nakoupí zahraniční práci někoho jiného (kabiny Renault a DAF), což v konečném důsledku vede k oné roztříštěnosti identity značky. Znak TATRA na cizí kapotě to nezachrání !!!
Všechno je o vývoji (vlastním) a penězích - to chápu. Ale je taky potřeba potom pojmenovat věci pravými jmény. V porovnání s historií této značky se mi opravdu momentálně, díky přijaté strategii jeví více, jako výrobce speciálních podvozků, než jako plnohodnotná automobilka ( Terrno a sedmička na tom nic nezmění). Můžu ještě podotknout, že tento názor nesdílím jenom já, ale i podstatná část designérské komunity, včetně například pana Huška (autora designu LIAZ Fox), se kterým jsem shodou okolností nedávno na toto téma diskutoval.
I když jsem v tomhle směru kritický, přesto pevně věřím, že se to do budoucna ještě všechno změní a Tatra bude opět pevně stát na svých vlastních nohách.
Terrno - kolik EVO verzí se dá ještě "vyrýsovat" ze staré 815 kabiny (připomíná mi to čarování jako kdysi v TAZce se starou 1203kou) ?!!
Aby bylo jasno, já jsem fanda Tatry od malička a její existence ovlivnila i moje následné profesní zaměření. Dokonce jsem již několikrát nabízel Tatře své služby, ale vždy jsem byl odmítnut, že Tatra designéry nepotřebuje - jistě, všichni je potřebují, ale Tatra ne. To raději nakoupí zahraniční práci někoho jiného (kabiny Renault a DAF), což v konečném důsledku vede k oné roztříštěnosti identity značky. Znak TATRA na cizí kapotě to nezachrání !!!
Všechno je o vývoji (vlastním) a penězích - to chápu. Ale je taky potřeba potom pojmenovat věci pravými jmény. V porovnání s historií této značky se mi opravdu momentálně, díky přijaté strategii jeví více, jako výrobce speciálních podvozků, než jako plnohodnotná automobilka ( Terrno a sedmička na tom nic nezmění). Můžu ještě podotknout, že tento názor nesdílím jenom já, ale i podstatná část designérské komunity, včetně například pana Huška (autora designu LIAZ Fox), se kterým jsem shodou okolností nedávno na toto téma diskutoval.
I když jsem v tomhle směru kritický, přesto pevně věřím, že se to do budoucna ještě všechno změní a Tatra bude opět pevně stát na svých vlastních nohách.
Naposledy upravil(a) Fino dne sob led 18, 2014 8:46 pm, celkem upraveno 3 x.
Fino:
Tak takovych tatrovaku je tady vice! Ale hol, dnesni doba je takova! Uz se tady kolik krat popisovalo proc v te fabric je to tak jak je, nebo bylo!
A proto uz dnes tatry nejsou tatry jak kdysi ze meli svoje kabiny, svoje motory a pod. Takze prakticky z tatry zustala jenom roura!
Ja si myslim ze v CR je porad dost kvalitnich a dobrych mistru sveho dila, do konstrukce vozidel!
Nevim co to je LIAZ Fox, jenom si myslim ze to asi bude takovy strbrny tahac co ma kabinu jak bednu od prasku na prani! Takze design toho liazu moc prace nedal!
Ale stejne je to LIAZ s vlastni kabinou! Zadnou cizi!
Carovat se da zevsim, ale konstrukce a vyvoj to jsou tezke penize! Co v tatrovce chybelo a tak sa hledalo jine reseni! Proc zrovna DAF? To nevim jenom si myslim ze kdyz ridil tatru American, DAF je ve vlastnictvi americanu, motory PACCAR jsou take americke, tak mne ta moje logika rika ze pro ridiciho Americana bylo v zameru si zajistit prisun penez I do budoucna v pripade zeby uz tatru neridil!
Vzdyt zase az takovy svatousek to neni! Tak bezny clovek si to tak nejak vysvetluje, I kuli tomu ten Phoenix nemam rad!
Ja jezdim 815-kou a dokdy bude mozne u 815-ky zustanu!
Nevim jak si na Dakaru vede ten Phoenix, ale seriovy Phoenix kdyz se tak na nej podivam tak mne do te me hlavy nejde slozit, jak se s nim jezdi v terenu! Vzhledem na jeho vysku si s nim clovek nedovoli to co s 815-kou!
Kamaz ten vyrabi auta v kategoriich starsich typu, pak modernizovanych a novych typu, a to dela jako sklapece, valniky, tahace, sassi v komplektaci standart pripadne nadstandart s cizim motorem napravama a prevodovkama! Takze siroka nabidka vozidel dle financnich moznosti libovolneho zakaznika, u toho kvanta techniky skladem, takze kdyz prijdu na kamaz a reknu ze potrebuju 100 sklapecich kamazu, tak je dostanu ihned!
Ja tam chodil po Nabereznych Celnach tech novych aut tam bylo kvanta! Jak jsem daval fotky na vlakno tak jsem si jeste delal srandu jak na tatrovackem polygonu behaji jenom srnky do gulase! Dneska v ty tatrovce po zmene majitele to vypada veseleji!
Tak takovych tatrovaku je tady vice! Ale hol, dnesni doba je takova! Uz se tady kolik krat popisovalo proc v te fabric je to tak jak je, nebo bylo!
A proto uz dnes tatry nejsou tatry jak kdysi ze meli svoje kabiny, svoje motory a pod. Takze prakticky z tatry zustala jenom roura!
Ja si myslim ze v CR je porad dost kvalitnich a dobrych mistru sveho dila, do konstrukce vozidel!
Nevim co to je LIAZ Fox, jenom si myslim ze to asi bude takovy strbrny tahac co ma kabinu jak bednu od prasku na prani! Takze design toho liazu moc prace nedal!
Ale stejne je to LIAZ s vlastni kabinou! Zadnou cizi!
Carovat se da zevsim, ale konstrukce a vyvoj to jsou tezke penize! Co v tatrovce chybelo a tak sa hledalo jine reseni! Proc zrovna DAF? To nevim jenom si myslim ze kdyz ridil tatru American, DAF je ve vlastnictvi americanu, motory PACCAR jsou take americke, tak mne ta moje logika rika ze pro ridiciho Americana bylo v zameru si zajistit prisun penez I do budoucna v pripade zeby uz tatru neridil!
Vzdyt zase az takovy svatousek to neni! Tak bezny clovek si to tak nejak vysvetluje, I kuli tomu ten Phoenix nemam rad!
Ja jezdim 815-kou a dokdy bude mozne u 815-ky zustanu!
Nevim jak si na Dakaru vede ten Phoenix, ale seriovy Phoenix kdyz se tak na nej podivam tak mne do te me hlavy nejde slozit, jak se s nim jezdi v terenu! Vzhledem na jeho vysku si s nim clovek nedovoli to co s 815-kou!
Kamaz ten vyrabi auta v kategoriich starsich typu, pak modernizovanych a novych typu, a to dela jako sklapece, valniky, tahace, sassi v komplektaci standart pripadne nadstandart s cizim motorem napravama a prevodovkama! Takze siroka nabidka vozidel dle financnich moznosti libovolneho zakaznika, u toho kvanta techniky skladem, takze kdyz prijdu na kamaz a reknu ze potrebuju 100 sklapecich kamazu, tak je dostanu ihned!
Ja tam chodil po Nabereznych Celnach tech novych aut tam bylo kvanta! Jak jsem daval fotky na vlakno tak jsem si jeste delal srandu jak na tatrovackem polygonu behaji jenom srnky do gulase! Dneska v ty tatrovce po zmene majitele to vypada veseleji!
A ještě jeden malý dovětek k Jamalu - nepramení nedostatek zájmu o tento typ z jeho již poněkud vyčpělého, archaického "těžkodesignu", který je dneska v rámci konkurence prostě neprodejný ?!! A tím nijak nenarážím na tvorbu pana Jiřího Španihela (externího autora designu), které si jinak, stejně jako jeho, velmi vážím - dělal jenom to, o co byl ve své době Tatrou požádán i když věděl, že tato varianta díru do světa moc udělat nemůže (vím po osobním setkání) . Plakat nad tím, že se Jamal neprodává může jen ten, kdo tehdy nenaslouchal dobrých rad...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů