Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
pekos dakar
Příspěvky: 302
Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

Chlapi. TATRY Balai T.Tomečka mají náhon 6x1,6x2,6x3,6x4,6x5,6x6. To znamená. Při normálním provozu zabírá jedno kolo poslední nápravy. Zapnu první spínač a zabírá
jedno kolo třetí a jedno kolo druhé nápravy. Zapnu další spínač a zabíra vždycky jedno kolo z každé nápravy. / jsou tři/ další spínač zapíná uzávěrku zadních náprav a 4 spínač uzavře i přední nápravu. To znamená že zabírá všech šest kol. Takže Já si zapnu co chci. To je TATRA.
sob bře 22, 2014 7:48 am

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Jasně pekos, chápu vše,ale chci se dopátrat zda tedy je u 4x4 mezinápravovej dif, jako u 6x6 mezi 2 a 3nápravou. Jak si to popisoval tak chápu, že u 6x6 mezinápravovej dif pro přední nápravu nemáš
sob bře 22, 2014 8:47 am

mxx
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 07, 2013 10:53 pm
Bydliště: Czech Republic

Příspěvek

může mi někdo vysvětlit co to je ŠPÉRA ?
sob bře 22, 2014 10:17 pm

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Lidově řečeno, uzávěrka diferenciálu.
ned bře 23, 2014 8:12 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

U Dakarek 4x4 mezinápravovej neni. Je to buď 4x2 kdy hrabe pouze zadek a nebo 4x4 se přiřadí předek. Je to tak, protože vlastně všechny Dakarky maj "převodový" základ v řadě Terno kde to takhle je. Jediný závoďáky co maj mezinápravovej diferák jsou náš Jamal a Tatra Petra Jansy, protože jsou to přestavby z tahačů návěsů, který měly stálej pohon 4x4.
Prakticky je to je ale uplně jedno, bez natvrdo 4x4 se závodit nedá, chybí potřebná trakce. Jediný výhoda u pohonu pouze zadku je, že s tim dá krásně driftovat :lol: což u stálýho 4x4 nejde protože se začně hrabat přední kolo.
Filip Nikl
ned bře 23, 2014 9:26 am

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Dík Filipe, to je přesně odpověď na moji otázku. Ale myslím si, že s tím mezinápravovým diferákem by to bylo o hodně šetrnější právě k těm kloubovkám
ned bře 23, 2014 12:44 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nebylo. Řikám, že když závodíš, tak je to jedno protože máš buď danou uzávěru mezinápravovýho dif. nebo zaplej předek, bez toho jet nejde (teda údajně jde podle některých ale rozhodně ne tak rychle :lol: ). Čili v závodě kdy je zatížení největší máš prostě natvrdo 4x4 tak jako tak.
Filip Nikl
ned bře 23, 2014 2:48 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], nalim68, Semrush [Bot] a 10 hostů