Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Říkal jsem si, kam se poděl Petr Vodák, a on přitom jel s doprovodným kamionem BDP:
http://jihomoravsky-kraj.5plus2.cz/voda ... nsko_p2psm
http://jihomoravsky-kraj.5plus2.cz/petr ... nsko_57439
ned úno 23, 2014 11:52 am

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
pát bře 14, 2014 7:21 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Díky Spido, perfektní čtení. Těším se na pokračování. :thumbud: :thumbud: :thumbud:
sob bře 15, 2014 11:42 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
stř bře 19, 2014 2:48 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Opět Spido mé díky! 8)
stř bře 19, 2014 3:40 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak alespoň někoho to potěšilo :wink:
Obrázek
stř bře 19, 2014 4:46 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Ja si to schovávám na doma, v práci na to nemám klid. Už se na to těším. ;-)
stř bře 19, 2014 5:23 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano, je to tak. Radek má v tom článku pravdu. Na stáncích je aktuální vydání časopisu Offroad, kam jsem napsal 6stránkové zhodnocení letošního ročníku. právě důležitost systematické přípravy a testů prostupuje celý článek od začátku do konce -- letošní výsledky jsou toho přímým důkazem. Jinak článek se jmenuje Štěstí přálo připraveným.
stř bře 19, 2014 10:18 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Spido děkuji samozřejmě za články. Ale mám prosbu, nepodařilo se mi stáhnout první díl. Zkoušel jsem to doma i v práci a pokaždé se stahování přeruší a soubor je poškozen. Nenahrál bys ho tam znovu?

Edit: tak beru zpět, pátý pokus byl již úspěšný :)
čtv bře 20, 2014 7:24 am

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No já to jen nascanoval. díky patří hlavně Radkovi, že to tak obsáhle s Mírou sepsali. :wink:
Obrázek
čtv bře 20, 2014 8:57 am

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Taky moc děkuji za zveřejnění těch článků, je to moc fajn počtení. Ale přeci mi tam chyběla jedna věc, která tam byla jen nakouslá. A to problematika kloubovích hřídelů. Čím je vlastně způsobeno jejich časté praskání? Od roku 2002 kdy se posunula kabina a motor dopředu se enormě zatížila přední náprava, to vše začalo. Od 2006 šel motor i kabina zpět dozadu, ale praskání pokračovalo. Ano začala se jezdit taky jiná palba. Pak se začali používat specielní hřídele jak psal Radek, nevím od kdy?, ale to se už jezdí extrémní palba. Jak tedy tomu zabránit? Napadá mě použití mezinápravového diferenciálu, který by měl pohltit rázy a rozdíly otáček při zapnutém předku, třeba při skocích a na tvrdším podkladu. Určitě hraje asi velkou roli hmotnost a vlastně se přiznám, že ani nevím, zda vlastně tatra vyrábí mezinápravu pro přední osu. Chtěl bych poprosit Radka Smolku, zda by nám tady prostřednictvím Spidy tuto problematiku podrobněji objasnil. Díky moc
pát bře 21, 2014 10:56 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já teda historii konstrukce kloubových hřídelů neznám ale přidám zkušenost jak to je teď. Je to hlavně o řidiči. Mezinápravová úzávěra by byla na nic, protože v závodě se jede stejně na tvrdo 4x4. Základ je práce s přední uzávěrkou. Pokud se jede bez uzávěr jen na 4x4 tak je to v pohodě dycky si to nějak poradí, ale problém měkký terén (písek, bahno). Když se to začne hrabat tak uzavřit jen zadek a čekat. Když to nepojede a bude krize a vidim že pojedu rovně, tak teprve předek a hlavně nezatáčet a jak se to rozhejbe hned vyhodit.
Jak je to uzavřený a jde to do "štosu" tak je to špatný, když kolo narazí na tvrdý nebo se to nevyhodí včas a zatočí se je to vejpůl hned. A je jedno jestli to je 148 nebo Dakarka s Gyrtechem. Taky je třeba si povšimnout, že v dnešní době maj s hřídelema problémy jen určití lidé.
Filip Nikl
pát bře 21, 2014 11:22 am

pekos dakar
Příspěvky: 302
Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

Souhlasím s filipem. Letos jsem se zůčastnil AER 2014 jako řidič kamionu Balai. Veškeré duny a bylo jich tam hodně jsem projížděl se zapnutým
mezinápravovým diferenciálem. Když jsem viděl obtížnější průjezd dunami tak jsem zapnul zadní uzávěrku. Přední uzávěrku jsem zapínal až v případě krize a to bud v klidu předem a nebo jsem ubral asi na vteřinu plyn a zařadil přední uzávěrku. Nikdy ne v tahu jak to někteří řidiči dělají. A pokud možno netočit volantem. A vyřadit zase ne v tahu. Ono sice v tom písku ten odpor není takový jak na tvrdém terénu ale i tak jsem pokud možno s př. uzávěrkou nerejdoval. A můžu říct že pokud se řidič s tím autem / s TATROU / sžije, zařadí vhodný rychlostní stupeň a podhustí správně gumy tak ta TATRA jede jak tank. Za celou AER jsem lopaty a nájezdy použil pouze jednou. A to jsme jeli i přes duny kde před náma nikdo nejel. A tvrdím jedno. Tam kde v dunách MANY, SCANIE, MERCEDESY, IVECA končí tam TATRA začíná.
pát bře 21, 2014 5:51 pm

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Jasně, díky za objasnění, já ale myslel, že Dakarský 4X4 mezinapravovej dif nemají,že předek se zapíná natvrdo. Nápravovej dif je něco jinýho, je jasný, že pokud dáš špéru na předku musíš bej zvláště opatrnej.
pát bře 21, 2014 7:33 pm

mxx
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 07, 2013 10:53 pm
Bydliště: Czech Republic

Příspěvek

Nápravovej dif je něco jinýho, je jasný, že pokud dáš špéru na předku musíš bej zvláště opatrnej.


Co to je špéra na předku? Myslel jsem že by to mohla byt převodovka,ale na předku?
pát bře 21, 2014 9:35 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů