Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
takové malé promo. Sice je to jiné téma ale obsahem se to hodí
http://data.spidamodels.cz/ostatni/rozh ... mpromo.wav
http://data.spidamodels.cz/ostatni/rozh ... mpromo.wav
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Až moc drsné na muj vkus. Zase to připomíná, proč se jezdí Jakar místo Dakaru
http://www.autozine.cz/riskantni-prujez ... -telefonu/
http://www.autozine.cz/riskantni-prujez ... -telefonu/
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
AKTUÁLNÍ zprávy od posádky asistenčního vozu ÚAMK: Retrojízda LIAZky, doprovodného vozidla ÚAMK Škoda Yeti a Toyoty Hilux je zhruba po 8 tisících kilometrech v Dakaru a u Růžového jezera. "Sluníčko bohužel svítí jen občas a fouká tu silný vítr, který zvedá písek. Bohužel snad i kvůli počasí není jezero zbarveno do růžova. Budeme se také snažit sehnat náhradní pneumatiky, které jsme prorazili po cestě sem, jelikož silnice tu mají hrbolky, vysoké mezi 38 až 43 cm a buď je přeletíte osmdesátkou anebo budete skákat. My volíme rychlejší variantu a tak vždy doufáme, že dorazíme v celku," hodnotí cestu do Dakaru pilot asistenčního vozu ÚAMK Oldřich Vaníček.
A dvě fotky z FB UAMK:
Odkaz na galerii od UAMK zde:
Sen o Dakaru - Fotky z cesty III. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 662&type=3
Sen o Dakaru - Fotky z cesty IV. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 662&type=1
A dvě fotky z FB UAMK:
Odkaz na galerii od UAMK zde:
Sen o Dakaru - Fotky z cesty III. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 662&type=3
Sen o Dakaru - Fotky z cesty IV. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 662&type=1
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
- Bydliště: Jablonec n.N.
- Kontaktovat uživatele:
Včera už mi to nedalo a https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 538&type=1 možná, že to ale patří do Dakarské hospody.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tisková zpráva z 15.1.2015
LIAZ dosáhl cíle a chystá se na cestu zpět
Historický kamion LIAZ v neděli 11.1.2015 projel cílem dálkové rallye Africa ECO Race, tedy soutěže jedoucí se ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. Expedice navštívila přírodní parky v Senegalu a chystá se na návrat do České republiky.
Po dlouhé cestě z Prahy do Paříže a dále přes Maroko a Mauritánii dorazil třicet let starý kamion LIAZ až ke břehům Růžového jezera v Senegalu. Splnil tak svůj cíl, tedy vzdát touto cestou hold všem, kteří se na startu vozidla na Rallye Paříž-Alžír-Dakar před třiceti lety podíleli a nyní nás už sledují z motoristického nebe. Nakonec jejich jména vezla legendární LIAZka na obou bocích plachty.
Kamion symbolicky projel cílem dálkové rallye Africa ECO Race, která se na zdejším kontinentu jezdí ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. Historický automobil ale nebyl součástí startovního pole, i když se v průběhu své poutě africkou krajinou se závodními stroji a jejich jezdci několikrát setkal.
Po dosažení cíle se výprava přesunula do Dakaru a následně navštívila přírodní rezervaci Fathala, kde v porovnání s mohutnými stromy Baobab působil kamion doslova jako dětská hračka. Ještě než celý tým opustí Senegal, navštíví město Kaolack. Následující den se výprava vydá směr Saint Louis, bude se tedy pomalu vracet přes Mauritánii do Maroka, odkud ji trajekt přepraví zpět do Evropy.
Historický kamion LIAZ v neděli 11.1.2015 projel cílem dálkové rallye Africa ECO Race, tedy soutěže jedoucí se ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. Expedice navštívila přírodní parky v Senegalu a chystá se na návrat do České republiky.
Po dlouhé cestě z Prahy do Paříže a dále přes Maroko a Mauritánii dorazil třicet let starý kamion LIAZ až ke břehům Růžového jezera v Senegalu. Splnil tak svůj cíl, tedy vzdát touto cestou hold všem, kteří se na startu vozidla na Rallye Paříž-Alžír-Dakar před třiceti lety podíleli a nyní nás už sledují z motoristického nebe. Nakonec jejich jména vezla legendární LIAZka na obou bocích plachty.
Kamion symbolicky projel cílem dálkové rallye Africa ECO Race, která se na zdejším kontinentu jezdí ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. Historický automobil ale nebyl součástí startovního pole, i když se v průběhu své poutě africkou krajinou se závodními stroji a jejich jezdci několikrát setkal.
Po dosažení cíle se výprava přesunula do Dakaru a následně navštívila přírodní rezervaci Fathala, kde v porovnání s mohutnými stromy Baobab působil kamion doslova jako dětská hračka. Ještě než celý tým opustí Senegal, navštíví město Kaolack. Následující den se výprava vydá směr Saint Louis, bude se tedy pomalu vracet přes Mauritánii do Maroka, odkud ji trajekt přepraví zpět do Evropy.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jiří Moskal lehce zraněn
Jiří Moskal lehce zraněn
Expedici potkala nepříjemnost v podobě nehody Jiřího Moskala, který havaroval na motocyklu. Utrpěl naštěstí jen drobná poranění.
V současné době je v nemocnici v Dakaru, ale zranění jsou jen lehká. V programu expedice tato nepříjemnost znamená změnu.:Jiří Moskal z Dakaru odcestuje letecky a kamion LIAZ se tedy bude vracet jen s dvoučlennou posádkou. Rodina Jiřího Moskala již byla informována.
Expedici potkala nepříjemnost v podobě nehody Jiřího Moskala, který havaroval na motocyklu. Utrpěl naštěstí jen drobná poranění.
V současné době je v nemocnici v Dakaru, ale zranění jsou jen lehká. V programu expedice tato nepříjemnost znamená změnu.:Jiří Moskal z Dakaru odcestuje letecky a kamion LIAZ se tedy bude vracet jen s dvoučlennou posádkou. Rodina Jiřího Moskala již byla informována.
Tak to je mrzuté, že musí pan Moskal domů letecky, hlavně ať se brzo uzdraví.
Je hrozně fajn, že se tato akce uskutečnila a že to auto pořád existuje a navíc je v takovém stavu, že po třiceti letech opět dokázalo dojet z Paříže až do Dakaru. Klobouk dolů před takovým výkonem, a velký dík panu Pourovi za to, že zachránil tak významnou relikvii českého motosportu.
Když se to vezme do důsledku, tak tento vůz, tím že hned napoprvé dokázal dokončit nejnáročnější soutěž světa, vlastně položil základní kámen všem českým úspěchům v kamionových kláních napříč odvětvími. Ať už se jedná o všechny úspěchy LIAZu na Dakaru a dalších rally, v závodech tahačů a truck-trialu, či úspěchy dakarských Tatrovek, trialové Pragovky i Avie nebo Buggyry na okruzích - nic z toho by se dost možná nestalo, nebýt tohoto vozu, který všem dokázal, že to jde! Že i české náklaďáky můžou v motosportu směle konkurovat ostatním značkám. Jedním slovem je tento automobil skutečná LEGENDA a patří velké uznání všem, kteří nějakým způsobem přispěli k jeho vzniku i záchraně. Všem těm, kteří jakýmkoli pozitivním způsobem ovlivnili tu neopakovatelnou životní ságu tohoto jedinečného kamionu, musím vzdát hold. Hoši děkujem!!!
Je hrozně fajn, že se tato akce uskutečnila a že to auto pořád existuje a navíc je v takovém stavu, že po třiceti letech opět dokázalo dojet z Paříže až do Dakaru. Klobouk dolů před takovým výkonem, a velký dík panu Pourovi za to, že zachránil tak významnou relikvii českého motosportu.
Když se to vezme do důsledku, tak tento vůz, tím že hned napoprvé dokázal dokončit nejnáročnější soutěž světa, vlastně položil základní kámen všem českým úspěchům v kamionových kláních napříč odvětvími. Ať už se jedná o všechny úspěchy LIAZu na Dakaru a dalších rally, v závodech tahačů a truck-trialu, či úspěchy dakarských Tatrovek, trialové Pragovky i Avie nebo Buggyry na okruzích - nic z toho by se dost možná nestalo, nebýt tohoto vozu, který všem dokázal, že to jde! Že i české náklaďáky můžou v motosportu směle konkurovat ostatním značkám. Jedním slovem je tento automobil skutečná LEGENDA a patří velké uznání všem, kteří nějakým způsobem přispěli k jeho vzniku i záchraně. Všem těm, kteří jakýmkoli pozitivním způsobem ovlivnili tu neopakovatelnou životní ságu tohoto jedinečného kamionu, musím vzdát hold. Hoši děkujem!!!
!LIAZ 4life!
Také si myslím, že nebýt úspěchu tohoto vozu 22. ledna 1985, nebyly by možná ani další úspěchy našich nákladních automobilů v dalších letech Dakaru ani v jiných soutěžích. Je to krásné, že se právě tento vůz zachoval a současně je trochu škoda, že se nezachovaly i některé další ať už z Rally Dakar nebo závodů tahačů, atd.
A také přeji Jiřímu Moskalovi brzké uzdravení. Je to škoda, že se mu stala taková nepříjemnost, protože byl hrozně rád, že se tuto akci podařilo zrealizovat a určitě by chtěl být s posádkou a vozem i při návratu zpět. Tak snad se brzo uzdraví a zúčastní se některých akcí, které se budou konat po návratu zbylých účastníků zpátky domů.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů