Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Sen o Dakaru ...aneb LIAZ "627" znovu do Dakaru
LIAZ "627" znovu do Dakaru!
Pražské výstaviště v Holešovicích hostí ve dnech 27.11. až 30.11. výstavu 4x4 Drive, v rámci níž se představí renovovaný kamion LIAZ, který před třiceti lety jako první český vůz pokořil náročnou trať Rallye Paříž-Dakar. Nyní se chystá do afrického Senegalu znovu.
Historický závodní kamion LIAZ vyrazí ještě v závěru letošního roku po trase Rallye Paříž-Dakar, aby u břehů Růžového jezera vzdal hold všem, kteří se na úspěchu před třiceti lety podíleli. Než se tak stane, bude mít veřejnost dvakrát možnost precizně zrenovovaný stroj vidět. Poprvé se tak stane již v těchto dnech, kdy se mezi 27.11. a 30.11. představí v Praze Holešovicích na výstavě 4x4 Drive.
Druhou možností, jak vůz před výjezdem do Afriky spatřit, bude slavnostní start expedice dne 27.12. z Pražského hradu. Záštitu nad akcí totiž převzal prezident republiky. Spolu s kamionem LIAZ vyrazí do afrického Senegalu také dva doprovodné vozy a motocykl. Z jízdy ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar pak vznikne film a plánuje se také knižní publikace. Více se dozvíte na webu www.senodakaru.cz a aktuální informace lze sledovat na facebookové stránce www.facebook.com/senodakaru . A nebo zde v tomto vlákně na truck-forum.cz .
Pražské výstaviště v Holešovicích hostí ve dnech 27.11. až 30.11. výstavu 4x4 Drive, v rámci níž se představí renovovaný kamion LIAZ, který před třiceti lety jako první český vůz pokořil náročnou trať Rallye Paříž-Dakar. Nyní se chystá do afrického Senegalu znovu.
Historický závodní kamion LIAZ vyrazí ještě v závěru letošního roku po trase Rallye Paříž-Dakar, aby u břehů Růžového jezera vzdal hold všem, kteří se na úspěchu před třiceti lety podíleli. Než se tak stane, bude mít veřejnost dvakrát možnost precizně zrenovovaný stroj vidět. Poprvé se tak stane již v těchto dnech, kdy se mezi 27.11. a 30.11. představí v Praze Holešovicích na výstavě 4x4 Drive.
Druhou možností, jak vůz před výjezdem do Afriky spatřit, bude slavnostní start expedice dne 27.12. z Pražského hradu. Záštitu nad akcí totiž převzal prezident republiky. Spolu s kamionem LIAZ vyrazí do afrického Senegalu také dva doprovodné vozy a motocykl. Z jízdy ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar pak vznikne film a plánuje se také knižní publikace. Více se dozvíte na webu www.senodakaru.cz a aktuální informace lze sledovat na facebookové stránce www.facebook.com/senodakaru . A nebo zde v tomto vlákně na truck-forum.cz .
jako za starých poctivých časů
Oko mé nezůstává suché. Tomu se říká čin. Tehdy ještě šlo o to co České ručičky dokázaly vyrobit ať to byla LIAZKA nebo TATRA, či Strakonické motokrosové speciály nebo JAWY. Dneska člověk čte jen hromady pomluv, podrazů a každý řeší jen vlastní profit. A nejedná se samozřejmě jen o tento druh sportu. Zkrátka v jednotě je síla a tu bude mít opět jen KAMAZ.
Je to radost pohledět, opravdu krása, škoda, že se takhle nezachovalo víc tzv. "ostrých" vozů (a že jich nebylo málo). Tato expedice bude stejně zajímavá, jako souběžně probíhající Rally Dakar 2015. Do Holešovic se tento víkend nedostanu, ale mohlo by to vyjít toho 27. prosince, tak snad ještě někdo upřesní, jestli to bude dopoledne nebo odpoledne.
A ještě jeden dotaz týkající se těch doprovodných vozů. Bude alespoň jeden z nich také výrobek slavných Libereckých automobilových závodů ?
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Podle mě jich zase tolik nebylo. Řekl bych, že po Dakaru ty auta většinou rozebrali a z dílů pak postavili "nová" auta pro následující Dakar. Nechce se mi to teď hledat, ale mám pocit, že například Moskalova 617 z roku 88 absolvovala následující Dakar (1990) s posádkou Josefa Kakrdy. A takových příkladů by se jistě našlo více....víc tzv. "ostrých" vozů (a že jich nebylo málo)...
!LIAZ 4life!
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Hosi, nezapominejte, ze tenkrat i ostry auto byla obycejna Liazka s velkejma kolama a sadou tlumicu.
Tehdejsi auta se stavbou tech dnesnich (aspon co se nasi republiky tyce), to jsou dva jine svety.
Doprovodny nebo ostry, v tom nebyl tak zasadni rozdil zejmena v 80.letech. Dost ruznych aut z Afriky bylo prestaveno na uzitecnejsi varianty, sklapece, cisterny... a dneska postavit dalsi repliku dakarskeho auta je spis otazka penez nez nedostupnosti dilu. Na tech autech neni (technicky) tolik veci jinak nez na prumerne Liazce.
Tehdejsi auta se stavbou tech dnesnich (aspon co se nasi republiky tyce), to jsou dva jine svety.
Doprovodny nebo ostry, v tom nebyl tak zasadni rozdil zejmena v 80.letech. Dost ruznych aut z Afriky bylo prestaveno na uzitecnejsi varianty, sklapece, cisterny... a dneska postavit dalsi repliku dakarskeho auta je spis otazka penez nez nedostupnosti dilu. Na tech autech neni (technicky) tolik veci jinak nez na prumerne Liazce.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Doprovodný vůz
Pokud vím tak jedno doprovodné vozidlo LIAZ na DAKAR2015 nevyrazilo a jeho majitel je uveden jako partner projektu - ALE to jen moje spekulace
První závodní speciál a poslední seriově vyrobený vůz, že by se to takto potkalo?
První závodní speciál a poslední seriově vyrobený vůz, že by se to takto potkalo?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů