Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Aleš:
Jo přesně! Závodní tahač se zachoval jen jeden! Kde jsou ty ostatní??? (A myslím, že odpověď radši ani znát nechci) Dakarka se zachovala taky jen jedna a trialka taky. Ale buďme nakonec rádi aspoň za to. Nemuselo se taky třeba zachovat vůbec nic.
!LIAZ 4life!
úte led 20, 2015 8:46 pm

Uživatelský avatar
Martin-Happy
Příspěvky: 1508
Registrován: stř bře 01, 2006 11:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jakej je zachoval Tahač? Ten Modrožlutej Matějovský 97? A kde sou všechny Xeny a všechny starší? A kde je vlastně Kolocovo Praga a Jamaly?

A trialka se dochovala ta zelená metalíza s kabinou Foxe, ne?

Dakarky jsou, ale nezachovalé, ale přestavěné na jiné blbosti
stř led 21, 2015 1:11 pm

jardakar
Příspěvky: 51
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

stř led 21, 2015 2:11 pm

nero
Příspěvky: 3437
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Martin-Happy: S Jamalem jezdil Stanislav Matějovský, ale o osudu těch aut nic nevím.
stř led 21, 2015 2:27 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Martin:
Ano tahač se zachoval ten po Matějovském, Trialka ta s kabinou Fox. Obě auta má pan Machala:
Obrázek Obrázek

Xena je v kopřivách:
Obrázek

Dakarky (mimo této 627, co jela letos do Dakaru) jsou přestavěné na různé "civilní" varianty (mlékárenské cisterny, Hasičské auto, cirkusácký valník), ale to se nedá počítat jako zachovalé:
Obrázek Obrázek Obrázek

Dále se zachovala jedna Faraonka 111.054, doprovodka 111.154 a Afrikabus - všechny má opět pan Machala:
Obrázek Obrázek Obrázek¨

Dvě takzvané "Tatry Jamal" byly přestavěny zpět na to, z čeho vzešly - tedy na MAN. Konkrétně PAM 03 MAN:
Obrázek

To samé platí pro takzvanou Kolocovu "Pragu" z roku 97, což bylo původně Sisu z roku 96. Pro rok 98 přestavěno opět na Sisu:
Obrázek
!LIAZ 4life!
stř led 21, 2015 2:31 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

jardakar:
Takže to je 616 z roku 88? Budete tam dávat tu starší (původní) kabinu? Dá se ta starší kabina vůbec ještě sehnat?
Mohl by jste se s námi podělit o osudy tohoto vozu? (Myslím tím, co se s ním dělo po Dakaru 88 )
Díky. :-)
!LIAZ 4life!
stř led 21, 2015 2:37 pm

Hynek
Příspěvky: 6122
Registrován: ned bře 19, 2006 8:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Timy: Jamaly přestavěny na MAN? A co to potom stojí v depozitáři muzea v Kopřivnici? Přízrak?

Ty cisterny nebyly rozhodně mlékárenské, byly to kropičky a jezdily na dole ČSA. Poslední skončila na nějakou dobu u tamních podnikových hasičů a pak byla po recyklaci nástavby na podvozek Tatra sešrotována.
Odborové sdružení hasičů Praha - www.oshp.wz.cz
stř led 21, 2015 10:19 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Hynek: ano dva tzv. Jamaly byly přestavěny zpět na MAN. To není žádná spekulace, to je fakt. Co stojí v depozitu nevim, ale asi to bude ten třetí, co s ním jezdil naposledy Lacko.

Je to úplně OT, takže se omlouvám - Stručná historie Jamalu SRT + stručná historie zániku třídy SRT (pro zvětšení obrázku stačí na něj kliknout):
A) Po sezoně 1997 ukončil Standa Matějovský své angažmá u LIAZu. Během roku 1998 sháněl angažmá v prestižní třídě Super Race Truck (dále jen SRT), kterou tehdy jezdily tovární týmy M-B, MAN, DAF a soukromý tým CAT. V roce 1999 měl zapůjčen pro závod v Mostě tahač MAN třídy SRT, myslím že od Noela Croziera (ale to není až tak podstatné):
Obrázek

B) pro rok 2000 přišel s geniálním marketingovým tahem: dostat značku Tatra na okruhy. Vzal tedy ten loňský MAN, boudu posunul dozadu, před ní dal kapotu a vznikla "TATRA". :-) S tímto autem pak absolvoval sezonu 2000 a umístil se někde kolem devátého místa v konečném pořadí. Ve třídě SRT v sezoně 2000 chyběl tým DAF, který po sezoně 1999 ukončil své okruhové aktivity.
Obrázek

C) Pro sezonu 2001 vznikla vedle tříd Race Truck a Super Race Truck, ještě nová třída Super Race Truck B. V této třídě startovalo pět aut - Standa Matějovský s "Tatrou", dva Mercedesy a dva MANy. Standa třídu B vyhrál a stal se mistrem Evropy. Do třídy SRT přibyl tým Buggyra s jezdcem Körberem (v konečném hodnocení osmý).
Obrázek

D) Po sezoně 2001 odešly ze třídy SRT týmy M-B a MAN. Navíc se v sezoně 2002 už nejela třída SRT B, která teda existovala pouze jeden rok (2001). Tím pádem byly opět jen dvě třídy: RT a SRT. Standa se přesunul zpátky do SRT a získal oficiální podporu firmy Tatra. Jelikož po odchodu MANu a M-B bylo najednou spoustu jezdců bez vhodné techniky obrátil se tým Deutsche Post na Standův tým a ten jim přestavěl další dva MANy na "JAMALy". Na těchto dvou vozech jeli Bösiger a Ferté. Buggyra měla Körbera s Vršeckým a CAT měl Luostarinena s Albacetem. To bylo celé startovní pole třídy SRT pro rok 2002 - 7 aut, z toho 5 nesoucích českou značku. Ke konci sezony nahradil Standu (kvůli zranění) za volantem Ludovic Faure. Konečné pořadí bylo:
1) Körber (Buggyra)
2) Luostarinen (CAT)
3) Albacete (CAT)
4) Ferté (Tatra)
5) Bösiger (Tatra)
6) Vršecký (Buggyra)
7) Matějovský
8 ) Faure
Zde je vidět všech 7 aut sezony 2002, třídy SRT:
Obrázek

E) Pro rok 2003 tým Deutsche Post přestavěl své dva "Jamaly" zpět na MAN. Tyto dva vozy se nazývaly PAM 03 MAN a vyznačovaly se vysokou maskou (což je pravděpodobně následek té přestavby, resp. odstranění kapoty a návratu kabiny dopředu). Jelikož své působení ve třídě SRT ukončil i tým CAT, tak se Luostarinen přesunul do týmu Deutsche Post a doplnil ho Markus Oestreich. Jamal po Matějovském (rep. po Faurem) pilotoval v sezoně 2003 Adam Lacko. Albacete doplnil u Buggyry dvojici Körber - Vršecký. Tím pádem se třída SRT v sezoně 2003 skládala jen ze šesti konkurenceschopných aut (na některých závodech je doplnili amatéři Stalder s DAFem a Monfrino s Volvem, ale ti v závodech ztráceli na první šestici i několik kol). Konečné pořadí SRT 2003:
1) Körber (Buggyra)
2) Oestreich (PAM 03 MAN)
3) Vršecký (Buggyra)
4) Albacete (Buggyra)
5) Lacko (Tatra)
6) Luostarinen (PAM 03 MAN)
Obrázek Obrázek

F) V roce 2004 postavil tým Deutsche Post na start dva vozy VW Titan (Oestreich, Druckenmüller) a tým Buggyra 3 auta (Vršecký, Albacete, Faure) - startovní pole třídy SRT se smrsklo na pouhých 5 aut dvou značek (nepočítáme-li občasné starty amatérských závodníků Monfrina s Volvem, Patalacciho a Bassanelliho s DAFy). Titul vyhrál Oestreich s VW. Ke konci sezony se několika závodů ve třidě RT zúčastnil Gerd Körber ze stáje Buggyra s novým vozem značky Freightliner, což byla příprava na plánovaný přesun celého týmu Buggyra do třídy RT.
Obrázek

G) Tým Buggyra se v roce 2005 definitivně přesunul do třídy RT, kde dodnes startuje s vozy Freightliner. Ve třídě SRT zůstaly jen dva trucky VW Titan týmu Deutsche Post. V konečném pořadí byly hodnoceni jen tři piloti: Druckenmüller zvítězil před Oestreichem a amatérským jezdcem Bassanellim s DAFem, který měl o polovinu méně bodů než Oestreich. Tímto se definitivně uzavřela kapitola třídy SRT, v roce 2006 už tato kategorie neexistovala.
Obrázek

Tento příspěvek časem přesunu do vlákna Truck Racing.

Ad cisterny - je to možné, mi to přišlo jako mlékárenské nástavby, takže se omlouvám za dezinformaci.
!LIAZ 4life!
čtv led 22, 2015 8:11 am

Uživatelský avatar
Martin-Happy
Příspěvky: 1508
Registrován: stř bře 01, 2006 11:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Páni, děkuju za vyčerpávající info. Já bych potřeboval, aby někdo zmapoval truckracing od sezony 97 dál, protože na to už nemám knihy doma. Nějakej web nebo článek se zaměřením na českou účast od někoho, kdo se vyzná a pamatuje, to by bylo senza
čtv led 22, 2015 11:42 am

nero
Příspěvky: 3437
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Zkus napsat Kolocovi. :wink:
čtv led 22, 2015 12:35 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Martin:
Záleží, co všechno chceš vědět. 98-2002 ti můžu dát dohromady jména všech českých účastníků, jejich umístění v závěrečném hodnocení, odkazy na fotky jejich techniky. Tak kdyžtak napiš, co bys chtěl.
Od roku 2003 najdeš všechno tady (jména všech účastníků, výsledky, fotky): http://www.truckracing.de/truckrace/de/ ... index.html
Klikneš na sezonu, vybereš si z nabídky závodů (resp. okruhů, na kterých se v té dané sezoně jelo) a tam si můžeš vyhledat všechny výsledky vč. tréninků. Fotky jsou tam taky pro každý závod. Ročníky 2003 a 2004 mají fotky jen v sekci Impresum, potom už je to řazené ke každé události zvlášť (trénink, kvalifikace, závod).
!LIAZ 4life!
čtv led 22, 2015 1:49 pm

jardakar
Příspěvky: 51
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Timy- ta naše LIAZka je původně JN 58-29, takže 652 na Dakaru ´88. V roce 92 vysoká škola Liberec LIA 65-52, tam přestavba na cisternu a následný prodej 93 Mostecká uhelná MOA 44-67. V roce 2002 generální oprava – nová bouda. Takže to není 616, ale bude. Bude tam určitě kabina, která tam patří. Sháněla se dost špatně, ale už je doma. Ono je velice těžké zmapovat historii Dakarských Liazů, protože jsou vlastně dvě, jedna papíry a druhá železo. Ono těch aut bylo poměrně dost, http://jardakar.rajce.idnes.cz/LIAZ_Dak ... ao15-1.jpg jenom pro představu, toto jsou třeba asistence v jednom roce bez závodních Liazek. I 627 není vlastně 627 z roku 1985 a to ani papírově ani železem, originál je pouze kabina a korba. Hlavně že je zachovaná. K 616ce z roku 88 - JN 55-77 . původně 614- r.1987 potom r.1989-619, r.1990-509 částečně a to železo, nejsem si jist, jestli i papírově. V 1992 vysoká škola Liberec, přestavba na hasiče-jezdí dodnes. Myslím ale že toto vše patří asi spíše sem http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... ff90058d41.
čtv led 22, 2015 3:50 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2108
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Díky za informace. Ty osudy dakarských liazek jsou opravdu spletité a vzájemně provázané. Myslím, že totéž se dá říct i o trialových a okruhových liazkách.
!LIAZ 4life!
čtv led 22, 2015 4:06 pm

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5695
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak LIAZka 627 je již v ČR...a ve čtvrtek slavnostní zakončení celé vzpomínkové jízdy: čtvrtek 14:00–17:00, nákupní galerie Fenix, Freyova 945/35, 19000 Praha.

Přijměte pozvání na setkání s týmem projektu Sen o Dakaru po návratu z Dakarské expedice. Přijďte přivítat LIAZku a doprovodná vozidla do Galerie Fénix v Praze.

Promotým Praha spolu s týmem Royal Trust si Vás dovolují pozvat na slavnostní návrat expedice, která v Dakaru oslavila třicetileté výročí startu první české posádky v legendárním závodu Rallye Paříž-Dakar.

Místo: Galerie Fénix, Freyova 35, Praha (dopravní spojení: metro B - Vysočanská, autobus, tramvaj).

22. ledna 1985 dorazila po 14 000 náročných kilometrech posádka závodního LIAZU Jiří Moskal, Jaroslav Joklík a Radek Fencl na fantastickém 13. místě do cíle sedmé Rallye Paříž-Dakar. Nyní po třiceti letech se původní, zrepasovaný LIAZ startovní číslo 627 vrátil z náročné pouti ve stopách slavného dakarského závodu. Cílem bylo tak jako před třiceti lety senegalské Růžové jezero, kde byla uctěna památka těch, kteří se o třicet let starý úspěch zasloužili a nyní nás již sledují z motoristického nebe.

Posádka:
Za volant historického kamionu LIAZ usedl stejně jako před třiceti lety Jiří Moskal, v kabině mu dělali společnost Tomáš Pour, který vozidlo repasoval a Vít Ježek. UAMK asistenční automobil Škoda Yeti řídil Oldřich Vaníček a navigátora mu dělal Oto Kuhn. Novinářské vozidlo Toyota Hilux řídil Petr Kotek a navigovali ho filmaři Kristian Hrušovský a Ladislav Drahoš. Za řídítka motocyklu usedl ostřílený cestovatel a novinář Jaroslav Šíma.

Tak se stavte, těšíme se na vás,
tým Sen o Dakaru.
pon led 26, 2015 10:15 pm

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5695
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

LIAZ 627 nachytána při průjezdu Prahou...cca 2 hodiny zpět:
Obrázek
(Foto z jiného diskuzního fóra).
pon led 26, 2015 11:16 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů