Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

"Chtěl bych popřát k výsledku Alešovi. Příští rok ale budeme silnější a už teď by se nás měl bát," uvedl Kolomý v tiskové zprávě.
Kolomajzovi se nějak vytratila z mysli LBDF aliance, ne? Jasně, v tuhle alianci věří asi málokdo, což je smutné...

:arrow: Jinak k hodnocení letošního Dakaru - ukázalo se, že těch co dokážou aspoň trochu bojovat s Kamazem není moc a těší mě, že Alda potvrdil, že mezi ně patří. Sám jsem již okolo půlky dakaru počítal s tím, že pokud se Kamazům nic nestane, tak Alda zůstane tam kde je - potvrdilo se a jsem rád, že si to místo udržel! Věřím, že příští rok se ukáže s Královnou - ovšem velice bych si přál, aby auto nedělalo problémy a aby měl ještě někoho k sobě... Zkrátka mám obavu, aby to od MANu nebyl krok zpět.
:arrow: V tomto mě zklamala Buggyra, před dakarem na mě to auto působilo nejvíce vyladěným dojmem, ale dakar ukázal, že tomu je trochu jinak, u Martina je jasné, že pokud mu bude držet a poslouchat technika, tak má navíc.
:arrow: Co se týče BDP, tak Artur mě zklamal, od Tomáše jsem to zhruba čekal, ovšem překvapilo mě množství převrácení jejich aut, takže by to chtělo více ladit techniku a Arturovi dát nejspíše pevnou nápravu, protože ta Tatra mu prostě nejde a nejde. :)
:arrow: KMR, MM mě mile překvapil a jeho odstup mě velmi mrzel. Snad to příští rok bude lepší, i když trochu mám obavy z toho nového Franty, aby šlapal jak má a nestál kvůli blbostem, na druhou stranu čím dřív se mu do rukou dostane nové auto, které bude moct postupem času piplat, tím lépe.

Tak a ostatní, naši nováčci v motorkách velice pěkně překvapili a slováci ve téže kategorii také, umístili se myslím opravdu velice solidně!
sob led 17, 2015 9:33 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Jestli fakt zůstane u MANu (a já jsem všema deseti pro), tak asi Jamala fakt pronajme nebo prodá (otázka komu?). Fakt si nedokážu představit, že dva roky starý auto s fungl novým motorem nechá hnít někde v kopřivách.

Diskuze pod článkem opět velmi výživná. :-D Výběr "nej" citátů:
Jaroslav Prokop, Sedlčany
Nejlepší nejsou (pozn.: myšleno Kamazy) jenom se jim nadržuje a přes noc stavěj nový auta to by měli zakázat maj to rozkazem od Putina.Kdyby sankce EU.Usa platila i na sport nejeli by
Aleš Tolar, Benesovice
Uznavam ze sem rad ze konecne tatru pilotuji zas lidi kteri si to zaslouzi a proto tatra tri krat hurat a Loprais je mi u p...e,slabej jezdec hleda holt silne auto. Na tatru nema tech byl kral jeho stryc a ted pan Kolomy a Vratny ukazali ze tatra je kralovna dakaru
!LIAZ 4life!
sob led 17, 2015 9:42 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Již několikrát tady zaznělo zklamání nad vyladěností Fat Boye. Může mi sem prosím někdo z dotyčných napsat seznam těch nedostatků? Já osobně jsem napočítal dva. Problémy s řízením a problémy s brzdami v jedné z prvních etap. Možná tam bylo ještě něco, ale nic mě nenapadá. Celková ztráta na prvního byla způsobená hadičkou, výlety mimo trať, převrácením, blouděním, uvíznutím na kameni a oněmi technickými závadami. Zbytek ztráty nadělili Kolomajzovi Kamazy perfektní jízdou. Mardeev snad neudělal vůbec žádnou chybu, Nikolaev jednu a jednou mu odešlo turbo. Stejně ale ukázal, že když potřebuje stahovat, tak na něj nikdo nemá. A to je možná i případ ostatních jezdců Kamazu. Snad jen Karginov letos těch chyb udělal víc než je u Kamazu obvyklé a pak už se na špici nehnal (možná pak dostal takové instrukce).
Naposledy upravil(a) nero dne sob led 17, 2015 9:55 pm, celkem upraveno 1 x.
sob led 17, 2015 9:53 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Když bych měl shrnout letošní dojem, použil bych slovo nuda. Karty se rozdaly celkem brzy, Kamazum nikdo nestačil a dělali si co chtěli, rozestupy u ostatních celkem velké, žádné zákulisní tahanice a brebenty :D .
Já považuji za úspěch, když člověk dojede do cíle zdravý a s celým autem nebo motorkou. U motorkářů je to obzvlášť obdivuhodné. Taky jsem tajně doufal, že tatry budou úspěšnější, že Kolomý bude Rusy více zlobit, ale mám dojem, že zase bojovali hlavně sami ze sebou.
Aleš je pro mě jednoznačně příjemné překvapení, v minulosti jsme mnohdy na něm nenechali niť suchou, letos to byl výkon profíka, sednout do cizího auta, s cizí posádkou a zlobit rusy, to je úspěch, v který jsem nedoufal.
Modlil jsem se za Milana Engela, aby dojel celý, s jeho tátou se znám od učení. Skoro to vyšlo a žebra snad rychle srostou. Na to že jel poprvé, to myslím ušlo.

Takže vlastně letos dobrý a už se těším na další Dakar, který strávím s vámi u pc :dance: :2d:
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
sob led 17, 2015 9:54 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Já bych se ohledně Aleše nepouštěl do nějakých spekulací. Je krátce po soutěži, za 3 měsíce může být situace úplně jiná... Samozřejmě je velký rozdíl v tom, jet sám a spoléhat se jen sám na sebe (Kolomajz) a nebo ve velkém a silném týmu s jezdci za zády a exkluzivním zázemím. Pak si taky člověk musí uvědomit, co chce a na co má finanční možnosti. Jestli se snažit vyhrát Dakar bez ohledu na značku vozidla a hostovat v profi týmu nebo mít tu hrdost a zkusit všechny pojezdit s malým rodinným týmem a českým autem, které je srdeční záležitostí a se kterým je spjatá rodinná tradice. Nabízí se třeba otázka, co je víc. Pojezdit všechny Tatrou a nebo Kamazem? Odpověď je jednoduchá. Stejně jako když Mika Häkkinen pojezdil s McLarenem Schumachera ve Ferrari. Kdyby měl Mika v té době Ferrari, asi by to nebylo takové. A ještě závěrem, P. Versluis Alešovi říkal, že přece jednou ten Dakar vyhrají spolu, pamatujete? :) Tak máme zase o čem diskutovat.
sob led 17, 2015 10:25 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Bohužel možná bohudík Aleš asi u MANu zůstane nebo aspoň to vycházi z toho co napsal Kolomajz a to co řekl sám Aleš

"Chtěl bych popřát k výsledku Alešovi. Příští rok ale budeme silnější a už teď by se nás měl bát,"

Dá se z toho usuzovat že už asi proběhla nějaká diskuze mezi oběmi stranami na toto téma. A asi by neříkal že by se jich měl bát kdyby věděl že pojedou pod alianci :roll:
Na jednu stranu mě to strašně mrzí pokud už se queen na dakar neukáže na stranu druhou je vidět že to Aldovi svědčilo v tomto týmu a že tam cíti šanci s tímto vozem uspět
sob led 17, 2015 10:29 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Dakar 2015 je minulostí.

Motorkáři:

Naši super, zvláště nováčci. Klymčiw na 20. místě je super výsledek, pokud u dakaru zůstane a nasbírá zkušenosti, mohl by jezdit v první desítce. Pabiška se každým rokem posouvá pomalu výše a výše, a to jsou právě zkušenosti, které dokáže zúročit.

Kamiony:

Aleš Loprais splnil očekávání a předpoklady, držel se na špičce, byl vidět. Po potížích s účastí/neúčastí jeho Tatry byl tým Veka správným krokem. Při pohledu na letošní průběh kategorie kamionů je čtvrté místo za Kamazy maximum. Otázka co do budoucna, v týmu Veka pokud by jel příští rok Van Vliet a Versluis by byl potenciál na vylepšení součastného umístnění. Pokud by jel se svojí Tatrou, možná by dokázal být rychlejší, ale pořád by jel jako osamocený jezdec. A podobné zázemí jako má Veka vybudovat v našich podmínkách je nereálné.

Martin Kolomý jel takový nemasný, neslaný dakar, žádný výraznější výsledek v etapě, a v celkovém pořadí poměrně velký časový odstup. Možná to bylo způsobeno technickými problémy ze začátku dakaru a pak se Martin moc a moc snažil udělat výsledek a místo toho přišly drobné karamboly a další technické potíže. Buggyra má se bude muset zamyslet nad spolehlivostí auta, pokud chtějí jezdit mezi Top 5 tak se takové závady nesmějí opakovat.

Martin Macík – dokud fungovala technika, tak jel parádně. Ten kluk to má v krvi. Porucha nového turba byla smůla. A následná poruchy diferenciálu smůla na druhou. Příští rok bude líp. Techniku má slušnou, sice né na úrovni jezdit v Top 5, ale jet kolem desátého místa by mělo být reálné.

BDP – na jednu stranu dobré zázemí, ale technika pokulhávala zásadním způsobem – nastavení tlumičů, poměrně bizardní závady typu utržený volant…. Otázka co do budoucna, zatím je výsledek takový, že za hodně peněz, málo muziky.

Artur Ardavičus je velké zklamání, loni se dalo pochopit, že si zvykal na koncepci podvozku, ale letos už ne. V některých etapách náznak dobrého výsledku, ale v ostatních hluboko za očekáváním. Nevěřím, že by se to příští rok zlepšilo – prostě Artur a tatrovácký podvozek k sobě bohužel nejdou.

Tomáš Vrátný v začátku dakaru zůstal za očekáváním a zároveň se vyrojily technické problémy, následně rezignoval na své osobní ambice a obětoval se pro Artura. Tento problém by řešil kamion rychlé asistence, který byl v plánu.
sob led 17, 2015 10:37 pm

hanzs
Příspěvky: 629
Registrován: ned led 06, 2013 8:12 pm
Bydliště: Neratovice

Příspěvek

Jinak česká stopa je i Renaultů od MKR. A den Brink ukázal, že jede opravdu rychle! A oba dojely do cíle!
Tak je otázka, co za rok - MKR se bude snažit navázat spolupráci s mateřským Renaultem a stát se třeba továrním týmem? Uvidíme :)
sob led 17, 2015 10:37 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Kolomajz to řekl s úsměvem, ale možná to byl promyšlený výrok. Něco v tom smyslu "přemýšlej o tom, s kým příště pojedeš, protože my budeme za rok zase silnější a konkurenceschopnější a pojede nás víc". Myslím, že teď nemá smysl podle vyjádření kohokoliv spekulovat, co bude (navíc už máme zkušenosti, že vyjádření do médií je potřeba brát hodně z rezervou). Po návratu domů bude jednání se sponzory, s partnery, rodinou, hlava trošku vychladne a nastoupí racionální uvažování. Nikdo nevíme, jak na tom Veka je (ikdyž Marko už k tomu něco napsal) a co bude moci nabídnout. Ani co nabízí Buggyra. Pokud nebude Aleš Queenu vyvíjet dál, pak už k ní nebude cesty zpátky. A pokud někdy skončí u Veky, je otázka, jestli bude moci mít možnost si zase pronajmout stejně špičkové auto včetně veškeré technické a logistické podpory. To jsou některé argumenty, které mě napadly, uvidíme, jaká bude realita. Myslím ale, že rozhodnuto bude brzy, na Dakar 2016 je potřeba se připravovat hned po návratu.
sob led 17, 2015 10:43 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Tak to bude celkem třetí tatrovka, kterou postavili, aby stála v garáži. : ) Pro Aleše, kterej chce vyhrávat, se zdá MAN jako jasná volba.

A k vývoji Queen - nemyslím, že zrovna Aleš by byl ten, kdo leží pod autem s ráčnou a nějak aktivně ho montuje. Jen to spolufinancuje a jezdí s ním.

EDIT: svůj příspěvek jsem doeditoval, původně jsem ještě poznamenal, že se RTL striktně vyhýbala všem českým autům s výjimkou krátkých problesků Martina. Právě na to reaguje níže nero.
Naposledy upravil(a) laik dne sob led 17, 2015 10:53 pm, celkem upraveno 1 x.
sob led 17, 2015 10:44 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Já si naopak myslím, že dobrých aut na dakar je dostatek, ale jezdců nejvyšší úrovně je málo. Takže pronajmout auto by neměl být problém. Pokud by Veka skončila, nebo nebyla konkurence schopná, tak by Alešovi za peníze pronajal auto kdokoli (možná i Kamaz). Myslím, že i DeRooy by měl rád takového řidiče ve svém kamionu.
sob led 17, 2015 10:49 pm

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek

Můj tip je ten, že Aleš využije marketingově tohle napětí do poslední chvíle a pojede s Tatrou, je to přesně jak to zaznělo výše, to co léta s tátou budovali přeci nezahodí jen kvůli tomu, že s MANem to letos frčelo. Queen loni byla několikrát v etapách taky na bedně a trápili ji prostě dětské nemoci, nic co by se nedalo vyladit. POkud půjde do MANu, tak to prostě ať chce nebo ne znamená to, že ztratí svou nezávislost - já tomu nevěřím, to už by udělal, když si s MANem prubnul SWR. Ptal jsem se ALdy v ČB osobně a bez zaváhání odpověděl že příští rok Queen pojede. Přece pro něj účast s Manu nebylo žádné překvapení z čeho by si najednou sednul na zadek. Je tady samozřejmě mnoho argumentů, které hrají pro MAN, ale já tomu nevěřím.
sob led 17, 2015 10:50 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

RTL se soustředila na holandské jezdce a týmy. Pokud žádná tatrovka nejela na špici, tak se do záběrů nedostala. V Dakarských ozvěnách je ta logika podobná, možná ještě přísnější, nebyly tam většinou ani záběry zahraničních jezdců s českou technikou.
sob led 17, 2015 10:50 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Když už tu tedy spekulujeme a kujeme železo, dokud je žhavé, tak de Rooy je v současnosti jediný, kdy by mohl nabídnout kapotový speciál na top úrovni. :lol: :lol: :lol:
sob led 17, 2015 10:51 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Pěkné Dakarské ozvěny s Ivo Kaštanem...
http://www.ceskatelevize.cz/sport/exklu ... si-kastan/
Naposledy upravil(a) Coudy dne sob led 17, 2015 10:56 pm, celkem upraveno 1 x.
sob led 17, 2015 10:53 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], mirou a 17 hostů