Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

O Dakaru 2015

Příspěvek

Takže sem :wink:
Obrázek
ned led 18, 2015 2:54 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Docela by mě zajímalo, co budou Kildové říkat na některá zdejší odborná hodnocení Martinova výkonu ve vedlejším zamčeném vláknu. Když to tu prý čtou. :) Předpokládám, že nebudou úplně publikovatelná. A vůbec, konec toho vlákna je hodně zábavný :D
Jinak se mi Dakar líbil, hlavně, že jsou kluci v cíli a na pěkných místech. Nejhorší pro fanouška je, když závodník nedojede. Jak se často dělo v prvních JA Dakarech. Všechno ostatní je super.
ned led 18, 2015 9:24 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Mě není jasné jak můžu měnit charakteristiku podvozku aniž bych nezměnil nastavení tlumíčů ? :roll:
To mají jako nějak pohyblívé listové péra ? :lol:
ned led 18, 2015 9:27 am

Uživatelský avatar
Divad
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 11, 2013 8:10 pm
Bydliště: Hradec Kralové

Příspěvek

Kdo z vás je pro queen a kdo pro Man? :roll:
ned led 18, 2015 9:28 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Pokud chce vyhrávat, MAN. Pokud chce vrážet peníze do pochlebování joudům s kecama o vlastizradě a s nejistým úspěchem, pak Tatra. Mě osobně by Tatrovka potěšila víc.
ned led 18, 2015 9:34 am

Uživatelský avatar
Divad
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 11, 2013 8:10 pm
Bydliště: Hradec Kralové

Příspěvek

Já jsem pro queen.Prostě tatra a jméno Loprais patří k sobě a myslím,že Lopíci jsou schopni postavit auto,které má na bednu.
ned led 18, 2015 9:41 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No pokud mi něco neuniklo, tak Kamazy si můžou z kabiny měnit tuhost toho tlumiče co drží stabilizátor. Takže si můžou trochu ovládat skřížení náprav a úroveň stabilizace. Ale maj to tam snad už 5 let a maj to povolený.
Filip Nikl
ned led 18, 2015 9:46 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Divad:
To budeme jako hlasovat? :lol: :lol: :lol:
Pokud je na výběr jen z těchto dvou možností, tak já jsem teda jednoznačně pro MAN.
Pokud bych se měl ale zamyslet nad nějakým ideálním řešením, tak by se mi líbilo, kdyby Buggyra postavila tři Fatboye, vytvořila tým s jezdci Lopraisem, Kolomým a Valtrem a s pevně danou týmovou strategií.
Nebo ještě ideálnější (= ještě mnohem větší utopie než předchozí myšlenka): sloučení Buggyry a KM racingu a všichni Češi na Liazech! :-)
!LIAZ 4life!
ned led 18, 2015 9:52 am

Uživatelský avatar
Divad
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 11, 2013 8:10 pm
Bydliště: Hradec Kralové

Příspěvek

Můžeme psát petici za queen a pak jí předat Alešoj :D
ned led 18, 2015 10:18 am

zdenek54
Příspěvky: 936
Registrován: sob říj 07, 2006 12:00 pm

Příspěvek

Mě osobně Dakar hodně zklamal. Tatra nevyhrála. A jak jsem tady psal už před více lety ani nikdy už nevyhraje. Pokud budou jezdit Kamazy je bez šance.
ned led 18, 2015 10:19 am

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Ideální řešení by bylo, kdyby fabrika postavila tovární tým, jako to kdysi bývalo, včetně asistence a doprovodu, ale to je sci-fi.

Subjektivně mi přijde, že když Alešovi jamal fungoval, tak že na Kamazy víc tlačil, než li s Manem. Ale Man se zase nesypal, chyboval jezdec a chybělo to nezbytné štěstí.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
ned led 18, 2015 10:27 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ježišmarjá Man nebo Tatra... Losna nebo Mažňák :lol:

To že Loprais a tatra patří k sobě mi přijde jako ten nejblbější důvod. De Rooy mladší přece taky nevyhrál s DAFem jako jeho táta. A nemá ani Ginaf holandskej, má italský Iveco apochybuju, že to fanouškům v Nizozemí nějak extra vadilo. Naopak byly našený, že po pěti letech měli zase důvod k radosti.

Kdyby nebyl Aleš na prvních Jakarech takovej sprominutím namachrovanej frajírek, měl tenkrát největší šanci vyhrát. Kamazy ten rok (2012) vyhořely a on měl Tatru která byla srovnatelná s konkurencí a relativně vychytaná. Ale asi ten čtvrtej nedojetej Dakar v řadě, takovou facku od osudu, fakt potřeboval, protože od té doby jezdí mnohem líp a mnohem líp se i chová a vyjadřuje.

Já si myslim, že lpět na tradicích je blbost, pokud to nikam nevede. Ano, bylo by hezké, kdyby Dakar vyhrál český pilot v českým autě... Ale ono je otázkou, kolik je toho fakt českého. Doby staré Lopraisovy 100% Tatry jsou pryč, motor, převodovky, brzdy, tlumiče, většinou od zahraničních výrobců. Navíc Lopraisova Jamalka je spíš Buggy a krom koncepce s rourou to s Jamalkou a potažmo Tatrou obecně nemá moc společného. Kapota seriově nevypadá, bouda je tam špatná, počet náprav nesedí, tím pádem nesedí ani rozměry a proporce. Je to asi taková Tatra, jako jsou auta KMR opravdové liazky.

Naši piloti by se měli zamyslet a hlavně myslet co je nejlepší pro ně. Aleš ukázal, že když jede ve velkém týmu se zázemím, kde se nemusí starat o nic, tak podává skvělý výkon. Samozřejmě, on jede skvěle i v tatře, ale tým s pěti pseudo-Jamalama nepostaví (ale možná už by pak i douhá bouda byla dle pravidel ne, když by to mělo víc kusů :lol: ) a i kdyby, asi by ho chtěl šéfovat, což by mu zase snižovalo koncentraci. Aleš vypadá jako ten typ, kterej musí pod někoho patřit. S MANem mu to jde skvěle, ano je trochu škoda, že je to MAN a ne Tatra, ale pokud právě tohle potřebuje k vítězství, tak at zůstane u MANu. Abyste mě nepochopili špatně, taky bych byl radši, kdyby mu to šlo v Tatře, ale radši at vyhraje s jiným autem, než aby se věčně plácal v TOP5.

Kolomý ukázal, že auto mu sedí a tým taky, neni důvot měnit Fat boye. Co mu ale chybí je velký tým za ním. Když jel v rámci BDP, Vrátný, Valtr, Vildman a Spáčil mu kryli záda, tak zajel životní výsledek. Ted se mu sice pokaždé přiblížil, ale to že ho nikdo nejistí, ho zbytečně sráží. Pak se i malá pětiminutová ptákovina protáhne na půl až 3/4 hodiny a on zbytečně ztrácí. Doufal sem, že je Buggyra dost silná na to, aby na startu letos stála 2 auta. Bohužel se nestalo, ale je pravda, že kdyby za volantem seděl někdo ne uplně schopný, moc by martinovi letos nepomohl, max by byl o pozici níž. Ale co martin potřebuje je mít za sebou minimálně jedno auto s řidičem schopným jet na hranici TOP10, maximálně TOP15, kterej ho bude jistit. A ideálně aby za ním jelo ještě třetí stejné auto, klidně někde 25-30 pozice, něco co jede Kasák, kterej by vezl náhradní díly pro případnou kanibalizaci, než se to auto vychytá. Na druhou stranu, při druhém startu auto od Buggyry funguje dobře a je vidět, že ten tým pracje špičkově. Otázkou pak je, zda neřezbrojit na kabiny Phoenix. TerrNo prej stejně skončí, a podpora hlavního modelu Tatry by mohla pomoct. Třeba by se díky úspěchům našlo víc potencionálních zákazníků o nový truck, tak jako před lety Schoo

co se týče mého také oblíbeného KMR, Macík mladší naprosto předčil má očekávání. Jasně, má kamiony doma, táta ho jistě učil aby po něm převzal veslo, má s nima hodně odjeto a ví jak se to chová, navíc nešel do neznáma když dřív navigoval, veděl na co se připravit a s čim počítat. Na komplexní posouzení nám toho odjel ale celkem málo. Přesto skvělé časy na nováčka, ukazuje se, že vyhytaný truck když funguje, tak prostě funguje. Co potřebuje on je také jasné, druhé ideálně skoro stejné auto v zádech, tak jako Kolomý. bez toho to zkrátka nepůjde. A také nejlépe třetí stroj pro případnou kanibalizaci, nebo možná ani ne, protože oni mají velké zázemí a profesionální doprovodnou techniku, která asi dostatek dílů na 2 auta doveze. I když třetí auto by mohlo sloužit jako případný zametač a odtahovka do bivaku, kdyby bylo třeba. Mohlo by jet i s růžovým číslem jako Kasák. Otázkou je, kdo by ho řídil, ted nemají pilota ani do druhého auta, natož do třetího. Možná by se měli u KMR zamyslet nad tou značkou. patriotismus i pravidelná učast LIAZu je sice super, ale když to vezmeme prakticky, na jejich podvozek variant Kit jde nasadit jakákoliv kabina. Možná by stálo za to šáhnout po nějaké značce, která na Dakaru nejezdí, a domluvit se na nějaké propagaci a reklamě. Patriotismus je hezká věc, ale radost nás českých fanoušků mu stavbu kamionu nezaplatí. Mammomet letos přezbrojil na Renaulty a myslím že udělali dobrý dojem a Renault je spokojen, že je najednou v širší špičce, kam na Dakaru snad nikdy nepatřil. Kdyby u KMR udělali něco podobného, mohli by se stát polotovárním týmem s nějakou podporou. Otázkou je kam sáhnout, který výrobce v Evropě ještě zbyl (Scania, DAF????) Možná kdyby Macík zajel několik hezkých výsledků, pak by postavili auto i pro někoho na kšeft.A pak by vydělával na cizích a sám by zase mohl jezdit s kabinou Liaz, ale to už je hodně velká utopie, že?

BDP... hmm, těžko hodnotit. Na Vrátného sem napřed názor neměl, pak mi nějak neseděl, ale poslední dobou moc nemluví, jede, hodně pomáhá i lidem co nemusí, na startu dělá opičky aby byl vidět a měl reklamu, prostě to dělá dobře. Co jeho asi sráží jsou nejasné pozice v týmu. Zatím to vypadá, že poláci i kazaši jedou na sebe a on taky, ale když je potřeba, tak jim pomáhá, byt je v tu chvíli třeba jedničkou v závodě. Nepůsobí na mě dojmem skutečného ýmu, ale spíš aliance tří týmů s jedním autem, kteří se v bivaku podělí o zázemí a těží z toho, že mají 3 stejná auta. Je jasné, že v tom sou peníze, každé auto patí někdo jinej a sponzoři chtějí aby jelo naplno a ne aby bylo od třetí etapy jasné, že je to trojka a bude pomáhat těm před sebou a pojede na 30. příčce. Tímhle se ale Dakar nedá vyhrát a jak se letos ukazuje, nedá se tim ani zajet TOP10. Asi by bylo nejlepší, že všichni vystartují s rovnou šancí a podle toho, ajk se to vyvrbí si určí pozice 1,2,3. Někdy od čtvrté etapy budou mít jasno a pojedou si to svoje. pak prostě když bude Vrátný jednička, tak prostě nebude půl hodiny tahat Artura zpátky na trat a pojede na výsledek, protože bude vědět, že u něj zastaví Szutkowski. Je skvělé, že mají 3 stejný auta v týmu, ale nějak ten potenciál toho nevyužívají na plno. Letos prýchtěli do závodu poslat ještě starýho Trambusa, který by jim dělal týmové balai (bailé) = skvělý nápad!!! Doufám že to zrealizují a že časem na funkci čtvrtého zametače seženou také stejný Jamal. To je přesně ten počet aut, které silný tým minimálně potřebuje, tak to mají Kamazy léta. Jenže Kamazy fungujou jako tým, mají rozdělené pozice a respektují je. Na začátku jsou na nule a pak si pozice rozdělí dle toho, kdo jede nejlépe. A právě tohle musí u BDP dělat taky, dokud pojedou jako 3 jedinci, co se večer sejdou v bivaku, tak toho moc nezajedou. Teda, on se týmově chová Vrátný, že hodně pomáhal zbylým dvěma, ale ve chvílích kdy byl průběžně nejlepší z týmu, což ho zbytečně okrádalo o čas. Jinak Vráný rozhodně na TOP10 podle mě má, TOP15 je standart i když hodně pomáhá jak je vidět. Artur má za sebou jeden dobrý a dva nemastné neslané výsledky. Kdo ví, jestli mu Tatra sedí nebo ne. Já si to netroufám odhadnout, ale nemysím si, že je uplně nespokojen. A poláci at se na mě nikdo nezlobí, ale podle mě na víc jak TOP20 nemají, takový udržovači a jističi. I když možná se pletu.

Motorky moc nesleduju a moc se nevyznám, ale rozhodně sem nečekal, že nejlepší náš bude nováček. Každopádně fantazie že všichni s KTM dojeli. Jak je vidět, riskovat s jinou značkou se už na dakaru moc nehodí. Co nechápu je to, proč se prostě jich víc nedomluví a neudělají fakt 1 tým. že by to bylo v jedné stopě rozhádané jao v kamionech? Přitom všicni jezdili většinou mezi 20. až 30. místem, hodně u sebe a mohli by si fakt týmově pomáhat. Ale jak říkám, nevidím do toho, ale je senzace, že jsou 4 z pěti v cíli, Pabiška podeváté v řadě a že nejeli uplně vzadu. Slováci fantazie, myslím že se můžeme časem dočkat i celkového vítězství Svitka na Dakaru, nebo možná i Jakeše.

Petr Jerie senzace že dojel. Co on potřebuje je prostě dobré auto. Pokusy s Patrolem, buggynama nebo Isuzu byly prostě šlápnutím vedle a jak je vidět, kvalitní technika je mezi autama a motorkama 50% uspěchu. Ono to bylo vidět vždycky, že z čr se prosadil jedině Zapletal, když jezdil s tehdy výborným Mitsubishi. Petra ale zbytečně srazily drobnosti, při kterých mu neměl kdo pomoct. Asistenční truck daleko vzadu a navíc mnohdy po jiné trase. Asi by to taky chtělo 2 osobní auta v týmu, ale to se opakuji. Navíc nevim, kdo by s ním jel. Možná třeba příští rok alespoň Aliance s Zapletalem, pokud se mu povede přesunout se zpět na Jakar, ale to by spíš Jerie jistil jeho než naopak.

Kasák senzace, vítěz mezi asistencema, stabilní výkon který ukázal, že 100% Tatra patří pořád do TOP30 což je vzhledem ke stáří vozů a velké míře seriovosti úžasné. Huzink napoprvé s Phoenixem také dobrý výsledek, občas nakoukl i do TOP20. Myslím že by Tatře slušelo víc Phoenixů na trati a mohlo by jí z toho i něco kápnout. Ale to už sem rozebral výše. Renaulty K MKR Mammomet teda hodně překvapily. Jo, měly několik prolémů které je v celkovém pořadí srazily, ale když nebyly problémy, byly místa v TOP10 samozřejmostí. To je pro nový vůz naprosto skvělé. Možná se příští rok dočkají více aut a větší podpory od renaultu. Do taháčů tenkrát taky francouzi napumpovali hodně, aby vyhráli, třeba se podobně rozhodnout dobýt Dakar a postaví na základech Mammometu tovární tým. Otázkou je, zda by pak jejich Aliance s BDP nevzala za své

Tak sorry za ten elaborát, nějak sem chytil slinu.. a sorry za překlepy
ned led 18, 2015 10:51 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já si osobně myslim, vzhledem k současný situaci, že u Lopíků je jasno. Akorát nevim co budou dělat s těma všema autama. :D Ikdyž zas když stojej v garáži tak peníze nežerou.
Filip Nikl
ned led 18, 2015 11:03 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Ani nevydělaj. Navíc jejich ego jim dle mě nedovolí je pronajmout.
ned led 18, 2015 11:15 am

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Já si umím u Loprasie představit, že Tatry budou používat na trénink během roku a různé menší závody a na Dakar prostě s MANem. Vše ale ukáže čas, už teď se například těším na avízované představení projektu KMR.
Ono vždy na konci Dakaru jsou různá prohlášení, během roku se postupně mění a na konci je vše jinak :wink:
Milda (tra)
ned led 18, 2015 11:28 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů