Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
Jiří Vintr
Příspěvky: 2101
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, tak těžko pro mne, shrnout tohle všechno v pár větách...

V motorkách mi přijde Honda HRC jako hlavní poražený. Gonsalves i Barreda se poroučeli...zase tým, který je rychlý, ale KTM to dál třímá v pařátech, navíc dělá konkurenceschopný produkt i pro soukromníky, to u Hondy není. Před tímto ročníkem jsem neměl favorita, ale myslel jsem si, že to Honda prostě uzme. Nicméně Price mě překvapil a vítězství si plně zasloužil. Svitko zaslouží absolutorium opravdu mimořádné a nějaké dobré tovární angažmá k tomu! Jezdím často služebně do Bratislavy, tak jen doufám, že to Slováci nebudou brát moc nacionalisticky a nebudou se nám to snažit dát sežrat (jako u vítězství Sagana na MS v ycyklistice - já jsem totiž nadšený cyklista a Sagana mimořádně uznávám, ač fandím Štybarovi), že měli někoho na stupních a my ne. Nicméně pro Svitka rozhodně velmi zasloužená pozice, i za tu konzistentnost. Naši kluci jeli to, na co reálně měli. Myslím si, že Klimczyw měl po loňském ročníku nosík trochu vysoko, jenže není každý rok posvícení, asi chtěl být výše. ta nehoda, to je hop nebo trop - doufám, že se brzy uzdraví a bude za rok opět na startu. Bójka výborný, ale nevystoupil ze svého stínu, to 30. místo se od něj očekávalo. A Honza Veselý, potlučený hrdina - bravo...

Auta? Upřímně, velké zrychlení u Peugeotu jsem čekal. Proč? Tovární tým přece s takovou úžasnou skvadrou neseděl s nohama na stole! Kdo jiný by se měl zlepšit, když ne fabrika? Věřím, že Peugeot svou pozici za rok ještě upevní a možná to pak bude stejná nuda, jako když kraloval VW. jenže od takto velkého týmu se to jaksi očekává. loeb byl oprávněnou hvězdou Dakaru a předvedl na obou pólech svého vystoupení to, co se očekávalo: fenomenální rychlost i to, že na svém ježdění v poušti a čtení terénu bude muset zapracovat. On je ale podle mne neobyčejně jezdecky inteligentní a věřím, že se velmi zlepší, jako se kdysi zlepšil Sainz. Na Dakaru mám nejradši ty, co jezdí konzistentně, proto mám oblíbence v de Villiersovi. Jenže Toyota se svým 5,0 V8 v těch vysokých nadmořských výškách nestíhala... U Martina Prokopa je pozitivní především to, že dojel a že dostal zpětnou vazbu k tomu, kde se výkonnostně nachází a na čem pracovat. Je mi na něm sympatické, že neměl nikdy nos nahoru a už předem tušil, že v písku to nebude pro něj žádná legrace. Míra Zapletal opravdu super výsledek a skvělé vysvědčení pro jeho konstrukční školu - je-li hlavním zrojem příjmu pro jeho tým pronájem vozidel, nemohl se ukázat lépe.

No a kamiony? nechci být škodolibý, ale že Gerard zlomil hegemonii Kamazu, je asi největší událostí té kategorie. Rusové se z nějakého důvodu v žádné z etap pořádně nechytli, nedokázali praktikovat týmovou strategii, zřejmě je i zaskočil ten divný začátek. Škoda Aleše, ta de Rooyova auta tahala báječně. de Rooy odjel Dakar velmi konzistentně, perfektně kontroloval čelo závodu a hlavně, ve Fiambale zajel bohovsky, někde na úrovni 6. místa v osobních autech. Smetl tam všechny rozdílem třídy.

MAN ukázal, že má i nadále skvělé auto s výborným jezdeckým obsazením. Jenže ve Fiambale na to chlpci zkrátka neměli. na tvrdém povrchu ovšem vynikající a Hansovi bych přál třetí místo, prohrál si ho jen pár dnů před koncem. Villagra byl úžasný a nestačil jsem se divit, jak se adaptoval na řízení kamionu a nedělaly mu problémy ani duny.

No a naši - čekal jsem více. Buggyra se zlepšuje,a le je poznat, jak mnoho vkládá do stále menších pokroků, musí to být velice vysilující. těch problémů u martina bylo prostě moc. Jarda Valtr proti tomu přijel na pozicích, které mu plně náleží. Martin Macík naplňoval mé předpoklady v první polovině. V té druhé mu bohužel skoro nic nevyšlo a myslím, že odhalil své další rezervy. U něj je vidět ten růst a věřím, že to, čí si prošel, jeho výkonnost opravdu posune, on je velice pracovitý. Jeho táta je k němu velmi kritický a realistický co do Matesových zkušeností. Naopak rychlostně je na tom Mates výborně. mrzí mě, že na liazce příliš často něco odejde (je to takové moje srdcové auto), ale to je dané tou jízdou na limitu. Bonveři nepřekročili svůj vlastní stín a myslím, že Llovera je velkým příběhem letošního Dakaru, který by neměl zapadnout. velký kredit Mírovi Martincovi za jeho obětavost a zkušenosti, bez nichž by takový úspěch nebyl možný. Snad Míra na Dakar nezanevře jako před lety, když skončil André...

No a finálně: na příští rok doufám v lepší Dakar, s nezblázněným počasím, s normální trasou, kde alespoň 50-60% etap bude pouštních a s citelnějšími rozestupy...méně extrémů a více stálé náročnosti, která je očekávatelná. Zcela upřímně, jestli jsem u toho letošního roku za něco rád, pak za to, že jsem si nekoupil letenku do Limy a do Buenos Aires...

A za rok?

Taková paralela:

Když mi bylo 10 let, Karel poprvé vyhrál Dakar a já začal konstruovat své dakarské modely kamionů...
Když mi bylo 20 let, poprvé jsem měl možnost jako student navštívit tiskovou konferenci tatra teamu v Motokovu, vydával jsem se za novináře, ač bylo jasné, že nikdy o Dakaru psát do médií nebudu. jak se ukázalo, nebyla to tak docela pravda...ale ohromně jsem za to byl tehdy rád.
Když mi bylo 30 let, zúčastnil jsem se poprvé celého Dakaru, ještě k tomu po boku Karla...nezapomeutelný zážitek
V roce 2017 mi bude 40 let a já přemýšlím, jaký dakarský projekt vymyslím pro to, aby se moje dakarování vydalo znovu nějakým zajímavějším směrem... vymyslím něco? Nevím...
Naposledy upravil(a) Jiří Vintr dne sob led 16, 2016 7:25 pm, celkem upraveno 2 x.
sob led 16, 2016 7:21 pm

Uživatelský avatar
Martin-Happy
Příspěvky: 1508
Registrován: stř bře 01, 2006 11:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já už bych Alešovi přestal o hlavu otloukat to Iveco, koneckonců Randýsek s MANem taky neni takovej vyvrhel mezi fanoušky

Buggyra - Super výkon, Phoenix má potenciál a doufám, že po podobných výsledcích jich uvidíme víc. Valtr navíc ukázal všem, že není fňukna,a le že na to fakt má. Martin Kolomý senzačně jako pokaždé, letos to opět byla smůla, ale Fat Boy je v cíli, navíc má etapové vítězství, což je super. Pro npříští rok doufám v doplnění sestavy o Spáčila, jako trojka by byl určitě přínosem, optimální by však byla sestava 4 až pěti aut v týmu.

KMR - Martin mě mile překvapil, jezdí mnohem lépe, než bych od člověka na druhém startu čekal. Ale má na to, auto zná jak své boty a třeba už prokázal, že napřesrok má cenu dostat nové auto. KMR by hodně pomohl návrat druhého trucku, třeba Vildman?

Bonver - Dobrý stabilní výkon. Artur nechal zase všechny pindat o tom, že mu Tatra koncepce nesvědčí, aby pak předvedl nejlepší výkon v druhé půlce závodu. Pamatujete na Tambaye? Ten taky vždy exceloval v druhé polovině ale Dakar nikdy nevyhrál, aby Artur nebyl stejný případ :-D Vrátný také dobrý výkon, ale přijde mi, že ten Dakar jezdí tak trochu jako relax, jakože druhá desítka stačí a vejš ani nemyslí. Alespoň tak půspbí, rozhodně mi přijde, že o TOP10 by se prát mohl, alespoň v některých etapách A Llovera, no nemám slov, napoprvé v trucku a hned v cíli. A rozhodně tam nebyl do počtu. Smekám

MKR Mammomet - škoda požáru jednoho z vozů, ale de Baar zachraňoval čest Renaultů velice dobře a navíc přidal etapový trumf, pro Renault určitě po hodně dlouhé době. Myslím že pro motory Kresse dobrá vizitka, třeba jich bude víc. Ostatně i těch renaultů aby nebylo víc, Huzink už motor zná a ve větším týmu by mu to slušelo.

Offroadsport - Randýsek ta jeho klasika, je dobře že jel. A ten MAN už asi taky nebude patřit k nejmodernějším

Huzink - dobré výsledky, velká škoda požáru. nemyslím si, že to dají dohromady a obávám se, že ani tatru už znovu nepořídí

A nakonec Loprais, mno, udělal logický přestup, z rozvráceného MANu přechod do Iveca, které loni kromě něj jako jediné stačilo Kamazům. Letos opět vyhrálo, takže přechod k němu je logický, myslím že i správný a přijde mi, že s žebřinákem Aleš jezdí líp, než s Tatrou. A nebo možná ve Frenu už nedovedou postavit auto schopné bojovat o beduina. Kdo ví. Každopádně ho rád v ivecu uvidím i napřesrok a doufám, že se povede pronajmout tentokrát úspěšně Princeznu s uhlákem. Každá koruna by týmu pomohla, třeba by pak bylo dost peněz na to, aby Aleš postavil legální a schopné auto, se kterým by se vrátil. Asi ne za rok, nebo za da, ale třeba až se vyjezdí pořádně s vecem a přiveze třeba beduina s ním. A nechte si už ty pindy, že zradil Tatru. Gerard taky zradil DAF, ale nikdo v Holandsku na něj není tak hnusnej, jako čeští pseudofanoušci na Aleše. (A jen podotýkám, já zrovna Aleše tolik nemusím, fandim mu v podstatě proto, že je Čech a fandim všem naším, ale moji oblíbenci jsou jiní)
Naposledy upravil(a) Martin-Happy dne sob led 16, 2016 7:37 pm, celkem upraveno 1 x.
sob led 16, 2016 7:22 pm

Uživatelský avatar
Martin-Happy
Příspěvky: 1508
Registrován: stř bře 01, 2006 11:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A vynechat bych neměl ani zbytek

Prokop - Obrovské překvapení, rychlost na WRC povrchu sem čekal, ale takto konzistentní výsledek za celou soutěž, to klobouk dolů. Asi náš nejlepší soutěžák, i když abych vynesl takový verdikt, potřeboval bych na Dakaru vidět Kopeckého.

Zapletal - Senzace, měl jsem děsnou radost že vůbec jen startuje a navíc je i v cíli. Hummer šlapal jak měl a doufám, že ta pauza jeho startů na Dakaru je fuč a teď už vynechávat nebude.

Jerie - také parádní konzistetní výkon, jak jsem čekal a jsem rád, že mu to vyšlo. U něj si myslím, že to asi TOP10 nikdy nebude, ale ČR reprezentuje velmi dobře. A už i ten Zíta si ho díkybohu všimnul

Ouředníček - Druhý Hummer a také v cíli. Navíc při prvním startu, škoda těch několika protrápených etap, ale má na to. Líbilo by se mi, kdyby se Češi víc spojovali v týmech, aby nebyli tak rozkouskovaní

Macháček - škoda dalšího odstoupení, ty řeči o návratu na čtyřkolu se mi popravdě nelíbí, radši bych ho viděl v nějaké buggy, myslím totiž, že by jí dokázal vychytat.

Randýsek - Nechápu ten masochismus jet s takovou sekačkou dakar, ale málem to tam bylo to dojetí. Tak nsad příště

Čekal sem vítězství Nassera, doufal ve vítězství Villierse a přál i očekával bednu i Peugeotům, teda jmenovitě Loebovi a Sainzovi, Desprese a Peterhansela nemám vůbec rád, nemají z minulých ročníků čisté svědomí ani jeden a částečně za své úspěchy vděčí jen tomu, že sou Francouzi. Peterhansel bohužel nakonec vyhrál, ale zaslouženě, stejně jako Nassir druhý. Příští rok očekávám Nassera taky u Peugeotů, ten tým bude dominovat. Ale rád bych konečně už na prvním fleku viděl Toyotu. Dost se taky zlepšil renault.

Nakonec gratulace na SK? Svitko parádně, doufám, že toho beduina pro Hondu příští rok urve on. Našim také gratulace, ale hodnotit motorkáře neumim, ta kategorie mě vlastně vůbec nezajímá
sob led 16, 2016 7:37 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Martin-Happy:
O tom Alešovi jsi to napsal přesně! Včetně toho srovnání s Nizozemcama. Dovolím si k tomu dodat, že kompletní NL kamionová špička opustila DAFy a Ginafy a jezdí s Ivecama, MANama, Renckama a teď bych tam asi i zahrnul tu Skanču. Nejlepší DAF je až kolem dvacátého místa a nejlepší GINAF kolem třicátého. Přesto dost pochybuju o tom, že tam závodníkům od Iveca, MANu nebo Renaultu někdo nadává do vlastizrádců.
!LIAZ 4life!
sob led 16, 2016 7:41 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 222
Registrován: sob úno 25, 2012 5:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

Je to tak, vždyť to IVECO je mezinárodní koncern a jeden z mnoha jeho závodů je i u nás v českých zemích. :!:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
sob led 16, 2016 7:47 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 1970
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Jenomže on si tu špatnou pověst vybudoval Aleš sám. Svými velkohubými prohlášeními, svým neustálým spojováním s Tatrou apod. A lidé potom těžko zkousávají ten fakt, že je něco jinak, když předtím Aleš skálopevně tvrdil pořád to samé dokola. Poslední roky už je jiný, dává si větší pozor na to, co říká. Je tam vidět jistá pokora. Ale to je spíš na hospodu...

Gratuluji všem, kteří letošní ročník zdárně dokončili a zvlášť smekám klobouk před Štefanem Svitkem za neuvěřitelné a zcela zasloužené 2. místo a také před Albertem Lloverou, který dokázal něco, co se jen těžko dá pochopit. Velké uznání!
sob led 16, 2016 7:48 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 1970
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Kamiony: výsledky 13. etapy + celkové výsledky Dakaru 2016

Příspěvek

Výsledky 13. etapy:
Obrázek

Celkové výsledky Rally Dakar 2016:
Obrázek

Edit: celkové výsledky upraveny... Tomášovi Vrátnému byl nějaký čas odečten, a tak se dostal před Kolomajze.
Naposledy upravil(a) Coudy dne sob led 16, 2016 11:37 pm, celkem upraveno 2 x.
sob led 16, 2016 8:06 pm

Uživatelský avatar
H-car
Příspěvky: 187
Registrován: pon lis 30, 2009 9:22 am
Bydliště: Světlá nad Sázavou

Příspěvek

Zřejmě se pořadí troch změnilo:

Obrázek


Velká gratulace všem :hands:

:wave:
sob led 16, 2016 9:17 pm

Marko
Příspěvky: 899
Registrován: pát bře 14, 2008 3:02 pm

Příspěvek

Tak moje zhrnutie je taketo

1.) Tatra Buggyra : Na Dakare 2016 je akoby priznacne, ze najlepsie umiestnenym kamionom Tatra je Phoenix. Preto, ze je to buducnost koprivnickej znacky na tejto rallye. Ten pribeh T815 bol krasny, ale asi je cas zacat pisat v novej ere Dakaru aj novy priebeh kamiona. Kym sa jeho osud naplni – a chcem verit, ze sa naplni uspesne – bude to teamu este par rokov trvat. Jarda Valtr nakoniec naplnil prianie mat aspon jednu Tatru v TOP10. Skoda toho vysokeho st. cisla a pomalsieho zaciatku. Inak to mohlo byt o par miest vyssie.
Martin Kolomy – vysledok asi neuspokoji, ale nastastie je to dosledok sutazneho incidentu, ktory sa proste stane, a nie neschopnosti posadky. Zvlast ked musite jazdit plnu palbu na spici.

2.) Tatra BDP.
Tomas Vratny – ja si myslim, ze TV ma na to atakovat prvu desiatku. Otazka je ci s touto konstrukciou auta – to je mi tazko posudit. Urcite ho zraza v hodnoteni aj to jeho samaritanstvo. Hlavne vo vztahu k obom dalsim tatram teamu BDP. Chapem ale, ze je to on, kto za tie auta na Dakare zodpoveda a chce mat istotu, ze ich (podla moznosti) doviezie realtivne OK aj domov. Nemaju cenu 5,50. Takze musi pomahat. Otazka je co potom s tou ambiciou atakovat TOP10.
Artur Ardavicus – zmiesane pocity – prva cast rallye nedobre, koniec vyborny.
Albert Llovera – prekvapenie – uprimne, tipoval som vypadnutie niekde v prvej polke rallye. Gratulujem a som rad, ze ho vidim dokoncit rallye! :-)

3.) KM Racing – myslim, ze aj napriek nesplneniu ciela (do 15. miesta) je to OK. Druhy start a auto je tentokrat v cieli . Plus nejake skusenosti. Je to dalsi stavebny kamen do procesu ucenia sa Martina Macika jazdit konzistentne spicku. A ze to asi pojde o nieco pomalsie ako sa povodne predpokladalo? Ako by povedal Sabine: -“C’est le Dakar, mon ami!”

Ostatne len telgraficky: Kamaz pohorel. Vidim to rovnako ako Jiri Vintr – nie ze by zoslabli, ale asi ich zaskocil ten uvod a potom to nerozchodili. Kazdopadne, na SWR budu zdrvujuco kralovat a ostatni tam pojdu ako statisti. Buduci rok to mozu na Dakare vratit konkurencii aj s urokami.
Iveco – od zaciatku palba = zasluzeny uspech. K Alesovi mam neutralny vztah, takze to nebudem nijak citovo podfarbene hodnotit. Proste to beriem, ze mal pech – a to sa stava.
MAN – standard. V rychlych pasazach rychly, v technickych je to slabsie. Inak fajn vystupenie.
Renault – vyrazne zlepsenie, je mozne sa len dohadovat, kde by boli, keby vdBrink nezahorel.
Prekvapenie je pre mna Scania! Necakal som ju tak vysoko. Dobru rallye odjazdil aj mlady Sugawara.

Nakoniec gratulacia Stevovi Svitkovi! Neviem co k tomu viac dodat… :-) Len snad, ze dufam v tovarensky kontrakt u KTM (resp Husqvarny, kedze ta asi preberie dakarske aktivity po KTM). Honda je pre mna trosku problemova: moc high-tech motorka, ktora ma nakoniec vzdy problem so spolahlivostou.

Este odkaz do CR: nemyslim, ze niekto normalny (kto sa pohybuje v motoristickom svete) sa bude povysovat kvoli Svitkovi. Motorizmus nie je hokej, alebo futbal. Ta societa okolo motorsportu je mentalne ina, ako v sportoch, kde je prestiz postavena okolo tzv. narodnych reprezentacii. Motorsport je prilis drahy na to, aby sa tam dalo v komercnych podmienkach fungovat na tejto baze (iste, Kamaz je ta vynimka, ale tam to ma silne nekomercne, politicke, podfarbenie).
To, ze to na Vas niekto zo Slovakov vytiahne sa vylucit neda, ale netreba si z toho nic robit – dotycny prostrediu nerozumie a posudzuje to v intenciach “loptovej hry”. Nakoniec, sprava o druhom mieste Svitka bola na SK weboch hlavnou spravou asi tak hodinu. Mnohi to ani nezachytia. :-/ Proste, tu je neuspesna ucast hokejistov na MS viac, ako druhe miesto z Dakaru…
sob led 16, 2016 9:27 pm

levak
Příspěvky: 522
Registrován: ned led 03, 2010 5:48 pm
Bydliště: čr

Příspěvek

tomu nějak nerozumím jak to že je Kolomý za Vrátným ?
sob led 16, 2016 9:32 pm

Uživatelský avatar
H-car
Příspěvky: 187
Registrován: pon lis 30, 2009 9:22 am
Bydliště: Světlá nad Sázavou

Příspěvek

Tomu taky nerozumím, ale v nějakém vláknu jsem četl že bude žádat o odečet času za pomoc Kamazu tak to by mohlo být ono.
sob led 16, 2016 9:36 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3158
Registrován: úte lis 06, 2012 3:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

To je bordel jestli mu to opravdu odečetli :shock:
K tomu mám pánové snad jen jednu připomínku https://www.youtube.com/watch?v=PvP2ehmq2wo
sob led 16, 2016 9:38 pm

lubas
Příspěvky: 28
Registrován: úte led 13, 2009 8:36 pm

Příspěvek

Nevím jestli se to tu už neřešilo, ale k neúspěchu Kamazu mohl taky napomoci kurz rublu.
Od loňska pokud vím spadl na polovinu. A pokud už dřív se mluvilo o tom že do toho Kamaz vráží neuvěřitelný peníze, tak letos musel být neuvěřitelný dvakrát. Kamaz se asi do dolarových zemí moc nevyváží.
sob led 16, 2016 10:23 pm

Marko
Příspěvky: 899
Registrován: pát bře 14, 2008 3:02 pm

Příspěvek

lubas: Mna to napadlo tiez. Stav v akom je ruske hospodarstvo zrejme viedol k tomu, ze nie je financii na usporiadanie tolkych lokalnych sutazi v roku, na akych sa v minulosti trenovalo a asi aj ten Kamaz musel obmedzit podporu teamu. Takze posadky mozno stratili "rutinu". Zas sa mi ale nezda, ze by sa to prejavilo tak brutalne...
sob led 16, 2016 10:40 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 222
Registrován: sob úno 25, 2012 5:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:) Ne kurz rublu v tom opravdu není, to je takový mýtus našeho mainstreamu (ať už novinářského nebo politického). Kdyby tomu tak bylo, tak by tým zeštíhlili, jeli by s méně doprovodnými vozy nebo třeba neobsadili AER. Též se přikláním k většinovému názoru, že je rozhodil ten divný úvod a potom, když se závod po několika dnech rozjel, už jim jejich průběžné pozice neumožňovali jet jejich každoroční taktiku. :naughty: Navíc tým Petronas de Rooy IVECO zase od minulého roku o dost posílil.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
sob led 16, 2016 10:47 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů