Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
pekos dakar
Příspěvky: 302
Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

Chlapi sedím u počítače a nevidím na výsledcích ani M. Kolomého ani A.Lopraise. Asi se mi to zdá. Před 3hodinami jsem seděl s B. Sklenovským /dlouholetý dakarista/
a debadilovali jsme. Proč dnes tak spěchají. 3 etapy jsou kluci na výsluní a pak ůtlum. Je pravda že Martin i Aleš jsou dobří piloti ale technika . Bohužel jsou to stroje.
Ale je před námi ještě 9 etap. Tak snad to klukům pojede.
sob led 07, 2017 1:06 am

Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Příspěvek

Rychla asistence musi jet do top 20 a musi tomu byt i auto udělané nejlip kdyby to byl fat boy kdyby ho trosku upraví :) a musi to řídit šofér který pojede na jistotu a rychle kolem te 20 místa :) můj názor
sob led 07, 2017 2:12 am

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Všude se o Trněným píše jako o rychlé asistenci, ale mně to spíš přijde jako marketing. Spíš bych si myslel, že si chtěl zkusit Dakar, měl na to nějaké prostředky a ty stačily na ten MAN. Než platit jezdcům jako Boucou a spol. za odtah, protože o rychlé asistenci se tady mluvit nedá, tak Buggyra i Prokop něco přispěli s tím, že v případě problémů pomůže. Robo Kasák je skvělý jezdec, který měl pomáhat soukromníkovi Petru Jerie. Tam byl předpoklad, že Kasák bude schopný ten osobák dotáhnout kdykoliv do cíle, protože Robo je zkušený jezdec, který je schopný dojet každou etapu. U Trněného podle mně s rizikem nedojetí počítali a nepovažovali ho za rychlou asistenci, o kterou by se dalo v závodě nějak významně opřít.
A pak je tu otázka kvality techniky od Buggyry. Dá se jim opravdu vytknout to, že se testování nevěnovali a něco podcenili? Dakar se jede jednou za rok, sami přiznávají, že ten se nasimulovat nedá. Během roku odjeli spoustu kilometrů (zúčastnili se několika závodů baja i El Chott v Africe), jezdil Kolomajz, jezdil Vrša i ostatní jezdci. Záměrně nasazovali a zkoušeli řešení, u kterých se předpokládalo, že selžou, chtěli ale vědět kdy a za jakých podmínek. Některé závody obětovali... Co mohli udělat víc v rámci prostředků, které mají k dispozici? Kamaz má min. pět profesionálních jezdců, ani nevím kolik aut, jezdí po závodech celý rok, vychytávají nejmenší detaily (třeba jako čerpadlo servořízení). Jezdci i technika má natestováno za všemožných podmínek, jako nikdo jiný. Spolehlivostí techniky i schopnostmi se jim blíží snad jen de Rooy. Taky po mnoha letech zkušeností. Pro Buggyru je to dlouhá cesta a já věřím, že se jim podaří se těmto dvěma týmům vyrovnat nebo je předčit. Po těch pár letech zkušeností jim nemám za zlé, že pravidelně neporážejí ty nejlepší. Podobný problém má podle mně MKR a van den Brink. Je to běh na dlouhou trať. Dakar se blíží klasické rallye, ale je bohužel jednou za rok a má 11, 12, max. 13, plonohodnotných etap. Je těžké být bezchybný ve všech etapách, oceňuji proto i dílčí úspěchy, tj. vyhrané etapy. Je to příslib do budoucna, nejsou to náhody, ukázal to Kolomajz, Aleš i van den Brink. Musí se makat, testovat a vyvíjet dál. Je důležité pokračovat v závodu za každou cenu, zkušenosti a test techniky na Dakaru se jinde simuluje jen těžko. Možná se dá zvolnit, pravidelně dojíždět a postupně během let přitvrzovat. Bude ale cesta za vítězstvím kratší, není lepší jezdit jako špička, protože tak se dojde ke stejnému výsledku dřív? Asi na to není jednoznačná odpověď. Kamaz se dá porazit, ale zatím ho není nikdo schopný porážet stabilně. I přes jejich problémy s financováním a sponzory. Alespoň zatím, stále totiž těží z let předchozích. I přes možnou neúčast na příštích Dakarech si myslím, že jejich úroveň jen tak neklesne, spíš ostatní se budou moci ten čas využít k tomu, propracovat se na jejich úroveň. Konec úvahy, už tak je to delší, než je většina uživatelů fóra ochotna číst. :wink:
sob led 07, 2017 2:59 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

DNEŠNÍ ETAPA ZRUŠENA :evil: :!:
sob led 07, 2017 7:10 am

Brabo
Příspěvky: 205
Registrován: úte dub 08, 2014 3:05 pm
Bydliště: kraj liberecký

Příspěvek

nero: souhlas
sob led 07, 2017 8:04 am

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

nero: napsal jsi to moc pekne a urcite souhlasim
sob led 07, 2017 8:16 am

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1222
Registrován: sob úno 02, 2013 5:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

10.misto
514 - MAURIK VAN DEN HEUVEL (NLD)
SCANIA
15h11m51s +01:05:44 :housle:
sob led 07, 2017 8:24 am

Míra Bálek

Příspěvek

Tak to je škoda. Dnes mělo být přes 500 Km měřených, je víkend (spousta času na sledování závodu) a pořadí se mohlo taky dost změnit. :?
sob led 07, 2017 8:38 am

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

pekos dakar:

Trněný ti leží dost v žaludku (že by trochu závisti?)

Ale pochop, že to funguje následovně:

Dneska to není o tom, že kamion na dakaru řídí ti nejlepší řidiči. Dneska je to o tom, že kaminony řídí řidiči, kteří si na to dokáží sehnat finance.

Takže může být řidič jako víno, který bude všechny převyšovat, ale když nebude schopný sehnat finance tak na dakaru nepojede.

Na druhou stranu může být řidič, který má čerství řidičák na náklaďák a v terénu se nikdy nesvezl, ale dokáže sehnat finance tak klidně ten dakar pojede.

Samozřejmě je ideální když schopný řidič dokáže sehnat i ty finance.

Je tu jediná vyjímka - a tou je tým Kamaz, tam řidiči finance neshánějí.
sob led 07, 2017 9:29 am

SmallT
Příspěvky: 573
Registrován: ned pro 19, 2010 8:58 pm
Bydliště: Štramberk

Příspěvek

TI lidi na facebooku Buggyry jsou jak střelení...

Vzhledem k tomu, kde většinou vedou tratě (vyschlá koryta, rokliny atd.) a jak rychle se jede je jenom dobře, že se nejede. Vzpomeňme si na loňský ročník.

Nemá smysl, aby se někdo utopil.
sob led 07, 2017 9:49 am

pekos dakar
Příspěvky: 302
Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

msifa: v Africe jsem si taky zažil své, takže závist v žádném případě. Ty jsi to asi nepochopil. On dal třeba milion ale tím co provádí odradí sponzory pro Baggyru, teří by dali třeba 5 milionu. Proto jsem psal o R.Kasákovi. nero: Otom R.Kasákovi stebou souhlasím. Nemůžu u počítače sedět pořád, ale jak jsem to teď četl tak kluci dál pojedou bez rychlé asistence?
Naposledy upravil(a) pekos dakar dne sob led 07, 2017 10:01 am, celkem upraveno 2 x.
sob led 07, 2017 9:56 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

http://www.bigshockracing.cz/big-shock- ... 8568b84963
https://www.facebook.com/BUGGYRA/photos ... =3&theater
https://www.facebook.com/teamderooy/pho ... =3&theater

Docela čumím, že Gerard vyhrál už 32 (!) etap.
DeRooy facebook píše:Gerard de Rooy takes stage win and lead in the race
Just two days ago, defending his title looked like an impossible challenge for Gerard de Rooy. But the Iveco man from Son, near Eindhoven, clawed back 20 minutes on his rivals the 4th stage, then handed them an even bigger drubbing today. In the shortened fifth stage from Tupiza to Oruro in Bolivia, De Rooy claimed victory in the stage (his 32nd) as well as the lead in the general classification.
Bad weather in the high mountains of Bolivia forced the Dakar organisation to drastically shorten the stage. A sensible decision, as it turned out, as the remaining 219 kilometres proved once again to be incident packed from start to finish. "It was a really tough stage, with dangerously slippery river beds, dunes, and extremely difficult navigation," Gerard de Rooy reported.
"The first 60 kilometres went through the mountains. Very tricky, with a lot of small ravines. We accidentally drove into one of them, but we could drive straight out the other side. It was still reasonably dry while we were there, except for a few spots of rain. It started raining more heavily later. I didn't think it was too bad. The grip from the Goodyear tyres was outstanding. But if the whole pack behind us had to drive through that rain, it must have been like driving on ice."
The dunes in the final section of the stage made navigation a massive headache. A lot of competitors lost their way and lost a lot of time searching for the route again, but De Rooy's Spanish navigator Moi Torrallardona guided the Iveco Powerstar flawlessly around the course. "We stopped a couple of times to have a proper look and check," De Rooy said. "It was really tough, but the roadbook was dead accurate. We stayed right on course every metre of the way."
De Rooy's time at the finish (2:39:12) would have been good enough for fifth in the car class. The Russian Eduard Nikolaev took over 11 minutes longer to complete the stage. Petronas Team De Rooy Iveco's Federico Villagra crossed the line 46:50 behind teammate De Rooy. Ton van Genugten ran into trouble in the opening section of the stage, getting completely stuck in the mud. Both he and Wuf van Ginkel had lost over three hours on their team leader by the halfway mark in the stage.
De Rooy's 32nd stage victory also put him back on top of the overall standings. His lead over Nikolaev in the Kamaz is 2:23. De Rooy's Argentinian teammate Villagra is now in sixth, at 34:30 from the leader.
sob led 07, 2017 9:57 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Tak co tu vidíme, to je opravdu zoufalost. Podle mého názoru nejhorší ročník z těch v Jižní Americe! Jen si vzpomeňte na tu skvadru navoněných strojů na přejímkách. A první polovina - přes 4000 km a kolik odzávodili - reálně: ani ne tisíc? tohle je královna dálkových soutěží? Je tohle adekvátní výstup?

Pořadatelé udělali poslední zoufalé rozhodnutí, že vsadili na Bolívii, která dala soutěži vždycky pouze hrozné počasí a vysoké nadmořské výšky. Sportovně nic kloudného. ty tratě by za sucha ale byly asi docela dobré a sucho tam panovalo do doby těsně před startem.

První etapa - 450 km a na nich 39 km, kde to všichni mažou hlava nehlava a nakonec se všechno soustředí na ten jeden brod, který obíhá svět na TV záběrech. Druhá etapa - nějakých 800 km a na nich něco přes 200 měřených. třetí etapa - totéž, ale uprostřed 500 km neutralizace! Čtvrtá etapa - jediná v dakarském schématu, s dlouhou těžkou speciálkou, jak má být - taky jediná, kde se pro nás podělalo, co se podalat mohlo. pátá etapa - zkrácena na polovinu, šestá etapa není. to je opravdu výživné menu. A všichni na tom málu jedou úplně ozlomkrk. Kdo to podělá, tak nemá možnost reparátu.

Bohužel pro nás, i když jsem si myslel, že se naši už do té špičky dotáhli, tak pouze rychlostně. je zapotřebí absolutní spolehlivost, a tu nabídnout v žádném týmu neumíme. přes všechnu přípravu. Nicméně očekával jsem víc od řady týmů. takto tam efektivně zbyl jen de Rooy proti kamazům -- ale o něm si myslím, že dokáže ten tlak ustát.

Takže tento Dakar je opravdu tristní - byť když už se závodí, musí to být ukrutně těžký. A taky si myslím, že si z toho pořadatelé dělají orientační hru na schovávanou, když vidím, kolik zkušených navigátorů neustále bloudí sem a tam. O to šílenějším tempem se pak snaží všechno dojíždět, z čehož vyplývají další poruchy a havárie. kromě vládních peněz Bolívie soutěži nikdy nic nedala. pak ani nechci vidět ty zasolené motorky po průjezdu salarem u Uyuni. A do toho všeho každý štáb natáčí a stříhá videa jako blázen, ale v podstatě není co točit. já myslím, že i pořadatelé jsou z Bolívie vyléčení a že příští rok počet startujících třeba osobních aut znovu výrazně klesne.

A uvidíte u Chilecita, jaký zas budou vedra. Ono to sjetí z těch obrovských nadmořských výšek do salty bude mít i vliv na trávicí trakty - spustí se průjmové stavy jako loni. Takže se všichni pos...ou a zas tam budou vedra a 100 km dunoviště, kde se má rozhodovat zase celý závod. A poslední dva dny 1700 km úprk do Aires a na nich 350 km, závodění, na kterém bu´d někdo vypadne, nebo se už nic nezmění.

To nnám zbylo z "našeho" Dakaru...
sob led 07, 2017 10:18 am

PtrialM
Příspěvky: 1583
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

J.Vintr: Přesný popis!!!
sob led 07, 2017 10:29 am

Uživatelský avatar
Puťo
Příspěvky: 1111
Registrován: stř lis 23, 2011 11:10 am

Příspěvek

Úprimnú sústrasť všetkým ktorý sa tešili a sú sklamaný.
Martin Puťo Puterka
sob led 07, 2017 10:34 am

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 hostů