Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Příspěvek

.... já jsem neřešil F1 jako celek a její výsledný obraz v očích veřejnosti.....já jsem řešil vztahy FOTA vs.v FOM+FIA. Pokud to sledujete víc než jen občas v něděli 2 hodiny po obědě, tak určitě víte o čem hovořím :wink:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
sob led 07, 2017 6:35 pm

Uživatelský avatar
seremed
Příspěvky: 518
Registrován: pon pro 04, 2006 9:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

nakonec smetanu slízne Valtr:)..este ze ho v Bugyre letos nemaj, asi by zase mluvil:)
sob led 07, 2017 7:06 pm

JuraF
Příspěvky: 43
Registrován: ned led 08, 2012 6:56 pm
Bydliště: Wallachian Kingdom

Příspěvek

FOTA v F1 se už dávno zase rozpadla, protože v jádru jde všem jen o vlastní prospěch a původní impulz k vytvoření FOTA byl daleko zásadnější než "jen" náročnost soutěže ..

Neumím si představit jak by taková organizace týmů na Dakaru fungovala, kdo by měl jaké slovo apod. v tak turbulentním prostředí kdy většina účastníků neví víc než půl roku dopředu zda a s čím a v jakém počtu vůbec pojede. A to se bavíme o kamionech které jsou pro A.S.O. jen okrajovou záležitostí .. kromě snad Kamazu .. a Kamaz, Peugeot (nebo podobně dominantně investující tým své doby) nemá zájem řešit dramatičnost a nevyzpytatelnost soutěžě, šli by sami proti sobě.Pro ně to je vlastně jen zakoupení značky "vítěz Dakaru" s co nejmenším rizikem.
Tudy cesta asi nepovede a posílení AER na světovou úroveň bude znamenat návrat bezpečnostního problému.
A.S.O. drží všechny trumfy a forma nátlaku je skoro nerealizovatelná, myslím si že to je o lidech, kdo to jakým směrem chce vést, a stejně bude narážet zase na lidi v národních vládách, zelené ekoteroristy a počasí. Takže prostě doba je jinde, původní Dakar je AER a současný Dakar je poplatný době a jinak to nebude.
sob led 07, 2017 7:26 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Příspěvek

.... dobře, FOTA nebo FOCA nebo třeba GPDA .. to byl jen příklad nějaké protiváhy...V rámci "Dakaru" jsem nemyslel jen kamiony.....to je skutečně pro ASO marginál.....myslel jsem obecně tovární týmy a TOP týmy napříč kategoriemi....nevěřím, že všichni jsou happy kam se dneska Dakar vyvinul.....ale síla je bohužel jen v jednotě...
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
sob led 07, 2017 7:43 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

Bojim se ze to automobilky moc zajimat nebude, daji do toho prachy, udelaji si marketig, reklamu apod. a v neposledni rade taky vyvoj techniky...
sob led 07, 2017 7:57 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Příspěvek

Dobře, ale kdo to dneska je, "automobilky"? V mopedech hlavně KTM, pak HONDA, YAMAHA a možná nějaký SHERCO. V autech defakto jen PEUGEOT a TOYOTA a mezi trucky KAMAZ. Zbytek jsou soukromníci maximálně s nějakou tou tovární podporou.... . "Automobilky" tedy tvoří v součtu +/- 30 startovních čísel dohromady...... to by samo o sobě na "velkej" závod asi nestačilo....víc závodníků se sejde i na Fichtl Cupu v Přelouči....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
sob led 07, 2017 8:17 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

:arrow: :arrow: :arrow: DO HOSPODY TOTO PATŘÍ :!:
sob led 07, 2017 8:21 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Na letošní Dakar hážu bobek už od začátku, nijak moc to neprožívám, protože ta soutěž už je tak trapná, že to snad ani není možný. Tohle je můj první letošní příspěvek v tomto vlákně a asi bych se ani nevyjadřoval, kdyby se tu nerozběhla ta diskuse o "hnutí odporu". Osobně mám dojem, že už dost lidí svůj odpor dalo najevo zejména tím, že ten Dakar přestali téměř sledovat, resp. jej přestali tolik prožívat. Tedy vydali se typicky českou cestou pasivního odporu podobně jako já. Spousta diskutérů, kteří byli v minulých letech velmi aktivní, už se zde nevyjadřuje a zřejmě začali svůj volný čas trávit smysluplněji, protože tento způsob Dakaru se jim asi zkrátka zdá poněkud nešťastným. Stačí jen srovnat, kolik mělo touhle dobou stránek vlákno "Dakar - průběh první poloviny" před několika lety a kolik jich má teď.
Podobně jako kolega laik si myslím, že žádná gesta s uzamykáním vlákna ani dopisy pořadatelům na úrodnou půdu nepadnou. Je to věc nabídky a poptávky, a tady bohužel taháme za kratší konec. Hlavní proud na straně poptávky tvoří autíčkáři a koloběžkáři spolu se svými fans, a těm je úplně jedno, že nějaké kamiony mají problémy se na těch cestách předjet, že si práší vzájemně do ksichtu a že celkově z toho závodu mají úplné hovno.
Je to sice hloupé, ale Dakar asi ještě hodně dlouho bude mít tuto trapnou (ne-li ještě horší) podobu a jediné, co by mohlo hnout kolem osudu, je odpor velkých týmů v kategoriích car a moto. Nakolik je možnost takového odpor reálná, popsal už přede mnou jsafra. Amen.
!LIAZ 4life!
sob led 07, 2017 8:37 pm

Uživatelský avatar
Voody79
Příspěvky: 324
Registrován: pon led 04, 2010 5:52 pm
Bydliště: Olomouc

To Timy:

Příspěvek

Naprosto souhlasím ve všech bodech. Taky jsem spíš čitatel než přispivatel (toto je můj první příspěvek zde), ale nelíbí se mi takové pojetí Jakaru.

Každopádně nezávidím Alešovi ani Martinovi - závodit po cestách a necestách a nevědět, kdy nepůjde zatočit volantem je dosti ruská ruleta :( Každopádně klobouk dolů, že do toho vůbec jdou.
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici

..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost) :D

#JáTaky
sob led 07, 2017 10:49 pm

LUCAS
Příspěvky: 212
Registrován: sob čer 27, 2009 6:45 am
Bydliště: Opava

Příspěvek

sob led 07, 2017 11:04 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

u Prokopů je taky veselo https://www.facebook.com/MartinProkopOf ... =3&theater

a dále
DeRooy facebook píše:Van Genugten trapped in the mud for three hours
Ton van Genugten has seen plenty of mud and dirt in his time in rally racing. But the Bolivian mud in stage 5 of the 2017 Dakar was too much even for him. Van Genugten's Team De Rooy Iveco got trapped in the constricting mud early on in the stage. Teammate Wuf van Ginkel, who came to his aid, also suffered the same fate, and even a 6x6 drive fast service truck couldn't pull them out.
The rain had transformed the course into a slimy, slippery mud bath. "We were the sixth or seventh truck, and I thought it would be better to try to open a new track, as the existing track was already deeply rutted," Van Genugten explained from the bivouac in Oruro, which was also completely under water. "But the mud was so soft there that it just sucked the truck in and trapped it. I couldn't move forward or backward, not even a metre. We waited for Wuf van Ginkel, but when he tried to pull us out he got stuck in the mud too."
Both Team De Rooy Ivecos were forced to wait for help from a 6x6 truck. But even that couldn't pull them free. "We tried everything: pulling forward, pulling backwards. In the end, a group of Bolivians got out some spades and started to dig the trucks out of the mud. It took three hours for us to get free. What a nightmare."
The stage went a lot more smoothly once they got underway again, but it was impossible to make up the three hours they lost on the shortened 219 kilometre stage. Both Van Genugten and Van Ginkel were also give a two hour time penalty for taking too long to complete the stage. "We have to forget about the general classification now," Van Genugten admitted, much to his disappointment. "There's no hope for me there any more. The only bright point is that we were tenth at the start of the stage. So I can use my joker and start behind the top 10 in the next stage." That will allow Van Genugten to support team leader Gerard de Rooy, who leads the race. "That's our most important task now, and that's what we're completely focused on."
The delay and the long connecting section to the finish meant that Van Genugten returned to the bivouac in the middle of the night. There, he was greeted by total chaos. "It looks like Glastonbury. Everything is flooded. It's one giant mud bath." The sixth stage of the 2017 Dakar has been cancelled because of the terrible conditions. The assistance trucks are on their way to La Paz, where the competitors will have a rest day tomorrow. The race trucks will make their way there this evening.
sob led 07, 2017 11:28 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1257
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

herrywood: to uz je hrozny, kazdy den nekdo musi napsat, ze neco patri do hospody. Stejne to tady nikdo nedodrzuje a to tema mi prijde uz celkem zbytecne. Zbytecne se musi sledovat kolik temat a nekdy se ve vsech resi to same. Aby hospoda mela smysl, musel by nekdo fakt hlidat, ze by se tady psaly jen vysledky a pokud by nekdo napsal neco jineho, prusunul to do hospody.
sob led 07, 2017 11:47 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

bych mu tomu skrč...kovi dal za sedačku na hřebík větší volant jak ze 148mi takovej ten nasazovací co tam má až se mu to zase pose..re aby mohl dojet :wink: ani se nedivim že rusáci se svou disciplínou a týmovou přípravou kde jednotlivec je pouze figurka a ne primadona mají navrch :wink: :lol: :lol: :lol:
ned led 08, 2017 1:39 am

Míra Bálek

Příspěvek

Tak doufejme, že řízení s novejma servopumpama už bude dobrý a kluci se vyhnou i dalším problémům.
Stále tu je šance na pěkné celkové umístění, chleba se teprve lámat začne. Na TOP 10 jedou zatím všichni a třeba se někdo prokouše i do TOP 5.
Se ztrátou, jakou teď mají, by v celkovém pořadí dakaru 2016 bylo 4-5 a 6 místo. :wink:
508 M. KOLOMY (CZE) TATRA 015:50:17 01:44:10
503 A. LOPRAIS (CZE) TATRA 016:12:30 02:06:23
518 M. MACIK (CZE) LIAZ 016:57:33 02:51:26

Celkové pořadí dakar 2016
1 DE ROOY (NLD), TORRALLARDONA (ESP), RODEWALD (POL) IVECO 044:42:03
2 MARDEEV (RUS), BELYAEV (RUS), SVISTUNOV (RUS) KAMAZ +01:10:27
3 VILLAGRA (ARG), PEREZ COMPANC (ARG), MEMI (ARG) IVECO +01:40:55
4 STACEY (NLD), SERGE (BEL), VAN DER VAET (BEL) MAN +02:23:01
5 VAN GENUGTEN (NLD), VAN LIMPT (NLD), VAN EERD (NLD) IVECO +02:30:59
6 DE BAAR (NLD), ROESINK (NLD), DE GRAAFF (NLD) RENAULT TRUCKS +03:04:07
7 NIKOLAEV (RUS), YAKOVLEV (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ +03:39:23
8 VALTR (CZE), KALINA (CZE), STROSS (CZE) TATRA +03:54:30
9 VERSLUIS (NLD), PRONK (NLD), KLEIN (DEU) MAN +03:57:52
10 VILA ROCA (ESP), COLOME ROQUETA (ESP), TORRES SALA (ESP) IVECO +04:55:04

16 KOLOMY (CZE), KILIAN (CZE), KILIAN (CZE) TATRA +08:06:05
17 VRATNY (CZE), HOLAN (CZE), MISKOLCI (SVK) TATRA +08:08:17
19 MACIK (CZE), TOMASEK (CZE), MRKVA (CZE) LIAZ +10:17:19
ned led 08, 2017 6:39 am

Antonín Švihel
Příspěvky: 286
Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Ať se každý team sám rozhodne do kterého cirkusu bude vrážet prachy a kterého koncertu se zúčastní. Jejich rozhodnutí žádné forum ani kecy v hospodě to neovlivní. A že zde ubylo aktivních diskutérů tak to je přeci nornální. Většina z nich přestala mít zájem pročítat se těmito stránkami kde je v průběhu závodu 50% příspěvku o ničem :? Ale pokud se tím někteří baví tak proč ne, žejo ? Je to jen jejich volba, stejně tak jako ta volba těch teamu kterého závodu a kde se zúčastní. A to jak se daří Buggyře v závodě - závady na autech, asistence mimo provoz tomu taky moc nepomohla. Před závodem všichni natěšeni jaká to bude Bomba spojeni Kolomý s Lopraisem, ale když zlobí technika tak elán opadne. Jakoby jsme se nepoučili z MS v hokeji - například. Nakonec budeme rádi že tam máme toho dle některých z vás namachrovaného Martina Macíka, žejo :D Jemu a Kolomajzovi já držím palce nejvíce. A už ať je zítra ať není čas na plevelení tohoto tématu :lol:
ned led 08, 2017 7:26 am

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti