Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Solymr
Příspěvky: 698
Registrován: pát led 10, 2014 11:17 pm

Příspěvek

Prosim, vysledky vcerejsi etapy plati? Tedy kolomy +52min a ales hod 43min? Ja jen ze se porad psalo, jak se budou vysledky prepocitavat a ono asi nic...
sob led 07, 2017 4:01 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

Tak založ vlákno na petici proti Jakaru , ono se to k nim dostane
sob led 07, 2017 4:02 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Asi nejsem takový aktivista. :)
Na FB jsem založil skupinu která má k dnešnímu dni bezmála 2500 členů. Tam bych mohl začít zasévat semínko :lol:
Obrázek
sob led 07, 2017 4:06 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

Hod sem odkaz pls dik
sob led 07, 2017 4:10 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Spida: já si žádnýho vyjádření o tom problému nevšiml, ale oni jsou profesionální tým a ty drží hubu, takže se to asi nedozvíme 8)
sob led 07, 2017 4:10 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
sob led 07, 2017 4:13 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Účast na AER docela roste, chtělo by to ještě cca 5 kvalitních trucků a byla by to ještě větší paráda. Ještě koupit do ČT reportáže a ono by to šlo.
Dakar v Americe těží zejména z lidí a jejich zájmu přímo v dění a rychlosti přenosu dat a tedy i prezentace - to v Africe prostě není. Pro mne je ale Dakar také v Africe.

p. Mileno - já si dovolím také přes Vás poprosit o poslání podpory Alešovi, musí to být pro něj hrozné. Letos jsem mu úspěch přál jak snad nikdy, toto musí být hrozné. Doufám, že se ten problém vyřeší a druhá půlka bude o něčem jiném !!! Hlavu nahoru, konec ještě není !!!
Milda (tra)
sob led 07, 2017 4:18 pm

Zdenek Voda
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 14, 2011 8:51 pm
Bydliště: Praha/Třebíč

Příspěvek

Ahoj, já se tedy do diskuzí moc nepouštím, ale sleduji to tady už roky a teď mi to nedá.

S myšlenkou na "dny neklidu" si hraju už několíkátý den. Letos mě to fakt štve. Organizátoři trasu lepí nehorázným způsobem bez ohledu na to, co závod potřebuje. Je to fakt prasečina. Jediným řešením je, aby ztráty příjmů (ze startovného a reklamy byly větší než příjmy od zemí, kudy se projíždí). Potom by mohli změnit přístup a závod natrasovat tak, aby byl zajímavější a přílákal zase hodně závodníků a lidí celkově. A to bez ohledu na poplatky ze zemí, kudy vede. V JA jde natrasovat krásný Dakar. Zažil jsem tam dva ročníky a obzvlášť 2012 byl super. Vést to z Buenos Aires nejkratší cestou do Atacamy a potom do Peru. Tam může být celá řada špičkových etap. Chile a Peru na to mají lokace. I ta Argentina kolem Fiambaly. Argentina ráda zacvaká (proto ten start v BA) a cíl jednoznačně v Limě. A máme Dakar jak víno. Jenom když prostě A.S.O. nebude chtít takový prachy po vládách Chile a Peru.

Viděl bych to následovně:

Fáze 1:
Je nás tady spousta a každý máme kolem sebe nějaký okruh lidí a ti mají další okruh lidí. Já svůj okruh požádám, aby napsal stížnost na A.S.O. z pohledu fanouška (někdo to zvládne sám, protože to sleduje a ví, ostatním připravím nějaké vodítko - osnovu). Dám to příkazem u nás na firmě a požádám přátelé v ČR i zahraničí. To je hned několik stovek lidí - mezinárodní skupina. Toto když udělá každý (alespoň většina) z nás tady, tak to bude taková lavina, že to nepůjde ignorovat. Tím spíš, když to nepůjde na obecnou A.S.O. adresu, ale na konkrténí lidi. Ty e-mailové adresy tady mezi sebou máme.

Fáze 2:
Apelovat na týmy, ať také protestují. Je to v jejich zájmu a musí si to uvědomit. Pokud si to uvědomí, tak mohou založit něco jako je v F1 asociace týmů, která se pořád hádá s promotérem F1 (tím dědkem Bernie Ecclestone). Ať se mezi sebou týmy baví.

Fáze 3 (paralelní):
Založit na FB otevřenou nadnárodní skupinu proti A.S.O., ať se tam sejdou lidé, co se jim stávající stav nelíbí. Ať je videt rozhořčení.

Může to znít jako utopie, ale všechny velké věci museli nějak začít. A často to byla ta utopická myšlenka.


Romane: Taky jsem se za ty roky naučil držet hubu :-) A v tomto případě dokážu pochopit důvody toho mlčení.
sob led 07, 2017 4:26 pm

Hurec
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 08, 2013 5:27 pm
Bydliště: Stonava

Příspěvek

Souhlas dakar africa me zacina brat vice. Dakar jizni amerika tezi jen ze sponzoru , ze to ma sve jmeno a ze v te jizni americe to fakt zerou. Nic jineho.
Kazdy rok me to docela zklame , spatne pocasi , kdyz tam zaprsi tak vse plate , jizdy ve velkych nadmorskych vyskach ( kdy jezdcum je fakt spatne a technika nejede).
Same prepocitavani , zkraceni tras , zruseni tras ..... lidi to zacina pomalu stvat , jezdce take. Ty nektere cesty , kdy se jede xy km ve vlacku v prachu , to divak videt nechce.
Vubec se nedivim , ze bonver dal prednost africe a jak uvidi ty obrazky , bude jen rad.
sob led 07, 2017 4:30 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, reálně se bavíme o těch 4 etapách, co budou následovat pod dni volna, ty by měly být opravdu zajímavé. Doufám, že motorky zas nebudou muset jet salar u Uyuni v tom solným hnusu a v dešti. Jinak po San Juanu bude jen krátká speciála 288 km a pak poslední den jenom 64 km. To všechno prosím na asi 1500 km ujeté celkové vzdálenosti!

Tedy, pokud se všechno odjede.

opravdu jsem zvědav, kolik lidí bude mít ten rozum, že účast na takové soutěži jim nestojí za to a hledají něco jiného. Obávám se, že příští rok to bude třeba o 2-3 etapách v Paraguayi a poté zase Bolívie. Na AER se jeden den dá určitě ještě přidat. na druhou stranu, kdyby se ta trať Dakaru odjela správně za původně plánovaných podmínek, tak by to opravdu nebylo nedůstojné. Ale stejně by potřebovali víc etap a víc možností zvratů.

Stejně je zvláštní, že řada Holanďanů neobjevila Afriku. Ale zase se na to můžeme podívat i takto: kamaz příští rok na Dakaru asi nebude kvůli motorům - přesune se do Afriky a s nimi třeba i jeden až dva větší kamionové týmy z Holandska. Pokud to tak bude, hned se s nimi zvedne polovina amatérů a máte soutěž jako víno.

Ale to si maluju moc optimisticky...
sob led 07, 2017 4:48 pm

Uživatelský avatar
Sinpa
Příspěvky: 561
Registrován: pát led 11, 2013 7:19 pm

Příspěvek

Někde jsem četl, že je na AER počet kamionů které pustí na start omezen na nějakých 8-10ks, víc prý už nemůže (asi z důvodů zásobování?).
sob led 07, 2017 4:57 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Ona se AER obecně taky postupně zvětšuje, i když ne v kamionech, tak počty závodníků narůstají každoročně a jelikož ten tým, co to má na starosti je určitě o dost menší než ASO, tak asi není tak jednoduchý ty počty účastníků zvládnout navýšit nějak skokově, aby se taky celá organizace nerozsypala...
sob led 07, 2017 5:07 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Příspěvek

"Jakar" vs AER nebo cokoliv jinýho či třeba vůbec nic, je otázka pro tovární a TOP týmy. Kdyby tenhle doposud nijak neorganizovaný "spolek" byl sdružen to nějaké organizace, rázem by bylo leccos jinak. Stačí se podívat na aktuálně marnou a zprofanovanou F1. Tam jsou týmy sdružený do FOTA (Formula One Teams Association). A když FIA a FOM (Formula Organization Management (ekvivalent ASO) přijdou s nějakou píčovinou, tak FOTA dřív nebo pozdějc bouchne do stolu a řekne, "tak takhle ne, soudruzi!!!" A výsledkem je rázem rozumný kompromis. Jenže "Dakaristi" nic takovýho nemaj. Takže co řekne či si vymyslí ASO je svatý a vlak přes to nejede. A to je ten problém. Kdyby měli svoje "odbory", tak už pouhá výhružka, že napřesrok na to házej bobek neboo třebas pojedou nas AER, by pro ASO byl víc než jen důvod k zamyšlení.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
sob led 07, 2017 6:11 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Já osobně tohle sdružování do spolků nějak nemiluju. Jak jsem psal v týdnu, je to otázka nabídky a poptávky. Dokud se závodníkům Dakar líbí (ač třeba čím dál míň), jezdí. Až přestane, jezdit nebudou. Pokud bude jinej podnik atraktivnější (AER, SW, cokoli), přejdou tam. Podobně pořadatelský země a sponzoři do toho půjdou a nebo nepůjdou.

A jedna utopická - když už se Buggyra kromě svěťáku zúčastňuje i čínskýho šampionátu, byla by paráda rozkročit se i mezi oba Dakary. Fat Boy by našel uplatnění, režie je snad nižší, takže i potenciálních řidičů nákladního vozu by se našlo víc. Dva závody jsou taky dvojnásobná naděje na hezký umístění. : )
sob led 07, 2017 6:18 pm

Uživatelský avatar
Sinpa
Příspěvky: 561
Registrován: pát led 11, 2013 7:19 pm

Příspěvek

F1 není nejlepší příklad, tam to jde od 10 k 5.. :?
sob led 07, 2017 6:19 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů