Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
xtomos
Příspěvky: 328
Registrován: čtv led 01, 2015 5:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Škoda, že se finále nejede. Víte někdo důvod? Já ho nenašel...
Tomáš Ďurčo
pát črc 21, 2017 10:19 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 231
Registrován: stř pro 30, 2015 8:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

xtomos: podle toho, co říkali na konci souhrnu, tak kvůli počasí, ale co si pod tím představit, když všude byly záběry slunečných dnů, to těžko říct...

Jinak za mě solidní závod, že na Rusy těžko bude kdo mít sem čekal, taky se ukazuje, že Arturovi to asi fakt nejde hlavně s Tatrou :D no a co se týče těch penalizací a pokračování v závodě, nevidím v tom problém. Předpokládám, že to tak mají stanovené v pravidlech. Koneckonců na AER to funguje stejně. Jen z JAKARu si ASO vyrobilo nezvladatelný masový kolos, který pořádá s cílem nechat si vyplatit milióny za "vstup" a pak se těch závodníků co nejrychleji zbavit, protože, co si budem povídat, ta organizace a pravděpodobně i trasa tak tejden po startu by se zhroutila, mít tam stejný počet závodníků, jako na startu. Oni tam ty lidi zvou a pouští s tím, že jich co nejvíc co nejrychleji vyrazí, aby se tak trochu snížilo obrovské množství především doprovodů. Jak na AER, tak na SilkWay tento problém, aspoň zatím, není. Otázka je, jak to bude vypadat, když pojedou za rok SilkWay i motorky a jestli mají na AER v plánu nějak zásadněji navyšovat počty závodníků(čemuž moc nevěřím). Pokud si to budou hlídat a neudělají z toho takový cirkus jako ASO, neměli by ani mít problém s tím, nechat v závodě, byť s penalizací, pokračovat závodníky, co nedokončili etapy.
pát črc 21, 2017 11:49 pm

TomZ
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 12, 2017 7:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Musím jen upřesnit svůj příspěvek, abych nebyl za blbce... Když jsem jako jeden z mála zde kritizoval ohýbání pravidel na SWR, nemyslel jsem možnost pokračovat s penalizací (ač se zrovna k tomu každej vymezuje). Jako "otazníky" jsem viděl hlavně zkracování Kamazů, možnost "režírování" o kterém mluvil pan Vintr (a aspoň na mě to věrohodně působí) nebo možnost výměny navigátora, jako se stalo u Artura (a ač je to jinak sympaťák a jeden ze závodníků, kterým výslovně fandím, možnost posadit si vedle sebe někoho jinýho uprostřed závodu mi už fakt přijde jako příliš...).

Jistě, na možnosti pokračování s penalizací nic špatného není. Omlouvám se za trochu zbytečný příspěvek, ale jelikož jsem měl dojem, že některé reakce vysvětlující férovost pokračování a ne vyhození jako na Dakaru byly i reakcemi na mě, musím to upřesnit. Díky za pochopení.
sob črc 22, 2017 12:07 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 1972
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Asi nemá smysl se tu kdo ví jak rozepisovat. Letošní SWR byla z mého pohledu parádní, organizací, trasou, etapami, průběhem závodu a hlavně úspěšným tažením Tatry s Kolomajzem za volantem, byť celkový výsledek nevyšel. V jednotlivých etapách však kluci ukázali, že na to mají nejen oni, ale i Phoenix, což je potěšující. Jsem strašně zvědavý na jubilejní Dakar 2018, zda se "kvalitou" aspoň přiblíží letošní povedené SWR...
sob črc 22, 2017 8:33 am

Marko
Příspěvky: 899
Registrován: pát bře 14, 2008 3:02 pm

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Z mna plati to, ze SWR ma nijak neprekvapila - ani v pozitivnom, ani v negativnom zmysle slova. Trate medzi Moskvou a Pekingom boli vzdy atraktivne a vhodne na velkolepu maratonsku rallye.
Vklad ruskeho („kamazackeho“) vidienia, ako takuto rallye organizovat tiez nie je po vsetkych tych uskutocnenych rallye nijakym prekvapenim. Osciluje medzi svojskym (ci uz v dobrom/zlom slova zmysle), az bizarnym, s  presahom do nelegitimnych zasahov, ktore maju „modelovat“ vyvoj a vysledky rallye. Nie som zastancom akychkolvek konspiracnych teorii, a nemyslim si, ze to co tu predniesol Jirka Vintr je nejakou z nich. Po 32. rokoch sledovania maratonskych rallye, mam nezavisle na nom rovnake videnie ruskych organizatorov. Kamaz proste na jednu stranu urobi cokolvek (aj ked to nepotrebuje) aby vyhral na domacej rallye. Na druhej strane si logicky uvedomuje, ze nemoze vyhravat totalne, lebo by im na tu rallye dlhodobo nechodil nikto z konkurencie. Takze nieco sa „pusti“ aj im. A pusti sa tolko, kolko treba... Co je zla sprava, pretoze pokial Kamaz neurobi nejaku fatalnu takticku/strategicku chybu (co sa uz tiez stalo), SWR prakticky nepojde vyhrat, ani keby bol zapadny team konkurencieschopny.

V com sa treba Cagina a spol. zastat je fakt, ze tento rok boli pravidla SWR napisane odzakladu inak, a neboli plus-minus prevzate z Dakaru. System tzv. „zolikov“ umoznuje vracat (s penalizaciou) do sutaze posadku (dokonca 3x), ktora neprejde celu, alebo cast etapy. Potialto je to pravo organizatora – moze si napisat pravidla ako chce. Kto ich akceptuje ide, kto nie ostava doma. Samozrejme vymena clena posadky je uz za hranou, ale je to zas ta pochopitelna „snaha“ mat vo vysledkovej listine aj niekoho ineho ako chlapcov s Kamazmi. Nevyzera to potom ako lokalna ruska zalezitost, ale ako renomovana rally, kde ruski chlapci z kamazu (zas raz) porazili sirsiu svetovu spicku.

V com sa asi nezhodnem s vacsinou z vas (a paradoxne sa tak zastanem mnou neoblubeneho ASO) je ten pohlad, ze za peniaze ma posadka narok odjazdit si tu rallye (nech ma akykolvek problem).
Dakar a vsetky maratonske rallye boli zalozene od zakladu na tom, ze ide o krute podmienky. Vzdy to bolo tak, ze aby ste dokoncili, museli ste byt pripraveni a mat zaroven aj stastie.
To, ze sa po chybe/fatalnej poruche odstupuje, bolo vzdy v reglemente, ktory bol dopredu znamy – a ludia to akceptovali (ako beznu sucast) a na rally isli. Bez ohladu na to, ci sa to stalo v prvej, alebo poslednej etape! A to ze, skor/neskor doslo k vyradovacim etapam (kde odpadavali –aj– slabi) , bolo neoddelitelnou sucastou tejto hry. Odjakziva.
Je ale asi znamenim doby, ze dnes je predstava taka, ze za to, ze som zaplatil startovne mam pravo zajazdit si a dokoncit „najtazsi“ rallye-raid. Za kazdu cenu... (????)
sob črc 22, 2017 10:14 am

laik
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Ohledně diskvalifikace/ponechání v závodě předkládá Marko naprosto legitimní argument. Přesto se s ním neztotožním a je mi sympatičtější vstřícný přístup pořadatele. Dělá to navíc závod zajímavějším.

Artur: https://www.youtube.com/watch?v=F6ElYIkPxzY Silk Way Rally 2017. Day 15. Last stage´s surprises / Сюрприз последнего этапа. Песочный день
Překvapuje mě, jak Artur rozumí dobře česky. U rusáků, kazachů, kyrgyzů jsem se vždycky setkal s pravým opakem.
sob črc 22, 2017 3:12 pm

jirkaveseli
Příspěvky: 19
Registrován: sob led 10, 2015 10:57 pm
Bydliště: Veselí

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Artur strávil mezi čechy opravdu hodně času a proto si myslím, že rozumí opravdu dobře.
sob črc 22, 2017 3:39 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2101
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Tak já budu hodnotit vcelku stručně. Z mého pohledu letošní Silk Way zásadně nevybočila z trendu daného tou loňskou. Snaží se být nejvěhlasnější soutěží světa, ale není jí, tou zůstane Dakar od ASO, jakkoli mám veliké množství výhrad k tomu, kam se dostal. Uvidíme, jak se vstupem kategorie motocyklů půjde ta soutěž nahoru. Tím jí ale nic neubírá to, že:

- má délkové parametry hodné toho, jaký by měl být Dakar, a opravdu mimořádnou náročnost (věřím, že pro Martina to byl nejtěžší závod, co jel)
- má organizaci, která více myslí na závodníky a jejich potřeby - proto ta možnost využít žolíků, zajímavější podmínky v bivaku atd. - je to dané i menším množstvím startujících
- v mediální práci jde rok od roku nahoru
- má opravdu zajímavé lokalizace a scenérie v Kazachstánu i Číně (byť ty čínské exteriéry je jistě náročné získat)
- není lepší a komplexnější prověrky na Dakar než právě tato - zajímavé, že takto to podle mě chápe i pořádající Kamaz, který sám zkoušel tři nebo čtyři různé modifikace vozidel - mimochodem, právě proto tam jsou i ti žolíci, zkrátka aby všichni tu trať za zaplacené peníze byli schopni užít co nejdéle - jako pořadatelské pravidlo to respektuji, i když mi to do celkového dakarského kontextu historicky nepasuje.

Nemyslím si, že by nastal zásadní odklon soutěžících od Dakaru v Jižní Americe, i když AER nějaký částečný odklon přeji a zrovna příští rok asi budeme jeho svědky. Pokud se ASO podaří uspořádat smysluplný ročník 2018, je naděje, že se podaří ten pád zastavit nebo zpomalit. Ale Silk Way je podle mne příliš velká, dlouhá, drahá a vzdálená na to, aby tu otěž převzala. A stále nemá to jméno. Věřím ale, že závodníci, až se vrátí, budou i přes frustraci obou našich kamionérů se soutěží jako takovou spokojeni.

Letošní trasa byla poznamenána dešti i v čínské poušti, mokrým profilem ruských a kazašských zkoušek. To vloni bylo jiné, závodníky sužovalo obrovské vedro, které letos nebylo tak zásadní. Počasí tedy vystavilo závodníky tvrdé zkoušce, i když jinak než vloni.

Konec Martina mě velmi mrzí, protože ono držet se ve špičce takového závodu, to kromě skvělého výkonu vyžaduje i souhru mnoha příznivě nakloněných okolností a zdálo se, že právě ona by se na Martina po nepříliš povedených Dakarech mohly usmát. Hodně mi to připomínalo skvělý boj Aleše na Dakaru 2011. Věřím ale, že Martina, posádku i celý tým ta soutěž posunula zase k něčemu lepšímu. Tu shodu příznivě nakloněných okolností však budou potřebovat vždycky, v každém závodě a nikde není napsáno, že nastane hned příště. Snad ano.

U Aleše bohužel - myslím si, že velká ambice uspět a snaha jít do boje i s autem, které není dotažené, se postavily proti. Na druhou stranu je třeba v tom najít i pozitiva - o autě se tým dozvěděl asi mnohem více, než při sérii různých test sessions. Bylo to poznání drahé, ale reálné a cenné.

A abych uzavřel svůj provokativní konspirační blok - letos okolnosti nenahrály tomu, co Rusům fantasticky vyšlo vloni. Pokud si vzpomínáte na loňský výkon vd Brinka, tak jeho příklad je ten ideální: vyhrál pět etap, skončil třetí, Rusové ho nakonec přetlačili a byli spokojeni. Právě výkon vd Brinka byl pro ně velmi příznivý i z toho pohledu, o které jsem psal já: neporazil je, ale pro celý tým MKR byl výsledek obrovskou vzpruhou a povzbuzením. A byl lákadlem i pro dva týmy, které vloni chyběly, ale s MKR je pojí velká osobní rivalita: de Rooy a Buggyra. MKR letos přijel se třemi auty (a neuspěl), de Rooy se třemi auty a Buggyra se zúčastnila sice v menším složení, ale zanechala dojem výborný. To je pro organizátory velké plus pro příští rok. I proto je pro ně důležité, aby na pódiu měli nějakého kvalitního protivníka, vedle něhož by dokázali lépe prezentovat svůj vlastní výsledek i prestiž soutěže jako takové. Vloni to byl vd Brink, letos Martin, jemuž to bohužel nevyšlo. Že je k takovému umístění třeba opravdu skvělého výkonu a porce štěstí k tomu, o tom žádná. Ale vyhrát tu soutěž za těchto okolností je možná vzdálenější, než by nasvědčoval pouhý rozdíl časů v jejím letošním průběhu.

Na závěr bych poděkoval Markovi, že se mého názoru zastal. Tento názor mám i poté, co vím, že na něj někteří věhlasní lidé v oboru mimo toto fórum reagovali velmi zle. Ale slušná diskuse nic nezkazí, stačí jen respektovat cizí názor. Vím, že prý až tam daleko v Číně to vzbudilo pohoršení, ale to je věc míry ochoty přijmout cizí názor. Já jsem rozhodně ničí výkon nesnížil a i když nemám radost z konce soutěže pro naše barvy, ten názor jsem nezměnil, stejně jako názor na Rusy, ať už v pořadatelské nebo jiné roli. Dobrá, skvělá soutěž, ale s těmi věcmi, které jsem napsal. A budu je mít na vědomí i při SWR 2018.

A ještě něco: právě jsem popřel první větu svého postu :-) Takže i já mám svůj smysl pro rozporuplnost :-)
sob črc 22, 2017 8:43 pm

Tod2
Příspěvky: 794
Registrován: čtv led 08, 2009 4:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

JV :clap:
sob črc 22, 2017 9:15 pm

laik
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

DeRooy fb
Gerard de Rooy satisfied at the finish of “strange but beautiful rally”
Being the last truck on the list to pass the podium after finishing a rally is a new experience for Gerard de Rooy. "But actually the whole Silk Way Rally was a strange experience”, he says. “Even though I have become the last, I am satisfied.”
Two weeks ago in Moscow De Rooy began the Silk Way Rally with the aim of testing his new Iveco Powerstar. It was his intention to fight for a high position as long as possible. Until the fifth stage, that worked out well. In the stage from Astana to Semey in Kazakhstan, the carrier of the cab tore and De Rooy had to abandon the special stage to prevent further damage. The rankings were smashed by that: not finishing the special stage means a 100-hour penalty. It would happen two more times in the rally - a broken steerage in the eighth stage and again in combination with sickness in the 13th stage – meant that De Rooy had over 300 hours penalty behind his name at the finish of the Silk Way Rally in Xi’an.
“I knew in advance that things were going to break”, De Rooy says. “That’s what happens when you test a new truck. Testing was my primary goal in this rally. We’ve had a few days with lots of troubles. Only I didn't expect these particular parts to break, while the parts I expected to break, didn’t. That was very unusual.”
Despite these incidents De Rooy is satisfied. He liked the event. “It was a nice rally. Unfortunately, I have not been able to drive all the dunes that were in the course, but what I did were more dunes in a few days than I have seen in the Dakar all together in recent years. By the time I was in the game, the slots tore up and I had to hold back a little. We couldn't the damage as easily as we should back home in the garage. But I have been able to drive well and I could keep up with the competition. The new car is about as fast as the one Artur Ardavichus drove. I’m glad, because that means we’re on the right track.”
As a test, the Silk Way Rally has been successful, as far as De Rooy is concerned. With the results of Ardavichus (fourth) and Ton van Genugten (sixth), the captain of Petronas Team De Rooy Iveco is also very pleased. “The trucks will be back in Son in a week or three and then will be examined thoroughly to see which parts need extra attention. The problems we have had should not be difficult to solve, but I am particularly curious to see what we will be seeing under the skin after a tough rally like this . If all that is clear, we will see what we are going to do, for example with the OiLibya Rally in October.”
High-resolution photos of Petronas Team De Rooy Iveco on the podium in Xi’an will be uploaded to the Facebook page of Team De Rooy as soon as possible.
https://cs-cz.facebook.com/teamderooy/p ... 8289835086

Buggyra fb
Slavnostní podium za námi! Martin Kolomý obdržel speciální cenu za bojovnost a vítězství ve třech etapách!!
sob črc 22, 2017 9:23 pm

Marko
Příspěvky: 899
Registrován: pát bře 14, 2008 3:02 pm

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

JV: Tak samozrejme, v tej optike, ako to vidim ja, alebo vy, sa mozeme mylit. Koniec-koncov, my tam na mieste nie sme...aj ked som uz zasa na druhu stranu vela krat povedal, ze ked je clovek vtiahnuty do deja, veci vnima samozrejme ovela intezivnejsie a osobnejsie, nez clovek, ktory to hodnoti z odstupu.
A ja ked to sledujem z odstupu nemam zatial bohuzial dovod mysliet si nieco ine, ako si myslim, pretoze tie „ruske“ anomalie sa chronicky opakuju – skracovanie trate od Pekingu 1992, a to ze sa vacsinou niekto z hosti objavi na stupni vitazov, pocnuc povodnymi Master Rallye, cez vyvoj Transorientale (nebyt odstupenia teamu Kamaz Master), az po SWR. Tazko totiz verit tomu, ze na neutralnej pode Dakaru vie Kamaz zabrat a potiahnut na vysledok 1/2/3 a na domacej sutazi, ktoru si naviac organizuje sam, mu to ziadny rok tak-nejak nevyjde....

A k tym „pohorseniam“ – uprimne dufam, ze su to len nejake spravy, ktore sa nafukli cestou k vasim usiam. Po prve sme tu totiz slusne napisali nejaky svoj nazor na stav veci (a ako som povedal, nemusi to tak byt - je to nazor, nie je to dogma). Po druhe, ak je to tak ako si myslime, ze to je, a Kamaz „pecie“ poradie – tazko s tym ktokolvek cokolvek urobi. Ani my tu, ani konkurencia na mieste. A po tretie, ak to tak je, na to aby Kamaz „dovolil“ hostovskemu“ teamu poziciu 2/3...ten hostovsky team musi byt aj tak sakramensky vynikajuci, a musi vediet priamo bojovat (v danej rally) s veducimi Kamazmi. Ono je totiz blbost si zas mysliet, ze Kamaz bude od polky sutaze brzdit tak, aby na bednu „vyviezol“ takeho Serge Lacourta (pri vsetkom uprimnom respekte k nemu!), alebo de Rooya/Lopraisa, ktori v danom roku nie su v stave realne sutazit. Cize nejake znevazovanie bojovnosti/nasadenia a vysledkov...o tom nemoze byt ani reci! Bojovat na urovni ultrasilneho Kamazu, naviac na jeho domacej pode...je samo o sebe spickovym vykonom. Ci teraz pre Martina Kolomeho, minuly rok pre vdBrinka, alebo predtym pre Versluisa, alebo Alesa Lopraisa.
sob črc 22, 2017 11:43 pm

laik
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Sestřih Buggyra. Nic novýho, pochopitelně.

https://youtu.be/ja9fHyjYcoE
ned črc 23, 2017 8:45 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3159
Registrován: úte lis 06, 2012 3:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Mě v tom videu pobavil Sotnikov když říká že nemít Kolomý tech. problémy tak by určitě stál na stupních vítězů :D A pak nevěřte těm konspiračkám :D
Mě taky bylo divné v ten den co se mu rozbilo řízení že tam jeden kamaz co jel před ním zapadl na hraně duny :D :D Že by příkaz ze shora :D Nevěřím že by na takové dunce byli schopní normálně zapadnout :D :D :think: Ale už dost konspiraček. Z vystoupení BGR a posádky mám obrovskou radost a snad za rok ve větším českém obsazení pojezdí tu modrou armádu jak se sluší a patří
ned črc 23, 2017 8:47 pm

Tod2
Příspěvky: 794
Registrován: čtv led 08, 2009 4:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Tam zůstal viset maz, ne?
ned črc 23, 2017 9:47 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 1972
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu

Příspěvek

Tam zůstal viset Kamaz. Ale kdo to byl, teď už nevím. Každopádně pokud chce Buggyra v budoucnu pomýšlet na TOP výsledek (ať už se jedná o Dakar nebo SWR), musí mít v závodě min. 2 (a nejlépe 3) proklatě dobrá auta (což Phoenix bezesporu je) s výbornými piloty (Kolomajz a kdo další) a sehranou posádkou... Úkol nelehký, finančně i z hlediska lidských zdrojů. Držím Buggyře palce, aby se to podařilo. Sám voják v poli nemá prakticky šanci, ale to všichni dobře vědí, snad až na Aleše...
ned črc 23, 2017 10:31 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti