Stránka 7 z 24

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 02, 2018 12:11 am
od Jirka X
Tak nevím, kde Jarda Valtr prohlásil, že už by nic jiného, než Tatru nechtěl, ale dle rozhovoru na čt sport (1.8. 20:15) tak bude jezdit ve vlastním týmu pod servisem Macíků a auto bude Iveco... Kdo mu to auto postaví, nebo jestli koupí nějaké starší od De Rooye a kdy ho uvidíme na závodě, to je ve hvězdách... Každopádně když se takhle rozhodl, tak asi padá jeho spolupráce s BDP a letos se nejspíše neukáže nikde, ano v Africe, ani Americe... Ale rád bych se pletl:-)

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 02, 2018 12:26 am
od zemi8
Nevím jak jsi na ten rozhovor koukal, ale je celkem jasné, že auto mu postaví BSR a v podstatě to bude stejné auto jako má Martin Macík ml., jen kabina bude Iveco. Vždyt i Liazka má motor Iveco. A řekl, že testovat budou na jaře, takže letos ho nikde neuvidíme. Dále zmínil, že by chtěl jet jeden Dakar v Africe a jeden v Americe a pak by to rád předal synům....

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 02, 2018 11:36 am
od nero
Minulá prohlášení jsou jedna věc a aktuální možnosti věc druhá. Vzhledem k tomu, že auto bude stavět spíš pro své syny, tak mi tuhé nápravy dávají větší smysl.

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: pát srp 03, 2018 2:40 am
od TomZ
To rozhodnutí bude asi spíš o možnostech a vztazích, než o preferencích pevné nápravy či kyvné polonápravy... s Buggyrou se rozešel ještě ve zlejším než s Macíky (a je to čerstvější), BDP sám vidí, že stojí za hovno, Lopraisové ještě nikdy špičkové nové auto pro nikoho dalšího nestavěli (čímž neříkám, že to nejsou ochotni udělat, nemám žádné informace, nicméně že se to to dosud nikdy nestalo je fakt...).

Co jiného mu v ČR zbývá?

...jak je na tom s jazyky a zda by tudíž zahraniční tým mohl připadat v úvahu nevím...

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: stř srp 29, 2018 9:57 pm
od Jiří Vintr
Na webu dakar.com jsou ke stažení provizorní sporting rules na rok 2019. Je to 163 stran a nemohl jsem to v práci studovat, tak snad později doma. Nicméně tuším na straně 52 je nově doplněné (???) ustanovení, které říká, že jakékoli doplňování benzínu nebo nafty ze servisního kamionu v průběhu etapy je přísně zakázáno. Bohužel nevím, zda takové ustanovení bylo i v pravidlech 2018, tipl bych si, že nebylo. tady je barevně odlišeno (tučné podtržené). Čili případ Villagra by na Dakaru 2019 byl už nesporný. Bohužel, stejný dokument k ročníku 2018 nemám k dispozici, abych to porovnal...

Edit: je opravdu dobré si to přečíst v celé komplexnosti. ten výše zmíněný článek se týká spojovaček, kde mají závodní vozidla stejnou trasu s asistenčními. Nicméně jsou tam i jiné situace, např. authorized service zones, tedy speciálně vybraná místa třeba mezi dvěma polospeciálkami. tam taková výluka není. Tedy tu situaci bude nutné skutečně posuzovat podle všech okolností a označit někoho příkře za podvodníka asi od stolu v Česku bude jednodušší než posoudit celou tu situaci objektivně...

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: stř srp 29, 2018 10:00 pm
od Jiří Vintr
A ještě něco: funkce sportovního ředitele na dakaru 2019 ještě stanovena není,a le tvorbou trasy byl pověřen známý navigátor Tiziano Siviero (ex - Miki Biasion). Cztahy se závodníky pak xavier Gavory, který byl soutěž i představovat v Praze.

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: stř srp 29, 2018 10:14 pm
od Jiří Vintr
Ještě k těm pravidlům: v závěru jsou tam technická pravidla pro kamiony. Jen jsem to proběhl, ale pro kamiony nad 10 litrů je tam předepsána nejen poloha kabiny, ale také minimální rozměry kabiny i nástavby. je zajímavé že tam třeba mají minimální délku kabiny 1,6 m. Zdá se to být samozřejmost, ale splnila by to krátká kabina z T815? nevím nevím - jak říkám, nestudoval jsem to pořádně a asi by nebylo zodpovědné vznášet nějaké předčasné soudy...

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 9:33 am
od Jiří Vintr
Pro Dakar 2019 bylo potvrzeno, ze v sestave X.-Raidu pojedou Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Cyril Despres a Nani Roma, vsichni asi v Mini JCW Buggy (?).

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 1:11 pm
od mirasat
Doufám, že nezaříznou Aleše kvůli krátké nástavbě. To by bylo opravdu trapné.
Technická pravidla se zveřejňují dva roky dopředu - tak kážou dobré mravy - to ovšem pro Jakar bohužel neplatí.

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 1:16 pm
od laik
Homologaci snad už má, ne?

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 2:54 pm
od Milda
tak jsem na to koukal délka nástavby je braná od osy předního kola po zadní čelo a Tatrovácká kabina by se měla s odřenýma ušima vejít :lol: Proto Šugy dával asi tu delší kabinu u Hina :think:

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 9:48 pm
od Jiří Vintr
Já bych též hádal, že je to nastavené tak, aby se kabina Tatra vešla. Ale co třeba krátké Iveco?

Edit: mám koupenou z dřívějška databanku bokorysů v měřítku 1:10. Dívám se, že i s tou vyboulenou maskou je kabina Tatra cca 163 cm.

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 10:15 pm
od Milda
To se taky vejde, oni na těch 1600 mm nepřišli tak, že to vytáhli z klobouku. Ony ty kabiny co jsou u nákladních aut nad 10l budou minimálně těch 1600mm. Šugy taky šel do vyššího obsahu a už má dlouhou kabinu. :think: to udělali takové opatření aby s tím někdo nevyčurával :lol: hlavně kluci šikmooký :lol:
Ale jinak opravdu dobré počteníčko ty pravidla http://netstorage.lequipe.fr/ASO/motorS ... h-2018.pdf

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: čtv srp 30, 2018 11:44 pm
od mirasat
A co rozměr nástavby. Vejde se tam Aleš ? Kolik má za kabinou ? Do dvou a půl metru ? Opticky krátké auto.

Re: Dakar 2019 - první zprávy

Napsal: pát srp 31, 2018 7:08 am
od Milda
tak ony ty pravidla jenom doplnili o sporné části, tak ty rozměry nebudou novinkou a Lopíci to určitě konzultují s komisařem
Obrázek
T8P4.2 Cargo hold dimensions

For a cabover truck with a more than 10 litres engine; its cargo hold volume must be able to contain at
least a cargo box which must respect the following characteristics: L = 3 000 mm, W = 2 000 mm, H =
1 500 mm.
Bonnet trucks or trucks with a less than 10 litres engine must respect the following dimensions:
L = 2,400 mm, W= 2,000 mm, H= 1,300 mm.
It is not necessary to have a floor covering the cargo hold in its entirety.
The cargo hold rear part must imperatively be closed (rigid or canvas cover). If the spare wheels are
carried at the rear of the truck, only the rubber part maybe visible (to be validated by the A.S.O.
delegate).
The cargo hold must be closed, uniform and opaque (ambigue). The use of air permeable opaque cloth
to cover cooling systems is admissible.
The transporting of « merchandise » can be done under the entire responsibility of the Competitor.
However, the Technical Stewards may check the quality of the load to make sure the safety standards
are honoured.
The transporting of certain quantities of dangerous materials is governed by official regulations (road
use).