Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRICA ECO RACE 2019
...ostane tam kus odrezanej ojnice("a pak ji flexou uřezat co nejblíž ke klikovce") v ktorej namiesto klzneho loziska bude koža ... vlastne tesnenie.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRICA ECO RACE 2019
aterlisk: tu zkrácenou ojnici povolíš a vytáhneš ven. Zkrátíš na minimum tak že zůstane jen ta část která je na klice. Místo toho starého šálku tam dáš stejný kus ale
kůže z opasku z kalhot. A zpátky ten zbytek ojnice našrubuješ na kliku.
kůže z opasku z kalhot. A zpátky ten zbytek ojnice našrubuješ na kliku.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Dano DEF: PŘESNĚ TAK.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Jak jsem se učil v Tatře tak nám vyprávěli / a je to v knize o Adolfu Veřmiřovském starším / jak Adolf Veřmiřovský který závodil s osobním vozem Tatra 12 na vytrvalostních závodech
přidřel šálek na ojnici. Nahradil tento šálek kouskem kůže ze svého opasku u kalhot . A tento závod dojel a vyhrál. Bylo to myslím vytrvalostní závod 5000 km dlouhý.
přidřel šálek na ojnici. Nahradil tento šálek kouskem kůže ze svého opasku u kalhot . A tento závod dojel a vyhrál. Bylo to myslím vytrvalostní závod 5000 km dlouhý.
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Jak bylo řečeno v jedné české klasice: mě se to zdá celkem logický.
Re: AFRICA ECO RACE 2019
..no jasne, to jsou ty zkusenosti.... . To me tenkrat nenapadlo . A taky jsem nemel tu flexu ... ale asi by sla nekde ve vesnici pujcit ...pekos dakar píše: tu zkrácenou ojnici povolíš a vytáhneš ven. Zkrátíš na minimum tak že zůstane jen ta část která je na klice. Místo toho starého šálku tam dáš stejný kus ale
kůže z opasku z kalhot. A zpátky ten zbytek ojnice našrubuješ na kliku.
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Tak také bych chápal postup,kleknul motor.Vypustím olej,podívám se co je v něm za špony,zda jsou to šály atd.Sundám vanu kterej válec a pak postupovat jak je tu popsáno,než to táhnout odtahovkou,alespoň zjistit co tomu konkrétně je.Táhnout to domu bude balík peněz.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Nechcel som to tu nejak vypisovať, aby som nebol kameňovany,ale Pedros má pravdu, at je to zadrete na klike alebo píeste, je to opravitelne na mieste,posielať tam nejaký odťah je úplne zbytočné. Ešte za čias keď som brazdil cesty lianou s vlekom,V Rumunsku som zadrel motor na pieste, klasika,posledný najmenej chladený. Auto S vlekom naložené, telefónov nebolo poriadne,takže vypustiť olej, Sundat vaňu, sundat hlavu, vyndat vstrik,zablendovat prívod nafty do vstriku, vyraziť zadrety piest, z kľuky sundat ojnicu,odrezať ju, miesto opasku som použil kus ktorý som vyrezal zo starej topánky, celé to zložil zpatky a na 5valcov zložil V Litve, naložil V Poľsku a došiel na Slovač. Podotýkam auto S vlekom a zvládlo sa to,nebola to žiadna stihacia jazda,ale došiel som. Pan Capek má to auto zmaknuté, tak nech mu TT puci čo potrebuje,nech to dá do kopy a dôjde to so stratou,ale jak by sa to počítalo. Aspoň by vyskúšal auto poriadne a došiel až K bajnemu jazeru. Ťahať to pokazené zpatky do cz je proste blbost
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Peter gasparovic: Jenže oni už odletěli domů takže se s opravou nejspíše nepočítá
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Připečenej nebo zadřenej píst to asi nebude. Výměna pístu a válce je na vzduchem chlazeném tatrováckém motoru otázka několika hodin. Dokonce opráváři v JZD to dělávali rovnou na poli aby nemuseli auto táhnout třeba jen 30 Km. Jestli klesl tlak v mazacím okruhu, tak je to smůla, ale je závada na klikové hřídeli. Pak je otázka co je lepší a levnější... odtah nebo provizorní oprava a dojezd? Když budou odřezávat ojnici bruskou... kdy špony od brusky lítají přímo do bloku motoru a na klikovou hřídel, tak vzniká hodně velké riziko, že špony které se dostau do oleje (mazacího okruhu) ten motor při pokusu dojet oddělájí totálně (odnesou to i turbodmychadla atd.) To nemluvím o životnosti toho opasku nebo čeho místo ojnice. Oprava takhle zničeného motoru (pokud pak půjde ještě opravit) může stát mnohem mnohem víc než odtah. Podotýkám, že se jedná o motor laděný přímo v Tatře. Naladěný motor "jen" do trucktrialové Tatry (cca 500 koní) stojí kolem 500 tis. Kč.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Mint - ojnicu snad z tej kľuky sundam a rezem mimo motor. Mali ten motor rozhodit v prvom rade a poptat TT o diely. On by im bud dal co by mohol, a co by nemal, tak pak letiet do cz a Podľa toho V cz naložiť do baglu diely, ktoré by im TT nemohol požičať a zpatky K autu a opraviť ho teda tak jak treba a nie len nejak provizórne.
Herrywood - Strašne zbrkle riešenie si vybrali
Herrywood - Strašne zbrkle riešenie si vybrali
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Tak viděl bych ještě jedno řešení,doma čapnou jinej 12ti válcovej motor naložej ho do dodávky dojedou k autu a přendaj motor což jde u Tatry jedna dvě.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Řezalo by se právě na motoru, bez sundání spod. výka motoru, je otázka jestli na autě to výko jde sundat.peter gasparovic píše: ↑pát led 04, 2019 10:14 pmMint - ojnicu snad z tej kľuky sundam a rezem mimo motor. Mali ten motor rozhodit v prvom rade a poptat TT o diely. On by im bud dal co by mohol, a co by nemal, tak pak letiet do cz a Podľa toho V cz naložiť do baglu diely, ktoré by im TT nemohol požičať a zpatky K autu a opraviť ho teda tak jak treba a nie len nejak provizórne.
Herrywood - Strašne zbrkle riešenie si vybrali
Tu opravu chápu, na nouzové dojetí do přístavu asi ano, ale pokračovat v závodě??
Ale bůhví co tomu opravdu je a asi mají nějaké řešení....
Co nechápu, vzít takového "veterána" a vyrazit na ostrý dakar. Asi bych to vyzkoušel na nějaké menší a levnější soutěži. Ovšem to nevylučuje, že by to v africe neumřelo na něco jiného.
Ještě si vzpomínám, TT taky umřel motor na doprovodné tatře a ojnici neřezal......
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Ja Vám nevim chlapi, vse co se tu pise je logicke... Ale ti kluci maji s tatrama dost velke zkusenosti... A taky se mi nechce verit, ze to treba nekonzultovali s TT a ten jim k tomu nerekl svuj nazor... A pokud by to bylo takhle jednoduchy, tak proc to neudelali? TT by jim to jiste napovedel, jako my tady...
A jsou fakt doma? Treba to tam spravují...
A jsou fakt doma? Treba to tam spravují...
Re: AFRICA ECO RACE 2019
Nevěřím tomu,že by to tam nechali stát kvůli zadřenýmu vršku,takový amatéři to určitě nejsou.Tatru zadřenou na vršku, nebo na klice rozezná každý, kdo se o to trochu zajímá aji bez rozborky.Ale pokračovat v závodu s provizorně opravenou klikou je nesmysl,hrozí totální zničení drahých částí motoru a uvíznutí někde v divočině.Oni mají kluci určitě namyšlené nějaké alternativy,co s tím dál...Jak vůbec minule dostal TT zpět to zadřené baléčko? netáhnul to druhým baléčkem po skončení závodu? To může být jedna z možností i pro PČ... Jinak bych to řešil jak TP,starej 12V do dodávky a alou po vlastních...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů