Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Já být AL tak se na celou tatru vys... a koupím si od VEKY jednoho MANa s automatem se kterým měl jet ten dakar 17 a pokusím se o fabrickou podporu MANu
Druhou věcí je že když už byl AL schopný s MANem na D2015 zajet 4. místo tak mu evidentně úplně tak ta trambusová kabina nevadila. Účast pod BGR jel taky s trambusem a nebýt te podělané servopumpy tak by rozhodně jel hodně vysoko, takže zase takový čumákovec to být nemusí a osobně si myslím že by si AL klidně i toho phoenixe postavil kdyby mu ta tara tu podporu dala...
Kamaz taky nemá čumákovce na dkr a kde se umísťuje ?
Fakt bych se tomu phoenixovi u Lopíků nedivil... Myslím že jsem to rozlušťil ne ???
Druhou věcí je že když už byl AL schopný s MANem na D2015 zajet 4. místo tak mu evidentně úplně tak ta trambusová kabina nevadila. Účast pod BGR jel taky s trambusem a nebýt te podělané servopumpy tak by rozhodně jel hodně vysoko, takže zase takový čumákovec to být nemusí a osobně si myslím že by si AL klidně i toho phoenixe postavil kdyby mu ta tara tu podporu dala...
Kamaz taky nemá čumákovce na dkr a kde se umísťuje ?
Fakt bych se tomu phoenixovi u Lopíků nedivil... Myslím že jsem to rozlušťil ne ???
Re: Dakar 2020 - první zprávy
To doufám, Sherlocku
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak ten Phoenix u Lopraisů by bylo nejlepší řešení a pokud je to tak, jak zmínil Martin Kolomý, že Tatra platí Buggyře 10 % tak by to Tatru o tolik finančně nezatížilo když by začali trochu dotovat i Aleše a hlavně by Tatra měla vidět o další auto více.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
10% v rozpočtu bude představovat v reálu nějaký nízký jednotky milionů (tipuju, že rozpočet u našich trucků bude max tak +/- 20m/auto/1dakar), tudíž se bavíme o podpoře +/- 2m) a to si úplně nejsem jist, jestli za tenhle docela malej peníz (v rámci celkovýho budgetu) si nechat diktovat s čím pojedu a jak to bude vypadat........
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakar 2020 - první zprávy
herrywood: Na toho Phoenixe jsem přišel já! Ty Sherlocku!
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Kdysi mi kamarád co prodává PC říkal, ze lidi nakupuji očima "prodejte mi prosím ten hezký počítač" no Koukal jsem na nej jak puk ale je to proste tak. I reklama se tím řídí, podívejte se na stránky Tatry na tatrabus, připomíná cumakovce nebo founixe ?
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Podle mého...kdyby AL přišel do Tatry a chtěl se domluvit... Tak mu Tatra řekne, ať postaví phoenixe a jeho podporu bude mít...
Klady:
1) jméno Loprais zůstane spojené se značkou tatra
2) dostane tovární podporu o které říká, že bez ní to nejde, nebo že je to bez ní hodně težký!!
3) nebude si muset zase zvykat na pevné nápravy, i když něco naježděno s nimi má, ale největší zkušenosti jsou s tatrováckým konceptem
4) auto si postaví podle svých představ, protože se stavbou tater mají velké zkušenosti... Jinou značku by podle mého názoru stavěli sami těžko
Zápory:
1) Aleš nebude mít kapotovou verzi o které říká, že je lepší než trambusácká, protože kola jsou vepředějc a může reagovat jak říká
2) bude mít auto podobně vypadající jako má buggyra, kterou asi moc rád nemá, ale to je podle mě detail
Víc mě toho nenapadá...
Klady:
1) jméno Loprais zůstane spojené se značkou tatra
2) dostane tovární podporu o které říká, že bez ní to nejde, nebo že je to bez ní hodně težký!!
3) nebude si muset zase zvykat na pevné nápravy, i když něco naježděno s nimi má, ale největší zkušenosti jsou s tatrováckým konceptem
4) auto si postaví podle svých představ, protože se stavbou tater mají velké zkušenosti... Jinou značku by podle mého názoru stavěli sami těžko
Zápory:
1) Aleš nebude mít kapotovou verzi o které říká, že je lepší než trambusácká, protože kola jsou vepředějc a může reagovat jak říká
2) bude mít auto podobně vypadající jako má buggyra, kterou asi moc rád nemá, ale to je podle mě detail
Víc mě toho nenapadá...
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak to že by Aleš měl postavit Phoenixe neni zrovna 2x revoluční myšlenka, to napadne každýho jako první když se řekne že u Lopraisů budou stavět nový auto... Má to logiku, je to zkrátka aktuální model. Jenže u něj člověk nikdy neví.
No a že by si měl koupit starýho MANa, to ani nemá cenu komentovat.
No a že by si měl koupit starýho MANa, to ani nemá cenu komentovat.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak jestli se má Tatra zaměřit na speciály tak jim půjde hlavně o podvozek, nějaké sklopky mají u prdele Loprais na Dakaru možná taky ale jako autorizovaný dealer společnosti Tatra CLARK OIL s.r.o. by jim neměl být
Orientace na speciály
Tatrováci se obávají dalších škrtů. Mají pocit, že firma funguje dobře a zásadní změny nepotřebuje. Karásek v rozhovoru pro televizi Seznam hovořil o „doléčení“ Tatry. Mluví hlavně o snaze firmu připravit na možné výkyvy ve výrobě. Ty způsobuje především aktuální kondice globální ekonomiky. Když se nedaří, firmy nenakupují. Do toho vstupují velké armádní tendry – ty mohou krátkodobě přinést velké objemy výroby, vystřídá je však čekání na další zakázku. „V projektech pro bezpečnostní složky budou vždy značné výkyvy,“ říká Čírtek.
Karásek chce, aby na to Tatra dokázala reagovat a aby i při poklesu výroby zůstala ziskovou. Jedním z řešení je orientace na složitější zakázkovou výrobu.„Na unikátním mnohonápravovém speciálním vozidle s vrtnou soupravou dokáže Tatra realizovat daleko vyšší přidanou hodnotu než na prostých sklápěčkách pro stavebnictví. Proto prostý počet vyrobených podvozků není pro Tatru klíčový,“ tvrdí Karásek.
Tatra se tak nemá soustředit na objem, ale hlavně na zisk. Firma nevydělává díky vysoké produkci, ale díky umění splnit speciální přání zákazníka – který si to ovšem může dovolit. Hlavním měřítkem by tak měly být tržby a rentabilita.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele?
Orientace na speciály
Tatrováci se obávají dalších škrtů. Mají pocit, že firma funguje dobře a zásadní změny nepotřebuje. Karásek v rozhovoru pro televizi Seznam hovořil o „doléčení“ Tatry. Mluví hlavně o snaze firmu připravit na možné výkyvy ve výrobě. Ty způsobuje především aktuální kondice globální ekonomiky. Když se nedaří, firmy nenakupují. Do toho vstupují velké armádní tendry – ty mohou krátkodobě přinést velké objemy výroby, vystřídá je však čekání na další zakázku. „V projektech pro bezpečnostní složky budou vždy značné výkyvy,“ říká Čírtek.
Karásek chce, aby na to Tatra dokázala reagovat a aby i při poklesu výroby zůstala ziskovou. Jedním z řešení je orientace na složitější zakázkovou výrobu.„Na unikátním mnohonápravovém speciálním vozidle s vrtnou soupravou dokáže Tatra realizovat daleko vyšší přidanou hodnotu než na prostých sklápěčkách pro stavebnictví. Proto prostý počet vyrobených podvozků není pro Tatru klíčový,“ tvrdí Karásek.
Tatra se tak nemá soustředit na objem, ale hlavně na zisk. Firma nevydělává díky vysoké produkci, ale díky umění splnit speciální přání zákazníka – který si to ovšem může dovolit. Hlavním měřítkem by tak měly být tržby a rentabilita.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele?
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak MKR staví čtvrtý kamion, otázka jestli Sherpu:
http://mkr-adventure.com/novinky-1/jede ... ess-1.html
http://mkr-adventure.com/novinky-1/jede ... ess-1.html
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak co bude to v te Africe ? Moc tomu nevěřím ... https://www.rallyraidnetwork.com/rrn/in ... r-UdwTJHPw
Aleš pěkný rozhovor https://ostrava.rozhlas.cz/setkani-s-al ... JVKhg1Xq_4
Aleš pěkný rozhovor https://ostrava.rozhlas.cz/setkani-s-al ... JVKhg1Xq_4
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Uvidíme jaká varianta u Aldy nakonec dostane přednost, jestli úprava Queen 69 nebo nové auto
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Včera vyšel Svět motorů, ve kterém se Michal Štěpanovský v článku zamýšlí nad možnými peripetiemi dalšího vývoje toho, jak to s Rallye Dakar dopadne. Opravdu nic není jistého.
Do toho tenhle článek:
https://rallymaniacs.com/dakar/dakar-20 ... frika.html
(jakkoli mi to z řady důvodů přijde ta nejméně pravděpodobná varianta, ale čert ví, co se jim honí hlavou...)
Do toho tenhle článek:
https://rallymaniacs.com/dakar/dakar-20 ... frika.html
(jakkoli mi to z řady důvodů přijde ta nejméně pravděpodobná varianta, ale čert ví, co se jim honí hlavou...)
Re: Dakar 2020 - první zprávy
JV: ja som ten clanok v SM este necital...ale v kuloaroch (automobilky a velki sponzori - vratane toho hlavneho z Dakaru) velmi rezonuje ten pripravovany serial Extreme E. Ze to ma potencial byt myslienkou, akou bol Dakar v 79, ale ktory "je vymysleny tu a teraz".
Je dost velka zhoda na tom, ze ak sa to spravne "nastavi" (myslim zakladny koncept), tak to bude pre Dakar konecna, pretoze automobilky a sponzori sa masivne presunu do niecoho "high-tech"a "eko", co odraza vyvoj buducich trendov (...teraz bez ohladu na inak velku debatu, ci to je realny hlavny trend vyvoja, alebo nie). Resp, ze z Dakaru sa postupne stane nieco, ako su americke podniky typu Baja, kde startuju jednotlivci s bugggynami a masine upravenymi specialmi. Teda, ze z Dakaru bude casom okrajova zalezitost pre nejaky mensi, specificky typ ludi.
(ale toto je skor tema na hospodu)
Je dost velka zhoda na tom, ze ak sa to spravne "nastavi" (myslim zakladny koncept), tak to bude pre Dakar konecna, pretoze automobilky a sponzori sa masivne presunu do niecoho "high-tech"a "eko", co odraza vyvoj buducich trendov (...teraz bez ohladu na inak velku debatu, ci to je realny hlavny trend vyvoja, alebo nie). Resp, ze z Dakaru sa postupne stane nieco, ako su americke podniky typu Baja, kde startuju jednotlivci s bugggynami a masine upravenymi specialmi. Teda, ze z Dakaru bude casom okrajova zalezitost pre nejaky mensi, specificky typ ludi.
(ale toto je skor tema na hospodu)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 37 hostů