Stránka 1 z 42

Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 7:51 pm
od Lochy
Tak Dušan Randýsek pojede příští rok v SxS https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ske-ozveny
Jinak v zákulisí se prý mluví o tom že Dakar se pojede vlastně všude, od Ameriky, přes Afriku až po Asii :-) Tak uvidíme

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 8:37 pm
od Jirka X
Škoda, že něco nenastínil konkrétněji, kudy se to pojede:-) Mně by se nejvíce líbilo Peru+Chile, to bylo ideální. Pokud samozřejmě vynecháme Afriku, kam Dakar patří, ale to je nejspíše nereálný, vzhledem k tomu, že se tam jede AER. Jo a zvednout to na 13 etap samozřejmě!

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:20 pm
od Gumid
Obrázek

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:29 pm
od levak
Tak že konec ?

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:35 pm
od zemi8
Nebo udělají skladacku s logem Tatra, ale s tou to nebude mít nic společného jako byla Tatra na okruzich v Cine,. případně nějaká Čínská značka, ale to by zase stalo nemale finance, takže to vidím spíš na konec ☹️☹️

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:35 pm
od Gumid
Podle mne spíše jako konkurence, pevné nápravy. Konec asi ne, chytlo je to a chtějí vyhrávat.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:43 pm
od zemi8
Případně ještě nějak spolupracují s Mercedesem, takže taky možnost...

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:47 pm
od Gumid
Ještě mají asi na rok smlouvu s Tatrou. Jaká tam bude kabina je asi jedno. Otázka je, co na to Tatra.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 9:50 pm
od herrywood
No ty jo :shock: Tak že by Aleš zůstal jako poslední mohykán s tatrou ??
Osobně jsem tedy zvědavý jakým směrem se BGR bude ubírat. Konec by byl smutný to snad doufám nehrozí ... A stavba nového kamčáku jako má většina startovního pole by asi dávala smysl ale když kouknu na Aleše tak ten nikdy podvozkově problémy neměl a většinou ho vyřazovaly jiné s tatrou nesouvisející věci takže ta tatra není úplně marná. Ale jednodušší zdá se cesta klasických pevných náprav...
No tohle bude ještě zajímavé :think:

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:05 pm
od medved
A tak 810 ma ram a napravy a soucasne logo tatra, ne?

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:13 pm
od DEEREman
Nemyslím si, že by se snažili o něco jiného než Tatru, spíše jestli nedojde k razantnější úpravě pohonu, motoru, teoretický i převodovky? Jasně upravovat Tatru je náročnější tím, že je to unikát, ale nemožné to přeci není.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:24 pm
od ateliersk
Ono ani delat pevne napravy taky neni uplne jednoduche. Pokud se nemylim, tak MKR dopadlo jeste hur ne BGR. A to uz na tom nejakejch par let taky makaj. Asi nejlip je na tom MM, ale tam bych ten progres pricital hlavne vyjezdenosti a fyzicke odolnosti mladeho MM. A samozrejme se jim povedl tah s tim Iveco motorem, kterej asi slapal vcelku bez problemu.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:34 pm
od cernokneznikix
Byt samozrejme muze prijit jakykoliv scenar co se Buggyry tyce, tak doufam ze logo TATRA z jejich aut nezmizi...to by Kolomajz asi sel radsi jezdit sam na sebe :D Spis se priklanim k tomu ze si kluci musi udelat zavery jak a co zmenit a s ohledem na rozpocet rozhodnout jestli je to schudna cesta nebo ne...vidim to na pripadne upravy jednotlivych komponent (rizeni, rozlozeni hnaciho traktu) ale stale koncepci Tatra podvozku nez na stavbu uplne noveho auta. Ale holt nam nezbyva nic jineho nez cekat co budoucnost prinese...v pripade Buggyry hlavne kolik prinese penez....

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:48 pm
od Jirka X
Jak z toho příspěvku můžete vyčíst, že končí? Jinak já si myslím, že tatrovácký podvozek je dobrý, chyby bych hledal jinde. A to na těch součástkách, kdy se to snaží převést na kola... Tam se to musí zesílit, jestli to tedy ještě jde... A co se týče výkonu, buggyra má tuším 950 koní a skoro se zdá, že už je to málo... MM má myslím 1100? S tím by taky chtělo něco dělat... Já vím, po bitvě je každej generál, ale tak jsme na fóru:-)

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: čtv led 17, 2019 10:58 pm
od nero
K vývoji Phoenixe řekl David Vršecký před rokem toto:
Rusové by řekli, že budou doufat, že najdou nové slabiny. Oni udělají auto a nesmí se vrátit dřív, než na něm najdou něco, co lehne. Na jednu stranu bych byl rád, aby už se žádné slabiny neukázaly, ale vím, že když někam posuneme rychlost, tak přijde nový způsob používání auta a můžou přijít nové problémy.
Řekl bych, že se půjde cestou intenzivnějšího testování. Startovní pole zrychluje a Martin Kolomý taky. To je podle mně to, o čem David mluví. Posunují rychlost, auto se používá jinak a objevují se nové problémy. Když to přeženu 99 % problémů se neopakuje (to 1 % je kardan). Dakar je v čím dál náročnějších terénech a konkurence nespí. Podle mně není náhoda, že se sype auto pod Kolomajzem. Prostě dostává to auto na limit. Pokud chtějí držet krok, tak to jinak nejde. Valtr ani Šoltys auto tak nezatěžovali, proto neměli tak zásadní problémy a dobrý výsledek udělali díky konzistentní jízdě bez technických problémů. Tým prostě musí testovat přes rok ve stejně náročných podmínkách jako na Dakaru, aby auto vychytali a řidiči ho dostali do ruky. Vyježdění jezdci nebudou dělat chyby a dostávat auto na limit nebo za něj. To auto prostě musí být na takové úrovni a s takovou odolností, aby se ani na tom Dakaru nedostali za hranu. A možná to ani nemusí být o tom, že překopou celé auto. Často odejdou vcelku malé, levné, ale zásadní komponenty. A např. umístění vany tam, kde nebude na ráně, také nemusí být žádná věda. U Macíků se poctivě testovalo a Mates je s autem dokonale sžitý. Jezdí pravidelně kolem komína, účastní se soutěží po Evropě, testuje v Africe. Na Dakaru pak nedělá "vynucené" chyby a nedostává auto za limit, přičemž limit toho auta je dost vysoko. Ale nic se nedá dělat na sto procent, ani u Kamazu ani u de Rooyů. Proto i Mates si občas tu smůlu vybere, a zrovna letos tím urvaným kolem. Takže abych se držel tématu: já doufám, že Buggyru uvidíme i v následujících letech s Tatrou se svým originálním podvozkem. A tou cestou, kudy se ubírat dá, bude cesta intenzivního testování techniky a posádek. Zároveň doufám, že se na to najdou prostředky, bez nich to nepůjde.