Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
no Pepa Kalina říkal, že se zas vracej do těch kopců, takže zas bude šutry a šutry a šutry-asi chcou týmům, kterým ještě zbyly, dorazit ty zbylé pneu...v tom je asi zřejmě ta obtížnost, že všem kromě Kamazu dojdou pneumatiky
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
No ona je tedy taky otázka....jak je pořád vlastně vnímána ta náročnost toho původního Dakaru...??? Kdyby se ta samá trasa letěla dnes, tak možná se bude říkat že to nic složitého a těžkého taky není.... Vzpomeńme na TT, kde stále opakujeme, že na JAKARu by se 100% TAtrou ani atacamské duny nedal.... A mimo jiné, všichni pořád volají po obtížnosti s vírou, že právě tam by zrovna asi KAMAZ poráželi....no nevím...
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
No jo, ono se toho nakecá, dával je André de Azevedo s druhou 100% Tatrou...dával je mladej Šugouš s malým motorem, obtížnost Dakaru v Africe byla spojená s tím, že se jezdily větší porce ostrých kilometrů, v podstatě 3 týdny a navíc mimo bláznivou dobu Dafu TurboTwin s auty, co musely mít sériový základ, což je něco úplně jinýho, než ty buggy skládačky, co teď jezdí(a na které se lepí náhodné značky, co se zrovna komu líbí, jako Praga apod.), těm se podobají tak max. trucky, co jezdí asistence(třeba zmiňovaný Behringer co tahal Borise s Martinem) a pak 100% Tatra. K tomu obtížnější navigace spojená s daleko "primitivnějšími" systémy, stejně jako méně přesné sledování závodníků, pomalejší dostupnost případné pomoci atd. to vše dohromady znamenalo tu větší obtížnost, to nebyla otázka toho, jestli tam zrovna jsou nebo nejsou duny... Dost možná by ty dnes letící auta těch 20 etap ani nevydržely, beztak jsou testováním a simulací na dílech stavěný na těch max. 12 etap co se jede, kdyby se mělo jet 20, dost možná by museli všichni s rychlostí o třeba 10-20% dolů(teda možná kromě Kamazu, ten to postaví každej den znova, takže je jim to jedno)...mirou píše: ↑ned led 12, 2020 9:42 pmNo ona je tedy taky otázka....jak je pořád vlastně vnímána ta náročnost toho původního Dakaru...??? Kdyby se ta samá trasa letěla dnes, tak možná se bude říkat že to nic složitého a těžkého taky není.... Vzpomeńme na TT, kde stále opakujeme, že na JAKARu by se 100% TAtrou ani atacamské duny nedal.... A mimo jiné, všichni pořád volají po obtížnosti s vírou, že právě tam by zrovna asi KAMAZ poráželi....no nevím...
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Perlini neměl taky sériovej základ a nejúspěšnější Tatra Puma taky kdovíjak ne...
Obtížnost byla spíš dána tím, že neměly kudy jet asistenční kamiony. Kdyby třeba dnes trasu AER jel Dakar, tak osobně dost silně pochybuji, že by byl ten závod v čímkoliv obtížnější, než aktuálně je.
Obtížnost byla spíš dána tím, že neměly kudy jet asistenční kamiony. Kdyby třeba dnes trasu AER jel Dakar, tak osobně dost silně pochybuji, že by byl ten závod v čímkoliv obtížnější, než aktuálně je.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Je pravda, že Kastera si může krásně otestovat, co přináší nejmenší rozdíl mezi Kamazem a zbytkem pole. Určitě to byla tahle 7. etapa, která se nelíbila ani Sotnikovi. Šutráky, to je pravej opak a nelíběj se nikomu. Řidiči se asi v Peru dost naučili a teď už jim připadá máloco těžký. Každopádně Kastera má asi feedbeků víc než dost (i ohledně pravidel) a snad dostane za rok šanci na reparát. Nezapomínejme, že příští rok se pojede i v SAE, což sice není bůh ví jak velkej kus země, ale některé spolkové země SAE jsou celkem bohaté. Každopádně vydržme do úplného maratonského cíle letošního ročníku a nenechme se otrávit.
Jinak další super věc. Mechanici od Prokopa pomáhají křísit Vaculíkův strojek. Stejně předtím Zapletal osobně pomáhal s Ouředníčkovo bestií
Za fanouška - Díky.
Jinak další super věc. Mechanici od Prokopa pomáhají křísit Vaculíkův strojek. Stejně předtím Zapletal osobně pomáhal s Ouředníčkovo bestií
Za fanouška - Díky.
Naposledy upravil(a) mirasat dne ned led 12, 2020 10:30 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Asi každý čekal trochu jiný průběh Dakaru v SA. Obtížné technické etapy, velké duny, hodinové rozdíly. A on je to úplně stejný rallysprint jako v JA s možná menší obtížností. Bohatá závodní kilometráž vypadala před závodem slibně, bohužel realita je taková, že se jede 400 km na plný plyn po rovině. No, uvidíme. Ještě zbývá 5 etap. Dosavadní charakter se snad trochu změní.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Nejmenší náskok Kamazu mohl být dán prostě tím, že se v půlce podívali na celkové pořadí a usoudili, že už nemají důvod se kamkoli hnát. No a pak taky tím, že když celou dobu jedeš v omezovači 140 km/h, těžko něco naženeš...
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Ze zápisu Borise Vaculíka:
Dakar 2020 den osmý
Na 404 km rychlostky nám na rychle piste ve 170 kilometrove rychlosti zřejmě praskla vacka a zůstali jsme stát. Motor KO. Asi 60 km nás odtáhl přítel z autocrossu Mathias Behringer za kamcakem, dalších 140 km do bivaku francouzská posádka s toyotou. Vsem moc dekuji. Všichni se snažíme o nemožné - zkusit to do rana opravit. Keep fighting!!!
edit:
Před půlnocí se objevuje obrovská pomoc v podobě kompletního týmu mechaniků MP-Sports od Martin Prokop. Chlapi děkujeme moc!
Snad to společně dáme!
Martin Prokop je borec, klobouček!
Dakar 2020 den osmý
Na 404 km rychlostky nám na rychle piste ve 170 kilometrove rychlosti zřejmě praskla vacka a zůstali jsme stát. Motor KO. Asi 60 km nás odtáhl přítel z autocrossu Mathias Behringer za kamcakem, dalších 140 km do bivaku francouzská posádka s toyotou. Vsem moc dekuji. Všichni se snažíme o nemožné - zkusit to do rana opravit. Keep fighting!!!
edit:
Před půlnocí se objevuje obrovská pomoc v podobě kompletního týmu mechaniků MP-Sports od Martin Prokop. Chlapi děkujeme moc!
Snad to společně dáme!
Martin Prokop je borec, klobouček!
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Takhle nasranýho Matese jsem ještě neviděl.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 9IdBL5xrd0
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 9IdBL5xrd0
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Velký klobouk dolů před týmem Martina Prokopa, protože tohle je něco suprovýho, když mají svoje auto hotové a jdou ještě pomáhat klukům od Borise. Držím palce at to vše zvládnou
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Vono je to vlastně celkem fajn když si to tak vemete, protože v postatě všichni naši autaři, asi kromě Tomáš Ouředníčka, jedou s autem, kterým má stejnej základ ve stavbě Mirka Zapletala, takže si můžou docela dobře pomoct, pokud je možnost. I když si to hlavně MP už asi hodně předělal, tak prostě takovej ten základ tam je a z toho se dá vycházet.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Já žiju v představě, že Kolomej rozbil Fatboye, nikoli Phoenixe. Možná se pletu. Ověříme snadno ve videu.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
vyjadrenie Svitka k paulovi "hovori ze pod nim bolo vela krvi, tak zastava asi nee"
https://www.facebook.com/StefanSvitkoFa ... 885467229/
https://www.facebook.com/StefanSvitkoFa ... 885467229/
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
laik:
Rozbil Phoenix. (pokud myslíš poslední nehodu).
Rozbil Phoenix. (pokud myslíš poslední nehodu).
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Zachvilku startujeme, hlavní kamionové pole v jedenácti minutách
Auta dohromady s kamionama.
Zapletal startuje před Alešem, Ouředníček za ním a mezi tím ještě dva další osobáky.
Už jsou na trati.
Boris Vaculík startuje 7:35:30 s motorem od Martina Prokopa
Pentle asi milión, ale to už je dávno jedno.
Sekl se tracking, ale Macík valí druhej flek.
Auta dohromady s kamionama.
Zapletal startuje před Alešem, Ouředníček za ním a mezi tím ještě dva další osobáky.
Už jsou na trati.
Boris Vaculík startuje 7:35:30 s motorem od Martina Prokopa
Pentle asi milión, ale to už je dávno jedno.
Sekl se tracking, ale Macík valí druhej flek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] a 54 hostů