Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Taky mě napadlo, jestli by nebyla cesta společný motor s Macíkem, ale přijde mi, že starej Macík si to docela hlídá a pochybuji, že by měl zájem posilovat konkurenci. Spíš otázka, jestli nebylo na místě zkusit oslovit někoho v bivaku skrze radu ohledně tohoto problému, protože bylo evidentně vidět, že Aldův motorář na to nestačil bohužel...
čtv led 16, 2020 10:09 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1257
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Samozrejme, ze si to hlida kdyz to toho urcite zahuceli peknou raketu, ale druhou stranu kdyz by nesli do spolecneho vyvoje, mohl vzit Loprais zakaznicky motor. Tam by urcite problem nebyl, kdyz Valtrovi postavili kompetni auto i s motorem. Jako mne ta spoluprace dava smysl, ale chapu, ze to i z historickeho hlediska neni nic jednoducheho. Ve finale by z toho ale mohli profitovat i Macici, protoze Loprais ma zase zkusenosti s automatem...
čtv led 16, 2020 10:23 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

will83 píše:
čtv led 16, 2020 7:50 pm
Takže prkotina jako čidlo nebo kabel k němu je původcem všech problémů AL dnes i na celém Dakaru...
Jako prkotina se to může jevit, ale prkotina to bohužel není. Čidlo (senzor), je jenom jeden malý článek v řetězci. Důvodů proč to bylo jak to bylo může nepočítaně. Když to maximálně zjednoduším, tak od nesprávné kalibrace, přes špatný přenos signálu až po nesprávnou interpretaci příslušné ŘJ. Prostě kombinatorika. Bohužel i v tomhle případě se asi projevily negativa malého soukromého týmu. Pokud by na místě byl přítomen specialista na elektroniku motoru (ideálně člověk, který přímo ladil elektroniku Alešova motoru), tak jsem si jist, že by nebyl problém operativně upravit software příslušné ŘJ minimálně tak, aby nedocházelo k přechodu do nouzáku z tohoto jediného důvodu, byť i za cenu zvýšení rizika případného poškození motoru. Ač se to nemusí na první pohled zdát, tak elektronika motoru a převodovky je asi jediný bod, kde technicky má obrovsky navrch BGR díky Robinu Dolejšovi, kterýho maj navíc na místě. Na druhou stranu, tenhle problém má pro ILT do budoucna relativně jednoduché řešení....

Každopádně Alešovo letošní účinkování si zaslouží jen :clap: :clap: :clap: :clap: a :thumbud: :thumbud: :thumbud:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
čtv led 16, 2020 10:36 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Zemi: ono mít stejný motor jako Mácík je otázka dalších xx moc peněz které nebyly ... Postavit komplet nové auto stojí obrovský balík financí do toho vlastní motor stojí strašnou raketu ... nejde vše mít hned ... Věřím že na další dakar už bude mít Alda podobný motor jako MM a že chlazení dořeší ... o tom se vědělo dlouho že bude asi haprovat ... takže během roku doladit a ten potencionál jak auto, Alda tak i tým MÁ ! :)
čtv led 16, 2020 10:44 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

...a ještě jedna věc, dosud jsem žil v domnění (a bylo to tak i prezentováno), že Macíkovo a Valtrovo auto jsou v zásadě +/- indentické kusy. Ale asi to tak nebude.....
Podle Miškolciho projde Iveco modifikací. "Na Jardovu představu. Věcí, které si přejeme udělat tak, aby to auto bylo konkurenceschopné, je hodně a doufáme, že při testech budeme spokojeni."
:shock: :think:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
čtv led 16, 2020 10:59 pm

petazavinac
Příspěvky: 24
Registrován: pát črc 16, 2010 11:02 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Pick: No, ono by bylo spíš divné, kdyby tým, který vyvíjí svůj vlastní špičkový kamion s vidinou umístění na Dakaru v TOP 3 s vlastním jezdcem, prodal všechno svoje exkluzivní know how prvnímu zákazníkovi, který si od nich koupí nové auto. A tím si hned z čerstva vytvořili nežádoucí a navíc domácí konkurenci. Jestli jsem to pochopil správně, tak Valtr je zákazník, který si nechal na zakázku (svou) postavit u Macíka auto, které logicky konceptem vychazí z jejich (Macíkovi) současné techniky. Ale není to vyladěné tak jako Karel a nebudou v tom všechny vychytávky, na které Macíkovci za ty roky přišli.

Další možnost je, že tyto vychytávky byly i pro Valtra na prodej, ale vždy každá za určitou (a jistě patřičně ambiciózní) částku. A Valtr prostě koupil jen to, na co reálně finančně měl.
čtv led 16, 2020 11:23 pm

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

ALUMAN píše:..Honzo, tak jak jsi to napsal je hloupost, určité v závodním režimu neakceleruje na elektromotor bez spalovaku.
.....
Když ten truck testovali tak to auto nejede nikdy - ani v závodě a ani mimo závod bez spalovaciho motoru.
Ten elektromotor je spíše pomocný motor a při brzdění je to alternátor. Viděl jsem truck na vlastní oči jak velice dobře truck jede po rovince s pevným povrchem pouze na ten elektromotor. A jede velice dobře.
U nás v práci ta bláznivá elektromobilita je už několik let tak se v těch hybridech pohybuju dlouho.
Šelest samotného elektromotoru trucku je slyšet dost, ale s nastartovanym spalovacím motorem už slyšet není.
pát led 17, 2020 1:27 am

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Už se těším na vaše komentáře ohledně dnešního závodu. Resp.ráno. :dance:
pát led 17, 2020 1:31 am

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Z tisku než mi padne konec směny....

Starší datum vydání.:

Valtr připravuje s rodinným týmem nový kamion, chce jet Dakar 2021
Zdroj: https://sport.ceskatelevize.cz/clanek/m ... 9ea41f4fa5

Před pár hodinami....

Konkurenceschopnost na prvním místě. Miškolci staví pro Valtra kamion na příští Dakar
Zdroj: https://sport.ceskatelevize.cz/clanek/m ... 9ea4364069
pát led 17, 2020 6:00 am

will83
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 07, 2011 10:07 pm
Bydliště: ČB

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Moto celkově:
1. BRABEC
2. QUINTANILLA +0:16:26
3. PRICE +0:24:06
11. SVITKO +2:13:32
23. MICHEK +4:30:41
Naposledy upravil(a) will83 dne pát led 17, 2020 9:13 am, celkem upraveno 1 x.
pát led 17, 2020 7:58 am

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Tak dnešek už opravdu jen lehká projížďka...
pát led 17, 2020 8:19 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Skutečně nikdy to na elektriku nejelo...
https://youtu.be/sCpKyy4vAMo
Running test for full electric driving...
pát led 17, 2020 8:24 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Dnešní etapa je bohužel mávací. Škoda. Včera jsme přišli o super umístění. Dnes se to už měnit nebude.
pát led 17, 2020 8:31 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

petazavinac: tak že bude auto MM o větší či menší fous lepší než zákaznická verze pro JV je jasný. Tovární Fabie R5 je taky o něco dál než klientská R5. Ale že by prodávali něco co je bez dalších vylepšení dle slov pana Miškolciho vlastně nekonkurenceschopné, to mi přijde jako hodně silný kafe. Ale možná se jen Miškolci neobratně vyjádřil a není v tom třeba nic hledat :)
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát led 17, 2020 8:32 am

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny

Příspěvek

Zdar víte někdo přesně co je to ten zatracenej Alduv turbo speed senzor.Podle mě to uvnitř turba měří rychlost otáček a opotřebení lopatek a možná i vůle radiálně axiálně.Tedle elektro blbinec bude připojen na řídící jednotku a ta dle toho pak davkuje palivo a vzduch.Moc nevidím krom upadleho drátu co se na tom může poděl.. Jenom mě napadlo že inženýři od Iveca maj v Cursoru turbo s proměnou geometrii lopatek a tam už bych problém čekal.Nevíte někdo víc nebo přesněji?
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pát led 17, 2020 8:34 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů