Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Ta fraška neomrzí
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Právě teď na FB Aleše Lopraise:
Aleš Loprais Dakar Live je v Loprais Team.
Frenštát pod Radhoštěm, Moravskoslezský kraj ·
Potvrzeno
Lady Praga dostane nové výkonější pro následující Dakar.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Pro informované: Znamená to (zvýšení výkonu, no spíš točivého momentu) přechod z PD na CR? Že to bude Iveco laděné "univerzitou" se předpokládám nezmění...
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Znamená to víc natlačený turbodmychadlo a jiná mapa motoru, jinak všechno stejný. Můj názor
Filip Nikl
Re: DAKAR 2022 první zprávy
No otázka, co je myšleno srdcem, jestli celý motor nebo jen třeba to turbo + ...
Já tipuju celý motor.
Já tipuju celý motor.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
filip 90: Racionálním pohledem na naši dakarovou scénu ten názor chápu... Ale mám pocit, že cursor (který je v tom asi znalý) zde psal, že vyšší točivý moment už z PD nelze... A Aleš v komentářích psal, že jdou právě po točivém momentu, nikoliv po výkonu.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
TomZ: A já bych v tom zas nehledal nějakou senzaci. Nikde není napsáno, že Aleš měl maximum možného, co se dá na současném motoru naladit. Sám říkal, že měl "slabší verzi".
Navíc vyvinout nový Cursor s CR není jako když si jdu do Lidlu koupit rohlíky. Začal bych tím, jestli se takový motor vůbec dá sehnat ve formě, aby se nějak dal ladit. A pak kdyby byl, tak se začíná skoro od nuly znova. Není to jen tak, že tohle má tohle a tamto tamto, tak to trošku upravim. Je to jiný motor. Ale kdo ví...
Navíc vyvinout nový Cursor s CR není jako když si jdu do Lidlu koupit rohlíky. Začal bych tím, jestli se takový motor vůbec dá sehnat ve formě, aby se nějak dal ladit. A pak kdyby byl, tak se začíná skoro od nuly znova. Není to jen tak, že tohle má tohle a tamto tamto, tak to trošku upravim. Je to jiný motor. Ale kdo ví...
Filip Nikl
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Ono ty motory jsou také o použitých materiálech... Není to jen o mapách, turbech apod.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
filip 90: To chápu, že to jiný motor... Že se jen tak nepřehodí vstřikovací systém a jinak všechno stejný. Ale zase je otázkou, jestli vyjádření Aleše, že to má slabší, nejde po výkonu atd. nebyly taky trochu víc marketing než realita. Viz zprávy o tom, že Iceco Macíka bylo nejslabší, co tu proběhly, atd. Ale chápu zase, že jednodušší řešení "otázky" je to pravděpodobnější.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
TomZ: Jo těžko říct. Uvidíme.
Coudy: No... Podle mých znalostí ty motory jsou o těch mapách a turbech. Víceméně všechny "české" závodní motory mají upravené přeplňování, vačkovou hřídel, vstřikovače a k tomu všemu příslušný software. Zbytek je sériový. Rozhodně to není tak, že by někdo vyvíjel speciální písty, ojnice atd. jak to známe z "tuningu" osobáků. Ty motory jsou totiž tak předimenzované, že víceméně zdvojnásobení výkonu zvládají.
Coudy: No... Podle mých znalostí ty motory jsou o těch mapách a turbech. Víceméně všechny "české" závodní motory mají upravené přeplňování, vačkovou hřídel, vstřikovače a k tomu všemu příslušný software. Zbytek je sériový. Rozhodně to není tak, že by někdo vyvíjel speciální písty, ojnice atd. jak to známe z "tuningu" osobáků. Ty motory jsou totiž tak předimenzované, že víceméně zdvojnásobení výkonu zvládají.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Až dvojnásobek? To mi přijde docela dost..
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Tak otázka jestli tam má ocelové písty nebo kované hliníkové nebo spíš jakou úpravou prošel motor :doh
Re: DAKAR 2022 první zprávy
.... tak hlavně, aby se podařilo všechno optimálně uchladit Pamatuju časy, které nejsou zas tak dávné, kdy se to Alešovi moc nedařilo...... a nakonec sám při představování Pragovky říkal, že výkon je takový jaký je, zejména kvůli životnosti a chlazení. Výkon/krouťák mu samozřejmě přeju co nejvyšší
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Iveco Cursor má v kamionu 570 koní. Závodní verze má cca 1100 koní, takže prakticky dvojnásobek. Zas na druhou stranu verze motoru, co je v Quadtracu má 692 koní.
Ocelové písty jsou ve výkonějších variantách motorů běžná věc. Není potřeba nic vylepšovat, už to tam je.
Ocelové písty jsou ve výkonějších variantách motorů běžná věc. Není potřeba nic vylepšovat, už to tam je.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů