Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Přesně tak - jenom jedna fotka ze předu. A pak je ještě jedna fotka v knize od Karla Václavíka a ta je právě z oné záchranné mise Liazu 616. To byl doposud veškerý obrazový materiál, který byl k této Liazce veřejně dostupný.
!LIAZ 4life!
pát bře 11, 2016 10:41 am

JAN B
Příspěvky: 824
Registrován: sob led 23, 2010 4:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A nějaká fotka té 815 S3 s Rally Jelcz 1988 by nebyla. Někde snad mám fotku ve starem Tatrováku?
pát bře 11, 2016 4:59 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2107
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Fotka asi ne, ale na tom videu by měla být.
!LIAZ 4life!
pát bře 11, 2016 6:11 pm

filip 90
Příspěvky: 5065
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

42:35 se tam objevuje. Pěkní jí vedli kluci. :lol:
Filip Nikl
pát bře 11, 2016 8:16 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2101
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

nevím, jestli to tu už nebylo, ale před pár dny se na Facebooku objevil moc pěkný film o Dakaru 1986, s anglickým komentářem.

Měl by být na tomto odkazu a velmi doporučuji jeho zhlédnutí:

https://www.youtube.com/watch?v=UUmuPv-qTCg

Zejména upozorňuji pasáž cca mezi 40:00 a 50:00 - jde o etapu, tuším Bilma - Agadem a tzv. Joklíkovu dunu. Jistě asi víte, že Jardův skok byl vyfocen a ta fotka na tomto fóru taky byla, ve filmu je alevidět, kolik problémů udělala jiným... Hubert Auriol skočil s motorkou šíleně daleko a po dopadu šel do kotrmelců... A Loprais prý to vzal skokem, ale jen tak lehce se nadnesla přední kola, Karel nikdy moc neskákal. A také asi víte z četby, že na tomto skoku skončila také pouť liazky č. 633. Její skok i dopad tu na rozdíl od Liazu 631, který je hodně snímán až po dopadu, vyobrazen je! No, byla to pro ně rána, ale je vidět, jaké skoky zvládají podvozky dnešních aut, zatímco tehdy to bylo k.o. A jsou tam prostřihy na slavnou scénu, kdy Tatra 635 poprvé použila šlapadla na vyproštění ze soliska a následně vytáhla de Rooye (zatímjsem znal jen z vyprávění, četby a pár fotek) - Pepa Kalina hází lopatou, Zdeněk Kahánek už povoluje šrouby...
pon bře 14, 2016 1:32 pm

filip 90
Příspěvky: 5065
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hm, tak když si to člověk čte v knize, tak to vypadá jako kdoví co, přitom takový "trapný" nadskočení... :lol:
Když to člověk srovná: https://www.youtube.com/watch?v=zILv2SPF3x0
https://www.youtube.com/watch?v=--J947HxQVM

Je tam vidět ten šílený posun v technice. V dnešní době by ve stejném místě byl je fotopoint na pěkné záběry a ne místo kde se rozseká 1/4 startovního pole. A to pole zapdlíků (Tatra, De Rooy) by vůbec nevzniklo... To je důvod proč Dakar už nikdy nebude takový jako tenkrát.
Filip Nikl
pon bře 14, 2016 2:03 pm

jardakar
Příspěvky: 49
Registrován: ned lis 30, 2014 8:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ten šílený posun v technice tady určitě je, ale je veliký rozdíl odskočit na relativně tvrdý terén jako 633ka kdy bouchla jenom levá přední guma a kamionu se nic jiného nestalo. Nebo do měkkého, kdy se auto po dopadu propadne a na metru stojí, jako v mém případě na této duně. A to pole zapadlíků (Tatra, De Rooy) by vzniklo v současnosti zrovna tak, jako tenkrát, protože solisko je solisko a je jedno jakou technikou do něj vjedete. Kamiony s dnešním výkonem, by akorát dojely o kus dál. Kdo nezažil neuvěří. Jinak existuje jedna americká verze filmu o Dakaru 1986 ve které je ten můj skok natočený, ale ten jsem někom půjčil a už ho nikdy neviděl.
pon bře 14, 2016 8:35 pm

mirou
Příspěvky: 736
Registrován: pát pro 16, 2011 12:49 pm
Bydliště: Strakonice

Pole zapadlíků

Příspěvek

Srdečně Vás zdravím pane Joklíku ... není nad to, když se tu vyjádří přímo aktéři, škoda že vás není více, přitom to tu jistě čte téměř každý ze současných pilotů ..alespoň si myslím.

Jinak myslím si, že Filip spíše poukazoval na dnešní přístup pořadatelů k místům, které prostě zamíchají nečekaně startovním pořadím a to i na těch příčkách nejvyšších ...viz to pole zapadlíků, není těžké si vzpomenout na zapadnutí Cyrila Despreho do nějakého bahínka a podobné excesy favoritů (zejména Francouzů a nebo i Kamazu) ..hned se odečítají časy... Tedy předpokládám, že tam Filip směřoval kritiku dnešního Dakaru ...
pon bře 14, 2016 9:35 pm

filip 90
Příspěvky: 5065
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pan Joklík to pochopil dobře. :thumbud: :D Bylo to myšleno technicky. Solisko nebyl zrovna nejšťastnější přiklad. Chtěl jsem prostě řict, že tam kde se dříve mohla rozhodovat soutěž, tak dnešní stroje prolítnou a nevědí, že něco jedou.
V terénech kde se dnes jezdí ty "sprint etapy" by se stroje z konce 80. let rozpadly. A nebo museli upravit rychlost podmínkám a pak by se z toho rázem stala maratonská soutěž. Ten rozdíl byl vidět loni v Milovicích. Sešly se tam T815 Rudy Korytáře - víceméně sériový tahač návěsů který sice není ostrý závoďák ale technicky prakticky stejné auto kdysi závodilo v 80. a 90. letech, Kamaz 4911 (Suptitz),který před 10 lety celkem bezkonkurenčně kraloval Africe a FAT BOY od Buggyry. Zatímco Kolomajz s Fat Boyem tam lítal jak šílenec, v Kamazu pro změnu lítali jak nudle v bandasce kluci v kabině a to nejeli ani poloviční rychlostí!! A Ruda řikal, že tam nedal víc jak malou 4 jinak by se v tom zabili. Nakonec to vzdal, protože než obskákal jedno kolo, Martinové ho 2x předjeli.

Tento fakt pak sám o sobě dnešní soutěži dává úplně jiný charakter. :wink:
Filip Nikl
pon bře 14, 2016 10:59 pm

Liaz633
Příspěvky: 9
Registrován: ned led 12, 2014 8:40 pm
Bydliště: Javorník

Příspěvek

V rámci hltání knihy Tatra v hlavní roli jsem dumal nad osudem doprovodných Tater z konce 80. a začátku 90. let, když osud továrních vozů je vesměs známý. Už kdysi se tady na fóru objevil odkaz na stránky cestovky New Gate, která nějaké staré Tatrovky vlastní. Projel jsem některé jejich galerie, v nichž mě zaujala žlutá Tatra, viz např.: http://www.newgate-days.com/Albums-raid ... index.html Ať na ni koukám, odkud chci, tak mám dojem, že se jedná o jeden z bývalých továrních vozů z Dakaru 1986 odprodaných do Francie a sloužících poté např. pro tým Ecureuil, což je celkem slušná náhoda :-)
stř bře 16, 2016 4:03 pm

pekos dakar
Příspěvky: 68
Registrován: čtv úno 13, 2014 5:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

Liaz633 - Když jsem byl na DAKARU v AFRICE v r. 2014 a 2015 jako řidič kamionu Balai byla tam na obou ročnících žlutá TATRA . Vpředu měla ještě torzní tyče a vzadu listová péra. Když jsme se ptali na její historii tak nám bylo řečeno že byla prodána do Francie a pak si ji odkoupili dva bratři z Maďarska a Ti sní teď dělají doprovod na
Africa Eco Race motorkářům. Dvanáctiválec, šestikolka. Pokusím se najít nějaké foto.
úte bře 22, 2016 2:26 pm

Pitris
Příspěvky: 642
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

No já zas někde viděl foto doprovodné Tatry 6x6 na taktických gumách. Hledal jsem to v galeriích Eco Race, kde jsem myslel, že jsem to viděl, ale nenašel jsem.
Edit: tak omyl, zadne takticke gumy
http://www.tomastomecek.cz/fotky/africa ... 12_265.jpg
úte bře 22, 2016 3:54 pm

fugas
Příspěvky: 118
Registrován: čtv pro 04, 2008 9:43 am
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek

čtv bře 24, 2016 10:30 pm

pekos dakar
Příspěvky: 68
Registrován: čtv úno 13, 2014 5:16 pm
Bydliště: příbor

Příspěvek

Tak to je opravdu BOREC. Klobouk dolů.
pát bře 25, 2016 9:58 am

tatrmanhastrman
Příspěvky: 93
Registrován: čtv pro 19, 2013 2:28 pm
Bydliště: žatec

Příspěvek

já si dodnes myslel, že to byl jinej Kubíček, tkž. :thumbud:
pát bře 25, 2016 2:09 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti