Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
danies
Příspěvky: 171
Registrován: ned lis 12, 2006 10:57 pm

DAKAR 2012 - průběh 2.poloviny (od 9.1. )

Příspěvek

Tak tu máme druhou polovinu. Hurá do boje :wink:
pon led 09, 2012 6:50 am

Chrobak SACEK
Příspěvky: 338
Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
Bydliště: U Mraveniště 1

Příspěvek

Koukejte to popisovat pořádně podrobně a sugestivně. Zítra odjíždím pryč a do neděle budu mimo dosah internetu, tak ať si to čtení pak pěkně užiju :D
pon led 09, 2012 7:36 am

danies
Příspěvky: 171
Registrován: ned lis 12, 2006 10:57 pm

Příspěvek

v kolik se dnes startuje - kamiony?
pon led 09, 2012 10:12 am

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 490
Registrován: čtv led 08, 2009 7:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Jestli dobře počítám, tak De Rooy 14:59 a Aleš 15:01 našeho času.
pon led 09, 2012 10:17 am

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Měl bych tu jeden dotaz na znalce techniky. Budu citovat Aleše Lopraise: "Nesvědčí nám moc rychlé pasáže, kde naše nápravy nefungují tak dobře." Mohl by mi někdo vysvětlit v čem by mohla v rychlých pasážích spočívat nevýhoda tatrováckých nezávisle zavěšených polonáprav oproti nápravám tuhým? Už kdysi se to tu rozebíralo, ale myslím, že jsme se k ničemu nedopracovali. Tady je odkaz na článek:
http://sport.idnes.cz/kamazy-zatim-vyck ... rsport_mah
pon led 09, 2012 10:18 am

Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

Martin Komolý je najednou celkově 11. Že by někomu za ním odečítali nějaký čas?
pon led 09, 2012 11:35 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano, Echter má nějaký odečet a dostal se před něj, to není moc významné.

Díval jsem se na profily zbývajících etap. přátelé, s výjimkou etapy do nascy nás už žádná ryze pouštní dunová etapa nečeká. Všechno ej po kamení, jen u Iquique jsou ty závěrečné duny s tím sjezdem... opět rozčarování. Na AER si zahrabali v písku mnohem víc. Přitom jsme viděli, co udělalo 100 km dun s celým pořadím do Copiapó...

A těm nápravám: obecně dochází k tomu, že s těmi rázy se zvyšuje tlak ve vzduchových vacích, vzduch tam expanduje, vaky se nafukují a auto má často odklon kol a při trakci nezabírá rovnoměrně tou plochou jako auta s tuhými nápravami. Jde hlavně o tu trakci, kdysi jsem se o tom s Alešem bavil...takže oni ty tlaky ve vacích průběžně různě regulují, však jste viděli i opačný odklon, v TV to bylo vidět... Ovšem, jestli se pojede až do cíle po kamenitých pistách a v Peru bude relativně málo kilometrů písku... zlatý Atar-Nouhadibou... no jo, uvidíme.
pon led 09, 2012 11:59 am

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

kdyby se všichni naši za rok přihlásili na AER, to by byla bomba a i by bylo ským závodit. Třeba by se chytli i další...jestli by se ale nezalekli náročnosti.....
pon led 09, 2012 12:07 pm

danies
Příspěvky: 171
Registrován: ned lis 12, 2006 10:57 pm

Příspěvek

Otázkou je, jestli tento "problém" s pískem bude na Dakaru v Jižní Americe někdy lepší, a dun bude více. Proto je mi sympatičtější z hlediska profilu tratě AER. Jen škoda té malé účasti. Ale třeba proroste a AER si bude získávat větší jméno.
pon led 09, 2012 12:09 pm

Uživatelský avatar
seremed
Příspěvky: 518
Registrován: pon pro 04, 2006 9:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

já se vás chtěl zrovna zeptat jaky smysl mam AER kdyz se fakticky ucastni dva ostre kamiony
pon led 09, 2012 12:10 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ono je to těžký. AER je taková jaká je možná právě proto jaká je. Ono kdyby nebyla Afrika plná dobytků se samopalama tak se tam Dakar jezdí doteď. A kdoví jak by AER dopadla kdyby se najednou účast zvedla na hodnoty Dakaru.
Filip Nikl
pon led 09, 2012 12:15 pm

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

Mě štvou i ty délky etap, není to tak dávno, co se jezdilo přes 600. A letos je nejdelší dnešní etapa s blbejma 477 km, protože v těch dvou pětisetkilometrovejch budou 130 km dlouhý neutralizace
pon led 09, 2012 12:31 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je to prostě všechno vývojem. Při dnešnim tempu se prostě nedá vydržet 500 km speciálka. No pak taky jsou tu "super" předpisy o nehořlavym prádle a kombinézách (u dieselovýho kamionu) a HANS systému a jet v tomhle v 50° vedru a plnym tempu 500 km to je o zdraví.
Filip Nikl
pon led 09, 2012 12:41 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

JV: Díky za odpověď.
pon led 09, 2012 12:44 pm

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

No právě, v dnešním tempu. Bývaly dokonce i časy, kdy se tempo přizpůsobovalo délce speciálky a ne naopak..
pon led 09, 2012 12:47 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů