Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
DAKAR 2012 - průběh 2.poloviny (od 9.1. )
Tak tu máme druhou polovinu. Hurá do boje
-
- Příspěvky: 338
- Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
- Bydliště: U Mraveniště 1
Měl bych tu jeden dotaz na znalce techniky. Budu citovat Aleše Lopraise: "Nesvědčí nám moc rychlé pasáže, kde naše nápravy nefungují tak dobře." Mohl by mi někdo vysvětlit v čem by mohla v rychlých pasážích spočívat nevýhoda tatrováckých nezávisle zavěšených polonáprav oproti nápravám tuhým? Už kdysi se to tu rozebíralo, ale myslím, že jsme se k ničemu nedopracovali. Tady je odkaz na článek:
http://sport.idnes.cz/kamazy-zatim-vyck ... rsport_mah
http://sport.idnes.cz/kamazy-zatim-vyck ... rsport_mah
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Ano, Echter má nějaký odečet a dostal se před něj, to není moc významné.
Díval jsem se na profily zbývajících etap. přátelé, s výjimkou etapy do nascy nás už žádná ryze pouštní dunová etapa nečeká. Všechno ej po kamení, jen u Iquique jsou ty závěrečné duny s tím sjezdem... opět rozčarování. Na AER si zahrabali v písku mnohem víc. Přitom jsme viděli, co udělalo 100 km dun s celým pořadím do Copiapó...
A těm nápravám: obecně dochází k tomu, že s těmi rázy se zvyšuje tlak ve vzduchových vacích, vzduch tam expanduje, vaky se nafukují a auto má často odklon kol a při trakci nezabírá rovnoměrně tou plochou jako auta s tuhými nápravami. Jde hlavně o tu trakci, kdysi jsem se o tom s Alešem bavil...takže oni ty tlaky ve vacích průběžně různě regulují, však jste viděli i opačný odklon, v TV to bylo vidět... Ovšem, jestli se pojede až do cíle po kamenitých pistách a v Peru bude relativně málo kilometrů písku... zlatý Atar-Nouhadibou... no jo, uvidíme.
Díval jsem se na profily zbývajících etap. přátelé, s výjimkou etapy do nascy nás už žádná ryze pouštní dunová etapa nečeká. Všechno ej po kamení, jen u Iquique jsou ty závěrečné duny s tím sjezdem... opět rozčarování. Na AER si zahrabali v písku mnohem víc. Přitom jsme viděli, co udělalo 100 km dun s celým pořadím do Copiapó...
A těm nápravám: obecně dochází k tomu, že s těmi rázy se zvyšuje tlak ve vzduchových vacích, vzduch tam expanduje, vaky se nafukují a auto má často odklon kol a při trakci nezabírá rovnoměrně tou plochou jako auta s tuhými nápravami. Jde hlavně o tu trakci, kdysi jsem se o tom s Alešem bavil...takže oni ty tlaky ve vacích průběžně různě regulují, však jste viděli i opačný odklon, v TV to bylo vidět... Ovšem, jestli se pojede až do cíle po kamenitých pistách a v Peru bude relativně málo kilometrů písku... zlatý Atar-Nouhadibou... no jo, uvidíme.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů