Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To nejní můj scan :lol:
se podívej na vlastnosti obr. a uvidíš odkud to je :idea:
pon črc 24, 2006 8:30 am

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
pon črc 24, 2006 11:03 am

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Paráda!!!!! :wink: To je v Německu??
pon črc 24, 2006 11:13 am

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Bagr píše:Paráda!!!!! :wink: To je v Německu??
Jawohl,Herr Bagger :lol: :lol: :lol:
das ist Bussing
pon črc 24, 2006 12:07 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Snad se to sem hodí
ALfa Romeo
Obrázek
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
stř pro 06, 2006 9:11 pm

martin_100
pomocný admin
Příspěvky: 2809
Registrován: stř bře 01, 2006 3:05 pm
Bydliště: beercity

Příspěvek

Jo to je sice kloub ale má to pohyb jen vertikální. Prostě se do zatáčky neláme ale jede celej s tim že 1. a poslední náprava rejduje.
Byly takový i trbusy. Za 2.SV je někde v itálii ukořistili a dovezli do čech. bylo jich 10 a plzeňská škodofka je dávala do kupy tak žen jeden byl zdroj dílů a zbytek šel do Chomutova (?).
ten vrak toho desátýho se dochoval v ejpovicích asi až do roku 2001,2,3 kdy ho majitel rozpálil do šrotu. Boohužel ani fotky nejsou úpáč když sem se o něm dověděl a s bratrancem sme tam zajeli tak už byl měsíc v prdely :cry: :cry: :cry:
sob pro 09, 2006 10:44 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Do Mostu pane kolego, do Mostu. V Chomutově jsme si v té době nenechávali o trolejbusech ani zdát...
úte pro 12, 2006 6:10 pm

Petr
Příspěvky: 1637
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

Příspěvek

ObrázekObrázek
ned pro 17, 2006 12:42 pm

riko
Příspěvky: 936
Registrován: sob dub 15, 2006 10:49 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Příspěvek

Obrázek
pon led 01, 2007 3:40 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pon led 15, 2007 12:28 pm

frdolin
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 21, 2007 11:44 am

Příspěvek

petr.truck píše:
tzv píše:Ke kloubovým karosám...
- Hnanej je zadek, ale to už tu několikrát projelo.
- V zimě jsou občas problémy, obzvláš? prý rozjezd do kopce, kdy se to občas nepovede
- Co se chování vozu týče, tak s C744 jsem při jízdě dopředu neměl žádný problém, bezproblémový průjezd městem
- Jestli je tam nějaká pojistka, nevím, avšak měla by tam být zvuková signalizace při velkém zalomení kloubu
zvuková signalizace + červená kontrolka - zlomení kloubu v okamžiku uvedení do činnosti se nesmí pokračovat v zatáčení ale musí se natočit kola na obrácenou stranu a vůz se musí začít rovnat hrozí zlomení vozu a vážné poškození toho co prochází točnou u meziměstských které mají manuální převodovku hrozí navíc přetrhání lanovodů od řadící páky a to je potom drahá sranda .
Jinak je tam ještě žlutá kontrolka takzvaná "Blokace točny" ta svítí do 30Km/h a oznamuje přibrždování točny , ta je uměle bržděna právě do rychlosti 30km/h a je to z důvodu aby se to nevlnilo jako had občas se stane že při prudkém rozjezdu do zatáčky a přehnání to s plynovým pedálem se točna zabrzdí uplně v uhlu 45% a vozidlo se potom valí zlomené kdo to nezná a nesundá hned nohu z plynu dopadne jako jeden kolega který s takto zlomeným vozem najel rohem kloubu na lampu pouličního osvětlení a způsobyl na voze škodu skoro za 150 000kč
Dále má vozidlo ječtě Blokaci točny při couvání po dobu kterou se drží tlačítko blokace vozidlo couvá jako "PRKNO" ale já to nikdy nepoužíval protože mě couvání s odblokovanou točnou nečinilo problémy :lol:
Promiň,ale pleteš se
Do cca 30 km/h je točna blokovaná jen napolovinu,od 30 km/h je blokována naplno.
A teď to vysvětlím:Celé řízení točny je kombinace elektroniky a hydrauliky,elektronika
hlídá rychlost jízdy a úhel natočení volantu..Při malé rychlosti jde do
pístnic menší tlak oleje a točna je blokována jen zčásti,aby autobus vůbec mohl zatočit.
Nad 3o km/h je do pístnic puštěn plný tlak tzn.je točna blokovaná naplno,ale jen pokud neotočíte volantem
o cca.půl otáčky,tímto se tlak blokace sníží opět na polovinu,zase s toho důvodu aby to mohlo zatočit.
No a poslední situace je že autobus jede víc jak 50km/h,v tomto případě je točna blokovaná
natvrdo a nezáleží na otáčení volantem.Tlačítko na blokaci točny se nepoužívá na couvání,ale
právě pro případ že je kluzká vozovka a potřebuješ vyjet kopec.Pod kopcem když je autobus v rovině(důležité)
prostě točnu zablokuješ a pod plným plynem(jestli máš ASR:))kopec vyjedeš ještě líp jak se
standartním autobusem.Bohužel toto málo řidičů ví a tak je v Praze,když napadne sních vidět spouty
zlomených kloubů.
Upřímně,zažil jsem autobus bez blokované točny za vyšší rychlosti a nikomu bych to nepřál.
Praha-Most Barikádníků z centra,naštěstí v 5 hodin ráno, mi odešla elekronika vleku(díky tomu že
den před tím mi na dílně svařovali držák alternátoru a neobtězovali se odpojit akumulátory)a
byl jsem rád že jsou na mostě 3 jízní pruhy,protože jsem lítal od svodidla ke svodidlu,naštěstí
autobus práznej a nikde ani auto.
Možná je to taky jeden z důvodů proč už jsem s touto prací seknul.13 let a stačilo:)
stř bře 21, 2007 1:47 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdra, netušíte, kdo všechno dělá přechodové měchy (lidově harmoniky :) ) na Karosy? Na netu jsem našel výrobce dva, z toho jeden dělá jen trolejbusácký.
pát bře 23, 2007 10:58 am

Johny
Příspěvky: 44
Registrován: čtv úno 22, 2007 10:44 am

Příspěvek

Chtěl bych se zeptat, Dopravní podnik v Praze a nejen ten používá v městských autobusech převodovky Voith? Kromě nových Karos je mají i ve starších. Jsou to renovované autobusy nebo se automaty dodávaly již dřív někdy v roce 96-98? A ještě jestli někdo neví na jakém principu převodovka funguje. Myslím tím spojky jak jsou vyřešeny při přeřazování.
pon kvě 14, 2007 7:27 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

frdolin píše: Promiň,ale pleteš se
Do cca 30 km/h je točna blokovaná jen napolovinu,od 30 km/h je blokována naplno.
A teď to vysvětlím:Celé řízení točny je kombinace elektroniky a hydrauliky,elektronika
hlídá rychlost jízdy a úhel natočení volantu..Při malé rychlosti jde do
pístnic menší tlak oleje a točna je blokována jen zčásti,aby autobus vůbec mohl zatočit.
Nad 3o km/h je do pístnic puštěn plný tlak tzn.je točna blokovaná naplno,ale jen pokud neotočíte volantem
o cca.půl otáčky,tímto se tlak blokace sníží opět na polovinu,zase s toho důvodu aby to mohlo zatočit.
No a poslední situace je že autobus jede víc jak 50km/h,v tomto případě je točna blokovaná
natvrdo a nezáleží na otáčení volantem.Tlačítko na blokaci točny se nepoužívá na couvání,ale
právě pro případ že je kluzká vozovka a potřebuješ vyjet kopec.Pod kopcem když je autobus v rovině(důležité)
prostě točnu zablokuješ a pod plným plynem(jestli máš ASR:))kopec vyjedeš ještě líp jak se
standartním autobusem.Bohužel toto málo řidičů ví a tak je v Praze,když napadne sních vidět spouty
zlomených kloubů.
No Tvrdolíne či fridolíne

řveš tu že se pletu :lol: víš u DíPí jezdí dost exotů různého ražení a nejhorší budou patrně staří rudí mázové ze šeidrů co všechno znají všechno vědí ale když sednou do citybusu neumí se s tím ani rozjet a v zatáčce ti sejmou plošinu pod vozem o obrubník a když parkují v obratišti nechají tam autobus pohožený takovým způsobem že zaberou minimálně tři místa .
Máš pravdu ... tlačítko blokace jsi určitě nepoužíval na zablokování točny při couvání .... patrně patříš totiž do té skupinky řidičů kteří s autobusem nikdy necouvají ... protože to mimo jiné zkrátka neumí a tak to omlouvají tím že s busem je couvání zakázáno .... máme jich na garáži spoustu :lol: :lol:

Jinak blokace točny lze použít i jak ty tvrdíš při jízdě na kluzské vozovce jenže má to jednu nevýhodu jestli sis všimnul je ti to totiž na poměrně velké leino v případě zatáčení protože na kluzské vozovce nemají přední kola takovou adhezi aby zvládly vést vozidlo v oblouku ( ve formátu prkna kdy prostřední náprava má v tuto chvíly daleko větší vodivý efekt)takže v zatáčce a to i mírné by jsi tlačítko blkokace musel stejně povolit .... a seš zlomenej stejnak ... to co jsi popsal se dá aplikovat pouze na rovném useku .
Stejným způsobem se to ani nedá použít při výjezdu ze stanice kde je také značné množství zalomení a už vůbec nemluvím o průjezdu některými obratišti viz Beránek které je v ostré zatáčeš a kam musí pravidelně dojíždět tahač aby rovnal zalomené klouby :wink:

Jo a ještě něco mezi významem " blokování na polovinu " a "přibrždovaná točna" nevidím zas tak velký rozdíl takže mi laskavě řekni v čem jsem se spletl oba dva výrazy mají stejný význam
ned kvě 20, 2007 11:09 am

frdolin
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 21, 2007 11:44 am

Příspěvek

petr.truck píše:
No Tvrdolíne či fridolíne

řveš tu že se pletu :lol: víš u DíPí jezdí dost exotů různého ražení a nejhorší budou patrně staří rudí mázové ze šeidrů co všechno znají všechno vědí ale když sednou do citybusu neumí se s tím ani rozjet a v zatáčce ti sejmou plošinu pod vozem o obrubník a když parkují v obratišti nechají tam autobus pohožený takovým způsobem že zaberou minimálně tři místa .
Máš pravdu ... tlačítko blokace jsi určitě nepoužíval na zablokování točny při couvání .... patrně patříš totiž do té skupinky řidičů kteří s autobusem nikdy necouvají ... protože to mimo jiné zkrátka neumí a tak to omlouvají tím že s busem je couvání zakázáno .... máme jich na garáži spoustu :lol: :lol:

Jinak blokace točny lze použít i jak ty tvrdíš při jízdě na kluzské vozovce jenže má to jednu nevýhodu jestli sis všimnul je ti to totiž na poměrně velké leino v případě zatáčení protože na kluzské vozovce nemají přední kola takovou adhezi aby zvládly vést vozidlo v oblouku ( ve formátu prkna kdy prostřední náprava má v tuto chvíly daleko větší vodivý efekt)takže v zatáčce a to i mírné by jsi tlačítko blkokace musel stejně povolit .... a seš zlomenej stejnak ... to co jsi popsal se dá aplikovat pouze na rovném useku .
Stejným způsobem se to ani nedá použít při výjezdu ze stanice kde je také značné množství zalomení a už vůbec nemluvím o průjezdu některými obratišti viz Beránek které je v ostré zatáčeš a kam musí pravidelně dojíždět tahač aby rovnal zalomené klouby :wink:

Jo a ještě něco mezi významem " blokování na polovinu " a "přibrždovaná točna" nevidím zas tak velký rozdíl takže mi laskavě řekni v čem jsem se spletl oba dva výrazy mají stejný význam
Znovu se omlouvám,ale ty jsi přesně ten člověk,který byl taky jeden z důvodů proč jsem odešel.Myslím že se pro tento typ lidí používá hláška že je chytrej jak rozhlasová stanice hlavního města Arménie.
Nikde jsem neřval,ale diskutoval jsem.Dej jsi to v hlavě dohromady:Psal jsem že jsem jezdil 13let,tak asi nebudu rudý máza.Pro tvou informaci:Začínal jsem v 21 a prošel přes karosu standart,ikarus,karosu v kloubu,citybus v kloubu a citybus standart.(5405,4500,6175,6522,3414)Vždy na tůrácích.Skutečně si myslíš,že se na Klíčově na ploše pro kloubáky necouvalo?(Aby jsi zase neměl chytré poznámky-v současné době je stání jinak než bývalo).Ve svém příspěvku jsem neměl v úmyslu tě urážet,ale pouze upřesnit informace.
Na suchu umí jezdit každej,teprve na v nepříznivých klimatických podmínách se pozná Pan řídič :)
P.S. Co ego,dobrý??
sob zář 08, 2007 4:05 pm

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti