Stránka 5 z 9

Napsal: ned zář 16, 2007 4:40 pm
od petersen
frdolin píše:podmínách se pozná Pan řídič :)
P.S. Co ego,dobrý??
No tak sem mluvil s kolegy z Klíčova ..... K tomu už nemám další komentáře . Akorát nechápu jak se může někdo nechat vyštípat jenom díky blbejm kecům kolegů :wink: nemá cenu řešit zde !!!!! takže jestli tak přes SZ . Jinak taková perlička jestli jsi vážně ten který myslím tak jsme spolu chodily do školy zkrátka svět je malééééé :lol: :D :lol:

Napsal: pát zář 28, 2007 12:27 am
od frdolin
Kontrolní otázka:Kam?+- :shock:

Napsal: pon led 21, 2008 6:34 pm
od 9 Tr
takprvní věc, foto kloubu je z 15Tr: Karosa má úplně na jiném principu, viz foto. Na jakém nevím, ještě jsem to nerozebíral a katalog n.d. nemám. Iakrus má kloub podobný jak 15Tr, avšak je tam samozřejmě "výčnělek" pro řízení zadní nápravy.

Couvat s Vrakosou dle mého názoru nebude tak těžké, ovšem zacouvat s Ikarusem...
Karosy nevím, ale Ikarus potvrzuji, má akustickou signalisaci přílišného zalomení kloubu. Trolejbusy, např. S 200Tr(Sanos) měly při velkém zlomění akustickou signalisaci a zároveň to odpojovalo přívod proudu do motorů.
Obrázek
a trochu si rýpnu-tuná je vidět náprava s redukcí jako zadní, to by byl drahý špás, kdyby byla vlečená, to si súdruzi dovolili jen u prototypu/ů :twisted:

Obrázek

Napsal: stř led 23, 2008 10:44 pm
od petersen
viz výše

Trochu popletené ??? pokuť je mi známo konstrukce kloubu u vozidel Karosa a trolejbus Škoda byla podobná ( odpovídalo by tomu i toto foto .
Co se týče Ikarusu tam ta konstrukce byla uplně jiná a ten výstupek ehm si nedovedu představit jak to básník myslel vkaždém případě u Ikarusu Z80 který se zde hojně používal a já měl možnost se s ním povozit v Jindřichově Hradci žádnou signalizaci zlomení točny neměl !!
A to z jednoduchého důvodu jednalo se o konstrukci kloubového autobusu " Vlečného " to jest motor byl v prvním voze mezi nápravami a poháněná druhá náprava ... druhý vůz byl tudíš vlečen ... při standartní jízdě nemohlo dojít k takovému zalomení aby došlo k poškození spojovacího mechanizmu či ke kontaktu skříní a to ani v extrémním případě jako se stal mě v areálu Jindřichohradeckého depa kdy jsem si blbě najel k pumpě a pak se nemohl vytočit musel jsem couvat jenže již jsem měl natočené kola na vleku a tak to šlo blbě nakonec jsem je rval ve smyku :oops: ... no chybama se člověk učí ...

Co se týče konstrukce kloubového autobusu Karosa je " Tlačná " motor se nachází ve druhém voze za zadní (3
tí nápravou) která je zároveň poháněná a právě díky tomu že přední vůz je tímto přívěsem tlačen dochází zde v zatáčkách k silám které dokáží za určitých okolností obě části karosériií k sobě natolik zlomit že dojde k poškození jak spojovacího mechanizmu ( u starších meziměstských vozidel s manuální převodovkou Praga ) i k přetrhání řadících lan ..( byl jsem garážmistrem upozorněn na skutečnost při parkování že nesmím do garáží v JH s tímto vozem zajíždět po předu neboť dojde k výškovému zlomení a následnému přetrhání lan řazení jejichž oprava se vyšplhá na cca 100 tisíc ) proto tam ta signalizace také je aby byl řidič upozorněn a měl možnost vozidlo začít okamžitě srovnávat ....

Soudruzi si tam tu nápravu klidně daly protože nebyla hnaná ale pouze tlačná zkrátka bez vnitřností a to že měla stejný nebo podobný střed (dle typu výrobce) ještě neznamenalo že je v ní diferenciál

Napsal: čtv led 24, 2008 7:01 am
od 9 Tr
Petr.truck: Nikoli.Na mé fotografii vidíš kloub z C 744. Na fotografii někde na začátku diskuse je vidět kloub 15Tr, já podobnost nevidím žádnou.
Ten "trn" u Ikaru jest krásně vidět zde. Je to velká fotka, takže už jen dám odkaz http://bmhd.goo.cz/foto.php?d-2090pkldet_pd:20050614

Jen si malinko možná rýpnu. Už jsem se s tím setkal, tak to neber jako útok, ale Z80? Ta "dvojka" opravdu připomíná "Z", ale doopravdy je to 2.

Tak asi nefungovala. Měl jsem jen v podvědomí existentci tohoto zařízení, takže po ponoření do různých análů jsem našel toto: " 60- Signaalizační zvonek a tlačítko přílišného zlomení skládacího kloubu" je to převzato z Dílenské příručky pro Ikarus 280.08 a 280.10, DP Praha, 1979, resp přílohy-nákres el. obvodů. Schválně se podívám jak to májí vozy z pol. 80. let a dám vědět cca do měsíce.

Jinak trolejbusoví současníci 74x nemají tažnou, ani tlačnou koncepci, kloub tam de-facto nepřenáší žádné síly, jen váhu vleku, neb obě nápravy jsou hnací.

No, tak je to sice jen můj názor, ale nejdražší na Rábách bude dle mne ta redukce v náboji, diferenciál bude mít přibližně stejnou cenu i jinde(teoreticky)

Napsal: čtv led 24, 2008 10:30 am
od petersen
Také si rejpnu ....
Když už tak to co jsi napsal o dva příspěvky výše je malinko zmatečné takže jsem nějak vydedukoval že ta fotka patří trolejbusu ...

Tvá zpráva o výčnělku !!!! je malinko něco jiného než o trnu či páce která tam je pro řídící tyč která vedla k třetí nápravě .

Ono jedná se sic o Ikarus 280.08 ale na masce chladiče je dvojka stilizovaná hranatě takže já automaticky označení Z80 čtu jako oněch 280 mě se tam jen to Zetko připomínající orig tvar páčí daleko více .
Je to to samé jako KAMAZ - KAMA3

Napsal: čtv led 24, 2008 2:01 pm
od 9 Tr
Tak to se omlouvám, ale pamatovat si, na co vše chci reagovat za poslední 4 stránky je dost.

Ano, vyjádřil jsem se dost blbě, uznávám. Ale pokud se setkáš za posledního čtvrt roku s 10 lidma, kteří ti po dotazu, jestlí ví, co je to Ikarus v lepším případě odpoví, že bájná postava... A mám tu čest korespondovat si s DÚ a tak se opravdu musí vše popsat jak pro "blba", tento odkaz je hezké přirovnání.
http://www.novinky.cz/clanek/131430-jak-spravne-je zdit-autobusem-nova-prirucka-vam-poradi.html
Po tomto už rezignuji pomalu na cokoli a popis je stylizován pro laiky, lze tak vyhnout nedorozumněním(která zas ale dál vzniknou jinde)
A proč ten minulý čas, stále tam u 280 vede 8)

Když se podíváš z blízka (cca 20cm, dál už to nemá smysl) tak je opravdu pokus o zakulacení v horní části vidět. Nevím, ale asi to bude tím, že poprvé jsem viděl napsáno 280 a až teprve ono zpracování, takže zas pro mne je to 2 a nic jsem za tím nehledal. Ale co říkal známý, když mu byly asi 3-5 let, tak jak píšeš, myslel, že to je Z80.

Napsal: sob led 26, 2008 1:03 am
od Luboš

Napsal: úte zář 02, 2008 8:06 pm
od Chomuťák
Tak jsem si dneska po delší době opět zalítal s kloubem a musím říci, že mě to bavilo, dokonce jsem si vystřídal aj dva, ale ten jeden byy mi býval ke spokojenosti a vyblbnutí se stačil. Výsledek je taký, že do pátka z něj neslezom.

I to couvání už jsem se konečně naučil, jen si musím pamatovat, že koukáme do obou zrcátek!

Napsal: čtv lis 06, 2008 11:44 pm
od TATRA-BA
Luboš píše:Jak správně řídit kloubák...

http://youtube.com/watch?v=T2b9vCh4_RQ&feature=related
To video je z Ruska z jedného cestného tunela v Moskve. A tam je stále nejaká dopravná nehoda.

Napsal: pát bře 20, 2009 7:04 pm
od Eddie
Neviete nieco o tomto?
Obrázek

Napsal: pát bře 20, 2009 7:41 pm
od Hynek
Eddie: Opět fotomontáž a opět silně nepovedená :roll:

Napsal: sob bře 21, 2009 12:14 am
od Eddie
Prisaham ze sem budem davat uz len fotky veci, ktore si sam odfotim :think: :woot:

Napsal: sob bře 21, 2009 8:55 pm
od martin440
To 9TR: kloubáky trolejbusy měli spínač na brzdy , když se moc "zlomil" tak se "odfoukly" brzdy na poslední nápravě ... jěště tam byla trochu rezerva

Napsal: ned pro 20, 2009 1:02 pm
od davidsaur
No jo no, hodně kloubu už sundalo značek, semafóru a určitě i par stromu při přidaní plynu v zatáčce na kluzké vozovce :? Hold střední náprava utiká.
Stejně jsou kloubové autobusy SENZAČNÍ a krásné!!!

Obrázek