Moderátoři: Olda, martin_100, Chomuťák

Odpovědět
Marek Kubík
Příspěvky: 77
Registrován: pon pro 15, 2008 8:08 pm
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ahoj, pokuď prý nebude mít jistou práci minimálně na 4000 km měsíčně tak mu to vymluv, prý to jinak neutáhne a musí počítat s tím že autobus za 200 000 Kč bude také vyžadovat nějaké investice. Je to názor jednoho kamaráda ze slovenska co má několik autobusů, ale zeptal bych se ještě víc lidí. Malý dopravci existují, třeba Stibus a nebo nedávno vzniklý M express. Nebo ten autobus chce mít jako muzejní?
úte úno 28, 2012 1:42 pm

Uživatelský avatar
yankee72
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 12, 2008 9:52 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Že by chtěl nějakej muzejní kousek, to snad né, ale s jeho rozpočtem to asi tak dopadne. :D Spolužák teď delší dobu opravuje RŤáka a má ještě nějakej další autobus, tak se ho zkusím taky zeptat. Ale dík za odpověď.
To by nebylo pořádný auto abych se v ňom nemoh trochu pošťourat!!!
úte úno 28, 2012 3:45 pm

Hroch.R420

Příspěvek

Než naložím tak cestujícím zazpívám... co vy na to? :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=M3aypupV ... e=youtu.be
sob kvě 19, 2012 6:15 pm

Uživatelský avatar
milanr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 03, 2010 8:49 am
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek

http://olomoucky.denik.cz/zlociny-a-sou ... 20601.html

Podmínka a náhrada škody 5 tisíc kč jako trest za to že někdo podřeže člověka? Nemám slov... :wall: :wall: :savle: :savle:
pon čer 11, 2012 6:31 pm

Uživatelský avatar
HOUZAR
BAN
Příspěvky: 755
Registrován: čtv pro 10, 2009 7:40 pm
Bydliště: Třešť

Příspěvek

http://hradec.idnes.cz/ridic-autobusu-o ... zpravy_kvi

nevím zda se to hodí ale něco o mě: kdysi kolem roku 1980 jsem pracoval v jednom masokombinátě jako ved.dopravy,jednoho rána přišel do kanceláře esenbák /dokonce můj známý / a vyzval mě abych s ním šel ven,tvářil se důležitě a tak jsem šel, na vrátnici byl druhý esenbák a s ním dívka asi stará jako já,byla pěkná brýlatá s velkejma prsama,do této chvíle jsme nemluvily -postavili mě proti té dívce a zeptali se jí: Je to on? ona si mě prohlédla a pravila : Ne ten to není. vzalsem toho známého stranou a zeptal se co to má znamenat a on mi řekl,že ona si přišla na VB stěžovat že byla obtěžována v autobuse nějakým vousatým člověkem a oni si vzpoměli na mě neb jsem také dojížděl.až sem je to celé veselé a co kdyby ona řekla je to on jistě by se vyšetřilo,že já to nebyl ale dovedete si představit tu ostudu!!!
stř črc 11, 2012 12:49 pm

certik-2
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 30, 2011 7:01 pm
Bydliště: Policka

Příspěvek

Prikladam jednu nedavnou zpravu tykajici se ICOMu,no taky sem tam jezdil a sem rad ze sem pryc-jde to tam cim dal vic do haje. 5. září 2012 v 14:49 rubrika: ZprávyDopravní společnost ICOM na Vysočině
# # snižuje platy, řidiči hrozí stávkou
# #
# # Řidiči autobusu hrozí stávkou (ilustrační foto)
# # Foto: Eva Odstrčilová
# # Vedení jihlavské autobusové dopravní společnosti ICOM snižuje řidičům na
# # Vysočině platy. Prý kvůli tomu, že kraj pozastavuje vyplácení dotací. Kraj to
# # ale kategorický odmítá. Řidiči firmy, která provozuje autobusovou dopravu v
# # devíti ze čtrnácti krajů v republice, už kvůli tomu vstoupili do stávkové
# # pohotovosti.
# #
# # Podle řidičů jim vedení společnosti chce snížit platy až o čtyři tisíce
# korun.
# # Prý už teď pracují za 13 tisíc čistého a v případě dalšího snížení by mohli
# mít
# # existenční problémy.
# #
# # Vedení ICOMU je údajně navíc nutí k dodržování spotřeby 23,5 litru nafty na
# 100
# # kilometrů. Do toho se ale podle svých slov nemají šanci vejít. Někteří prý
# proto
# # dokupují palivo za své, aby nepřišli o prémie.
# #
# # „Do jejich zlodějských norem se nevejdeme. Chtějí čím dál menší spotřebu, za
# to
# # se nedá jezdit. Aby dostal prémie 3 a půl tisíce, tak si natankuje za své
# # vlastní peníze,“ potvrzuje jeden z řidičů.
# #
# #
# #
# # Situaci na Vysočině sleduje Lucie Maxová
# #
# # DOWNLOAD (STÁHNOUT)
# # Podle generálního ředitele společnosti ICOM Zdeňka Kratochvíla je k odebírání
# # peněz řidičům donutil kraj, který jim dluží peníze. On sám je prý proti
# # snižování platů.
# #
# # „Za loňský rok nám kraj neuhradil oprávněné náklady ve výši 15,5 milionů
# korun.
# # V letošním roce to vypadá na nějakých 25 až 30 milionů. Mě je řidičů líto,
# ale
# # jiná možnost není,“ řekl Kratochvíl.
# #
# # Krajský náměstek pro oblast dopravy Libor Joukl z ČSSD ovšem popřel, že by
# # vyplácení peněz pozastavil. Tvrdí, že ICOM uvádí veřejnost i zaměstnance
# # společnosti v omyl.
# #
# # "Kraj Vysočina má podepsanou smlouvu na rok 2012 a podle ní řádně platíme
# vše,
# # co v ní je. Mrzí mě, že jsou brány mzdy řidičů a potenciálně i veřejnost jako
# # rukojmí," řekl Joukl.
# #
ned zář 09, 2012 1:39 pm

James
Příspěvky: 1
Registrován: sob čer 23, 2012 8:32 pm
Bydliště: Praha

Práce autobusáka

Příspěvek

Já bych měl spíš dvě otázky, možná hloupé, ale jelikož taky jezdím MHD, tak jsem se nad tím pozastavil :wink: Proč lidé mačkají STOP i když není zastávka na znamení, občas už si říkám, jsou ty lidi normální? Nebo co je k tomu vede? Co se jim honí hlavou? :)
Taky bych rád věděl co si o naší práci myslí ostatní lidé, jak maldý nebo starší, říkají si jo to je borec, řídi bus :lol: nebo spíš chudák, nic lepšího dělat neumí, je mi do 30-ti let a prostě mě to baví, až občas na ty lidi :lol:
čus bus;-)
pon lis 12, 2012 2:24 pm

Uživatelský avatar
TATRATRUCKER
autobusák
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 16, 2010 11:57 pm
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek

Jezdím busem chvíli, asi 8 nebo 9 měsíců obyčejné linky okolo komína ale i dálkové,předtím jsem jezdil s těžkou technikou a vypozoroval jsem za tu krátkou dobu na busu tohle. Že to mačkají proto,že prostě mají strach že na ně zapomeneš tak prostě jen pro sichr,nic víc bych v tom nehledal :lol: ..a jak se na řidiče dívají,to je těžko,tu na lince se s nima už poznám,normálně si pokecáme a někteří se na to dívají tak že prostě děláš svou práci,druzí na tebe hledí že si chodíš oblečený jak manekýn a jak máš lehkou práci mezitím co oni těžce dřou svých osm hodin někde zašití kdovíkde..no a pak jsou tu mladé holky a jelikož jsem taky celkem mladý,tak ty na tebe hledí uplně jinak,vlastně si myslím že to že jsi řidič registrují až jako poslední :lol: :lol: ..
Vše co má kola..momentálně autobus.
---------------------------------------------------------------------
Dříve LIAZ TATRA AVIA a všechno možné
Škoda 100L - veteránek
Škoda Fabia 1.4MPi
pon lis 12, 2012 8:27 pm

thomask1988
Příspěvky: 18
Registrován: čtv bře 07, 2013 11:56 pm
Bydliště: Europe

Příspěvek

hehe :)
Asi tak dva roky dozadu jsem jel po Praze s autobusákem, kluk tak 30let, černý brejle na očích, plnej autobus lidí, venku +35st, a on jak se prodíral tou dopravu.. RESPECT!
Dvakrát nejmíň nedostal přednost, osobáky před nim myšky, a ja nevim jake všechny podrazy.. A jeho vubec nic nerozhodilo, jel si to svoje v klídku..
Já snad nadával za něj, asi by mě vytekly nervy.

Takže autobusáci a kamioňáci respect!

.. Jinak já si občas zařídim truck s tátou, ale to sou nervy :-)
pát bře 08, 2013 12:13 am

Uživatelský avatar
Miquell
Příspěvky: 65
Registrován: čtv čer 13, 2013 9:25 pm
Bydliště: Jaroměř

Práce řidič busu

Příspěvek

Zdravim Vás, mám praxi 1,5 roku a rád bych tu přispěl touto formou i svým úhlem pohledu na věc, co se práce řidiče týče, snad to některým, kdo se pro to rozhodujete pomůže.
Budu se snažit mluvit z vlastních zkušeností, ale nevylučuju předání i něco zprostředkovanýho, především z jiných firem.
Nejdůležitější je si položit otázku, co máte radši - jestli společnost lidí nebo jste radši sami, případně jestli dokážete společnost lidí tolerovat do takové míry, aby byla zachována vaše schopnost být za tím volantem profesionálem - musíte se cítit přirozeně v pohodě.
V autobuse funguje - že jak se cítí řidič, tak se cítí lidé, jakou energii řidič směrem k lidem vysílá, taková se mu třeba po čase vrací, když ho lidi znaj - občas pan řidič dostane bombony, sušenky, housky nebo jablíčka - všechno to moc potěší, lidé umí být vděční, ikdyž zase ne úplně všichni, ale vždycky někdo dobrý v tom buse je - když vám jich vystupuje 20, stačí aby jenom jeden poděkoval a potěší to a ten někdo dobrý si zaslouží vstřícnost a slušnost.
V MHD ve většině případů se jezdí ranní, odpolední a šejdry/ trhačky, k tomu je v tom doložka že si nemůžete přivydělávat jinde, přesčasy vám všude hlídaj, aby nemuseli platit víc, ale na druhou stranu řidič se nemusí o nic starat - porucha, vymění bus, napíše to na dílně, a jede, úklid taky řidiči v DP neřeší. Příjdete, odtočíte si to v takovým transu a zase jdete domů téměř s čistou hlavou. Revizoři jsou kamarádi - kolegové. Plat cca kolem 20, ale jak kde - v Praze spíš ke 30tce. Jezdí se furt to samý dokola, ale některý oběhy sou dělaný i střídavě (linka A->B->A->...), tolerance odjezdů ze zastávek, nejdříve 0 vteřin před časem odjezdu, nejpozději 2-3 minuty, pak už nejspíš musíte vysvětlovat dispečerovi. Lidi v MHD jsou všeobecně rozmlsaný a hned si stěžujou, bohužel u městských DP zpravidla řidič nenajde zastání - berou ho tam jako kus hadru ikdyž právo může být na jeho straně, to je také důvod, proč se na žádné takové místo nehrnu :)
Ve veřejný linkový (příměstská, meziměstská) - autobusy stojí mimo podniky - kvůli nepřepravním-jalovým výkonům (těmi to je odůvodněné), ale taky roli v tom má že spousta řidičů dojíždí a je výhodnější mít spádovou obec, kde stojí 2,3,4 autobusy který se rozjedou na všechny strany a pak točej okruhy - většinou tam, kde si to nějaký místní a u vedení oblíbený řidič vybrečí. Začátek bývá většinou od 4:15 do 4:45, končí se někde v 16, jinde v 19. V ruce máte oběhovku, vzorovku na který je uvedená linka, spoj, odkud kam, časy případně poznámka (např. BP: po příjezdu do Opočno,žel.st. zapni postýlku min. na 10 minut, následující spoj vyjede o 3 minuty opožděn). Další věcí je - hlídat si garantovaný přípoje, ujetí se většinou trestá (poprvý 500, podruhý 1000 atd...), řidič má na starosti odbavování cestujících, odevzdávání tržeb (zpravidla jednou týdně by mělo stačit, ICOM každý den i poštou - navíc tam choděj kontroly na tržby, jestli si řidiči nepůjčujou, byť by to bylo den před výplatou - je to pro ně důvod k vyhazovu, logiku v tom hledat asi nemá smysl), když do busu vleze revizor, jde po řidičovi ne ani tolik po cestujícím.
Řidič si autobus uklízí sám, sám objednává opravy případně drobné typu žárovička opraví sám. Výhodou je, že ikdyž je to přes GPS sledovaný už všude, nějaký podjetí o 3 minuty nebo zpoždění 10 minut nikdo neřeší, lidi jsou zvyklí čekat 5 minut před odjezdem a komu to ujede, ten má smůlu a do příště si to pamatuje - problém hlavně u JŘ psaných od stolu - jedna zastávka 2 minuty zpoždění, druhá zastávka 2 minuty podjetí a stát s busem za zatáčkou na zastávce která je označená jenom zahlou žlutou trubkou s terčíkem uprostřed lesa na křižovatce a kde nikdy nikdo nenastupoval není moc dobrej nápad. Výhodu to má v tom, že člověk se na veřejný může lidem víc zavděčit - třeba zastavení mimo zastávku nikdo neřeší, ono když se nic nestane ani není důvod, dá se argumentovat tím, že 3 zastávky sem nezastavil tak jednou by to šlo a ještě si to pojistit "vyloučením z přepravy" s mrknutím oka na dotyčnou paní o hůlkách, která se vděčně usmívá a děkuje i po zavření dveří. jop linky mě bavily - byl sem jak ve svým živlu ale ta jednotvárnost, kdy člověk jezdil pořád to samý a větší finanční nároky mě donutily zkusit něco jinýho, vrhnul sem se na zájezdy.
Poprvý Toskánsko s Iliadou, podruhý Strasbourgu s Futurou.
Je docela těžký se do toho dostat. Jel sem u dvou firem točky na brigádu na zkoušku jestli by mě vzali, ale nakonec se jim furt něco nelíbilo.
Jezdí se to ve dvojce - to je docela průser, hlavně když s tim letadlem člověk jede poprvý, něco se mu nepovede, tak kolega (dědek) se vysazuje na chyby.
Člověk se musí víc snažit, prodávat kafe, pivko, každý stání ten bus uklidit, leštit okna a hlavně při stání fakt odpočívat - mojí chybou bylo, že sem se vždycky tak těšil že sem před tim moc nespal a pak sem za tim volantem usínal... Další věcí je, ono ty starší kolegy nezajímá jestli sem někde předtim jezdil, nikdo si předtim nic neověří u předchozího zaměstnavatele a ta nedůvěra a odstup (i nadřazenost) je ze vzduchu docela cejtit. Každej jenom řeší chyby,chyby a zase chyby ikdyž lidi chválej a člověk se do tý práce snaží dát svý srdíčko a má k tomu pozitivní přístup... takže o tom to asi tak nějak v kostce je... Práce to je krásná, mám ten koláč rád, ale jít "nahoru" kde maj všichni ostrý lokty a chce tam jezdit každej, je lepší bejt dole, odkud každej utíká... jenom tam si člověk může to svý místečko udržet a nikdo mu do toho neleze
pát čer 14, 2013 8:21 pm

Uživatelský avatar
Miquell
Příspěvky: 65
Registrován: čtv čer 13, 2013 9:25 pm
Bydliště: Jaroměř

Práce řidiče

Příspěvek

Ještě bych zapomněl - v MHD a VLAD se nejezdí podle AETRu (561), ale v režimu linek do 50km (vyjímky čl.13/561) dle nařízení vlády č.478/2000. Je tam benevolentnější pauzování, když měsíc nejezdíte na kartu nic se vcelku neděje (ono je lepší jí sebou do práce vůbec nebrat, protože když se budete chtít podívat ven, těžko asi budete bagounovi vysvětlovat že tu máme na DGT nějaký OUT pro linky do 50km a proč mu to tam píská a červeně na tom laptopu bliká.
pát čer 14, 2013 8:26 pm

Uživatelský avatar
TATRATRUCKER
autobusák
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 16, 2010 11:57 pm
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek

K tomu není co dodat 8) Ale to zastavení mimo zastávku,bych řekl se celkem řeší..
Vše co má kola..momentálně autobus.
---------------------------------------------------------------------
Dříve LIAZ TATRA AVIA a všechno možné
Škoda 100L - veteránek
Škoda Fabia 1.4MPi
sob čer 15, 2013 9:43 am

Uživatelský avatar
Miquell
Příspěvky: 65
Registrován: čtv čer 13, 2013 9:25 pm
Bydliště: Jaroměř

Re

Příspěvek

Nevim jak všude, ale u nás ne. Lidi si na tohle nestěžujou, kdyby si někdo chtěl stěžovat - je to na mý triko když se něco stane, proto to taky předběžně řešim "kdyby něco vyloučil sem vás z přepravy" :) Ale stěžujou si třeba v Opočně sem měl návaznost na dva autobusy, jeden od dobrušky jeden od HK, ale ve skutečnosti tam měli přijet 4 autobusy a já si až teprve po odjezdu z náměstí všimnul že zpožděnej Dobrušák (podle směru) teprve přijíždí, tak sem plnej lidí to náměstí objel, znova najel na štafl no nestěžovala si na mě baba z úřadu že "bezhlavě popojíždím po náměstí"? :D
sob čer 15, 2013 12:59 pm

Uživatelský avatar
Miquell
Příspěvky: 65
Registrován: čtv čer 13, 2013 9:25 pm
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek

Jop ještě bych chtěl dodat - v naprostý většině případů je veřejná linková řešená tzv.oběhama - některý linky sou i stavěný tak, že se člověk nikam za den nepodívá dvakrát. Složky mzdy - platí se to hodinově a vedle výkonu jsou placený ještě čekačky (50,-/h), výhoda je že je člověk každej den doma, ale platí pravidlo že všude je něco a u veřejný linkový to platí dvojnásob. V MHD je výhoda, že se člověk nemusí bát o místo kvůli seškrtávání spojů, ve veřejný linkový to škrtaj od března docela brutálně.
sob čer 15, 2013 1:12 pm

Uživatelský avatar
dawid
Příspěvky: 411
Registrován: ned črc 01, 2007 9:19 pm

Příspěvek

nevim proč bych mel mit čekačku za 50kč... jsem v praci a tak čekam a mam!!!! plny plat.... 146hrubeho....

Sekretarka co chlasta kafe a drží šefovi,šuka take za plny plat... lituji vas :idea:
pon črc 08, 2013 2:40 pm

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host