Stránka 6 z 6

Napsal: pon pro 31, 2012 5:33 pm
od chameleon
Už když jsem tam v září 2010 nastupoval tak to šlo do kytek, dodělalo se pár tedomáků a montovali se italské mrdky. Koncepce autobusu TEDOM nebyla až tak špatná, ale co kus to origoš, vše se dělalo ručo skoro na koleně..... Ale oproti italům super bus, jen to chcelo investovat do jeho obnovy a né na to kašlat a jen hrabat penízky. Pan majitel to potopil.....

Napsal: pon kvě 05, 2014 11:24 pm
od Urpín
ObrázekObrázekObrázek
tak nevím, jestli se nechystá obnova TEDOMu. Tohle se objevilo u nás na dílně a mají se dělat montážne přípravky. No a něco jsem slišel, že se u nás mají v budoucnu vyrábět nějaké autobusi. Haly na to už stojí.

Napsal: úte kvě 06, 2014 7:52 pm
od Aleš 400
:?
No to by samozřejmě bylo fajn, osobně jsem tomu dost fandil. Vcelku by se to i dalo pochopit, houstne síť čerpacích stanic na CNG a přibývá dopravců se zájmem o autobusy poháněné zemním plynem. Např. DPmB se chystá nakoupit až 100 ks plyňáků (pokud to není jen populismus před komunálními volbami), 12 by jich mělo přijít ještě letos.

Na druhou stranu, jestli došlo k rozprodání vybavení, které bylo potřebné pro výrobu autobusů, jak o tom Tedom informoval na svých stránkách: http://bus.tedom.cz/zprava-prodej-nepot ... eni-54.htm ,tak je to rozhodnutí trochu nekoncepční. Nejdřív výrobu ukončit, rozprodat přípravky a potom to zase všechno obnovovat, tak to něco stojí. Takže nevím, nevím. :think:

Napsal: úte kvě 06, 2014 11:25 pm
od Urpín
Uvidíme, co se vylíhne. :) My , jako nástrojárna děláme přípravky i pro jiné světové a tuzemské společnosti, takže pro sebe by jsme je udělali rádi. Horší je, kde sežene naše firma lidi.
Tedom dělal i Foxe, nebo to bylo něco jiné? Myslím, že Fox- náklaďáky dělali někde v Rakovníku. Nebo se mýlím?

Napsal: stř kvě 07, 2014 8:14 pm
od Aleš 400
Náklaďáky Tedom Fox se vyráběly přímo v Jablonci nad Nisou v areálu Tedomu, divize Motory. Ukončení výroby nastalo také z důvodu nedostatečné sítě stanic CNG, potom kvůli malým zkušenostem dopravců s tímto druhem pohonu (na rozdíl od autobusů), taky tam hrálo roli, že značka nebyla moc známá (a na původní LIAZ nebyly práva), ale hlavně přišla v roce 2008 světová hospodářská krize, to byl asi hlavní důvod. :(
:?:
Nerozumím tomu, že: "Haly na to už stojí." V halách v Třebíči, kde se vyráběly autobusy, se dnes vyrábějí kogenerační jednotky, na které má Tedom velký odbyt. Tak co to má být za haly a kde? :think:

Napsal: úte čer 24, 2014 5:00 pm
od chameleon
V Třebíči je s autobusama konec, pár lidí přešlo na vyrábět jednotky, ostatní propustili, kupa přípravků a držáků atd. se vyházela do šrotu. Tedom zaspal dobu, do plynovejch montovali motory tedom-koncepce liaz, bylo to naprd, motor starej, poruchovej. Poslední půlrok se montovali italské autobusy, kupa tedomů tam stála neodebranejch, kloubák nebyl dodělanej. Prostě to pan Jeleček totálně posral.

Napsal: pon črc 04, 2016 10:36 pm
od Aleš 400
:!: Asi by tady měla proběhnout informace, že výrobní dokumentaci autobusů TEDOM nakonec koupila ostravská firma Ekova Electric, která je nyní vyrábí jako elektrobusy Ekova Electron. Získala tak "hotový" autobus a může se plně věnovat jenom vývoji a výrobě elektrického pohonu:

http://www.buspress.eu/expanze-ceskych- ... ni-evropy/

Já jim přeji, aby se jim dařilo, protože severomoravský region potřebuje víc takových zaměstnavatelů a také jsem rád, že ta technologie, kterou rozpracovali v Třebíči, bude dál využita, protože si myslím, že autobusy TEDOM nebyly špatné. Mluvil jsem před několika lety se známým řidičem od ČAS Znojmo, kde jich několik měli a ten je chválil, pouze občas se jim objevil problém s elektronikou a musel přijet servis. :think: