Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák

Odpovědět
Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

OASA se dělala v tehdejším ČSAO Čáslav.
Problémy s těmito busy - na obyčejnej karosáckej podvozek to bylo vysoký a těžký, problém byl i s výškou a průjezdem zatáčkama - vůz neměl příčný stabilizátory, slabý motor a pár dalších.

Karosa HD12 /resp. 11 je zájezdový autobus z vysokého Mýta, řešený trochu jinak, protože o podobných problémemech jsem neslyšel.
ned lis 23, 2008 4:21 pm

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 135
Registrován: pon bře 03, 2008 10:35 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jeste vim o jedne ma ji soukromnik z vizovic
stř pro 03, 2008 10:54 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Tak v tejto krásavici som od piatku 9.10. do utorka 13.10. precestoval na cestách po okolí Banskej Bystrice veľa kilometrov.
http://www.addemjan.sk/index.php?strana=fotogaleria

(mám aj svoju fotku len mi ju nechce ani náhodou uploadnuť
:? )
stř říj 14, 2009 8:51 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Obrázek
čtv říj 15, 2009 1:31 pm

Uživatelský avatar
Wally
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 28, 2008 12:05 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

S Oasou jsme byli ještě nedávno, v roce 2006, na autosalonu v Ženevě a tehdy taky dost zblbnut reportáží TV Nova jsem se zděsil, co si to pro nás přijelo. Tehdy ten autobus vlastnila jakási opavská autodoprava, myslím JV Tour, loni byl ten autobus na prodej, všiml jsem si na netu, měla velice exkluzivní opavské SPZ se čtyřčíslím shodného čísla
I přes to, že na první pohled nevypadala krásně, každé okno jiné fólie, pokročilá koroze plechařiny a jiné neduhy, musím říct, že předčila mé očekávání a to zejména pohodlím a nedalo mi, než zavzpomínat na zlaté dobré Karosy, zde navíc plus v podobě WC, klimatizace a baru, nemohl jsem si vynachválit, i když po příjezdu do Ženevy tam na nás koukali jak na delegaci z Mongolska, ve společnosti supermoderních autokarů ze Západu. :D
Pamatuji, že řidič o autobuse na žádost cestujících i něco vyprávěl, ale nepamatuji si z toho už nic konkrétního. Stejně jako z jízdy si už nevybavuji konkrétní poznatky a detaily, celou dobu jsem spal jak mimino. Cesta byla super, když vzpomenu na cestu o poznání novějším MANem do Anglie, nebo dálkovou SORkou pár kiláků do Strakonic, to byl děs, nepohodlí a bolavé celé tělo...
stř lis 04, 2009 12:53 am

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

S OASOU jsem se celkem dost najezdil-Španělsko,Francie,Italie..atd.To auto bylo poplatné své době vzniku a možnostem tehdejšího výrobce.
Největší problém byl s řešením chlazení motoru,výhled řidiče vpravo a ve vlhkém počasí s mlžením čel. skla(nedořešená ventilace a ofuk skla).
Co se týká jízdních vlastností,tak bych řekl slušný průměr a spotřeba slušná kolem cca 22l/100km při plném zatížení.Někdo tu psal,že motor byl slabý,ale s tím bych nesouhlasil.Nebyl problém jet naložený z itálie přes Tarvisio v pohodě stále průměr. rychl. cca 80 km/h a s jinými zahr.
busy nebyl žádný problém držet krok.
Předností byly dostatečně velké zavazadlové prostory,ložnice pro řidiče,
ve své době klima,wc.....atd.Bohužel majiteli znepříjemnovaly život stovky drobností co nebyly dotažené ve výrobě-tedy se musel držet hesla dodělej si doma sám. V globále to tak hrozné nebylo a když člověk vychytal "mouchy" a věnoval busu pravidelnou péči tak celkem fungoval bez problémů :lol:
No a ta reportáž -tuším na Nově,podle mě tam byli fakta tak z 20%,jinak vše ostatní polopravdy a nafouklá senzace.Viz. havárie v rakousku-pokud přehřeju brzdy je jasný že z kopce už pak není čím zastavit.To je spíš problém řidiče než konstrukční vada auta i když nemá retardér. :?:
Obrázek
Obrázek
stř lis 04, 2009 7:01 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pozor, zahlídl jsem tu, že někdo plete dohromady Oasa HD12 a Karosa HD12. Neplést! Jsou to zcela jiná vozidla! Karosa HD12 je jiná nejen na pohled, ale i technikou. Pokud si to dobře pamatuji, byly do nich montovány dokonce motoru Cummins.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon lis 09, 2009 2:57 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

JJ, správný název je Karosa LC757 HD 12, s Oasou má pramálo společného. Jednu s Cumminsem máme v Praze u hasičů (bílou) a jinou, opět bílou, jsem byl letos v létě na dovolené v Rumunsku, patří dopravci Komárek Eurotrans...
pon lis 16, 2009 1:52 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Nedávno jsem jel s Oasou do Jeseníku (od nás cca. 160 km jedna cesta) a můžu Vám říct, že s horším autobusem jsem nejel. Kopce za 1 nahoru, mohelničák za 2 dolu. Vevnitř hrozný smrad z brzd, málo místa na nohy... Mohelničák nahoru nás předjížděli plné cisterny :lol:.
úte bře 23, 2010 9:05 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Tak mám za sebou "Tour de Slovakia" na tejto krásavici :wink: Aj keď to občas vyzeralo že v polke kopca jednoducho "zdochne", vždy sme sa dostali kde sme mali naplánované.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pát črc 02, 2010 10:49 pm

hiki
Příspěvky: 9
Registrován: úte dub 27, 2010 8:04 pm
Bydliště: Prostějov

Příspěvek

nevím čím oasu pomluvili na nově,pravda je,že nic horšího u nás snad nejezdilo,není z ní vidět-mlží se skla,do stran také nic moc,nadřenej jak bulhar,servo z karosy nestačí na tak těžký auto,brzdy taky ne,ve sjezdech si musel člověk dát sakra majzla,v kolejích neovladatelná,nechápu jak něco takového mohli pustit do provozu.
pon črc 05, 2010 4:05 pm

Uživatelský avatar
Study
Příspěvky: 177
Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jen pro zajímavost, ty jsi tady v okolí nějakou Oasou jezdil?
úte črc 13, 2010 7:30 pm

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Oasa

Příspěvek

Nevím jestli jste si to zkusily sami na vlastní kůži řídit tento bus já pár let ano je pravda že v dnešní době před ní mnozí ohrnují nos ale v době porevoluční když jsem s ní přijel kamkoliv i v Evropě tak se za ní každý otočil a cestující byli spokojeni.Jako řidičovi se s ní jezdí stejně jak s Karosou myslím tím 735-7,tam musíte kopce taky hlídat víte sami že průserů s brzdami u Karos bylo taky dost,když jsi se naučil najíždět do křižovatek aby jsi do nich viděl tak to mělo určitě lepší požitek z jízdy než u Karosy.A sedněte si dneska do Oasy a pak do zájez.busů kde je více jak 45 míst a povězmi něco o pohodlí na nohy.A hlavně je to o majiteli a šoférovi tupec z ní udělal za pár let vrak a Pan řidič ji jezdí do dneška.
úte črc 13, 2010 10:43 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Jedna Oaza s motorem Man měla 1.7 odvézt naše děti na tábor .. bohužel cestě jsem zabránil těsně před odjezdem neb jsem řidiči zdělil že mu z motoru teče nafta ... a tak se dvě hodiny čekalo než přijede náhradní Karosa :lol: ... Ovšem z tábora se již dětičky svezli Oazou a i ten motor už předl ... Holt prasklý vstřik změní zvuk motoru hodně :roll:
Mimochodem mi bylo řečeno některými rodiči že trpím těžkou profesionální deformací :lol: která naštěstí možná zabránila velkému maléru :roll:
čtv črc 15, 2010 10:34 pm

ostravak
Příspěvky: 12
Registrován: pát dub 29, 2011 7:28 pm
Bydliště: ostrava

Příspěvek

Zdravím pánové, taky mám zkušenost s oazou HD 12 či có to bylo.Jel jsem s tím pouze jednou cca 160km, nejdříve jsem měl potíže s řazením neboť pokud se vám nepodaří před kopcem včas podřadit o supeň dolu nezařadíte už nic musíte zastavit a znovu od jedničky. Plyn šíleně ztuha je totiž přes lanko od předu až dozadu do motoru takže se není čemu divit. No po chvíly jsem si na to všechno zvyknul ,ale na to naklánění v zatáčkách už ne. Mělo to prý nějaký americký motor cummins nebo tak nějak a je fakt že to švihalo docela slušně, ale jezdit stím pořád by se mi tedy fakt nechtělo. Ovšem člověk si zvykne na všechno....
pon kvě 16, 2011 8:48 am

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti