Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Odpovědět
Zbyňa...

Příspěvek

Ten novej 8mi epal by mě taky zajímal
pon říj 24, 2011 9:04 am

Uživatelský avatar
Voody79
Příspěvky: 323
Registrován: pon led 04, 2010 6:52 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

No o novým v plachtě nic nevím, ale máme na firmě jednoho novýho pětipaletovýho (klasika), kolega to trošku prohání (většinou dálnice Brno - Olomouc - Šumperk - Jeseník a zpět), celkem naloženo a říkal že to moc nechce tahat do kopců (má 2,3 dCi 125k) a celkem to baští (prej o 1-2L víc oproti autu co jezdí obdobnou trasu a obdobně naloženej - tomu co máme my ostatní - klasika 2,5 120k)..takže z mýho pohledu asi zatím nechci nový auto, stačí mi to co mám. A jinak měl jsem na jaře tu čest mít novej model na pár dní (jako náhr.vozítko když bylo moje v servisu) a je teda fakt že nový má pár vychytávek, ale taky pár much..a spotřebu moc nemůžu hodnotit, bo jsem měl skoro funglovku, ale oproti mýmu to bralo taky víc (jezdím spíš město, kolem 30-ti adres), ale taky rozdíl 1-2L..
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Ford Transit '06 2,2 110k (nepohodlné) a vše co je zrovna na dvoře k dispozici

..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost) :D
stř lis 02, 2011 1:27 am

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 9:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Moje skúsenosti s Master-om, r.v. 2004, L2H2, motor 2,5 DCi:

Teraz má najazdených 320 000km a zatiaľ bez problémov. Na začiatku mu nejaký čas trvalo, kým sa poriadne rozjazdil, až keď mal cca 15 – 20 tis. km, tak išiel krásne hladko, pružne. Servisné intervaly nastavené podľa výrobcu každých 40 tis. km, my sme vo firme chodili každých 20 tis. a jednoznačne to tomu motoru pomohlo. Pravidelne ho porovnávam s inými rovnakými Mastrami a aj ich majitelia sa čudujú, v akom stave je ten motor a ako krásne ticho a hladko ide. Spotreba super, cca 8 – 10 l/100 km, samozrejme pri záťaži v kopcoch si potiahne viac. Jazdí sa 40% prázdny, 60% naložený, väčšinou dlhšie trasy. Údaj o užitočnej hmotnosti je len orientačný, konkrétnejšie tu písať asi radšej nebudem :wink: Na diaľnici sa nikdy nejazdilo nad 120 km/h, mám skúsenosti aj z iných áut, že väčšie rýchlosti dodávkam škodia, tie motory na to nie sú stavané a sprevodované, aby takto dlhodobo fungovali. Podvozok je stále OK, dvakrát sa menili tyčky a čapy riadenia.

Výmeny, problémy:

- cca 20 tis. km menený spojkový valec v rámci záruky. Ale dalo sa s tým jazdiť
- cca 200 tis. km výmena štartéra
- cca 250 tis. km trošku tiekol olej zo serva, zavarila sa trubka, odvtedy pokoj

Inak len bežná údržba – olej, filtre, platničky, 1x kotúče, 2x rozvody a už spomenuté tyčky a čapy a poloosi, nové lanká ručnej brzdy. V norme je aj krútenie karosérie. Najbližšie bude treba rozleštiť predné svetlá, ak to nepomôže, tak vymeniť. Teraz v zimných mesiacoch sa prvýkrát objavuje intenzívnejšie rosenie skiel v interiéri, treba mať stále zapnutý ventilátor na dvojke, ešte som neprišiel na to, čo je príčinou. Zatiaľ som s tým autom veľmi spokojný.

edit: preklepy
Naposledy upravil(a) Vydra dne sob pro 03, 2011 10:18 pm, celkem upraveno 2 x.
sob pro 03, 2011 9:18 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 9:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Voody79: môžeš napísať nejaké ďalšie čerstvé skúsenosti s tým novým modelom? Len chcem vedieť, či sme vo firme spravili dobre, že sme do neho nešli :?:

Ja som sa naň dosť tešil, sledoval na nete prvé špionážne foto, čakal na prvé informácie, zákulisné info boli také, že to bude oproti starému modelu úplná bomba, ale nakoniec bol pre mňa dosť sklamaním. Vzhľadovo sa mi nepáči, čo by ani tak nevadilo, ale vyzerá ako električka – kolesá hlboko vo vnútri akoby nafúknutej karosérie, to stabilite neprospeje a k tomu ten strašný downsizing... Ja som zástancom tvrdenia, že objem sa nedá ničím nahradiť. Môže mať tá 2,3-jka aj 150 koní, taký objem patrí do osobákov. Už tá 2,5 v predošlom modeli bola len tak – tak, naložený v kopcoch je to na hrane. Nechápem, prečo si výrobca nenechá v ponuke aj jeden motor s vyšším objem, napr. 3 l. Aj ostatní výrobcovia to už pochopili, že nie každý vozí len krabice s topánkami alebo molitan a ten ťah proste potrebuje. Voody-ho príspevok mi potvrdzuje, že to v kopcoch asi nebude žiadna sláva. Určite to bude treba viac vytáčať, tým pádom väčšia spotreba, menšia životnosť motora... Interiér je fajn, ale nejak som si nevedel nájsť miesto za volantom.

Ja som dosť Renault positive, ale nech som sa snažil akokoľvek prehliadať všetky tieto pre mňa negatívne veci, nakoniec sme zobrali Sprintera.
sob pro 03, 2011 9:39 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 9:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Dnešný aktuálny stav km. Inak má už niekto nejaké skúsenosti z praxe s tým novým modelom?

Obrázek

Nejaké foto:

Obrázek

Obrázek
pon led 02, 2012 3:58 pm

Uživatelský avatar
Voody79
Příspěvky: 323
Registrován: pon led 04, 2010 6:52 pm
Bydliště: Olomouc

To Vydra:

Příspěvek

Promiň že nepíšu, ale před Vánocema byl takovej fofr, že jsem skoro nebyl u netu :o(( Takže nebyl čas ani moc chodit na TF, tudíž mi uniklo že se mě ptáš na víc zkušeností..no já toho nějak moc nevím, autem jezdí kolega (denně Po-Pá trasa Brno - Olomouc - Šumperk - Jeseník a zpět), ale já ho vídám jen chvíli když projíždí přes OL..ale auto zatím jezdí, žádnej větší problém asi nebyl..jestli bude v nejbližších dnech trochu času, tak zkusím zjistit datum výroby a aktuální km, spotřebu atd. ať sem můžu taky něco napsat :D
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Ford Transit '06 2,2 110k (nepohodlné) a vše co je zrovna na dvoře k dispozici

..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost) :D
pon led 02, 2012 6:42 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 9:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Voody79: nič sa nedeje, to je predsa úplne v pohode, tiež tu nie som stále :) Momentálne sa vo firme nič kupovať nejde, náhradník už stojí v garáži, ale dodávky ma zaujímajú vo všeobecnosti a človek nikdy nevie, ako sa situácia vyvinie, tak občas poteší nejaké nové info, nech som v obraze.
pon led 02, 2012 7:03 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9835
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

To je ten samej motor, jako má Nissan Navara?
BES - běs
pon led 02, 2012 8:35 pm

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

nekdo mi rikal ze motor je samej a prevodovka je v nisanu japan
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
pon led 02, 2012 9:14 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9835
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Divný je, že v těch Navarách to nic nevydrží?
BES - běs
pon led 02, 2012 9:49 pm

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ja prave slysel o prevodovkach ze v tech renckach vydrzi mas 200 tis a pak GO
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
pon led 02, 2012 10:12 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 9:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Skúsim ešte pridať pár svojich reálnych skúseností a postrehov. Pozitívnych aj negatívnych.

Začnem kabínou: Od začiatku sa mi zdala priestranná, útulná, podlaha pekne rovná. Aj na dvojlavici má spolujazdec vcelku dosť miesta. Núdzovo sa dá na nej aj zdriemnúť. Sedačka vodiča super, pohodlná, ani mäkká, ani tvrdá, aj keď je bez odpruženia, pre mňa je naozaj komfortná. Čo mi ale na začiatku vadilo a pritom nikto nemal podobný problém – mal som pocit, že volant je posunutý od osi sedačky asi 3 cm doľava. Ale zvykol som si na to a nevnímam to. Takisto by mohol mať menší priemer. Sklon volantu – je viac v horizontálnej rovine, čo je dobré na dlhších rovnejších cestách a diaľniciach, ruky sú na ňom položené. To je ale aj negatívum v zákrutách, kde sa musím pri točení dosť načahovať. Asi mám krátke ruky :D Odkladacích priestorov mohlo byť viac a lepšie vyriešené. Je to ale model pred faceliftom, ktorý nemá poličky pod stropom a schránka pri nohách v strede pred spolujazdcom je len odklápacia na gumičkách. Takisto nemám priehradku pod dvojlavicou, ktorá objednaná bola, ale auto aj tak prišlo bez nej... El. ovládanie okien a zrkadiel je zbytočne príliš nízko, osvetlenie ovládačov kúrenia sa kazí, ale už to ovládam aj v noci spamäti. Inak celkovo dobrý pocit pri jazde, odhlučnenie, výhľad dopredu aj dozadu OK, okrem jazdy v daždi a cez zimu, keď sa dosť špinia bočné trojuholníkové okienka a tým pádom sa zle pozerá do zrkadiel.

Motorový priestor: Bez výhrad, všetko dostupné, viditeľné, kontrola kvapalín a výmena žiaroviek bez problémov.

Korba: Začnem hneď dvomi veľkými negatívami – bočné posuvné dvere sú príliš úzke, pri nakladaní s VZV je to vždy dosť tesné. Hrozí poškodenie oboch dverí napravo aj naľavo. Druhá vec je originál drevená podlaha z 8 mm DTD. Je príliš tenká, na dvoch miestach sa pod paleťákom prelomila. Ochranné hliníkové lišty pri oboch dverách vydržali len pár mesiacov. Vaničky s kotviacimi okami už sú tiež porušené, keď po nich prešla kovová paleta. To je ale pri povahe a type tovaru, ktorý sa na tom u nás vozí normálne. Korózia zatiaľ len nejaké drobnosti na kapote vredu od kamienkov, nejaké vážnejšie prehrdzavenie ani náznak.

Jazda: Auto výborne drží stopu v zákrutách, je dobre predvídateľné. Pneu Michelin Agilis. Na snehu doteraz problém nebol, vyšiel každý kopec. Brzdy sú dosť poddimenzované, v tiahlych klesaniach treba ísť s rozumom. V kopcoch typu Buchlov pri plnom naložení je trošku väčší rozostup medzi rýchlostnými stupňami. Ale inak to sprevodovanie je dobré, pri rozumnej jazde je to dosť ekonomické auto. Mne ešte pri manévrovaní chýba o niečo väčší rajd.

Toto je môj individuálny pohľad z dlhodobého používania, nemusí sa na to pozerať každý rovnako. Ale možno pomôže niekomu, kto bude chcieť kúpiť nejaký ojazdený Master a nechce čítať len dohady typu – jedna baba povedala. Ak ma ešte niečo napadne, na čo som zabudol, dopíšem.
úte led 03, 2012 12:07 am

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tom-Oaza ja som na takom Masteru čo mu odchádzala prevodovka už jazdil - mal 360 000-km ............odchadzaju tam ložiska ........prejavuje sa to trasenim auta v zaťaži pri určitých otáčkach napr. pri zrýchľovaní , pohybovaní atd. Oprav príde na 500-1000-eur .

Da sa tomu čiastočne zabrániť - oddialiť jazdou do tých 110-km .

Inak sa mi javí Master od roku 2006 ako najspoľahlivejšia európska dodávka .
úte led 03, 2012 3:07 am

3 express
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 13, 2012 6:50 pm
Bydliště: Bratislava

Renault Master

Příspěvek

Moja skusenost s dodavkou Renault Master nasledovna..jazdim na modeloch rok vyroby od 2006 az po dnesnu novu radu. Predchadzajuca rada skrinove a aj plachtove. Nova rada skrinova a skrina so zadnym nahonom a dvojmontazou, novinka pri Renaulte Master. Vzdy sa do firmy kupovali nove auta, najstarsie ma viac ako 600.000 km a samozrejme nie bez zasahov, ktore nema zmysel rozpisovat. Chcem pridat len svoj nazor, co sa tyka spolahlivosti. Myslim si, ze predchadzajuca rada nebola tou najhorsou volbou, ak sa niekto rozhodol auto kupit. Moj nazor na pohodlie kabiny dost kriticky, takmer ziadne odkladacie priestory, a ani miesto na polozenie ,,cohokolvek,,. Napriek hromade kritiky z pocutia, som nikdy nezazil dramaticku poruchu, kvoli ktorej by som tovar neprepravil alebo zostal niekde vo svete bezradne trcat. Servisna siet vzdy na 100% zafungovala. Podla mna, je Master velmi citlivy na striedanie vodicov typu, jeden ma zaujem a dvaja nie. Vtedy auto umiera :idea:
Jazdeny model s kilometrami nad 200.000 by som sa kupit bal. Momentalne sa idem co sa tyka prace vodica osamostatnit a dost dlho som premyslal, ake auto si mam kupit. Cital som fora, pytal sa na cestach, klikal po strankach atd..vnutorne rozhodnutie nakoniec zostalo a ostavam pri Renaulte Master.
Nova rada je podla mna niekde celkom inde, mam na novom Mastrovi odjazdenych 180.000km a absolutna spokojnost.
Objednal som teda Renault Master L3H2P3, ale nie so standartne montovanym 125k motorom, ale so 150tkou.
125 je pri vytazeni auta nakladom dost ,,mrtva,, co sa odzrkadluje na spotrebe. Pri 150tke sa da skutocne jazdit so spotrebou okolo 9l (pri premyslani a nepretekani sa) a samozrejme je ine pohodlie jazdy, ked na dialnici netreba pracovat s radenim 4,5,6. Nova rada ma vyliecene bocne dvere a europaletu sirka 120cm nakladame pohodlne po sirke :D
sob led 14, 2012 2:40 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 11:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

jezdil jsme chyvilku s Masterem 6 paletová plachta . vozily jsme cca 12 giterboxu váhově kolem 1100-1200kg . Většinou s ejezdil Wolfsburg , nebo Stutgart a spotřeba byla dosti děsná až kolem 18 litrů průměr. podle Pc v autě. spotřebu nikdo neřešil tak se sním jezdilo kolem 120km/h motor byl 125koní DCI obash nevím jestli 2,3 nebo 2,5 . Vše kolem bylo fajn jen ta spotřeba mě docela děsila.
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
ned led 15, 2012 2:21 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti