Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine

Odpovědět
Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

400 000.km je nič . Sú plno veľa aut ktoré majú ďaleko cez 1 000 000-km a jazdia stale po EU . Z vlastnej skúsenosti viem ako jazdia dodavky čo majú 800 000-km až 1 200 000-km a žiaden rozdiel v spoľahlivosti oproti dodávkam ktoré majú 300 000-km . Auto čo ma napr. 900 000-km ma prevažne nove veci ako napr. turba , vstreky , diferenciál , čidla a pod. . Tieto veci u aut čo majú 300 000-km ešte len bude treba meniť :-)
úte říj 08, 2013 7:49 pm

ludva27
Příspěvky: 33
Registrován: sob bře 02, 2013 8:51 pm
Bydliště: kralupy

Příspěvek

Zdravíčko schánim nakou firmu okres Praha,Středočeský kraj co jezdí EU nebo vnitro. ( NA DODÁVKU)
Předem děkuju za odpovědi.
ned říj 20, 2013 9:54 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Náš Sprinter má za sebou dva roky života, tak je čas na malú recenziu, nech si ľudia vedia utvoriť obraz o značke, ak premýšľajú nad kúpou dodávky.

Je to typ 519 CDI, čiže dvojmontáž na zadnej náprave, motor starý známy OM 642, 3 litrový vidlicový 6 valec, klasická plechová skriňová dodávka. Najdlhší rázvor bez predĺženého zadného previsu, strecha zvýšená, nie najvyššia plastová.

Nákladný priestor je dostatočne veľký, výborný je prístup hlavne zboku cez naozaj široké posuvné dvere, kde sa dá naložiť aj EU paleta na šírku. Celé to ale kazí nástupný schodík, ktorý by tam podľa mňa byť nemusel, pretože priestor slúži primárne pre náklad a nie pre pohodlie nastupovania. Jednak zbytočne zmenšuje plochu pre náklad a takisto robí problémy pri nakladaní tovaru s vozíkom s kratšími vidlami. Kotviace oká sú robustné, aj dobre umiestnené. Príplatková drevená podlaha z preglejky vydrží naozaj dosť, ale jej upevnenie k plechovej podlahe ide proti zdravému rozumu, pretože je podložená nejakým molitanom, pri naložení celá plocha sadne a prítlačné skrutky trčia nad podlahou asi 2 cm a koledujú si o utrhnutie. Takže tie išli hneď preč a priestor pod preglejkou sa vyplnil PUR penou. Rezerva je umiestnená vonku pod autom v zadnej časti, čo nie je dobré riešenie, je dobré občas pozrieť a premazať uchytenie, aby sa k nej dalo v prípade potreby dostať, ale kto na to myslí... Pruženie je fabricky komplet zosilnené, vrátane stabilizátorov, plne naložené auto nesedí ako kačka s kolesami v blatníkoch, tam je ešte stále dostatočná rezerva.

Motorový priestor je dobre usporiadaný, všetky kontrolné body sú ľahko prístupné, to isté platí aj o svetlách pri výmene žiaroviek. Palivová nádrž je (za príplatok) 100 l. Toto by mal byť štandard, sériových 75 l je málo, za príplatok by mohlo byť kľudne aj 125 l, ako to má konkurencia.

Kabína je naozaj priestranná, podľa mňa určite najlepšia zo všetkých dodávok, ktoré sú momentálne na trhu. (ak nerátam dvojičku Crafter) Posed za volantom výborný, rovnako rozhľad na všetky strany, spätné zrkadlá výborné a dobre umiestnené a čo je veľmi dôležité – sú tvarované tak, že pri jazde nevznikajú žiadne turbulencie vzduchu a tým pádom sa zrkadlá a ani bočné sklá v daždivom a snehovom počasí nešpinia. Volant má vyhovujúci priemer, ale veniec mohol byť hrubší. Toto prianie je už vyslyšané v najnovšom modeli. Ergonómia je na výbornej úrovni, diskutabilné je možno len ovládanie viacerých funkcií (vrátane stieračov) iba ľavou združenou páčkou pod volantom, čo nie každému vyhovuje, hlavne ak jazdí aj na iných typoch áut. To je ale záležitosť všetkých Mercedesov. Dosť zamrzí slabá sériová výbava niektorých prvkov ako napr. determálne sklá, látkové obloženie zadnej steny alebo čítacie lampičky, tretie brzdové svetlo, lakťová opierka, ktoré treba priplatiť zvlášť, pričom u iných značiek je to už samozrejmosť, vrátane klimatizácie. Čo sa bezpečnosti týka, v sérii je viacero prvkov ako ABS, ASR, ESP... Airbag je iba jeden, celkovo ich v aute môže byť 6, samozrejme za príplatok.

Pocit pri jazde je už skôr ako pri nákladnom aute, nie ako pri klasických 3,5 t dodávkach, ktoré sa viac podobajú na osobáky. Potešujúce je ale hlavne to, že pri naloženom aute sa nemenia jazdné vlastnosti, auto poslúcha na slovo, pri jazde ma vodič pocit úplnej istoty a ak to aj náhodou niekde preženie, úplne nenápadne zasiahnu bezpečnostné systémy a dajú všetko do poriadku. Osobne by som ale upravil príliš skoré zasahovanie ASR, ktoré je kontraproduktívne v kopci pri prechádzaní prudkých zákrut, keď ide motor v optimálnych otáčkach, ale pri náznaku prešmyknutia dá ASR tomu stop, otáčky padajú prudko dole, rýchlosť tiež, treba radiť a celá plynulosť prechodu zatáčky je v čudu. V 180 st. vracákoch je to najhoršie, ak je cestá mokrá, tam auto kvôli tomuto problému až skoro zastaví. Pri dobrých pneumatikách nie je problém ani na snehu, ak treba použiť snehové reťaze, je dobré si vyrobiť nájazdovú rampu, s ktorou je ich nasadenie na kolesá hračkou.

Motor je dostatočne silný, aj pri plne naloženom aute má stále dostatočnú rezervu vo výkone a krútiacom momente. Pri radení nahor je ale dobre pamätať na to, aby otáčky neklesli pod 1600/min, aby rýchlosti na seba plynulo nadväzovali. Ak klesnú na cca 1500 ot. alebo menej, motor potrebuje nekonečne dlhú dobu, kým sa znova nadýchne. Príde mi to ako klasická obrovská turbodiera, aj keď neviem vysvetliť, čím to je, pretože tento jav sa už v moderných autách hádam ani nevyskytuje. Ak však človek pri riadení na toto myslí, auto ťahá bez problémov prázdne plné, kopec nekopec. Dole kopcom sa ale nedá veľmi spoliehať na brzdenie motorom, účinok sa dostaví až vo vysokých otáčkach a to už človeku nedá a radšej použije brzdy. Tie sú inak veľmi dobré, zaberajú spoľahlivo, nikdy sa nevyskytol žiadny náznak vädnutia alebo niečo podobné. Momentálne má najazdených cca 75 tis km, priemerná spotreba sa ustálila na 10,5 l. Naložený v kopcovitom teréne si zoberie cca 12,5 l, čo je podľa mňa stále dobrá hodnota.
ned lis 24, 2013 8:04 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

No a teraz sa zobuďme z tohto krásneho sna a poďme do reality...

Už pri prvom preberaní nového auta a skúšobnej jazde malo nevyvážené kolesá, ťahalo do jednej strany. Pozerám na kolesá a tam žiadne závažia. „Servisný technik“ na to pozrel a „skúsene“ povedal, že koleso je rovné, že ich tam netreba. Nakoniec ich vyvážili, ale blbo. Musel som s tým ísť do pneuservisu, kde to dali do poriadku. Geometriu spravili ani neviem na koľkýkrát, auto tam chodilo ako na hodiny klavíra, musela pomôcť až sťažnosť priamo u importéra. Vždy sa našli výhovorky, ako krivé disky, zlé pneumatiky a podobné blbosti. Pri cca 20 tis km sa vymieňalo čidlo ABS. OK, stane sa, beriem. Vymenené v rámci záruky. Najnovšou záhadou je nefunkčný klaksón, ktorý občas funguje a občas nie. Myslím, že má na to vplyv zapnutie svetiel. Najhoršia je však politika pravidelného servisu, kde je síce tento 6 rokov alebo 300 tis km zadarmo, ale v konečnom dôsledku to môže majiteľ auta draho zaplatiť. Dôvod je ten, že servisný interval určuje palubný počítač a ten je nastavený na cca 50 tis. km. To je naozaj veľa a motoru to určite neprospeje. Možnosťou je zobrať to do vlastných rúk a pomôcť si sám. A možno človek zostane veľmi prekvapený, že v autorizovanom servise pri servisnej prehliadke a výmene oleja asi nepostupovali zrovna dôsledne, keď nájde všetky filtre v takom stave, ako keby tam boli od výroby...

Čo dodať na záver? Záver nech si urobí každý sám, snáď to niekomu pomôže, kto sa práve teraz rozhoduje, ktorú dodávku do firmy kúpiť. Človek by si možno povedal, že má nevydarený kus, náhoda, že čo by chcel od obyčajnej dodávky, ale keď vidí v servise inak decentných starších pánov oblekoch, ako stoja pri svojich naleštených E-čkach, ML-kach a celý fialoví od hnevu krátko pred infarktom ziapu na servisných technikov, že toto nejde, tamto sa zas pokazilo, tak asi nebude všetko úplne v poriadku...

Inak je to fakt super auto a keby si to sami takto nekazili, dali by sa o ňom písať len superlatívy. Ja by som to prirovnal k tomu, ako keby mal niekto najlepší a najdrahší kus dobrého mäsa, z ktorého sa dá v ideálnych podmienkach spraviť výborný obed, ale on by ho marinoval tak, že by sa naň vyšťal, ogrcal ho, celé by ho spiekol na uhoľ a potom servíroval. Surovinu mal síce dobrú, ale svojím diletantstvom to všetko poslal akurát tak do prdele.

Tento nepochopiteľný smer je vidieť aj na novom Citane, kde tiež nastavili servisné intervaly na 40 tis. km, pričom ten 1,5 dCi od Renaultu ledva zvládne polovicu z toho. Ktovie, kde to až zájde, ale možno si budeme kupovať Mercedesy z Ruska. V júli tam totiž v Nižnom Novgorode začali vyrábať predošlú verziu Sprintera (do r. 2006) Ak by bola možnosť a neboli by tu v EU tie priblblé emisné obmedzenia, radšej by som si kúpil takúto dodávku, novú, ale staršej spoľahlivej koncepcie, ako tieto nové, nespoľahlivé typy.

PS: nový (najlepší) Sprinter (všetkých čias) má servisný interval predĺžený na 60 tis. km :doh: :wink:
ned lis 24, 2013 8:19 pm

Uživatelský avatar
Wlado
Příspěvky: 816
Registrován: pát pro 25, 2009 12:31 am
Bydliště: Nováky SK

Vydra

Příspěvek

:D Zo všetkým , čo si napísal sa dá súhlasiť , ale ten servis neviem , neviem . Kde to servisujete ? My v Banskej Bystrici a zatiaľ tam nejaký zásadnejší problém nebol . Kolesá si prezúvame aj vyvažujeme sami . S geometriou chodíme do servisu . Je pravda , že tie Sprintre majú dosť veľkú spotrebu gúm , hlavne zadných . Ťažko povedať , či je to autom , alebo šoférom , ale idú preč na obydvoch čo máme v podstate rovnako . A čo riadenie . Na tých naších vydržalo zhruba 130 tisíc a šlo do hája . Ten nástupný schodík berie dosť miesta to je pravda , ale u nás sa nakladá z boku ručne a keď pokladájú na kraj , tak to musia podkladať . Už som obkukoval aj ten najnovší a vyzerá to dobre jak z vonku , tak aj vnútro prekopali . Po novom roku by sa mal u nás kupovať ďalší , tak som zvedavý , či to už bude ten nový .
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
ned lis 24, 2013 8:58 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Wlado

Příspěvek

Na tom našom sa gumy vzadu nederú, problém je len pri predných lebo kolesá sú nastavené do odklonu, tak sa rýchlo zoderú po okraji, potom sa prezujú naopak, zas sa zoderie druhý okraj a je hotovo, pričom stred je stále OK. Čo ste mali s riadením? Mechanická chyba? Ja som akurát tento týždeň zistil, že bolo málo kvapaliny v nádržke posilovača, inak zatiaľ nič. V lete som zistil úbytok oleja v motore, tak som dolial ten, čo sme dostali s novým autom. Predtým som to telefonicky overoval so servisom, či tam môže ísť, potvrdili mi, že áno. Mercedes má totiž svoje interné označenie olejov, pre tento model je to konkrétne interná norma oleja MB 229.51. A ten olej, čo mi dali bol iný, teraz z hlavy neviem, ktoré označenie mal. Keď človek poštuduje, tak podľa špecifikácie ACEA a API zistí, že by tam mal ísť 5W 30. Keď som im to v servise vysvetlil, tak dvaja technici sa nevedeli presne vyjadriť, čo a ako, nakoniec mi povedali, že veď pri dolievaní je aj tak jedno, čo tam dám... Keď som to potom telefonicky konzultoval s nejakým mechanikom priamo v BA, tak ten neveril, čo za ľudia tam pracujú s takými vedomosťami.

Vy už máte na nich viac najazdené, čo všetko zahŕňa ten bezplatný servis? Je to len čisto olejový servis - olej, filtre, práca? Lebo ak nič iné navyše, tak sa mi tam už ani neoplatí chodiť, jedine že by som išiel niekde inde, trebárs aj do BB, keď píšeš, že je to tam bez väčších problémov.
ned lis 24, 2013 10:06 pm

Uživatelský avatar
Wlado
Příspěvky: 816
Registrován: pát pro 25, 2009 12:31 am
Bydliště: Nováky SK

Vydra

Příspěvek

Jeden má 240 tis. a druhý 160 tis. tuším . Tretí je valník 5 tona 2,2 motor , ten má cez 400 tis. ale ten už má druhý motor . Riadenie bolo úlne vymlátené na každom jednom . Či je to trasami , ťažko povedať . Inak tie riadenia menili v rámci záruky . Jedno dokonca nejakých 10 tis. po skončení záruky . Ten servis ťažko povedať , či je tam aj niečo iné zahrnuté , ale mám dojem , že nie . Ja som tam bol pár krát v tej Bystrici a jednanie super ,dostaneš kupón na kávu , a kolega tuším niečo splietal o bagetách , ale to som si neni istý . A majú tam peknú pani riaditeľku :D Naposledy som tam bol skrz preprogramovanie riadiacej jednotky a to sa platilo .
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
ned lis 24, 2013 10:23 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Wlado

Příspěvek

No nič, nateraz som si našiel spôsob, ako zachovať auto v dobrej kondícii a zostanem teda pri tom :wink:
ned lis 24, 2013 10:55 pm

Uživatelský avatar
Wlado
Příspěvky: 816
Registrován: pát pro 25, 2009 12:31 am
Bydliště: Nováky SK

Vydra

Příspěvek

Jednoznačne :wink:
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
pon lis 25, 2013 4:32 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Má Sprinter (r.v. 2011) senzor opotrebenia brzdových doštičiek? Nechal som tam dojazdiť zimné gumy a nechce sa mi zhadzovať koleso a pozerať na to. Aké máte skúsenosti s výdržou, koľko cca km?

Hádam Wlado bude vedieť niečo bližšie :wink:
sob kvě 17, 2014 6:12 pm

Uživatelský avatar
Wlado
Příspěvky: 816
Registrován: pát pro 25, 2009 12:31 am
Bydliště: Nováky SK

Vydra

Příspěvek

Ked ma zabiješ tak si nespomeniem , platničky sa menia v servise , ale mám dojem , že tam je senzor . A výdrž , jeden kolega asi 80 a druhý asi 90 tisíc . Inak už máme na firme aj nové Euro 6 . Celkom zaujímavé zmeny tam sú , ale inak nič prevratné okrem dolievania Ad Blue :D
Naposledy upravil(a) Wlado dne ned kvě 18, 2014 9:54 am, celkem upraveno 1 x.
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
sob kvě 17, 2014 11:04 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

Tento alebo budúci týždeň idem dať vymeniť olej, tak poviem chalanovi, nech zhodí kolesá a pozrieme na to. Prvé obrázky po facelifte sa mi veľmi nepáčili, ale naživo to vyzerá celkom dobre. Hlavne tam konečne dali denné svetlá, ja som ich na ten starší montoval dodatočne.

Wlado ako budete chodiť na servis s tým novým Euro 6? Po 60 tis. ako predpisuje výrobca? Ak áno, budem zvedavý, ako sa to prejaví v praxi po dlhšej dobe.
ned kvě 18, 2014 8:38 am

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kiež by sa MB vrátil k starej dobrej kvalite
Obrázek
ObrázekObrázek
Obrázek
čtv dub 02, 2015 4:49 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9931
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak to nehrozí...
BES - běs
čtv dub 02, 2015 5:04 pm

oieo
Příspěvky: 21
Registrován: úte led 22, 2013 8:43 pm
Bydliště: RBK

Příspěvek

Obrázek
pát srp 28, 2015 7:50 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host