No, co vám budu povídat, je s těma starejma strojema sranda, ne že ne B -)
Dneska ráno, než jsem jel na denní do práce, jsem se vydal do betonárky pro materiál na zítra, kdy mám odpočívat před noční směnou.
Myslel jsem si, jak to krásně stihnu, když mám od půl jedenácté, že v sedm vstanu, v osm mám naloženo a ještě stihnu doma ohřát auto, zakouřit si, dát si snídani a postarat se o hospodářství, no ale cestou se mi rozpad kardan B -)
ohromné dvě fotky čítající album zde
Stalo se to, že na zajišťovacím plíšku pod maticí, která stahuje první (odpadnuvší) část kardanu k převodové hřídeli trčící z převodovky, se ulomil kousek, který tu matici zajišťuje proti otočení, no a ta se uvolnila, otáčela a otáčela, asi několik let, páč to najede odhadem cca 12 km za rok, až se kdesi mezi poli vyklepala a obohatila tak sbírku bordelu ve škarpě.
No naštěstí mi to vypadlo až když jsem zastavil u bankomatu a ne někde mezi Horní a Dolní.
Trošku pod tím zarachotilo, asi jako v rybníčku Brčálníku, a když jsem se chtěl rozjet, tak to tvrdošijně stálo, bez ohledu na vzteklé kvedlání šaltpákou a mocně sešlápnutý pedál plynu doprovázený zadýmováním nedalekého autobusového nádraží plného školáků a vesničanů toužících se nechat přepravit do Matičky Stověžaté...
Nuže jsem vylezl z vyhřátého vozu, mimochodem topí to teda fakt pěkně, a jal se zkoumat, co že se to zase kua stalo, no přišel jsem na to hned, složil to i bez matice dokupy a odjel z místa, kde mě policajti během 14 vteřin strávených pod autem a asi 7 a půl minuty celkem od zastavení, včetně vybrání hotovosti, začali prudit, ať si tam dám trojúhelník a vezmu si vestu. Řekl jsem, že jo, ale započal jsem svůj vzdor proti zlovůli orgánů a rychle nasadil co kam přibližně pasovalo a svou revoltu vůči státní moci jsem dokončil bez ochranných prostředků, ač byla škaredá mlha a hrozilo, že mi můj zánovní vůz někdo nehezky poškodí...
Nicméně protože jsem chlapec šikovný, v nastálé situaci, kdy se mi čas potřebný k přepravě materiálu krátil a korba stále zela prázdnotou, poradil jsem si s nevídanou noblesou.
V nedalekém servisu jsem za úplatu nehezkých 500,- Kčs vyškemral matici kloubového hřídele z nápravy na osobák (takovou tu s tím hřebenem na zajištění závlačkou), páč mi nebyli schopni nabídnout správnou matici s jemným závitem a už už to šli objednávat na internet a pro mne volat taxíka, ale páč jsem hlava hloubavá, napadlo mě použít právě onu dříve zmíněnou matici nejspíš ze škodovky stodvacítky, která se tam někde ve skladu určitě bude válet.
Na jejich polorozpadlém svěráku jsem rozebral "čtyřlístek" kloubu kardanu a na jejich zaprášeném špinavém dvoře jsem to jejich mastným značně opotřebeným nářadím dal zase do provozuschopného stavu. Na to, požádat je o zkrácení oné matice jsem neměl odvahu, ani dostatečnou hotovost, tak to budu muset voškudlat doma nářadím z LIDLu...
Do betonárky jsem tedy proti plánu dojel o hodinu později a volant mi klouzal pod mastnýma rukama, naložení fůry bylo naštěstí dílem okamžiku, jsem velmi zručný řidič a krásně jsem pod ten nakladač nacouval.
K domovu jsem následně vyrazil závratnou rychlostí 12 - 31 km/h, až v Multikáře, bez ohledu na to jestli je plná nebo prázdná, jsem zjistil, v jak kopcovitém kraji vlastně žiju.
4. rychlostní stupeň si soudruzi z NDR klidně mohli odpustit, za celou 10 km cestu, kdy jsem vystoupal, alespoň podle nervového vypětí mého i stroje, množství spálené nafty a mé fyzické únavy, nejméně o 2.314 m, nebyl zapotřebí a před barákem, kde je prudký kopec dolu už jsem měl strach jí tam zařadit, páč bych to asi neubrzdil a sklopil to u statku v zatáčce...
Doma jsem bravurně nacouval na parkovací místo pro multikáru určené a špinavej, hladovej a unavenej jsem naskočil do civilního vozu, překvapivě už poměrně dlouhou dobu celkem fungujícího a vyrazil jsem do práce. Tam jsem kupodivu dorazil včas...
Konec hlášení v rodném jazyce...