Srazy,závody,výstavy...

Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Odpovědět
HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Mylius Expres (5.9.2005)

Příspěvek

Pred nejakym casom som bol zamestnany (ked sa to da tak nazvat) v jednom ustave v Bratislave a jeden z mojich kolegov bol isty Peter. Peter bol clenom isteho spolku starajuceho sa o historicke kolajove vozidla a cele vikendy travil niekde v depe. A tento Peter jeden pekny den prisiel do roboty a hovori, ze o par mesiacov bude v Bratislave akcia, zraz starych masin, ze sa zucastnia s nejakym parnym rusnom a motorovym voznom a ze po akcii nepojdu naspat do Zvolena, ale ze masinky nechaju v BA aby potom o par tyzdnov neskor s nimi isli do Budapesti.
"...no a pocas tych dvoch tyzdnov tu budu tie stroje len tak stat, tak som myslel, ze by sme to mohli vyuzit"
Tu sme spozorneli, ako by sme my mohli vyuzit nejaky vlak?
"Som myslel, ze by sme ten motorak zobrali do jeho rodiska"
"Ako do Studenky?" (zaujimave, ale nie velmi ohromujuce)
"Neeee.... zlozili ho sice v Studenke ale vacsina casti bola vyrobena v Koprivnici, takze by sme isli tam. Pozreli by sme si fabriku a muzeum a tak..."
No to uz je ina rec!
V tom ustave sa tiez vyskytovala ista Petra, ktorej otec bol byvaly zamestnanec Tatry, s prislusnymi znamostami a tak vybavit prehliadku fabriky by nemal byt problem.
No a potom Peter vysvetlil, ze akcia by bola take podakovanie ustavu sa pomoc pri zachrane nejakeho parneho rusna, ze kedysi bola medzi ustavom a Tatrou cula spolupraca, ze o volne miesta by bol zaujem aj medzi fanusikmi zeleznic, ze motorak zvladne tych 500km hore dole bez poruchy, ze to nebude extra pohodlne, lebo sediet sa bude na drevenych laviciach a rychlost neprekroci 50km/h, ze budeme musiet zohnat suhlas majitela toho motoraka, pretoze spolok ho nevlastni, iba sa on stara, ze musim poziadat nejakeho zel. dopravcu o sponzorske vo forme navigatora s platnym poznanim trate, ukecat zeleznice aby nam odpustili poplatky za pouzitie trate, potom to vsetko zopakovat na druhej strane hranice a este vybavit prislusne papiere, aby ten motorak vobec mohol za hranice.
Ta cast ohladne papierovaciek nas nepresvedcila, ze by sa taketo nieco dalo vobec uskutocnit. Ale Peter vedel (a vie) o zelezniciach viac ako my ostatni dokopy a tvrdil, ze sanca je slusna.
Nakoniec sa vsetko vybavilo (nie same od seba) a uskutocnila sa skvela akcia. Akurat bezo mna, lebo akurat vtedy sa mi usli nejake povinnosti v GB. Moj brat isiel namiesto mna, fotky su jeho dielo.

Zvlastny motorovy osobny vlak "Mylius Expres", podla prevodovky Mylius, ktora zabezpecuje prenos vykonu z motora Tatra na kolesa motoraka.

Obrázek

To je ten motorak, M131.1053, 2 napravy, vyr. 1948 ako jeden z 549ks pre CSD, 48 sediacich cetujucich, pohanany vzduchom chladenym V12 Tatra, 114kW, hmotnost 16t, max 60km/h, znizena na 50 vzhladom na vek vozna. Niekde medzi Bratislavou a Koprivnici.

Obrázek

Restauracny vozen CDlm.

Obrázek

riadiace stanovisko:

Obrázek

Dalsia legenda, Trabant 601 kombi

Obrázek

A sme tu

Obrázek

Obrazky z prehlaidky tovarne:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Docasny nedostatok kapot :)

Obrázek

Cakanie na noveho majitela

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Skusobne vozidla

Obrázek

Kratke prevezenie na polygone

Obrázek

Obrázek

Z terenneho polygonu nie su obrazky, prilis to tam natriasalo :)

Obrázek

A teraz ideme do muzea Tatra, vita nas Slovenska strela (tipol by niekto rok vyroby 1936?)

Obrázek

Mozno viete, mozno nie, Tatra je jeden z 3 najstarsich vyrobcov automobilov na svete (a stale funkcna). Zalozena v r. 1850, prvy automobil vyr. 1897 a prvy nakladny automobil v r. 1898.
Na porovnanie, Peugeot tvrdi, ze jeho historia siaha do 18. st., Studebaker bol zalozeny v r. 1852, Benz & Cie. v r. 1883 a Daimler v r. 1890. Benz postavil svoj prvy motrovy voz v r. 1885-86 a Peugeot v r. 1889. Daimler postavil prve nakladne vozidlo v r.1896 a Studebaker v r. 1902.

Prvy motorovy voz z Koprivnice, Praesident, pohanany motorom Benz, 2.7L, 5kW @ 600rpm, 2-st prevodovka, max 25km/h. Replika z r. 1977, original je v NTM v Prahe.

Obrázek

V tych casoch Cechy a Morava patrili do Rakusko-Uhorska, Koprivnice sa volali Nesselsforf a Tatra sa volala Nesselsdorfer Wagenfabrik.

NW typ S 20/30, 1910-1914, 3.3L R4, OHC, 22kW (30hp), 80-90km/h

Obrázek

NW typ T, 1914-1920s, 3.6L R4, OHC, 1700kg, 80-90km/h

Obrázek

NW typ K, 1910

Obrázek

Tatra 11, podvozok, r. 1923

Obrázek

Tatra 30, 1926-30, 1.7L B4, 24hp

Obrázek

Obrázek

Neskorsi model, 30/52:

Obrázek

Tatra 54, 1931-33, 1.5L B 4, 22hp, 80km/h, vyr. ~1500ks.

Obrázek

Tatra 75, 1933-47, 1.7L B 4, 30hp, 90-100km/h, ~ 4500ks.

Obrázek

V570, prototype nahrady modelu 12 z r. 1933. Plochy 2-valec., 854ccm, 18hp, 4-st prevodovka, 75-80km/h.

Obrázek

V809, 1940-42, 2.5L, B4, 50hp

Obrázek

Tatra 57K, vojenska verzia asi najoblubenejsej Tatry, 1.2L B4, 18hp, vojenska verzia K mala asi 20-25hp.

Obrázek

Tatra 70, limo z r. 1931-36, vodou chladeny R6, OHC, 3.4L, 48kW, 2400kg, 110km/h. Limuziny sa karosovali zvycajne vo firme Sodomka.

Obrázek

Tatra 72, 1933-35, B4, 1.9L, 25kW, 1800kg, 90km/h

Obrázek

43/52
Obrázek

Tatra 77 - asi prvy seriovo vyrabany aerodynamicky automobil (predstaveny v r. 1934). Vzduchom chladeny 3L V8, OHC, 44kW, 4-st prevodovka, max 150km/h. V r. 1935 modernizovana na 77A a potom nahradena lepsim modelom 87.

Obrázek

Tatra 87. Vyrobenych asi 3000ks medzi r. 1937 a 1950. Tipnete si niekto sucinitel odporu vzduchu? Nie? Podla testov v 70-80 rokoch v GB a Svedsku je to 0.36.

Obrázek

Obrázek

Tatra 97 (vlavo), ludovejsia verzia T87. 1937-39, 1.8L B4, 29kW, 130km/h.

Obrázek

To cierne auto za 97 je T90, prototyp z r. 1935.

Tatra 600 "Tatraplan", 1947-52, B 4, 1.95L, 38kW, 130km/h, cx=0.33, ~6300ks.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jediny kus T600 cabrio, karoseria Sodomka, r. 1949, darovany Stalinovi ale ten ho nepouzival.

Obrázek

Tatra 603, 1955-75 limo, V8, 2.5L, ~70kW @ 4000rpm, kotucove brzdy na vsetkych kolesach, bezkontaktne zapalovanie, 160km/h.

Obrázek

Ked uz 603 starla v Tatre Bratislava postavili prototyp jej nastupcu, 603X (v r. 1966) - odmietnuty ako prilis sportovy.

Obrázek

Sanitka odvodena z 603X, oznacena 603A, takisto jediny prototyp.

Obrázek

No a nakoniec Vignale nakreslil nieco, co sa veducim pacilo a zrodila sa 613. V8, 3.5L, OHC, 125kW, 5-st prevodovka, 190km/h, neskor so vstrekovanim 220.
Na obr jediny kus s otvorenou karoseriou pre vojenske prehliadky.

Obrázek

Zachranarske vozidlo, oznacene 623

Obrázek

613 "Prezident" - prepracovana T613 z r. 1994, vyrobeny jediny prototyp, niekedy oznacovana ako Tatra 625.

Obrázek

Pretekarske Tatry:
NW typ U, 1914, R6, 5.3L, 70hp, 1800kg, 120km/h

Obrázek

Baghira, V8 2.5L, 100kW, 1973

Obrázek

Obrázek

603B5, panely karoserie z hlinika a laminatu, upraveny motor, max rychlost ~200km/h

Obrázek

Obrázek

Tatra 607-2, 1951, V8, 2.5L, 150kW. Ejektorove chaldenie (bez ventilatora)

Obrázek

Tatra 605, 1956, vzduchom chladeny 2valec, 636ccm, ejektorove chaldenie, 40kW, 320kg, 170km/h

Obrázek

Tatra 601, pretekarska verzia 600, motor V8.

Obrázek

Tatra 131, licencne vyrabany Bucker Bu-131:

Obrázek

Letecke motory:

Obrázek

Aerosane V855, prototyp pre nemecku armadu z r.1942:

Obrázek

Obrázek

Tatra 930K, V12, 17.6L, 206kW, r. 1956:

Obrázek

Skdoa, ze ten motor v pozadi bracho lepsie nevyfotil, to je W18! 22L, 220kW z r. 1943

Obrázek

Tatra 25 chassis, 1926, 6x6, R6 12.2L, 120hp

Obrázek

Obrázek

Slavne trio:
815GTC (vlavo), expedicia Tatra kolem sveta 1987-90, T815 expedicia Ziva Afrika, 1994 a T138 Lambarene, 1968.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

No a pravda T815 vitaz Dakar 1988

Obrázek

T162 - prototyp nahrady za 148, 1988, V6, 9.5L, 200kW.

Obrázek

T805 hasicak, 1953

Obrázek

"Cervena" z dvojice H+Z z cestou okolo Eurazie, r. 1959-64

Obrázek

Tatra 85, 1936 az 41, 7.7t GVW, 5-6t kapacita, vodou chladeny R4 OHV, 8.1l, 6x4, 60km/h.

Obrázek

Tatra 111, legenda, 1942-62, V12, 14.8L, 180hp @ 1800rpm, 10t uzitocna hmotnost, 60km/h, vyrobenych asi 30 tisic ks.

Obrázek

Mizerna fotka, ale tie dva modly na prostrednych polickach si zasluzia ukazat

Obrázek

Vsetko raz musi skoncit, ide sa domov. Dalsich 5 hodin na tych drevenych lavickach!

Obrázek

Obrázek
ned dub 25, 2010 12:30 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

moc krásný foto, díky za ně :bigups:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned dub 25, 2010 12:55 pm

Odpovědět

Zpět na „Jiné akce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů