Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: pát lis 30, 2012 9:17 pm
- Bydliště: Český Brod
to Pítrs1:
Rozdíl ve spotřebě mezi TGM 4x2 E4 a Tedom/Liaz 4x2 E2 je u nás podobný jako u Vás, ale ročně najedeme prd, takže ta roční úspora na naftě je malá. Hasičské 14-ti a 16-ti tuny (Mercedesy Atega 4x4) si myslím, že jsou průsery z trošku jiných důvodů:
- je to vysoká 4x4, celá na pérech, kola 22,5 palce = extrémně vysoké těžiště = špatné jízdní vlastnosti
- hasiči jedou vždy k zásahu s plnou cisternou vody (má vysoko těžiště a ještě k tomu hodně vzadu kvůli dvojité kabině pro osádku) a jedou střelbu, proto se to chová jak se to chová.
Kontejnerák 16-ti tunu jsem myslel 4x2, na vzduchu, kola 19,5 palce, rám bude níž asi o 250 mm, a kontejnerák nejezdí závody, a většina těžkých kontejnerů bude asi nízkých = s těžištěm by neměl být problém.
https://toc.mercedes-benz.com/t_TOC_de1 ... 07_MS5.PDF (zatížená výška rámu 1066 mm)
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0371_1.pdf (zatížená výška rámu 823 mm)
to Martin Sklenář:
Když jsem na IAA 2012 viděl řez výfukem auta EURO6 (myslím, že DAF XF105), tak jsem byl hotovej, jenom samotný výfuk prý stojí 10 tis. EUR! Osobně si myslím, že na rozvoz budou EURO 6 motory vychytané někdy kolem roku 2016, do té doby (kromě aut na dálkovou) bych do toho asi nešel. Osobně to vidím, tak na nákup zánovních ojetin, pokud půjdou sehnat (kontejnerák bude velký problém).
Rozdíl ve spotřebě mezi TGM 4x2 E4 a Tedom/Liaz 4x2 E2 je u nás podobný jako u Vás, ale ročně najedeme prd, takže ta roční úspora na naftě je malá. Hasičské 14-ti a 16-ti tuny (Mercedesy Atega 4x4) si myslím, že jsou průsery z trošku jiných důvodů:
- je to vysoká 4x4, celá na pérech, kola 22,5 palce = extrémně vysoké těžiště = špatné jízdní vlastnosti
- hasiči jedou vždy k zásahu s plnou cisternou vody (má vysoko těžiště a ještě k tomu hodně vzadu kvůli dvojité kabině pro osádku) a jedou střelbu, proto se to chová jak se to chová.
Kontejnerák 16-ti tunu jsem myslel 4x2, na vzduchu, kola 19,5 palce, rám bude níž asi o 250 mm, a kontejnerák nejezdí závody, a většina těžkých kontejnerů bude asi nízkých = s těžištěm by neměl být problém.
https://toc.mercedes-benz.com/t_TOC_de1 ... 07_MS5.PDF (zatížená výška rámu 1066 mm)
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0371_1.pdf (zatížená výška rámu 823 mm)
to Martin Sklenář:
Když jsem na IAA 2012 viděl řez výfukem auta EURO6 (myslím, že DAF XF105), tak jsem byl hotovej, jenom samotný výfuk prý stojí 10 tis. EUR! Osobně si myslím, že na rozvoz budou EURO 6 motory vychytané někdy kolem roku 2016, do té doby (kromě aut na dálkovou) bych do toho asi nešel. Osobně to vidím, tak na nákup zánovních ojetin, pokud půjdou sehnat (kontejnerák bude velký problém).
Tatra + MAN = Superstroj!
To Martin: 26 kubíků
To Safky: I nám říkal dealer, že Euro 6 bude hrozná kravina právě díky drahému a složitému výfukovému systému. Uniklo mi jak to bude s močovinou, ale největší kámen úrazu bude ve filtru pevných částic, který se prý má nějak automaticky proplachovat naftou či co. Každopádně jeho poslední věta zněla " Kupujte Euro pětky, dokud jsou, z té šestky se všichni oje... " Ta moje Liána nebyla E2, byla to třístovka stoják s klasickým PAL čerpadlem, převodovka Praga, klasika půlený 5tikvalt se synchrony, měla ADR úpravu s ABS a kontrolu prokluzu kol, r.v. asi do r. 1995, fakt nevím přesně. To auto mělo vůbec zajímavý osud, k nám se dostalo z CAO Teplice, kde ho dávali dohromady po nehodě, kterou si prodělalo u A.S.A. Praha, kde bylo jako nové a mnoho toho nenajezdilo, vyletělo ze silnice s tříosým kontejnerovým vlekem a řidič to nepřežil. Díky tomu u nás nikdy netahalo vlek a když šlo loni pryč mělo najeto skoro něco málo přes milion s jednou GO v cca 700 tisících, tu už dělali mě a motor se náramně povedl (předtím celkem bída), jelo to jako z praku a přitom se spotřeba kdykoliv vešla do 33 litrů.
Je mi jasné, že u těch CASek je hlavní průser v těžišti, ale kluci se s tím bojí jezdit do terénu, aby ten rám nepraskl.
To Safky: I nám říkal dealer, že Euro 6 bude hrozná kravina právě díky drahému a složitému výfukovému systému. Uniklo mi jak to bude s močovinou, ale největší kámen úrazu bude ve filtru pevných částic, který se prý má nějak automaticky proplachovat naftou či co. Každopádně jeho poslední věta zněla " Kupujte Euro pětky, dokud jsou, z té šestky se všichni oje... " Ta moje Liána nebyla E2, byla to třístovka stoják s klasickým PAL čerpadlem, převodovka Praga, klasika půlený 5tikvalt se synchrony, měla ADR úpravu s ABS a kontrolu prokluzu kol, r.v. asi do r. 1995, fakt nevím přesně. To auto mělo vůbec zajímavý osud, k nám se dostalo z CAO Teplice, kde ho dávali dohromady po nehodě, kterou si prodělalo u A.S.A. Praha, kde bylo jako nové a mnoho toho nenajezdilo, vyletělo ze silnice s tříosým kontejnerovým vlekem a řidič to nepřežil. Díky tomu u nás nikdy netahalo vlek a když šlo loni pryč mělo najeto skoro něco málo přes milion s jednou GO v cca 700 tisících, tu už dělali mě a motor se náramně povedl (předtím celkem bída), jelo to jako z praku a přitom se spotřeba kdykoliv vešla do 33 litrů.
Je mi jasné, že u těch CASek je hlavní průser v těžišti, ale kluci se s tím bojí jezdit do terénu, aby ten rám nepraskl.
Tatra forever!
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
hlavní průser Euro6 je ten, že vlastně nikdo neví, jak se to bude chovat... je to zatím největší evoluční krok mezi jakýmikoliv euro normami v minulosti....
ten výfuk nejen že stoji cca 250t CZK, ale je taky (asi symbolicky) o cca 250 kilo těžší, což už je třeba na osmituně znát... další riziko je, že je všechny ty vložky jsou víceméně keramické, co dělá olej s keramikou víme všichni, a jak to v tom výfuku bude vypadat až bouchne turbo "dozadu" si asi taky dokážeme představit...
filtr pevných částic by měl být kromě vypalování nějakým způsobem periodicky měněn (řádově jednou za několik set tisíc kilometrů), ale mělo by to být nastaveno tak, že to bude výměna kus za kus a starý půjde na repasi... takže ne tak drahý... tak uvidíme.... proto.... kupujte Euro5 dokud jsou
ten výfuk nejen že stoji cca 250t CZK, ale je taky (asi symbolicky) o cca 250 kilo těžší, což už je třeba na osmituně znát... další riziko je, že je všechny ty vložky jsou víceméně keramické, co dělá olej s keramikou víme všichni, a jak to v tom výfuku bude vypadat až bouchne turbo "dozadu" si asi taky dokážeme představit...
filtr pevných částic by měl být kromě vypalování nějakým způsobem periodicky měněn (řádově jednou za několik set tisíc kilometrů), ale mělo by to být nastaveno tak, že to bude výměna kus za kus a starý půjde na repasi... takže ne tak drahý... tak uvidíme.... proto.... kupujte Euro5 dokud jsou
to Pítrs1:
O Euro 6 už radši nechci nic slyšet Sám nevím jak to budeme řešit u lomových aut?
Hasičské CAS na MB Atego 4x4 se do těžkého terénu nehodí. Tam jedině Tatra viz. video - jízdní vlastnosti Tatra 815-7 6x6 CAS-30 a porovnání s PVC autem 4x4:
http://www.youtube.com/watch?v=yqkxjYOZ ... age#t=344s
O Euro 6 už radši nechci nic slyšet Sám nevím jak to budeme řešit u lomových aut?
Hasičské CAS na MB Atego 4x4 se do těžkého terénu nehodí. Tam jedině Tatra viz. video - jízdní vlastnosti Tatra 815-7 6x6 CAS-30 a porovnání s PVC autem 4x4:
http://www.youtube.com/watch?v=yqkxjYOZ ... age#t=344s
Tatra + MAN = Superstroj!
Lomová auta, myslíš dumpery mimo silnici nebo silniční přeprava? Pašek má Tatry v Kaznějově jako pracovní stroje, není u nich větší volnost, co se týče emisních norem?
A to video od THT znám velmi dobře i v nezpracovaném stavu, kdy jsou bez hudby slyšet strašlivé zvuky, které vyluzují rámy a pérování nových PVC aut
A to video od THT znám velmi dobře i v nezpracovaném stavu, kdy jsou bez hudby slyšet strašlivé zvuky, které vyluzují rámy a pérování nových PVC aut
Tatra forever!
No, už je to asi trochu OT, ale ještě to sem napíšu. Když jsme v Kaznějově jezdili (je to necelé 3 roky), přišel Paškovi Jamal, byl to odkup nevyzvednuté zakázky, od ostatních se odlišoval oranžovou kabinou, lepší výbavou (původně měl prý i naviják) a byl v něm motor 430 koní, ale bez močoviny, tudíž Euro3 (zřejmě vykuchnutá E4), dostal žluté značky a prošlo to bez problémů, přitom v té době už E5 normálně frčely. To by museli udělat v EURO 6 i bagry, koláky, traktorbagry a vše, co do téhle skupiny spadá a to by asi nikdo nezaplatil...
Tatra forever!
to Pítrs1:
Toho Jamala jsem viděl na vlastní oči, byl původně pro Vodohospodářské stavby České Budějovice? (tak nějak), měla tam být korba S3, bylo to soupravy (tah podvalníkových přívěsů) a ten velký naviják tam opravdu byl. Byla to ale EURO5, kterou pak asi někdo vykuchal.
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 1&jazyk=CZ
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 1&jazyk=CZ
V bagrech, traktorech atd. se časem EURO6 taky dočkáme, momentálně tam platí tak "EURO4", už dnes nové větší traktory mají filtr pevných částic nebo dokonce i močovinu!
http://www.fendt.com/de/traktoren_fendt ... ologie.asp
A už jsme zase totálně mimo OT!
Toho Jamala jsem viděl na vlastní oči, byl původně pro Vodohospodářské stavby České Budějovice? (tak nějak), měla tam být korba S3, bylo to soupravy (tah podvalníkových přívěsů) a ten velký naviják tam opravdu byl. Byla to ale EURO5, kterou pak asi někdo vykuchal.
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 1&jazyk=CZ
http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 1&jazyk=CZ
V bagrech, traktorech atd. se časem EURO6 taky dočkáme, momentálně tam platí tak "EURO4", už dnes nové větší traktory mají filtr pevných částic nebo dokonce i močovinu!
http://www.fendt.com/de/traktoren_fendt ... ologie.asp
A už jsme zase totálně mimo OT!
Tatra + MAN = Superstroj!
No jo, to je on. Myslím, že patřičný zásah "chcánky out" si udělali sami a ani se jim nedivím. Každopádně jsem na to jejich slavné E6 zvědavý, u nás už papírově dosluhují oba Actrosy 6x4 a jestli se klukům pomstí touhle chujovinou, tak je předem lituju, protože příliš nevěřím tomu, že by to fungovalo od začátku bezporuchově.
Tatra forever!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů