Stránka 14 z 18

Napsal: pát pro 05, 2014 12:37 pm
od Sportback
To bagr.tgm-tgl myslim ze nejprostornejsi kabina v dane kategorii.fl katastrofa nechapu kdo to navrhl a fe taky zadna hitparada.V novem ategu se mi taky libilo.

Napsal: pát pro 05, 2014 2:14 pm
od david
Kdo navrhl Volvo FL? Přeci Renault+Daf, je to stejná kabina.

Napsal: pát pro 05, 2014 9:18 pm
od tomas.ktm
Kabina techto tri jmenovanych znacek je naproste nestesti. Takze pokud majitel trochu souciti s ridicem, tak mu tohle nekoupi..))

Napsal: ned pro 07, 2014 12:10 pm
od vn 2000
Kabína síce oproti MANu je nešťastie ale ak by to bolo o autách do 12 t, tak LF ma skoro o 1 tonu lepšiu užitočnú a cca 1,5 až 2,5 litra lepšiu spotrebu. A na to treba pozerať tiež. Mame na firme TGL, TGM aj LF Tak že to viem porovnať. Pre vodiča MAN :) pre firmu LF.

naše TGM
Obrázek

Obrázek

Napsal: ned pro 07, 2014 4:16 pm
od Sportback
Vn2000.Prosimtě mužeš mi napsat konkrétní čisla ohledně tonáže a spotřeby u toho fl včetne váhy prázdneho auta?Dík

Napsal: ned pro 07, 2014 5:06 pm
od vn 2000
dam ti to vlákna DAF LF keďže toto je Man TGM

Napsal: pát pro 19, 2014 6:57 pm
od antonin syrovy ml.

Napsal: pát pro 19, 2014 9:45 pm
od Safky
To by mě zajímalo co ta firma DS Brno dělá, že si kupuje takový ekonomický nesmysl jako je sólo 4x4 E6 a to ještě 3 ks? :shock:

Napsal: pát pro 19, 2014 9:51 pm
od antonin syrovy ml.
Hlavně tramvajové tratě a silnice http://www.dsbrno.cz/

Napsal: sob pro 20, 2014 10:32 am
od Malča
Dělají praci hlavně po Brně kde má problém se stočit šestikola,ekonom.nesmysl to až tak není jak si myslíš

Napsal: sob pro 20, 2014 9:00 pm
od pavel 815
Safky je to tom,že nedělají autodopravu,ale jezdí sami pro sebe,ve městě,pod malýma bagříkama a ten přední náhon potřebují,páč jezdí sypat výkopky na černovickou skládku... :wink: Každopádně to u nich bude s těma E6tkama asi zajímavý,ty auta se v tom jejich režimu práce nemají šanci zahřát...

Napsal: ned pro 21, 2014 7:59 pm
od Safky
No když jsem koukal na DS Brno a přečetl si co dělají, tak bych šel asi do natahováku kontejnerů na podvozku 6x2 + hydropohon přední nápravy nebo 6x4-4 (je to klasická 4x4 + vlečená natáčecí a zvedací náprava). Spotřeba nebude o tolik větší, ale naložím o cca. 4 t víc než na 4x4, pokud bude mít 3-osý podvozek krátký rozvor (2900 mm), je poloměr otáčení 13,9 m, oproti 15,0 m u 4x4. 3-osé auto bude delší jen o 35 cm, takže ani celková délka nebude problém. No a natahovák má výhodu, že se může použít i kontejner s vysokými bočnicemi, protože se položí na zem a naloží ho i malý bagr, může se odložit na místo, a auto dělat jinou práci. Kontejner se dá použít i jako přepravník malé stavební mechanizace místo přívěsu, který bude potřebovat ta 4x4 sklápěč.
Pro představu výkresy (TGM 4x4, TGS 6H4-4 BL, TGS 6H4-2 BLS, TGS 6x4-4 BL):
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0225_1.pdf
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 2961_1.pdf
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 2943_1.pdf
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 2891_1.pdf

Napsal: ned pro 21, 2014 9:03 pm
od pavel 815
...moc se neorientuju v cenách Manů,ale nevyšlo by jedno takové auto stejně draho,jako dvě tady ty 4x4 s Molčíkem? Navíc pro ně je ideál co nejnižší auto,dělají pod trolejema běžně za plného provozu,takže málo místa na zbytečné sundávání kontíku,pak při navážení pod troleje zpátky určo sypou do boku,takže ten kontík až zas tak ideál nebude.Nevím jestli to tak funguje pořád,ale co jsem viděl tak si do Brna na plac naváží písky,skrývky a štěrky soupravou Man 8x4+tandem a to pak dle potřeby nakládají na sóla jezdící po stavbách.

Napsal: pon pro 22, 2014 1:27 pm
od Malča
Safky natahovák už mají,tyhle tři sklápěče jsou náhrada za Liazky.Viš v jednoduchosti je síla

Napsal: pon pro 22, 2014 9:44 pm
od Safky
Natahovák s kontejnerém S3 existuje, dělá ho Meiller, ale levné to nebude ... No a pokud jde o podvozek 4x4 s celkovou 18 tun, asi si špatně nevybrali, MAN TGM 18 t 4x4 je asi nejlehčí co jde koupit na trhu, Iveco Trakker bude těžší, MB Arocs cenově asi mimo mísu, Scania a Volvo asi to samé, Renault nevím.
Ekonomicky si pořád myslím, že ta 4x4 je úplný úlet, ale musím uznat, že už asi nenajdou dopravce co by jim to jezdil za 400,- Kč/hod. Když bych to vzal čistě ekonomicky a hodně radikálně, možná by vyšlo lépe pořídit traktor s přívěsem (pokud jezdí jenom po Brně), spotřeba asi horší, ale pořizovací cena by měla být lepší a legislativně je to úplně v pohodě (chybí tachograf, E6 není třeba, ...).