Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
antonin syrovy ml.
Příspěvky: 629
Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
Bydliště: Loučná nad Desnou

Příspěvek

úte črc 14, 2015 9:25 pm

Rostik
Příspěvky: 1
Registrován: úte úno 23, 2016 8:14 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Ahoj chlapi , potřebuji pomoc s mojim tgl 12.180 r.v. 2007 hodilo mi to hlášku FFR- 03263-08 údajně čidlo neutrálu tak jsem ho vyměnil a nic. Děje se to ,že auto nechce bez sešláplé spojky nastartovat. Kdyby někdo věděl tak budu rád
stř úno 24, 2016 12:21 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3399
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

MAN TGL EURO4 najeto 900 tis

Příspěvek

chtěl bych si dovézt z Němec Man TGL (Euro4) r.v. 2007, 12 tunu nalítnuto 900 tis. km, a tak se chci zeptat co, nebo kdy můžu očekávat problém s motorem.
Chtěl bych najet aspoň dalších 200 tis km vnitro, půjde to bez rozborky, zborky? Resp. kolik nasypu do repase (opravy) motoru nebo převodovky (max), když to klekne? Díky za poznatky,
i když vím že jednoznačná odpověď neexistuje.
pát kvě 20, 2016 2:08 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

12.180? 210? 240?
pát kvě 20, 2016 9:02 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3399
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

oprava

Příspěvek

TGM 15.280 BL
sob kvě 21, 2016 9:33 am

swabsdorfer
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 28, 2017 8:33 am

MAN TGL prives

Příspěvek

Dobry den ,
Chcel by som kupit MAN 12.240 , zaujmalo by ma aky najvacsi prives mozem s tymto autom tahat , a aka je spotreba pri takomto zatazeni . (plne auto + plny prives)

Dakujem za odpoved
pon kvě 01, 2017 8:42 am

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGL

Příspěvek

Tipuju, že celková povolená hmotnost soupravy bude 24000kg. Spotřeba při této hmotnosti soupravy bude letmým odhadem 24-26l/100km, pokud má někdo přesnější čísla, nechť mě opraví.
úte kvě 02, 2017 10:44 am

Komínek
Příspěvky: 4
Registrován: úte kvě 02, 2017 8:34 pm

Re: MAN TGL

Příspěvek

Cena oprav prevodovky by byla cca od 20 do 60 tisic podle problemu,pokud bude skrkat jeden kvalt bude to ta levna varianta
stř kvě 03, 2017 8:18 pm

tomas.ktm
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 03, 2012 10:41 pm
Bydliště: luhačovice

Re: MAN TGL

Příspěvek

TGL 12.210 jsme meli od nova az po 1mil kc. Motor se delal na kazdem min 2-3x, oprava nebyla nikdy pod 100tis kc. Zasadni problem je dvojite turbo a vstriky! Zivotnost obou komponentu je max 200tis km, pak repas, a zase to nejak fungovat chvilku bude.. tot z vlastni zkusenosti
sob kvě 06, 2017 11:04 pm

vojta0202
Příspěvky: 124
Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGL

Příspěvek

Ahoj, MAN TGL 8.180 asi blbý a zbytečný dotaz, ale pro jistotu: šlo by z něj papírově udělat 12 tunu? :D Tím myslím, má to od výroby v TP zapsáno celkovou hmotnost 8 tun jen proto, že to tak zákazník chtěl - jsou 12 tuny a 8 tuny stejné, nebo má 8 tuna slabší podvozek, nápravy?
Případně pokud by to šlo, co by navýšení hmotnosti obnášelo?
sob lis 25, 2017 9:04 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGL

Příspěvek

Na 12t to nepůjde, maximum kam by to šlo navýšit bude podle součtu zatížitelnosti obou náprav (per) a nesmí se překročit zatížitelnost pneumatik. Zjisti si nějak specifikaci, co tam máš. Matně vzpomínám, že TGL 8.xxx šlo tak maximálně na 8800kg.
pon lis 27, 2017 11:07 am

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Re: MAN TGL

Příspěvek

Jestli to máš od výroby, tak to nezvedneš nikdy. Uvažoval jsem o TGL, který mělo od výroby sníženou hmotnost na 7,5t. Nešlo to ani vrátit na 8t.
ned pro 03, 2017 5:18 pm

vanhouten
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 31, 2017 10:04 am

TGL 12.220 vs 12.250

Příspěvek

Zdravím,

dopředu se omlouvám, tohle odvětví není můj obor, ale přesto mám dotaz.

Na firmu sháníme skříň/plachtu 12tunku, pokud možno co největší bez přívěsu (ideál 20-22 palet s čelem). Dost lidí nám doporučovalo TGL 12.250. Jelikož ty 18+paletovky jsou nás spíše rarita tak hledáme i v DE atd. Ale spíše jde o to, že bych potřeboval nějaké info ohledně těch 250hp 6,9litrových motorech, popř. ty měnší 220 HP. Nebude to na dálkovky, denně to ujede 250 km maximálně, celou cestu dálnice + kousek město. Auto chceme kupovat starší cca 2009-2012 s nájezdem do 500 tis (spíše méně, 500 tis je fakt strop).

Takže abych to shrnul?

1) Výhody/nevýhody 6,9l 250 hp vs 4,6 220 hp.
2) Který z nich by byl na lepší na zmíněné trasy?
3) na co si dát případně pozor při koupi?

Díky


opraveno z TGA na TGL :doh:
pon črc 16, 2018 11:38 am

MartinV
Příspěvky: 25
Registrován: sob říj 11, 2014 4:42 pm
Bydliště: Zlín

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Příspěvek

Ahoj, rozhodně bych volil TGL 12.250 4x2 BL už jen to, že to je 6-ti vál místo 4-válce 220 PS, která je na horní výkonosti tohoto objemu motoru, kdežto motor 250 PS je pak ve variantě 290 a 320 PS. Jetinu tak dlouhou asi neseženeš, ojetiny z DE jsou většinou max. 16 palet a v CZ max. 18 palet.
pon črc 16, 2018 8:33 pm

vanhouten
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 31, 2017 10:04 am

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Příspěvek

díky za odpověď. Takže rozhodně me to teda utvrdilo vzít ten 6ti val. Co se týče délky, tak občas se něco objeví, ale je to obecně bída. V DE občas něco málo je (i 9ti metrovky), ale většinou všechno jsou jen 12.220 :? Pro nás je fakt 18 palet naprosté minimum. Čím větší tím lepší. Přívěs by šel řešit, ale vzhledem k časovému pressu co máme a jakou máme blbou rampu na firmě, zase přívěs odpadá. Proto, každá paleta co se vleze navíc je plus.

edit: někde jsem zahlídl, že ta 12.220 má snad dvě turba? Je to pravda nebo to byl nějaký štěk?

edit2: co značí to BL?
úte črc 17, 2018 9:43 am

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů