Stránka 42 z 44

Napsal: úte črc 14, 2015 9:25 pm
od antonin syrovy ml.

Napsal: stř úno 24, 2016 12:21 pm
od Rostik
Ahoj chlapi , potřebuji pomoc s mojim tgl 12.180 r.v. 2007 hodilo mi to hlášku FFR- 03263-08 údajně čidlo neutrálu tak jsem ho vyměnil a nic. Děje se to ,že auto nechce bez sešláplé spojky nastartovat. Kdyby někdo věděl tak budu rád

MAN TGL EURO4 najeto 900 tis

Napsal: pát kvě 20, 2016 2:08 pm
od DriverBrno
chtěl bych si dovézt z Němec Man TGL (Euro4) r.v. 2007, 12 tunu nalítnuto 900 tis. km, a tak se chci zeptat co, nebo kdy můžu očekávat problém s motorem.
Chtěl bych najet aspoň dalších 200 tis km vnitro, půjde to bez rozborky, zborky? Resp. kolik nasypu do repase (opravy) motoru nebo převodovky (max), když to klekne? Díky za poznatky,
i když vím že jednoznačná odpověď neexistuje.

Napsal: pát kvě 20, 2016 9:02 pm
od Globe
12.180? 210? 240?

oprava

Napsal: sob kvě 21, 2016 9:33 am
od DriverBrno
TGM 15.280 BL

MAN TGL prives

Napsal: pon kvě 01, 2017 8:42 am
od swabsdorfer
Dobry den ,
Chcel by som kupit MAN 12.240 , zaujmalo by ma aky najvacsi prives mozem s tymto autom tahat , a aka je spotreba pri takomto zatazeni . (plne auto + plny prives)

Dakujem za odpoved

Re: MAN TGL

Napsal: úte kvě 02, 2017 10:44 am
od david
Tipuju, že celková povolená hmotnost soupravy bude 24000kg. Spotřeba při této hmotnosti soupravy bude letmým odhadem 24-26l/100km, pokud má někdo přesnější čísla, nechť mě opraví.

Re: MAN TGL

Napsal: stř kvě 03, 2017 8:18 pm
od Komínek
Cena oprav prevodovky by byla cca od 20 do 60 tisic podle problemu,pokud bude skrkat jeden kvalt bude to ta levna varianta

Re: MAN TGL

Napsal: sob kvě 06, 2017 11:04 pm
od tomas.ktm
TGL 12.210 jsme meli od nova az po 1mil kc. Motor se delal na kazdem min 2-3x, oprava nebyla nikdy pod 100tis kc. Zasadni problem je dvojite turbo a vstriky! Zivotnost obou komponentu je max 200tis km, pak repas, a zase to nejak fungovat chvilku bude.. tot z vlastni zkusenosti

Re: MAN TGL

Napsal: sob lis 25, 2017 9:04 pm
od vojta0202
Ahoj, MAN TGL 8.180 asi blbý a zbytečný dotaz, ale pro jistotu: šlo by z něj papírově udělat 12 tunu? :D Tím myslím, má to od výroby v TP zapsáno celkovou hmotnost 8 tun jen proto, že to tak zákazník chtěl - jsou 12 tuny a 8 tuny stejné, nebo má 8 tuna slabší podvozek, nápravy?
Případně pokud by to šlo, co by navýšení hmotnosti obnášelo?

Re: MAN TGL

Napsal: pon lis 27, 2017 11:07 am
od david
Na 12t to nepůjde, maximum kam by to šlo navýšit bude podle součtu zatížitelnosti obou náprav (per) a nesmí se překročit zatížitelnost pneumatik. Zjisti si nějak specifikaci, co tam máš. Matně vzpomínám, že TGL 8.xxx šlo tak maximálně na 8800kg.

Re: MAN TGL

Napsal: ned pro 03, 2017 5:18 pm
od fahrer
Jestli to máš od výroby, tak to nezvedneš nikdy. Uvažoval jsem o TGL, který mělo od výroby sníženou hmotnost na 7,5t. Nešlo to ani vrátit na 8t.

TGL 12.220 vs 12.250

Napsal: pon črc 16, 2018 11:38 am
od vanhouten
Zdravím,

dopředu se omlouvám, tohle odvětví není můj obor, ale přesto mám dotaz.

Na firmu sháníme skříň/plachtu 12tunku, pokud možno co největší bez přívěsu (ideál 20-22 palet s čelem). Dost lidí nám doporučovalo TGL 12.250. Jelikož ty 18+paletovky jsou nás spíše rarita tak hledáme i v DE atd. Ale spíše jde o to, že bych potřeboval nějaké info ohledně těch 250hp 6,9litrových motorech, popř. ty měnší 220 HP. Nebude to na dálkovky, denně to ujede 250 km maximálně, celou cestu dálnice + kousek město. Auto chceme kupovat starší cca 2009-2012 s nájezdem do 500 tis (spíše méně, 500 tis je fakt strop).

Takže abych to shrnul?

1) Výhody/nevýhody 6,9l 250 hp vs 4,6 220 hp.
2) Který z nich by byl na lepší na zmíněné trasy?
3) na co si dát případně pozor při koupi?

Díky


opraveno z TGA na TGL :doh:

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Napsal: pon črc 16, 2018 8:33 pm
od MartinV
Ahoj, rozhodně bych volil TGL 12.250 4x2 BL už jen to, že to je 6-ti vál místo 4-válce 220 PS, která je na horní výkonosti tohoto objemu motoru, kdežto motor 250 PS je pak ve variantě 290 a 320 PS. Jetinu tak dlouhou asi neseženeš, ojetiny z DE jsou většinou max. 16 palet a v CZ max. 18 palet.

Re: TGL 12.220 vs 12.250

Napsal: úte črc 17, 2018 9:43 am
od vanhouten
díky za odpověď. Takže rozhodně me to teda utvrdilo vzít ten 6ti val. Co se týče délky, tak občas se něco objeví, ale je to obecně bída. V DE občas něco málo je (i 9ti metrovky), ale většinou všechno jsou jen 12.220 :? Pro nás je fakt 18 palet naprosté minimum. Čím větší tím lepší. Přívěs by šel řešit, ale vzhledem k časovému pressu co máme a jakou máme blbou rampu na firmě, zase přívěs odpadá. Proto, každá paleta co se vleze navíc je plus.

edit: někde jsem zahlídl, že ta 12.220 má snad dvě turba? Je to pravda nebo to byl nějaký štěk?

edit2: co značí to BL?