Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Spotřeba oleje

Příspěvek

Tak jsem to tady prolezl,ale problém spotřeby oleje u MANů nenašel.
Chci se proto zeptat: Motor M 2866LOH 34, 301kW(410HP) EURO 3,r.v. 2006 najeto 355 000km....co 5-6000km cca 1-2 litry oleje dolívám.Známí,co měli s nějakym MANem něco do činění mi tvrdí,že to je normální...pravda,šlo o autobusy ale předpokládám že ty motory jsou naprosto stejný a normální mi to nepřijde.Máme starší vozy Mercedes a Scania co mají přes milion km a od výměny do výměny ani deci.

Za vaše zkušenosti předem dík.Honza
Naposledy upravil(a) FR1GTX dne pát led 02, 2015 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv zář 08, 2011 7:59 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Do F2000 460 jsem doplňoval stejné množství. Volvo FH 13 polklo od výměny do výměny jednu 10l konev.
BES - běs
čtv zář 08, 2011 9:32 pm

Uživatelský avatar
embo
Příspěvky: 887
Registrován: stř led 14, 2009 4:14 pm
Bydliště: BRTNICE-OPATOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

dolévám u TGS taky tak 4l za 5-6000km a kolega dolévá ještě víc. I u TGA a F2000 sem dolejval, takže u MANa to bude zřejmě normálka...
Dříve MAN teď Slepice R420,R450
ned zář 18, 2011 10:54 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

já kdysi u 422 za 50 000 někdy 10, někdy nic jak se postavili kroužky a jak sem to honil, čim větší záhul tim víc..
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned zář 18, 2011 11:40 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mam TGSko 480 prvni rok jsem dolil mezi vymenama 10L (cca 90000km),druhy rok si zu nepamatuji ale bylo to min a nedavno jsem doleval po cca 50000km 3L a jsem zase na vrchni rysce
MAN TGS 26.480 6x2 , SPITZER SILO
pon zář 19, 2011 8:01 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Díky chlapci....já teď nechal udělat těsnění pod vanou,v rohu to tam lehce prolínalo,ale nevěřím tomu,že by tam byla hlavní příčina úbytku.Teď mám nalito po horní rysku tak jsem zvědavej jak dlouho to vydrží.

A ještě se zeptám,jak často děláte výměnu?V příručce výrobce(bohužel německé)je jeden údaj 60 000 a potom 80 000.Dodavatel oleje,od kterýho beru udává dokonce 90 000,což mně teda přijde sakra dlouho...(olej Aral Mega Turboral LA 10W-40,syntetika)
stř zář 21, 2011 7:30 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdroj jedna paní povídala (přesněji řečeno někdo z kolegů od MAN, kdo už nevím): Nejoptimálnější množství oleje pro motor je ve spodní půlce mezi ryskami. Nikoliv na horní rysce. I to může být prý důvodem vyšší postřeby oleje, kdy to někdo dolévá nonstop na horní rysku. Přitom kdyby to bylo ve spodní půlce, tak spotřeba oleje bude menší.
stř zář 21, 2011 7:49 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Jak se říkalo už v dobách JZD- když mu ten olej nedáš, tak ho nesežere... Jinak to samý platí i u scanie, jezdím kousek nad spodní ryskou a sežere 10-12 litrů za výměnu. Když bych dával na horní, sežere přez 20 jako prd.
stř zář 21, 2011 8:02 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

já dolívám zásadně přesně mezi rysky,teď mi právě dělali olej zároveń s tou vanou a hrkli to až po horní....jinak úbytek stejnej ikdyž naliju jen mezi,za chvíli je to na spodní...

Scaniáckou 420ku máme v druhym busu,najeto přes milion,od výměny do výměny ani deci a motor jede jak čert...to samý Mercedes.Takže MAN asi nebyla nejlepší volba :?
čtv zář 22, 2011 10:01 am

KUNA
Příspěvky: 117
Registrován: čtv říj 22, 2009 7:30 pm
Bydliště: Hospoda

Příspěvek

Tga 440 e4 od výměny do výměny cca 90000km 3l až 5l víc ani tuk, zázračnej motor, po 30000 si mněnim olejovej filtr páč to neni nic drahýho a taky se mi nezdá že by ten filtr mněl životnost takovej náběh, jináč mi motor netáhne ,drobet se víc hřeje než dřív a při záhulu v tom pleská, šustí,.inženýři v serv. na nic nepřišli ale někde tam musí bejt nějaká vada a platit ty darmožrouty že možná po tejdnu zkoušek na něco přijdou je finanční sebevražda. v průběhu 30000km se to pomalu zhoršuje, tak uvidíme až padne rána... :D jinak by mně zajímalo jak funguje ten recirkulátor spalin, nebo spíš co se v tej zázračnej věci nachází, repasovaný to stojí 20litrů tak to asi nebude jen kus hliníku, páč si laicky myslim že v tom bude někde zakopanej pes.
čtv zář 22, 2011 6:49 pm

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 10:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

já u tý mojí někdy mezi údržbama litr -dva někdy nic, přijde mi to - léto doleju, zima né, jinak s tou horní ryskou bude pravda, jeden od nás dolejval furt do plna a auto furt papalo :roll:
Obrázek
pát zář 23, 2011 11:02 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

VOLVO FH 440 E3 od výměny do výměny polklo desetilitrovou konev, ale to auto od chvíle, co ručička teploměru ukázala provozní teplotu, neznalo nic jiného než plyn na podlaze + režim Power na převodovce.
BES - běs
pát zář 23, 2011 11:44 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Nebudu plevelit zakládáním nováho tématu,tak zkusím TOPnout tohle.

Přátelé,dokážete mi někdo polopaticky vysvětlit(nejlépe ikdyby bylo foto) kde u motoru zmíněného v prvním příspěvku najdu hlavní a pomocný snímač otáček motoru?
Děkuji.
MAN=(M)ínusy (A) (N)egativa
pát led 02, 2015 7:51 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdravím, nevím jestli to je 100 procentní. Otačky motoru se berou z alternátoru, když odcházej uhlíky tak padá otáčkoměr , potom jsou 2 čidla na setrváku , to bych řekl že je propojený s řidící jednotkou a vstřikovacím čerpadlem.
pát led 02, 2015 9:19 pm

Uživatelský avatar
FR1GTX
účastník zájezdu
Příspěvky: 1272
Registrován: stř pro 29, 2010 6:50 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

přesně ty 2 u setrváku mám na mysli,čidla už mám i doma,vím jak vypadají ale když jsem pod tím oblízal,tak po stranách ani od spodu jsem kolem setrvačníku nenašel nic co by je ani vzdáleně připomínalo....že by teda někde seshora za poslední hlavou?
MAN=(M)ínusy (A) (N)egativa
pát led 02, 2015 9:36 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů