Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Příspěvek

Michal(zetor): nech si poslat katalog http://www.raba.cz/katalog_nahradnich_dilu.htm 053 by měla mít nápravu 597.50
pon pro 05, 2016 3:34 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Ahoj s těma jsem právě v kontaktu a na tyhle staré nápravy už nemaj katalogy. A já mám UN 050 a tam je náprava RABA 597.00
HON UN 053 má jak říkáš RABA 597.50 a to s touhle nesedí. Protože mám katalog dílů na UN 053 a podle toho jsem to měl napsané O-kroužky a Gufero. Pak jsem to radši rozdělal tu mojí nápravu než jsem to šel obědnat a je tam samozřejmě uplně něco jiného rozměry..... :cry:

Co jsem se pídil po netu tak tyhle nápravy měli autobusy ŠM 11 , ŠL11 a nějaký trolejbusy taky. Tam to podle obrázků a rozměru gufera 190x220x15 sedí :wink:
Ale nikde o rozměru o-kroužku ani prd.
pon pro 05, 2016 4:21 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Tak jsem to nafotil.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ještě čím by jste nejlépe odmastili obložení brzdy? Jinak je naprosto netknuté to nikdy s tím nikdo snad nebrzdil :D
pon pro 05, 2016 9:29 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

A jak je tam to gufero velké tak je jedno břité. Co když to nové dám dvou břité? Ale nevím jestli to vyjde vubec pač ten kroužek co po něm gufero točí se tak není tak širokej zas. Takže třeba ten přední břit gufera by chodil v luftu.
úte pro 06, 2016 6:37 am

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Nevíte kolik se dává oleje do toho reduktoru? Někde jsem četl myslím že 2,5 litru PP 90? A do diferáku 7 litru mám takové tušení. Jenom jestli je to správně nevíte?
stř pro 07, 2016 9:31 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Ta zátka na víku reduktoru je když natočíš otvor nahoru nalévací, a když jej natočí dolů , funguje jako kontrolní. Přesto dávám oleje víc, jsou lépe mazaná lažiska a břit guvera. Dělám to tak že při otevřené zátce pod diferenciálem nalévám reduktor tak dlouho, až proteče nohavicí, a začne vytékat zátkou pod tím diferákem, počkám až to dokape, naleju druhý, a až zase začne vytékat, našroubím zátku, a doleji ten samotný difec po kontrolní šroub , až se nakladač nakloní, trocha ještě přeteče doprostřed, ale to nemá na nic vliv, je lépe trochu víc oleje než míň :roll: Ale záleží na gustu každého soudruha :lol: :lol:
pát pro 09, 2016 7:26 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

No já našel v příručce těch 2,5 litru. Tak jsem je tam dal. Víc oleje mám strach zas aby se to moc netlakovalo nebo aby to někde nechcalo zbytečně :lol:
sob pro 10, 2016 1:08 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Nad prasátkem uzávěrky je odvětrací šroubení, tlakovat se to nemůže :lol:
sob pro 10, 2016 2:22 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Aha vidíš to ani tohle nevím :-D No ted už vlastně jo :-P díky
pon pro 12, 2016 9:03 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Nedělal jste někdo někdy zadní nápravu na un 050 ( 053.1)? Mám trochu vůli na středovém čepu. Jsou tam bronzová pouzdra? Jsou v nápravě jenom? A čep je v rámu jenom bez pouzder? Koukal jsem na internetu že se dají sehnat pouzdra i čep :wink:
Tak jestli to někdo už dělal budu rád za nějaké typy a rady. Čep jde vyrazit na obě strany nebo jenom jedním směrem? Děkuju :)
ned pro 18, 2016 3:17 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Un 053,1 má dva typy nehnané nápravy, starší typ je průměrově odstupňovaný (měřeno okem, vypadá shodně s odstupňovaným v zetoru 8111) a novější má oba průměry stejné. Bronzové futra jsou jedno přímo v rámu a druhé v nepochopitelné vložce, která je pak také v rámu, v nápravě je čep zajištěn proti otáčení dlouhým šroubem M12. Čepy jdou vyrazit jen dopředu, vzadu zavazí závaží :roll: Odhaduji že 050, bude mít nápravu stejnou jako ty první 053,1 , ale nevím to
ned pro 18, 2016 9:06 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Aha tak toto jsem netušil. V tom případě abych sehnal čep a pouzdra na ten můj starší typ. Aby seděli průměry a tak. A myslíš Luboši když bych to nafotil takhle na mém Honu že by jsi poznal kerej typ to je?
Já mám právě katalog ND jenom na UN 053.1 podle toho jsem hledal díly a našel jsem je tady čepy a pouzdra. Ale ted zas si nejsem jistý jestli to bude teda schodné s tou mojí nápravou... :D

http://www.hydraulika-havranek.cz/?ses= ... f5&skup=49

Akorát ted teda nemohu najít ty pouzdra ani v katalogu kde jsou ty jo.... :?:
pon pro 19, 2016 8:38 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pokud je hřídel nápravy stejného průměru na obou koncích, je to novější provedení, to změříš i šuplérou, bez fotek :lol:
čtv pro 22, 2016 12:28 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

PF 2017 hlavně zdraví !!! Obrázek
ned led 01, 2017 1:01 am

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

torzo
Obrázek Obrázek
pon led 16, 2017 8:31 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů