Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
MareK_svk
Příspěvky: 18
Registrován: sob pro 17, 2011 5:08 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvek

Pokiaľ viem raz sa rozoberal prototyp žeriava MB na podvozku TATRA tak neviem či to nie je ono .
ned kvě 01, 2016 2:32 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1739
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

MareK_svk: díky za perfektní fotky, mám spoustu materiálů a fotek přímo z Brezna, některé z tebou publikovaných fotek taktéž mám, ale některé jsou pro mě nové a vidím je poprvé :D Díky moc a těším se na další várku fotek od tebe :lol:

dovolím si přidat označení na jednotlivé typy, jaké vidím v náhledových fotech.

MB 160, do Maďarska jich bylo opravdu několik dodáno, jeřáby značky MB tam byly velice populární

http://postimg.org/image/ku7lj3f4h/

MB 3646 P, tento jeřáb byl zamýšlen jako náhrada za typ MB 1645 P, bohužel se nikdy nedočkal sériové výroby. Byl vyroben jen prototyp, jenž je dnes používán v celulózka Štúrovo

http://postimg.org/image/g9bylepqp/

http://postimg.org/image/iq0acl9sh/

http://postimg.org/image/nmn0xwbbl/

a zde je taktéž fotka jeřábu MB 3646 P z Brezna, z mého archivu

Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne sob pro 29, 2018 11:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned kvě 01, 2016 4:18 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1739
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Jeřáb MB 50/100 v původním designu, kdy byla dřevěná kabina integrována ve věži

http://postimg.org/image/eszzjw5w1/

taktéž zajímavé foto, kuželové čepy, na nich byly usazeny jeřáby MB 40, MB 80, MB 88, MB 110.....

http://postimg.org/image/oxyxcn3gx/

http://postimg.org/image/6pg35brrl/

Na té vámi druhé diskutované fotce je prototyp jeřábu MB 80 Super, byl vyroben opět jako prototyp a nikdy nešel do sériové výroby. Jeřáb byl po továrních testech krátce používán a testován rovněž na stavbách mostů realizovaných závodem Stavby Mostů Praha tehdejšího národního podniku SSŽ. Bohužel se ukázalo, že výhodnější než vývoj a výroba vlastních jeřábů v podniku Mostáreň Brezno, bylo vhodnější nadále používat jeřáby zahraničních výrobců. Ještě menší informace, jeřáb se mohl používat jako věžový ( viz moje foto ) tak i ve variantě pojízdného deriku či klasického příhradového autojeřábu, čímž bylo možné docílit větších nosností ( varianta na fotce TASR )

http://postimg.org/image/csdktfi6p/

a zde opět fotky z mého archivu

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne sob pro 29, 2018 11:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned kvě 01, 2016 4:37 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

A ten MB 80 Super měl tedy podvozek opravdu z Tatrovky?
ned kvě 01, 2016 11:40 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Už z fotky je jasné, že ne - viz štíhlé náboje hnaných náprav...
pon kvě 02, 2016 12:35 pm

sladin
Příspěvky: 22
Registrován: stř bře 20, 2013 9:29 am
Bydliště: Brno

velká vďaka

Příspěvek

marek.svk :
NEskutečné fotografie !!!!!!!!!! Díky moc za ně, jak jsi se k těmto fotkám dostal na ten tasr.sk, nikde je tam nemuzu najit
pon kvě 02, 2016 8:55 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1269
Registrován: ned pro 04, 2011 10:22 am
Bydliště: Krnov

Příspěvek

..a co je to v popředí té druhé fotky?Dusadlo nějaké?Dík Víťa
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama :D )
pon kvě 02, 2016 9:11 pm

MareK_svk
Příspěvky: 18
Registrován: sob pro 17, 2011 5:08 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvek

To v popredí fotky je zhutňovač, ktorý vyvinuli v Brezne. Poháňal ho naftový motor Tatra. Mal slúžiť na zhutňovanie štrkového ložka pod koľajnicami, cestami, pri stavbe letisk. Budem pridávať ešte ďalšie foto.
úte kvě 03, 2016 8:39 am

karel slezák
Příspěvky: 2349
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

je to zhutňovač kolejového lože ZKP 1000 pár odkazů- různé jiné stroje
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
stř kvě 04, 2016 7:47 am

BARTA Roman
Příspěvky: 99
Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Zdravím všechny.
Bylo by možné ještě nějaké foto ze zakládání panelových domů v minulých letech (sedmdesátá, osmdesátá léta ?) Zrovna teď mám na mysli to zařízení k hloubení vibrotlakových pilot VUIS. Sháním také nějaké foto dobových "Bucharů". Možná mě někdo z Vás nasměruje, kde hledat. Já úspěšný nebyl. Možná proto, že nevím přesně název nebo typ zařízení, které hledat.
Marek myslím psal, že je stavební inženýr - ohledně zakládání mám nějaké dokumenty postahované, většinou jsou z bakalářských prací.
Co si z mládí pamatuji, tak ty vysoké 13-ti patrové věžáky v Pardubicích na Karlovině měly piloty ražené a malé 6-ti patrové měly VUIS. Ale přesně to nevím. Jsou pro to nějaká pravidla ?
Je možné, že se pro typ paneláku T06B používaly v základech žlábkové prefabrikáty? Výše jmenované věžáky v Pardubicích mám v paměti, že do základů se dávaly prefabrikáty ( cca 0,5m vysoké), na to betonový věnec a pak se to dosypávalo okolo zeminou. Mám pravdu ? V bakalářských pracech se ale píše použití prefabrikátů pouze pro typ paneláku VVÚ ETA.
Děkuji moc za rady předem :-) Jak tady poslední dobou vidím, nic není nemožné :P
stř kvě 04, 2016 1:50 pm

karel slezák
Příspěvky: 2349
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pecco tak sem zvědav jestli identifikuješ ty jeřáby, ten poslední je MBéčko :-D
Obrázek Obrázek Obrázek
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
stř kvě 11, 2016 10:45 am

Jan.Lukucz
Příspěvky: 140
Registrován: sob črc 21, 2012 8:20 pm
Bydliště: Soběslav

Příspěvek

Hynek? Ten vám identifikuje vše co má hák.:-)
stř kvě 11, 2016 10:57 am

sladin
Příspěvky: 22
Registrován: stř bře 20, 2013 9:29 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

ten první vypadá na nějakýho Wolfa - přesný typ určo upřesní pecco a ten prostřední je SJ-16
stř kvě 11, 2016 11:44 am

BARTA Roman
Příspěvky: 99
Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Koukám to MBčko je typ B s nástavcem stožáru. A ten Wolf je k pomilování :-)
stř kvě 11, 2016 4:59 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1739
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

karel slezák: Wolf V 30, SJ 16-A a MB 80 s B kusem
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
stř kvě 11, 2016 7:31 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů