Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Něco málo z práce, demontáž jeřábu Peiner SK 126/1 CITY
kompletní foto je zde:
viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784
pipiroha: taky že ano, SÁEZ TLS 65B 10t. Vidím, že jsi navštívil Prahu
kompletní foto je zde:
viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784
pipiroha: taky že ano, SÁEZ TLS 65B 10t. Vidím, že jsi navštívil Prahu
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
vodic216: v panelárnách byly většinou jeřáby MB 110 a MB 110 B a nebo vámi zmiňované stroje v červené barvě, v tom případě šlo o modely MB 1645 P
luboš růžička: záleží o jaký jeřáb šlo. Jeřábu MB 40 měl přepravní hmotnost vlastní konstrukce 15,6t, větší model MB 80 měl přepravní hmotnost 23,6t, MB 88 vážil v přepravní poloze 24,84t, největší MB 120/160 vážil 31,85t a MB 1030.1 vážil dokonce 36,1t. Vše je pouze hmotnost samotné konstrukce, není v tom hmota balastu
luboš růžička: záleží o jaký jeřáb šlo. Jeřábu MB 40 měl přepravní hmotnost vlastní konstrukce 15,6t, větší model MB 80 měl přepravní hmotnost 23,6t, MB 88 vážil v přepravní poloze 24,84t, největší MB 120/160 vážil 31,85t a MB 1030.1 vážil dokonce 36,1t. Vše je pouze hmotnost samotné konstrukce, není v tom hmota balastu
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Díky za odpověď, jo měl jsem na mysli jeřáby MB 80 a 88 ty se vozily křížem krážem československem snad nejvíce. Údajně i do GO v Brezne a zase zpět Balast se sundával nebo se to vozilo s ním? co jej tvořilo,bloky betonu? a jaká mohla až být hmotnost?
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
- Bydliště: ČR
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Dovolím si "do toho kecat" i já. Protože jsem zkouknul (jako dítě) mnoho stavění jeřábů MB 80/88 tak si pamatuji, že závaží se vždy při přejezdu vyndávalo. Určitě u MB 88. MB-čko tahaly Tatry 813. Líbilo se mi, jak vždy, když jeřáb umístili na koleje, postavily jeho přední packy na koleje, zajistili řetězy a zvedli pomocí lan ramena "prdelku" jeřábu. Pak se vyjelo s podvozkem a jeřáb se spustil zpět na koleje Potom autojeřábem dávali závaží. Bylo na vysouvacích kolejničkách. Mám pravdu pecco sk 400 ?
3D model Karlovina - výstavba: https://karlovina-vystavba.webnode.cz
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Balast tvořily betonové bloky s dírama,do kterých se strčily takový vidle při manipulaci,kdysi sem to párkrát převážel,ty betony,na 80tce to mělo tuším v součtu 11tun. Jinak MBčka tahaly aji 148 a 815 valníky s takovou kozou,co se přidělala na korbu...Jo a taky jsem 2x viděl ohnutý-zničený spodní díl věže,při špatném postupu při stavění jeřábu...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Díky za odpověď, bylo mi jasné,že se to závaží sundávalo. Kdo by se s tím tahal. Chtěl jsem tedy vědět alespoň tu hmotnost.
Jo také bych chtěl udělat model MBčka v přepravní poloze,kvůli té tatře. Samozřejmě mi chybí jaké koliv podklady,fotky,rozměry a podobně. Stejně je to v měřítku 1:87 asi utopie. Vůbec nevím jak bych dělal výložníky.
Jo také bych chtěl udělat model MBčka v přepravní poloze,kvůli té tatře. Samozřejmě mi chybí jaké koliv podklady,fotky,rozměry a podobně. Stejně je to v měřítku 1:87 asi utopie. Vůbec nevím jak bych dělal výložníky.
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
pecco sk 400: Celkom by ma zaujímalo, ako vyzerajú tie červené svetá na žeriavoch hore. Ak sa dá, skús ich nafotiť, teda aspon na tých, ktoré to majú. Sú to žiarovky, výbojky, žiarivky, led diódy, alebo niečo iné?
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
vodic216: stačí poguugliť:http://www.clampco.it/obstruction-light ... ranes.html, http://www.clampco.it/obstruction-light ... -32cd.html
musia splňať požiadavky ICAO prípadne FAA. Ja som videl aj s inými zdrojmi ako LED a aj s rôznymi frekvenciami blikania či už na žeriavoch alebo stacionárnych objektoch (budovy).
pecco sk 400 alebo niekto iný však určite bude vedieť viac nie som žeriavnik
musia splňať požiadavky ICAO prípadne FAA. Ja som videl aj s inými zdrojmi ako LED a aj s rôznymi frekvenciami blikania či už na žeriavoch alebo stacionárnych objektoch (budovy).
pecco sk 400 alebo niekto iný však určite bude vedieť viac nie som žeriavnik
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Něco málo z práce, demontáž jeřábu Peiner SK 56
Více fotek zde:
viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784
Více fotek zde:
viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
luboš růžička: u některých jeřábů se zprvu jako zátěže používalo štěrku, betonové bloky se používaly později. Ano, jeřáby MB se tahaly křížem krážem sem a tam, i když jen do určitých vzdáleností, ono i za socíku se počítaly peníze. GO se prováděly nejen v Brezně, tam se to tahalo v případě nějakých vážnějších oprav, ale jinak se to dělalo převážně v mechanizačních závodech podniků které to vlastnily a pak se GO prováděly i ve Vítkovicích, v Uničovských strojírnách nebo závodech Stavebních strojů Praha, třeba ve Velkém Březně v Ústí nad Labem. Ono to tenkrát bylo jedno, stejně ty firma vlastnil stát a většinou byly tyto strojírenské firmy stejně pod Ministerstvem Hutnictví a Těžkého Strojírenství a pod podnikem VÍTKOVICE..... Hmotnosti balastu ti najdu v příštích dnech, jak budu mít trochu času tak mrknu do prospektů či návodů
BARTA Roman: jo napsal jsi to přesně
pavel 815: i ty jsi to popsal přesně a pravdivě. Já si z dětství pamatuju hlavně ty T 148 a T 813, později T 815. Brzo už to budou jen vzpomínky.....
BARTA Roman: jo napsal jsi to přesně
pavel 815: i ty jsi to popsal přesně a pravdivě. Já si z dětství pamatuju hlavně ty T 148 a T 813, později T 815. Brzo už to budou jen vzpomínky.....
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
vodic216: hele ono je více světelných systémů pro letecké osvětlení, každý výrobce nabízí něco jiného ale někdy i všechny tebou vyjmenované systémy. Dokonce jsem již viděl na jeřábech i stroboskopy, ovšem ke zlosti obyvatel přilehlého sídliště. My používáme jak staré žárovky tak i moderní výbojky a obdobu halogenového zářiče. Elektrikář by to věděl přesně. Nikdy mě nenapadlo ty světla fotit nějak detailně, ale mám tady pár fotek z Prahy, z dodatečné montáže leteckého osvětlení na relativně malý jeřáb. Se to nezdá, ale čtyři jsme měly co dělat zhruba tři hodiny, než se natáhly kabely a připevnilo uchycení světel k samotné konstrukci. Takto ve dne to na fotkách moc jasné není, ale když se ty světla zkoušely ve stodole, na skladě tak to ozářilo prostor tak, že by se to ani neřeklo.A i ve tmě to bylo hezky jasné a zdaleka viditelné.....
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
MB 120 na stavbě věžáku v Krči.
Procházel jsem dnes stránky o výstavbě sídliště Krč v Praze 4 https://sidlistekrc.cz/historickefotky/ . A on je tam MB 120. Fotky nejsou moje, takže je sem nebudu kopírovat. Jen odkazy:
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0001.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0003.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0004.jpg
V porovnání s vedle stojícím MB 80 vynikne, jaké je ta "stodvacítka" obrovské zvíře.
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0001.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0003.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0004.jpg
V porovnání s vedle stojícím MB 80 vynikne, jaké je ta "stodvacítka" obrovské zvíře.
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů