Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Něco málo z práce..... Peiner SK 56 CITY

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Přikládám i pár krátkých videí. Další patro a další cihly

https://www.youtube.com/watch?v=ajjL44WqoK0

Betonáž stropu

https://www.youtube.com/watch?v=NSL4sGjA0EA

https://www.youtube.com/watch?v=cCarfrWaBEk
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne ned zář 09, 2018 11:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned zář 09, 2018 10:57 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Avia_Furgon: omlouvám se, ale zatím jsem nenašel ten návod na MB 2x5 GO. Našel jsem spoustu dokumentů a odborných článků, kde jsou popisovány zkušenosti, pozitiva i negativa tohoto stroje, stejně jako jeho inovace nebo zlepšení montážních postupů, i nějaké ty havárie, našel jsem i fotky, ale návod ne a ne najít. Ani kolegové netuší kde to může být. Zda si to někdo vzal, či zda to někdo už vyhodil.... no budu pátrat dále, třeba se to nakonec podaří najít

Ale zatím přikládám jednu fotku z montáže Barrandovského mostu, či spíše navazující mostní estakády. Je tam částečně zachycena i ta montážní sestava Freyssinet

Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned zář 09, 2018 11:08 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Dánský jeřáb Kroll K 135 vlastněný firmou Konstruktiva Praha při stavbě výškové budovy v Praze - na Jižním městě

Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned zář 09, 2018 11:09 pm

Uživatelský avatar
Avia_Furgon
Příspěvky: 50
Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

MB 2x5 GO

Příspěvek

pecco sk 400: "...zatím jsem nenašel ten návod na MB 2x5 GO." Nevadí, třeba se časem někde vynoří. Můj zájem není nestálý ;-)

Konečně jsem si v Národním technickém muzeu koupil publikace Automobilní jeřáby, Vývoj a výroba jeřábů a Historický vývoj lopatových rýpadel. Na ten Vývoj jeřábů jsem v pádu MB 2x5 GO dosti spoléhal, ale z omylu mě vyvedla poslední věta hned prvního odstavce předmluvy: "Blíže se nezabýváme jeřáby kozovými..." :cry:
Vidím, že ve Vývoji a výrobě jeřábů jsi uvedený v literatuře, v poděkování a máš tam spoustu fotek. Hezký koníček! Třeba jednou z těch všech dokumentů spácháš nějakou monografii o MB 2x5 GO :hand:

Jestli si někdo chce také výše uvedené knihy koupit, tak doporučuji příliš neváhat. Náklad některých z nich je jen 200 kusů.

Do té firmy v Lovosicích s tím "kozákem" jsem zatím jen psal e-mail, ale zůstal bez odpovědi. Nevolal jsem tam.

Obrázek
ned zář 23, 2018 9:41 am

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Neví někdo o jaký typ a výrobce se jedná?
Obrázek
Lesu zmar!
ned zář 23, 2018 11:45 am

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

kruji: je to jeřáb FB-Gru, série GH City z Italské produkce. Ten v tom Hodoníně by měl být GH 135, ale na stavbách v ČR se už co vím potulují i větší stroje od téhož výrobce GH 4642 a GH 151
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon zář 24, 2018 11:02 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Dík, od jiného jsem ani odpověď nečekal. :D Staví se tu 5ti patrový developerský dům, tak ten malý bude asi stačit. (Akorát manželku štve že až se to postaví tak nebude vidět radnici a kostel a ohňostroje které tam město pořádá.) (Až stavba přeroste zeleň, zkusím udělat časosběr. 1 fotka týdně.)
Lesu zmar!
čtv zář 27, 2018 6:48 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Peiner SK 126/1 CITY

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne ned říj 28, 2018 2:34 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned říj 28, 2018 2:30 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

kruji: pár těchto Italských hraček taktéž servisujeme, takže není divu že vím o co jde. Na časosběr jsem zvědav, pokud se to to zadaří. Někdy koncem Listopadu či počátkem Prosince bychom měly kousek od Hodonína montovat jeden věžák tak se tam asi cestou zastavím a taktéž si to nafotím

Wolff WK 91 SL

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned říj 28, 2018 2:33 pm

Uživatelský avatar
Avia_Furgon
Příspěvky: 50
Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vedení lana MB 110

Příspěvek

Zvláštní věc. Tuhle jsem zamilovaně zíral na fotku nějakého skladištního Embéčka a všiml si, jak je vedené lano břemene. Zdá se, že vedení lana částečně eliminuje změnu polohy výložníku. Při zvedání či spouštění výložníku zůstává břemeno přibližně ve stejné výšce. Tíha břemene navíc zřejmě usnadňuje zvedání výložníku.

Přes 40 let mě už ty jeřáby fascinují, a ještě jsem si toho nevšiml. Mají to tak i věžová Embéčka, 80 a 100/160?

Obrázek
pon říj 29, 2018 12:17 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Avia_Furgon: lano pro zdvih břemene je naprosto samostatné, nemá co dělat se soustavou lan kterými se spouští či zvedá výložník. Na těch nákresech to máte špatně, asi jste se špatně podíval na fotku. Ale v reálu je to vidět dobře. Níže přikládám pár detailních fotek, ze kterých je to naprosto jasné. Jediný důvod proč je lano pro zdvih břemene na první pohled u těchto modelů vedeno přes středové rozdělovací kladky pro ovládání polohy výložníku je ten, že je uzavřeno mezi válcové kladky, aby se zamezilo jeho vypadnutí z kladky a řádkovače, při změně vyložení při pohybu výložníku u těchto skládkových modelů

MB 110 A

Obrázek Obrázek Obrázek

MB 110 B

Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte říj 30, 2018 10:47 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

MB 1030.1 v Českých Budějovicích, focené včera cestou z demontáže

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte říj 30, 2018 10:49 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 505
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Avia_Furgon, pecco sk 400: Ďakujem za materiály o kozových žeriavoch. Veľmi zaujímavé čítanie. Doteraz som si myslel, že kozové sú mostové. Doteraz som také slovo ani nepočul. Tie 70 metrové kozové som nikdy naživo nevidel, len také malé 6-7 metrové prdítka.
Čakám na ďalšie zaujímavé príspevky. Ďakujem.

Kedysi som bežne vídaval tie modrobiele MB s mobilnými podvozkami. Presúvali sa po ceste. Ťahali ich ešte tuším Tatry 813.

U nás v panelárni, keď ešte fungovala boli tiež modrobiele MB a ešte červené vežové, ale fakt neviem aké to boli typy. Mali taký odtieň červenej , skoro ako základná farba.

Ešte si spomínam, že sa povrávala jedna historka. V panelárni robili aj väzni a raz povedal majster bacharovi, že nemôžu robiť, lebo neštartuje elektrocentrála. Na čo ten bachar povedal, že veď väzni ju roztlačia...
pon lis 12, 2018 6:50 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Když už se tu nakousla přeprava MBček posilnici. Kolik pak jeřáb váží? v přepravní poloze? a to rozložení váhy na auto asi noc moc,co? Tu těžkou prdel to táhne za sebou. Pamatuji,že pokud to tahali valníky,tak měli betonovou krychli za předním čelem.
stř lis 14, 2018 3:40 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 505
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

pon lis 19, 2018 8:34 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 5 hostů