Stránka 153 z 157

MB GO 2x5t

Napsal: sob čer 02, 2018 11:06 am
od Avia_Furgon
"Zvednutí jednoho konce výložníku by se tak zřejmě zanedbalo." Blbost! Nemůže se zanedbat, protože by to znamenalo skřípnutí / ohnutí / lámání vrcholového čepu. Už jdu fakt ven a čekám na návod na montáž jeřábu.

Napsal: ned čer 03, 2018 9:20 pm
od pecco sk 400
Avia_Furgon: teda rozepsal jste se řádně, budu to muset prostudovat jak budu mít trochu více času, abych dokázal odpovědět. Tady je zatím článek jenž pojednává o havárii jeřábu MB GO 2x5 t v Praze roku 1960. Dají se tam vyčíst i nějaké technické údaje a parametry. Jak bude čas tak odpovím více a budu hledat další dokumenty k tomuto tématu

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: úte čer 05, 2018 10:42 am
od Marek_SK
Pridám špecifikáciu MB GO 2x5 z technických tabuliek SOU stavebné ak by to pomohlo.
Obrázek

MB GO 2x5t

Napsal: úte čer 05, 2018 11:57 am
od Avia_Furgon
pecco sk 400 a Marek_SK: To jsou úžasné dokumenty, co sem dáváte. Přečetl jsem pozorně zprávu o zřícení. Je napsána dosti střízlivě a asi objektivně, nesnaží se hodit vinu za zřícení na obsluhu. (Pracuji ve stavebnictví a tak trochu vím, jací haj... jsou různí rádoby-znalci s razítky.) A naučil jsem se nějaké nové termity, jako balanciér :D

Technické tabulky: udávají rozvor nohou na přímé dráze 14,6 m a rozvor nohou na točně (!!) 8 metrů. Takže se vnitřní nohy při práci v rohu opravdu trochu sklapnou k sobě, jak jsem si myslel, a možná je v rohu pod vnitřními nohami doopravdy točna!
Kromě "Mládí v hajzlu, aneb deník Nicka Twispa" je to nejzajímavější text, co jsem četl za posledních 5 let :lol:

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: stř čer 06, 2018 3:02 pm
od Vorech
Zkouším sem vrazit obrázek, ufff.
Obrázek

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: stř čer 06, 2018 3:08 pm
od Vorech
Ha, podařilo se, pořád na nás kujou nějaké novinky....Minulý týden v Brně u Cheposu. JV
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: pon čer 18, 2018 11:53 pm
od TomC2
Asi nejvyssi jerab na Jihu moravy ted 8)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: úte čer 19, 2018 10:21 pm
od pavel 815
...už máš spočítané,kolik pater na té Šumavské přibude,podle výšky jeřábu? :wink:

Napsal: stř čer 20, 2018 9:48 pm
od pecco sk 400
pavel 815: mělo by se to zvyšovat o tři ( respektive 4 ) patra. Jinak je to Liebherr 150 EC-B 8 a je namontován do výškové konfigurace 97,3 metrů pod hák

Napsal: stř čer 20, 2018 9:52 pm
od pecco sk 400
Demontáž, převoz a opětovná montáž jeřábu Liebherr 26 K. Foceno Cca už před měsícem, ale zatím nebyl čas to sem dát.....

Zdemontovaný jeřáb a nakládka

Obrázek Obrázek Obrázek

montáž na nové stavbě

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

celkový pohled na jeřáb, foceno dnes

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř čer 20, 2018 10:19 pm
od pecco sk 400
Montáž jeřábu Wolff WK 91 SL

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř čer 20, 2018 10:19 pm
od pecco sk 400
Montáž jeřábu Terex CTT 91-5

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

MB GO 2x5t

Napsal: pon čer 25, 2018 11:48 pm
od Avia_Furgon
pecco sk 400: "Ještě před pár lety existovaly dva tyto jeřáby. Jeden byl v loděnicích u Lovosic, byť notně upraven a snad je stále na místě..."

V pátek odpoledne (22. 6. 2018) při cestě z Teplic do Štětí jsem si zajel do Lovosic. Jeřáb tam ještě stojí. Na rozestavěné lodi pod ním se ještě okolo třetí hodiny odpoledne pilně pracovalo...

Mám silné pochyby, zda se jedná o MB GO 2x5t, byť i notně upravený. Důvody: výložník je obrácený vrcholem dolů (výložník vrcholem dolů měl, podle Vašich fotek, snad jen prototyp, ale ten byl z úhelníků, a ne z trubek). Jeřáb má zhruba poloviční výšku oproti originálu, sloupy nohou se však zdají být nahoře "správně" široké a dole se sbíhají každý sloup do jednoho bodu - tedy sloup nohy má jinou geometrii, než originál. Místa, kde se na svařenci výložníku sbíhá více trubek v jednom místě, jsou posílena ocelovými deskami - to originál na fotografiích neměl.

No nic, to jsou jen moje dohady. Pan ostraha mě do areálu nepustil, prý tam zrovna mají nějakou kontrolu. Ale dal mi kontakty na člověka, u kterého mohu zkusit požádat o vstup do areálu za účelem fotografování. Uvidíme.

- - -
Stále trvá můj zájem o postup montáže MB GO 2x5t i ostatní dokumenty o něm. Respektuji, že máte i jiné věci na práci - jen říkám, že mě to velmi zajímá, počkám.
Obrázek

Napsal: čtv čer 28, 2018 10:28 pm
od pecco sk 400
Avia_Furgon: Pokud to má obrácený výložník, kdy je širší část nahoře, tak to není MB GO 2x5t, ale jedná se o obdobný výrobek podniku Stavební Stroje Praha. Ale jak jsem řekl, je již notně upravený. Před lety když jsme jim tam dělali revize na jeřáby MB 110 B a MB 1645 co byly v této loděnici ( snad tam ještě taktéž budou ) tak hledaly do provozu další stroj MB. Ale jelikož tenkrát nemohly nic sehnat, tak zakoupily tento stroj. Ale to jim dělala nějaké firmy z Kralup a z Děčína nebo odkud, co si pamatuji. Ta jim pak začala dělat servis i na těch MBčkách. Vím, že ten portálový jeřáb dávaly dohromady snad ze tří strojů. Ono ostatně i třeba to MB 110 B co tam bylo, nebo snad stále je se přivezlo z Ústí nad Labem, z loděnic Olšinky. Nevím, nyní mám práce nad hlavu a času málo, ale musím se někdy podívat po těch dokumentech, zda něco najdu. Doma jsem vše prohledal a tady to nemám, tak to bude asi někde na firmě. Snad to nikdo z kolegů nevyhodil. Zatím jsem našel pár fotek, tak to někdy naskenuji a hodím to sem

Napsal: sob čer 30, 2018 11:55 pm
od pecco sk 400
Liebherr 150 EC-B8 v Brně na budově Chepos

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek