Stránka 157 z 171

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: úte lis 20, 2018 6:51 pm
od pipiroha
SAEZ vypadal jako úplně nový... :wink:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: úte lis 20, 2018 10:04 pm
od pecco sk 400
Něco málo z práce, demontáž jeřábu Peiner SK 126/1 CITY

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

kompletní foto je zde:

viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784

pipiroha: taky že ano, SÁEZ TLS 65B 10t. Vidím, že jsi navštívil Prahu

Napsal: úte lis 20, 2018 10:14 pm
od pecco sk 400
A zima je zpět, ale zase se skýtá pěkný pohled na zasněžené město.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: úte lis 20, 2018 10:28 pm
od pecco sk 400
vodic216: v panelárnách byly většinou jeřáby MB 110 a MB 110 B a nebo vámi zmiňované stroje v červené barvě, v tom případě šlo o modely MB 1645 P

luboš růžička: záleží o jaký jeřáb šlo. Jeřábu MB 40 měl přepravní hmotnost vlastní konstrukce 15,6t, větší model MB 80 měl přepravní hmotnost 23,6t, MB 88 vážil v přepravní poloze 24,84t, největší MB 120/160 vážil 31,85t a MB 1030.1 vážil dokonce 36,1t. Vše je pouze hmotnost samotné konstrukce, není v tom hmota balastu

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: stř lis 21, 2018 5:08 pm
od luboš růžička
Díky za odpověď, jo měl jsem na mysli jeřáby MB 80 a 88 ty se vozily křížem krážem československem snad nejvíce. Údajně i do GO v Brezne a zase zpět🙂 Balast se sundával nebo se to vozilo s ním? co jej tvořilo,bloky betonu? a jaká mohla až být hmotnost?

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: stř lis 21, 2018 7:56 pm
od BARTA Roman
Dovolím si "do toho kecat" i já. Protože jsem zkouknul (jako dítě) mnoho stavění jeřábů MB 80/88 tak si pamatuji, že závaží se vždy při přejezdu vyndávalo. Určitě u MB 88. MB-čko tahaly Tatry 813. Líbilo se mi, jak vždy, když jeřáb umístili na koleje, postavily jeho přední packy na koleje, zajistili řetězy a zvedli pomocí lan ramena "prdelku" jeřábu. Pak se vyjelo s podvozkem a jeřáb se spustil zpět na koleje :-) Potom autojeřábem dávali závaží. Bylo na vysouvacích kolejničkách. Mám pravdu pecco sk 400 ? :P

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: stř lis 21, 2018 10:51 pm
od pavel 815
Balast tvořily betonové bloky s dírama,do kterých se strčily takový vidle při manipulaci,kdysi sem to párkrát převážel,ty betony,na 80tce to mělo tuším v součtu 11tun. Jinak MBčka tahaly aji 148 a 815 valníky s takovou kozou,co se přidělala na korbu...Jo a taky jsem 2x viděl ohnutý-zničený spodní díl věže,při špatném postupu při stavění jeřábu...

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: čtv lis 22, 2018 5:31 pm
od luboš růžička
Díky za odpověď, bylo mi jasné,že se to závaží sundávalo. Kdo by se s tím tahal. Chtěl jsem tedy vědět alespoň tu hmotnost.
Jo také bych chtěl udělat model MBčka v přepravní poloze,kvůli té tatře. Samozřejmě mi chybí jaké koliv podklady,fotky,rozměry a podobně. Stejně je to v měřítku 1:87 asi utopie. Vůbec nevím jak bych dělal výložníky.

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: sob pro 08, 2018 5:17 pm
od vodic216
pecco sk 400: Celkom by ma zaujímalo, ako vyzerajú tie červené svetá na žeriavoch hore. Ak sa dá, skús ich nafotiť, teda aspon na tých, ktoré to majú. Sú to žiarovky, výbojky, žiarivky, led diódy, alebo niečo iné?

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: pon pro 10, 2018 5:34 pm
od Marek_SK
vodic216: stačí poguugliť:http://www.clampco.it/obstruction-light ... ranes.html, http://www.clampco.it/obstruction-light ... -32cd.html
musia splňať požiadavky ICAO prípadne FAA. Ja som videl aj s inými zdrojmi ako LED a aj s rôznymi frekvenciami blikania či už na žeriavoch alebo stacionárnych objektoch (budovy).
pecco sk 400 alebo niekto iný však určite bude vedieť viac nie som žeriavnik :) :hvizd:

Napsal: úte pro 11, 2018 11:32 pm
od pecco sk 400
Něco málo z práce, demontáž jeřábu Peiner SK 56

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Více fotek zde:

viewtopic.php?f=72&t=9205&p=711784#p711784

Napsal: úte pro 11, 2018 11:42 pm
od pecco sk 400
luboš růžička: u některých jeřábů se zprvu jako zátěže používalo štěrku, betonové bloky se používaly později. Ano, jeřáby MB se tahaly křížem krážem sem a tam, i když jen do určitých vzdáleností, ono i za socíku se počítaly peníze. GO se prováděly nejen v Brezně, tam se to tahalo v případě nějakých vážnějších oprav, ale jinak se to dělalo převážně v mechanizačních závodech podniků které to vlastnily a pak se GO prováděly i ve Vítkovicích, v Uničovských strojírnách nebo závodech Stavebních strojů Praha, třeba ve Velkém Březně v Ústí nad Labem. Ono to tenkrát bylo jedno, stejně ty firma vlastnil stát a většinou byly tyto strojírenské firmy stejně pod Ministerstvem Hutnictví a Těžkého Strojírenství a pod podnikem VÍTKOVICE..... Hmotnosti balastu ti najdu v příštích dnech, jak budu mít trochu času tak mrknu do prospektů či návodů

BARTA Roman: jo napsal jsi to přesně

pavel 815: i ty jsi to popsal přesně a pravdivě. Já si z dětství pamatuju hlavně ty T 148 a T 813, později T 815. Brzo už to budou jen vzpomínky.....

Napsal: stř pro 12, 2018 12:04 am
od pecco sk 400
vodic216: hele ono je více světelných systémů pro letecké osvětlení, každý výrobce nabízí něco jiného ale někdy i všechny tebou vyjmenované systémy. Dokonce jsem již viděl na jeřábech i stroboskopy, ovšem ke zlosti obyvatel přilehlého sídliště. My používáme jak staré žárovky tak i moderní výbojky a obdobu halogenového zářiče. Elektrikář by to věděl přesně. Nikdy mě nenapadlo ty světla fotit nějak detailně, ale mám tady pár fotek z Prahy, z dodatečné montáže leteckého osvětlení na relativně malý jeřáb. Se to nezdá, ale čtyři jsme měly co dělat zhruba tři hodiny, než se natáhly kabely a připevnilo uchycení světel k samotné konstrukci. Takto ve dne to na fotkách moc jasné není, ale když se ty světla zkoušely ve stodole, na skladě tak to ozářilo prostor tak, že by se to ani neřeklo.A i ve tmě to bylo hezky jasné a zdaleka viditelné.....


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

MB 120 na stavbě věžáku v Krči.

Napsal: ned pro 16, 2018 9:18 pm
od Avia_Furgon
Procházel jsem dnes stránky o výstavbě sídliště Krč v Praze 4 https://sidlistekrc.cz/historickefotky/ . A on je tam MB 120. Fotky nejsou moje, takže je sem nebudu kopírovat. Jen odkazy:

https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0001.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0003.jpg
https://sidlistekrc.cz/wp-content/uploa ... va0004.jpg

V porovnání s vedle stojícím MB 80 vynikne, jaké je ta "stodvacítka" obrovské zvíře.

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Napsal: sob pro 22, 2018 5:42 pm
od PtrialM
Obrázek Obrázek