Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Ivan - ano je to kmpresor. V tom videu ukazuje ako zastavit motor ked chyti tocky a nejde zastavit, a taky ukazuje prepojenie na naftu.

A nejake cistenie + vymena oleja (husty jak kasa bol) + kontrola piestov vo valcoch




Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv srp 04, 2016 11:41 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

Ivan Hofman:

Na trubce jde u některejch videí nastavit překlad titulků do mnoha jazyků a samo,že i do češtiny.
Dělá se to v nastavení,v té spodní liště,musí to mít titulky.
U tohoto videa to jde. Ty překlady nejsou nic moc,ale dá se.
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA

A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
pát srp 05, 2016 1:40 am

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Fotky to přímo nejsou, ale třebas to někoho bude zajímat.

Richier/Génémat Gradal G 600 a G 800

Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte srp 09, 2016 9:38 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř srp 10, 2016 11:18 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv srp 18, 2016 11:15 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Kluciii dotaz: Vrchne motory pri startovani hulia z vyfuku,ale nechytia. Naftu mi to z bandasky normalne saje,ale motor nenaskoci. Filtre vymenene,tesnenia nove,filtre pred montazou zaliate naftou,toz co moze byt vo veci? Poradi prosim niekto?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát srp 19, 2016 11:23 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Špatné trysky nebo přilepený kroužky . Etérem si to neskoušel trochu tomu pomoct ( s citem) samozřejmě
sob srp 20, 2016 5:36 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 21, 2016 12:33 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Ivan - na start spray to normalne chytne, ale pak zase chcipne... Budem musiet vymenit komplet hadicky, ale musim do pondelka vydrzat, tu dnes hydraulikari nemakaju. Zahada je ze to je u oboch motorov, keby naskocil aspon jeden, ale ani nahodou. Nafta sa tahala cista z kanistru,ziadna z no name pumpy ale premiova z OMV. Nadrze boli vysate. Pak ma napadlo,ze to moze byt uzavrety okruh,tak som to nalial do nadrze,a skusil, ale nic, zistil som ze na prepade je netesnost na zavite. Ono celkovo tie sroubenia stoja za ... 17 velka 16 mala, tak to vse vyhadzem a natiahnem na novo nasimi koncovkami aby mi tam pasovali nase rozmery klucov.

Taktiez velke dik za rady Hynkovi, Jirkovi Novakovi a Lubosssovi... :D
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 21, 2016 12:49 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Ivan - jak prilepene krouzky? Piest vo valci normalne chodia... Nebo sa bavime o niecom inom? :oops:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 21, 2016 12:57 am

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

když budou kroužky zalepený karbonem tak prostě neuděláš ve válci potřebnej tlak pro zapálení nafty - prostě to má malou kompresi, pro motor bez žhavení potřebuješ min 1:22, nejlíp vyndat trysky a změřit. A nebo jsou špatný vstřiky a málo rozprašujou. Bílej kouř z vejfuku znamená že prostě nezapálí. Jako první lék bych vyndal vstřiky, do každýho válce nalil panáka konkoru, protočil a nechal den ležet, konkor karbon rozpouští.
fandím tvému nadšení pro takovéhle stroje ale přece jenom si skus k sobě sehnat nějakého starého motoráře protože oživovat starý motory není jen tak, snadno se dá něco zvorat a díly nejsou. Zvlášť dvoutaktní diesely jsou dneska rarita, naposledy jsem se s ním setkal v lokomotivě T781 Sergej
ned srp 21, 2016 8:45 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Vejr - pocitam,ze so spodnym motorom tiez nikto nic nerobil a ten funhuje dobre. A motorara nejakeho sikovneho? Ked niekde poviem dvojtakt diesel a este s kompresorom,tak si kazdy tuka na celo a presviedča ma,ze mam urcite benzin. Stary pardalove su uz v dochodku a tuta generace pozna jen napichnutie na pc,aby mu povedalo co je spatne.
Ked to veznem logicky,nadrz na naftu je pod motorom,takze ten motor si musi tahat naftu sám. Pred 1 filtrom je klapka,ktora nepusti naftu spatky do nádrže, nafta je z filtru tlacena do pumpy,odtial do dalsieho filtra,pak do bloku motoru do vstrikov a pak dalsim vyvodom z bloku spatky do nadrze. Tym ze tam neni ziadna manualna pumpa,ktorou by slo naftu natahat,tak logicky si to musi tahat samo. Mozno to bude skutocne vstriky,ale ze by nechytnul ani jeden valec na oboch motoroch? Je mi to zahada. Dala sa tam ted rucna pumpicka,ktorou sa ted nafta tlaci dal,ale nic,a dym je spis takovy sedivy,s lehkym naznakom cerneho...
Ono,ak by si o nejakom sikovnom mechosovi vedel,nebo ak sam to poznas,tak pridi,skusime,nejake pivko dame,i nejaky chcechtak bude,bo tu je to s mechanikmi skutocne velka bieda. Budem rad,za akúkoľvek pomoc.:-)
Naposledy upravil(a) peter gasparovic dne pon srp 22, 2016 9:10 am, celkem upraveno 1 x.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 21, 2016 12:39 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

no asi to mám k tobě daleko abych si udělal vejlet.
Z toho co popisuješ to nemá vstřikovací čerpadlo ? Že by to mělo mechanické vstřikovače poháněné od vačkového hřídele ? Tenhle prastarej systém jsem viděl před lety na ruské elektrocentrále, na každém hrnci 3 vahadla, krajní na ventily a prostřední mačkalo vstřikovač, konstrukčně jednoduché ale dost blbě se to regulovalo, vhodné tak do stabiláku.
Vem si to takhle, jak dlouho ten motor neběžel ? 20 let ? U každýho motoru ti zůstane po zastavení pár ventilů otevřených kudy se do motoru dostává vlkost. Nafta táhne vodu takže není problém aby zarezli jehly ve vstřikách. Já když jsem oživoval starej motor tak zásadou bylo nespěchat, nejdřív vyměnit olej, protočit ručně - poznáš jestli nejsou rezavý vložky, vyndat svíčky nebo vstřiky prolejt konkorem nebo petrolejem - rozpouští usazeniny. Změřit kompresi jestli je přibližně stejná. Pak složit a skusit natočit. Je to na dlouhý povídání. Ale celkem jsem trnul když jsem viděl to video se řvoucím motorem.

vygůglil jsem že by to měl bejt motor DD53? je to pravda? Bezventilovej dvoutakt s kompresorem, mechanický vstřikovače
každopádně přeplňování dvoutaktů se používalo běžně kvůli lepšímu vyplachování motoru, jsou i konstrukce které nepoužívají přepouštění pod pístem. Problém mají s emisema a randálem, protože vejfuk na dvoutakt není nic jednoduchýho, jako dusítko na 4takt.
nemá to klapku na přívodu vzduchu do sání ? Točí s tím startér dost rychle ?

jako čtivo na dlouhý zimní večery doporučuji knihu Spalovací motory od B.Ference, o dvoutaktech sice moc není ale je tam spousta motorářských základů
ned srp 21, 2016 1:59 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Kladno je kusok,za 2hodky si tu. A ten spodny motor ma vymení olej,filtre,natahala sa nafta a bezi uplne v pohode,chytne na otocenie,bez pridavania plynu. Pocitam ze vrsky nebezali tak 10rokov,aspon podla stitku na chladici,ktory tam je dany z 2002,takze pocitam,ze to este nieco malo robilo. Nez som motormi tocil,tak som samozrejme vymenil oleje,fitre,vypustil nadrz a startoval to cistou naftou z kanistru. Vypuste na olej boli otvorene 3tyzdne,nech z toho vse vytece.
Ano,vstriky su hmane vackou,je tam jen výfukový ventil. Motor je 4v71n. Tu knihu skusim niekde kupit,nebo myslis,ze by si mi to mohol oskenovat to co sa dvojtaktov tyka a dat sem alebo poslat do sz?
Ano,ma to klapku,ktora sa ovlada tiahlom z kabiny nadstavby,je otvorena,pre chcipnutie motora sa zaklapne.
Naposledy upravil(a) peter gasparovic dne pon srp 22, 2016 9:14 am, celkem upraveno 1 x.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 21, 2016 2:15 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

peter gasparovic: není zač, netušil sem, že tyto stroje ještě jsou v ČR/SR. A přidávám ještě jeden kousek

Richier/Génémat Gradall G 1000

Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned srp 21, 2016 9:43 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů